We zien al vele jaren in voornamelijk aziatische en afrikaanse landen beelden waar de politie tegenover de bevolking staat, nu zien we het steeds dichterbij komen nu in Spanje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 00:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Indringers krijgen een koekje van eigen deeg.
In het VK hetzelfde. De eigen bevolking, met name het arme deel van de bevolking, wordt actief benadeeld, terwijl illegale immigranten van alles toegeschoven krijgen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 08:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
We zien al vele jaren in voornamelijk aziatische en afrikaanse landen beelden waar de politie tegenover de bevolking staat, nu zien we het steeds dichterbij komen nu in Spanje.
En gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:08 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
"De Ceuta-bewoners zetten verslaggevers van de mainstream pers de deur uit, ze zijn de manipulatie door de media zat."
Oprotten met die camera
Mooi. Laat die indringers maar goed voelen dat ze hier niet gewenst zijn. Ga maar wat fatsoenlijks van je eigen bananenrepubliek maken in plaats van ons Westen te verzieken met jullie 'cultuur'.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 00:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Indringers krijgen een koekje van eigen deeg.
Die gaan het recht in eigen handen nemen en de indringers verdrijven op hun eigen manier.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:08 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
"De Ceuta-bewoners zetten verslaggevers van de mainstream pers de deur uit, ze zijn de manipulatie door de media zat."
Oprotten met die camera
Zeer positief dat men zich ook richt op de overheidspropagandistenquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:08 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
Oprotten met die camera
¡Ay dios mío!quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:08 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
Oprotten met die camera
Er is toch nog enigszins hoop dat de bevolking wakker wordt dus. Mooi.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:32 schreef Aether het volgende:
Ceuta: migrantenkamp op strand onder luid applaus van Ceutanen bestormd
https://www.geenstijl.nl/5191643/ceuta
[ x ]
[ x ]
Dit is in het klein wat er over een poosje in geheel westelijk Europa staat te gebeuren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:38 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Er is toch nog enigszins hoop dat de bevolking wakker wordt dus. Mooi.
Ik kan niet wachten. Laat het maar chaos worden. De bezem erdoor. Ruimen we daarna wel op.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is in het klein wat er over een poosje in geheel westelijk Europa staat te gebeuren.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 04:57 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
"Demonstranten in Ceuta houden hulpgoederen Rode Kruis tegen"
https://nos.nl/artikel/26(...)ren-rode-kruis-tegen
Volgende week donderdag (!) pas laat pannenkoek Sanchez zijn gezicht eens zien in het Congres. Wat een figuur.
We gaan vooralsnog (dus) nog veel meer van deze taferelen zien. Ook na donderdag uiteraard.
Omdat dat het ook is, misschien? Hoe denk je dat er in elk ander tijdperk gereageerd was op tienduizenden mannen die georganiseerd een stuk land komen binnendringen?quote:Correspondent Spanje Miral de Bruijne:
"Voor de inwoners van Ceuta stapelen de problemen en frustraties zich op. Voor hen voelde de bestorming van de grens als een invasie en sindsdien staat hun leven in het teken van de duizenden migranten die rondzwerven op straat. Sommigen zetten zich in voor de migranten die illegaal de grens over kwamen, anderen eisten vanaf het eerste moment al dat iedereen zo snel mogelijk wordt uitgezet.
Hoe mensen ook naar de situatie kijken, op dit moment is iedereen het met elkaar eens dat het zo niet verder kan. Hoe langer het duurt, hoe meer geweld en inbraken en hoe meer overlast er ontstaat. De leefbaarheid voor de inwoners en migranten gaat met de dag achteruit. Zo worden er 17 gevallen van seksueel misbruik onderzocht, waarvan alle verdachten en slachtoffers migranten zijn.
Op 8 september zijn de schoolvakanties voorbij en dan zou het normale leven voor de Spanjaarden weer moeten beginnen. Er zijn scholen als opvanglocatie gebruikt voor minderjarige migranten en die gebouwen worden nu leeggehaald en schoongemaakt. Toch zijn de inwoners bang voor problemen voor hun schoolgaande kinderen.
De frustratie is niet alleen tegen de migranten gericht, maar ook tegen de politiek. Mensen vinden dat er te langzaam beslissingen worden genomen. Vooral de nationale regering moet het ontgelden."
Gaat een zootje worden en er zullen ook talloze onschuldige slachtoffers vallen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten. Laat het maar chaos worden. De bezem erdoor. Ruimen we daarna wel op.
Tja volgens dat soort kranten is alleen links goed en al het andere is extreem rechts.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:32 schreef Aether het volgende:
[ x ]
[ x ]
Een zooitje is het al, die onschuldige slachtoffers vallen sowieso. Als het dan blijkbaar niet anders kan kun je beter strijden op het moment dat je nog kans hebt te winnen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gaat een zootje worden en er zullen ook talloze onschuldige slachtoffers vallen.
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:16 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Tja volgens dat soort kranten is alleen links goed en al het andere is extreem rechts.
De gewone burger wordt steeds vaker radicaal of extreem rechts genoemd omdat ze opkomen voor hun woonomgeving.
Is het nou zo moeilijk voor te stellen dat op een klein stukje land duizenden migranten bijna alleen maar jonge mannen een probleem gaat opleveren?
Zolang het nog steeds zo geframed wordt dat iedereen die uit Afrika of het Midden-Oosten komt per definitie 'zielig' is zal dit niet stoppen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Omdat dat het ook is, misschien? Hoe denk je dat er in elk ander tijdperk gereageerd was op tienduizenden mannen die georganiseerd een stuk land komen binnendringen?
Saillant detail: onder de Ceutanen die protesteren tegen de recente influx zitten ook de stedelingen met een Marokkaanse achtergrond. Deze zijn minder vaak betrokken bij dit soort taferelen en meer bij georganiseerde protesten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:32 schreef Aether het volgende:
[ x ]
[ x ]
Ik juich dit van harte toe.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:32 schreef Aether het volgende:
[ x ]
[ x ]
quote:Jabaroot points at Mohamed VI: "They have videos of relations with men."
Hackers threaten to reveal secrets of the Moroccan monarchy and data stolen from Pedro Sánchez with Pegasus
Overal waar die Afrikanen komen wordt het een teringzooi.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 10:13 schreef ToT het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik moet steeds aan de Jungle van Calais denken bij die beelden.
Verkrachtingen daar, en de media spreekt er schande van dat mensen tegen deze vijandelijke invasie in opstand komen, terwijl het Rode Kruis de vijand komt helpen met voedsel, drinken, dekens en weet ik wat nog meer.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Overal waar die Afrikanen komen wordt het een teringzooi.
Zolang we Afrikanen blijven framen als slachtoffers en zielig ipv mensen die zelf verantwoordelijk zijn voor hun keuzes blijven we deze gekte houden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Verkrachtingen daar, en de media spreekt er schande van dat mensen tegen deze vijandelijke invasie in opstand komen, terwijl het Rode Kruis de vijand komt helpen met voedsel, drinken, dekens en weet ik wat nog meer.
Moet je je eens voorstellen dat we in 1940 met spandoeken van "Jij bent welkom in mijn land" klaar hadden gestaan en de Duitsers dekens en eten hadden aangeboden!
Godverdomme, aan de andere kant van dat hek staan hun eigen huizen, laat ze daar ff lekker wat uit de koelkast halen en in hun eigen bed slapen!
Volgens mij zijn het vooral mannelijke vluchtelingen die andere mannelijke vluchtelingen verkrachten?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Verkrachtingen daar, en de media spreekt er schande van dat mensen tegen deze vijandelijke invasie in opstand komen, terwijl het Rode Kruis de vijand komt helpen met voedsel, drinken, dekens en weet ik wat nog meer.
Moet je je eens voorstellen dat we in 1940 met spandoeken van "Jij bent welkom in mijn land" klaar hadden gestaan en de Duitsers dekens en eten hadden aangeboden!
Godverdomme, aan de andere kant van dat hek staan hun eigen huizen, laat ze daar ff lekker wat uit de koelkast halen en in hun eigen bed slapen!
quote:Ceuta: Spaanse buitenlandminister geeft schuld aan 'rechts', Elon Musk en Russische netwerken
Er zijn heel veel mensen die het niet begrijpen
Stel: je woont in een gebied samen met zo'n 80.000 anderen. Vreedzaam, met pak 'm beet de helft van de mensen van Spaans-Iberische origine (en Rooms-Katholiek) en de andere helft van Marokkaanse origine (en islamitisch). Op een dag vindt er een bestorming plaats en komen er ongeveer 80.000 immigranten bij: deels Marokkaans, maar voornamelijk sub-saharische Afrikanen. Illegaal: ze komen zwemmend, knokkend, varend, klauterend, tijgerend. Het grootste deel keert snel weer terug, maar duizenden andere migranten nemen de stranden in, zetten tentenkampen op, maken er een bende van, toveren boulevards om tot onbegaanbaar gebied, zetten schimmige handeltjes op. Mensen worden geïntimideerd. Vrouwen worden aangevallen, met zelfs tientallen meldingen van seksueel geweld. Ondernemers worden lastiggevallen, winkels worden geplunderd, andere winkels blijven nu maar gewoon dicht. Er is sprake van geweld, ook tussen migranten onderling. De zorg kan het niet aan. Er breken ziektes uit. Agenten worden aangevallen. En wat doe je dan als Buitenlandminister José Manuel Albares, van de partij van Pedro Sánchez? Dan wijs je in het parlement, tijdens een buitengewone vergadering over Ceuta, naar rechts, omdat 'reactionair extreemrechts' verdeeldheid wil zaaien. Dan wijs je in je betoog naar 'ultraconservatieve mega-influencers' zoals Elon Musk, die desinformatie verspreiden, en naar de 'reactionaire internationale beweging' en 'netwerken van Russische desinformatie' als verantwoordelijken voor de chaos.
Albares wordt door centrumrechts (PP) en radicaalrechts (Vox) aangepakt om die woorden. PP betoogt dat 'een grens instort wanneer de mechanismen die verantwoordelijk zijn voor de bescherming ervan falen'. Die partij vindt het 'ongelooflijk' dat Albares 'probeert te verklaren wat er is gebeurd door te wijzen naar sociale media en georganiseerde misdaad'. VOX gaat natuurlijk nog verder: zij beschuldigen Albares te hebben 'meegewerkt aan de invasie' en ze onderzoeken mogelijkheden om de regering aan te klagen voor 'verraad'. Maar er klinkt ook kritiek van links. Javier Sánchez Serna van Podemos (een soort SP/GroenLinks) betoogde dat 'Marokko Spanje al jaren chanteert door zijn eigen burgers de zee in te gooien', en dat Spanje 'zwakte' toont door te 'weigeren dingen bij de naam te noemen'. "Jullie hebben Ceuta niet alleen aan hun lot overgelaten, maar met jullie lauwe houding ten opzichte van Marokko hebben jullie ook progressieve Spanjaarden in de steek gelaten."
Politiek hartstikke gezellig dus, en waar het ook ongezellig was: op straat. Bij een nieuwe demonstratie tegen de invasie werden de demonstranten bekogeld met flessen terpentine. Voorts komen er vandaag meerdere schepen met demonstranten vanuit heel Spanje aan in Ceuta - zogenaamde 'solidariteitsfregatten'. Het motto van de reisjes is 'Ceuta is niet te koop, Ceuta moet verdedigd worden'. De flyer van die tocht ziet u hieronder. De meeste demonstranten zullen vanavond voor 20.00 uur in Ceuta zijn. Dat wordt wat.
Bron
Mensen die de Duitse inval in 1940 met enthousiasme tegemoet zagen waren er natuurlijk wel, maar die hadden daar vijf jaar later niet veel plezier meer van. Idem hier, als het daar wat betreft onvrede echt uit de hand loopt is het er vast niet leuk meer wonen als je een traangas uitdelende activist bent, of een agent die zijn eigen burgers niet beschermt maar wel op ze schiet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Frontex, dat is toch die EU taxidienst voor niet-ingezetenen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 09:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Spanje vraagt Frontex voor de grensbewaking in Ceata.
Hun eigen grensbewaking en politie zijn te druk met het beschieten van de eigen burgers op Ceata. Aldus premier Pedros
Kunnen ze beter de hulp van de Poolse douaniers inroepen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 10:45 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Frontex, dat is toch die EU taxidienst voor niet-ingezetenen?
Die voor je grensbewaking inzetten is willen voorkomen dat immigranten ontsnappen. Slecht idee.
Dit idd!quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 10:45 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Frontex, dat is toch die EU taxidienst voor niet-ingezetenen?
Die voor je grensbewaking inzetten is willen voorkomen dat immigranten ontsnappen. Slecht idee.
Al besproken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:11 schreef Aether het volgende:
"Kom Ceuta verdedigen, korting bootovertocht voor demonstranten"
https://elfarodeceuta.es/(...)-rumbo-ceuta-sabado/
[ afbeelding ]
Het is de schuld van Elon Muskquote:
Ja het is nu een onbeduidend schiereilandje wat ons eigenlijk geen donder scheelt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:13 schreef UitStraling het volgende:
Op zich is dit allemaal wel goed natuurlijk, West-Europa kan nu met eigen ogen zien wat er staat te gebeuren als de zachte deugbuiken aan de macht zijn.
Nou ja, ik zit over een maandje een weekend decadent te wezen op 80 kilometer afstand, als dit niet doorgaat hebben Marokko en de linkse knuffelregering van Spanje een groot probleem.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja het is nu een onbeduidend schiereilandje wat ons eigenlijk geen donder scheelt.
Maar wel een mooi voorbeeld wat er gebeurd als full left gaat.
Zoals in het hele topic ook hier weer een voorbeeld van hoe [de kant waar ik het niet mee eens ben] schuldig is aan [situatie die ik niet wil zien] en hoe alles opgelost zou worden als [de kant waar ik het wel mee eens ben] de leiding heeftquote:
Nou ja een ding kunnen we het over eens zijn en dat is dat deze horrorshow niet veroorzaakt is door streng asielbeleid.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zoals in het hele topic ook hier weer een voorbeeld van hoe [de kant waar ik het niet mee eens ben] schuldig is aan [situatie die ik niet wil zien] en hoe alles opgelost zou worden als [de kant waar ik het wel mee eens ben] de leiding heeft
Makkelijk wel, want het werkt beide kanten op
Er moeten een aantal landen vallen voor we het echt doorhebbenquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:13 schreef UitStraling het volgende:
Op zich is dit allemaal wel goed natuurlijk, West-Europa kan nu met eigen ogen zien wat er staat te gebeuren als de zachte deugbuiken aan de macht zijn.
Maar de andere kant begrijpt het niet en de kant waar ik aan sta wel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zoals in het hele topic ook hier weer een voorbeeld van hoe [de kant waar ik het niet mee eens ben] schuldig is aan [situatie die ik niet wil zien] en hoe alles opgelost zou worden als [de kant waar ik het wel mee eens ben] de leiding heeft
Fok! in een notendopjequote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, dat kun je voor beide kanten mooi invullen zoquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar de andere kant begrijpt het niet en de kant waar ik aan sta wel.
Nou ja, niet door streng asielbeleid in Ceuta, nee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja een ding kunnen we het over eens zijn en dat is dat deze horrorshow niet veroorzaakt is door streng asielbeleid.
Het verschil tussen een bezorgde moeder ter plekke en een links deugpopje op veilige afstand.quote:
Tja, jij verzint het.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:52 schreef UitStraling het volgende:
Dit zie je hier in Nederland trouwens ook op grote schaal gebeuren met de weerstand tegen de Spreidingswet, zodra een moeder zich zorgen maakt over de veiligheid van haar eigen kinderen plakt Links er meteen een Rechtsextremistisch stickertje op, dit is het laagste gedrag wat een mens kan vertonen.
Nee hoor, dit leeft zelfs op zeer grote schaal bij de gewone redelijke mensen, daarom trekt het verstandige midden ook een tikje naar rechts momenteel.quote:
Tikje naar rechts is niets mis mee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, dit leeft zelfs op zeer grote schaal bij de gewone redelijke mensen, daarom trekt het verstandige midden ook een tikje naar rechts momenteel.
Daar zit zelfs prachtige aloude boerenpsychologie van de koude grond achter, "Als je vrouw je constant verdenkt en beticht van vreemdgaan dan kun je net zo goed vreemdgaan"quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tikje naar rechts is niets mis mee.
quote:Ceuta: Ngo-leden die 'explosieven' uitdeelden aan migranten zijn 'geïdentificeerd'
https://www.geenstijl.nl/5191663/ceuta
[...] etsvloeistof (soort chemisch zuur) en aluminiumfolie in petflessen gepropt en die gasbommetjes UITGEDEELD aan migranten om demonstranten te bekogelen. De lokale krant bericht nu over die totale krankzinnigheid: "Verschillende leden van de ngo No Name Kitchen zijn geïdentificeerd in het kader van het onderzoek naar de distributie van zelfgemaakte explosieven aan migranten in Ceuta."
Er gaat pas iets veranderen zodra de handhavende tak van het regime moet gaan kiezen tussen het welzijn en de veiligheid van hun gezin thuis en het dienen van het regime.quote:
In principe klopt dat natuurlijk ook. Als de extreemrechtse inwoners van Ceuta nu gewoon allemaal een indringer voorzien hadden van bed, bad, brood en onbeperkte toegang tot de sappige vagina van hun minderjarige dochter dan was er niets aan de hand geweest.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:32 schreef William_Papadin het volgende:
Linkse mensen kunnen ook eigenlijk niks meer dan rechts de schuld geven. Je ziet nu dat deze linkse regering ook niet veel verder komt dan hun hersenspasmes rondom zogenaamde “rechtse vijanden” die ze achter elke boom zien. Op deze manier probeert deze linkse regering van Spanje hun eigen falen te maskeren.
Het zijn illegale indringers, geen migranten.quote:Op zondag 30 augustus 2026 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, ach. Het grote probleem zijn niet de migranten, maar de autochtonen. De Volkskrant weet weer eens een heerlijk stuk vol verdraaiing en gaslighting te produceren.
[ twitter ]
En dan heb je hier nog zo'n mafkees die het rode kruis verdedigd. Het is inderdaad niets meer dan landveraard.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit klinkt geil.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:40 schreef DrRobotnik het volgende:
en onbeperkte toegang tot de sappige vagina van hun dochter
Dit soort activisten en NGOs dienen gigantisch hard te worden aangepakt. Zulke mensen vormen oprecht een vijfde colonne in het Westen. Zij kiezen helaas openlijk de kant van illegale migranten die zich met geweld het Westen willen binnendringen.quote:
In 1940 stonden er ook genoeg Nederlanders langs de weg met hun arm omhoog te kijken wat een mooie auto’s die Duitsers wel niet hadden. Geschiedenis herhaalt zich. Alleen spreekt de indringer nu geen Duits maar Arabischquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Migranten is een verzamelnaam, dan hoef je het niet specifiek te noemen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zijn illegale indringers, geen migranten.
Totaal gestoord die extreemlinkse Ngo's.quote:Ja wat moet je dan met beelden waarop te zien is hoe een streamer mensen confronteert met het 'feit' dat ze explosieven zouden hebben uitgedeeld aan migranten in Ceuta? Eerst maar even in de gaten houden: wie zou dat in godsnaam doen, en waaróm in godsnaam zou iemand dat doen? Nou, het is te gek voor woorden, maar kennelijk dus niet te gek voor woorden. Leden van een 'ngo' hebben DAADWERKELIJK zelfgemaakte explosieven uitgedeeld aan de migranten in Ceuta om, tsja, om wat eigenlijk. Om demonstranten aan te vallen?
De ngo in kwestie is 'No Name Kitchen', een 'humanitaire' en hyperactivistische en (dus) ook extreemlinkse organisatie die nadrukkelijk pro-migratie is, en kennelijk bereid is tot terrorisme over te gaan om het doel van massa-immigratie te bereiken. Of toch in ieder geval: om ervoor te zorgen dat tegenstanders van massa-immigratie uitgeschakeld worden. No Name Kitchen (met als logo uiteraard een Palestijnse vlag) is niet per se actief in Nederland, maar kent hier wel wat vertakkingen: deze TEMU-Maarten van der Weijden fietste er een blokje voor om en we zien her en der, voornamelijk in tenten gelieerd aan krakers en andersoortige extreemlinkse blikbierdrinkers, wat fundraisers. Matig gezellig allemaal.
WELNU, die ngo-terroristen hebben etsvloeistof (soort chemisch zuur) en aluminiumfolie in petflessen gepropt en die gasbommetjes UITGEDEELD aan migranten om demonstranten te bekogelen. De lokale krant bericht nu over die totale krankzinnigheid: "Verschillende leden van de ngo No Name Kitchen zijn geïdentificeerd in het kader van het onderzoek naar de distributie van zelfgemaakte explosieven aan migranten in Ceuta." Lekkerrr dan.
Voorts was er gisteren weer een demonstratie tegen de hele toestand; een wat kleinere demonstratie dan de voorbije dagen. Het waren dan ook voornamelijk inwoners van Ceuta zelf en geen volk van buitenaf. Bij een sit-in werd de situatie van kinderen en ouderen benadrukt: zo durven Ceutanen hun kinderen niet meer alleen naar buiten te sturen omdat de boulevards en stranden bezet worden door die duizenden jonge, voornamelijk sub-saharische Afrikaanse illegale immigranten. Vandaag vindt er een nieuwe protestmars plaats en dat wordt klef: men zal in paren lopen waarbij een moslim en een christen hand in hand gaan (Ceuta is voor de helft Spaans en Rooms-Katholiek, en voor de helft Marokkaans en islamitisch). "Dit initiatief is bedoeld om de oprechte co-existentie die in onze stad bestaat te benadrukken." Probeer dat maar eens in Bos en Lommer! Later meer.
The actual FUCK!!!!!!quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:53 schreef Zoddie het volgende:
Ceuta: Ngo-leden die 'explosieven' uitdeelden aan migranten zijn 'geïdentificeerd'
[..]
Totaal gestoord die extreemlinkse Ngo's.
Explosieven met zuur uitdelen aan illegale migranten.
Dit is vast fake news, iedereen weet immers dat mensen die niet graag Afrikaanse mannen waar Afrikaanse meisjes voor moeten vluchten in de buurt van hun kinderen willen ( vanaf nu, extreemrechts ) het échte gevaar zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:53 schreef Zoddie het volgende:
Ceuta: Ngo-leden die 'explosieven' uitdeelden aan migranten zijn 'geïdentificeerd'
[..]
Zelfs Godwins worden niet geschuwd in deze discussie...quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:03 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
In 1940 stonden er ook genoeg Nederlanders langs de weg met hun arm omhoog te kijken wat een mooie auto’s die Duitsers wel niet hadden. Geschiedenis herhaalt zich. Alleen spreekt de indringer nu geen Duits maar Arabisch
Klopt ja, door middel van framing proberen ze een inhoudelijke discussie onmogelijk te maken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:52 schreef UitStraling het volgende:
Dit zie je hier in Nederland trouwens ook op grote schaal gebeuren met de weerstand tegen de Spreidingswet, zodra een moeder zich zorgen maakt over de veiligheid van haar eigen kinderen plakt Links er meteen een Rechtsextremistisch stickertje op, dit is het laagste gedrag wat een mens kan vertonen.
Het bekende slachtofferschapquote:Op maandag 31 augustus 2026 07:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt ja, door middel van framing proberen ze een inhoudelijke discussie onmogelijk te maken.
Sow die draait er niet omheeen zeg.quote:
Die NGO's zijn gewoon criminele organisaties die zich hier schandalig mee aan het verrijken zijn. Al die organisaties moeten zo snel mogelijk ontmanteld worden en de leiders ervan in de cel.quote:
quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het verschil tussen een bezorgde moeder ter plekke en een links deugpopje op veilige afstand.
Geschiedenis herhaalt zich dan ook. Zie de berichtgeving over de NGO’s die de indringers zelfs bewapenen met explosieven en zuur om zich op tegendemonstranten te richten, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 augustus 2026 06:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zelfs Godwins worden niet geschuwd in deze discussie...
Het is meer dat linkse mensen vaak zo onsuccesvol zijn in het meekomen in de maatschappij dat ze zichzelf de moraal in pacht toebedelen, om nog wat voor te stellen.quote:
Wat vind jij ervan dat NGO’s migranten en demonstranten van explosieven voorzien?quote:Op maandag 31 augustus 2026 06:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zelfs Godwins worden niet geschuwd in deze discussie...
En als je altijd partij kiest voor de overwinnaar, ben je nooit een slachtoffer!quote:Op maandag 31 augustus 2026 07:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is meer dat linkse mensen vaak zo onsuccesvol zijn in het meekomen in de maatschappij dat ze zichzelf de moraal in pacht toebedelen, om nog wat voor te stellen.
Triggeredquote:Op maandag 31 augustus 2026 07:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is meer dat linkse mensen vaak zo onsuccesvol zijn in het meekomen in de maatschappij dat ze zichzelf de moraal in pacht toebedelen, om nog wat voor te stellen.
Leuke draai.quote:Op maandag 31 augustus 2026 07:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Precies ja, ze zijn altijd het slachtoffer van de boze witte extreem rechtse man.
Het gaat hier toch om 1 NGO? Of zijn er meer waarvan we weten dat ze dit gedaan hebben?quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:53 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Oppakken en vervolgen voor terrorisme, waarbij de organisatie verboden wordt en op de terreurlijst komt te staan.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:08 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wat vind jij ervan dat NGO’s migranten en demonstranten van explosieven voorzien?
Die herhaalt zich in dit geval niet: de situatie in Ceuta is in geen enkel opzicht te vergelijken met de Nazi's.quote:Op maandag 31 augustus 2026 07:43 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Geschiedenis herhaalt zich dan ook. Zie de berichtgeving over de NGO’s die de indringers zelfs bewapenen met explosieven en zuur om zich op tegendemonstranten te richten, bijvoorbeeld.
Godwin roepen gebeurt dan al snel door mensen die het eigenlijk wel eens zijn met die NGO’s en daarom de aandacht af willen leiden naar degene die laat zien dat de geschiedenis zich inderdaad herhaalt.
Als je het breder trekt wel degelijk: Mensen dringen een gebied binnen en bezetten het, daarbij gefaciliteerd door inwoners van dat gebied. En daar ging de vergelijking over.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die herhaalt zich in dit geval niet: de situatie in Ceuta is in geen enkel opzicht te vergelijken met de Nazi's.
Ja, als je het heeeeel breed trekt valt alles eronder.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:40 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als je het breder trekt wel degelijk: Mensen dringen een gebied binnen en bezetten het, daarbij gefaciliteerd door inwoners van dat gebied. En daar ging de vergelijking over.
Daar gaan we weerquote:Op maandag 31 augustus 2026 12:21 schreef Aether het volgende:
Chaos bij opvanglocatie, premier geeft schuld van invasie aan 'Russische en Israëlische netwerken'
https://www.geenstijl.nl/5191674/ceuta
[ afbeelding ]
Global Dissident snapt er niets van en wil olie op het vuur gooien.quote:
Waarom zou dit betekenen dat hij levensmoe is?quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:23 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Daar gaan we weer![]()
Is die Sanchez levensmoe ofzo
Lijkt me kwestie van tijd voordat ie gelyncht wordt als ie zo doorgaat.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou dit betekenen dat hij levensmoe is?
Door Rusland en Israël?quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:33 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Lijkt me kwestie van tijd voordat ie gelyncht wordt als ie zo doorgaat.
quote:Hoofdaanklager Ceuta: 'Bijna elke dag een aanranding in Ceuta, de stad staat op instorten'
https://www.geenstijl.nl/5191689/ceuta
Schrijnend interview met de hoofdofficier van justitie van Ceuta, ene Silvia Rojas. Ze is al 22 jaar werkzaam bij het Openbaar Ministerie in Ceuta en weet van de hoed en de rand, maar de huidige situatie is volgens haar 'onvergelijkbaar' met eerdere crises. "Deze instroom heeft geleid tot de instorting van het merendeel van onze systemen", wijst ze naar de bijna 80.000 immigranten die Ceuta (eveneens 80.000 inwoners) hebben overspoeld. Op de beelden zijn voornamelijk de door de straten schuimende jonge mannen te zien, maar volgens Rojas zijn er wel degelijk vrouwen en kinderen bij. "Er is een groep die wel degelijk jong is, tussen de 10 en 11 jaar. Er zijn ook meisjes, maar ik durf niet te zeggen hoeveel precies."
En dan wordt het grimmig: "Er is een piek geweest in criminaliteit, waaronder seksuele geweldsdelicten en gewelddadige berovingen." De journalist van El País vraagt door: "Hebben jullie een duidelijke toename vastgesteld van misdrijven zoals seksuele geweldsdelicten?" Het antwoord: "Ja. Sinds deze massale binnenkomst van mensen is er inderdaad sprake geweest van een exponentiële toename van deze misdrijven. Er zijn veel zaken rond seksuele geweldsdelicten geweest en het Openbaar Ministerie maakt zich bijzonder zorgen om de slachtoffers. Het gaat vooral om minderjarige slachtoffers en slachtoffers die extra kwetsbaar zijn vanwege hun onregelmatige verblijfsstatus op dit grondgebied. Daarnaast zijn er veel mensen die geen aangifte doen, hetzij uit angst, hetzij vanwege de situatie waarin zij zich momenteel in Ceuta bevinden." Er zijn in totaal 23 aangiften van aanrandingen of 'seksuele agressie' gedaan. "Het aantal van 23 betekent bijna één procedure wegens seksuele agressie per dag."
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:
Wat vreemd, ik meende toch echt dat de Joden en de Russen erachter zaten.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:27 schreef Aether het volgende:
'Vernietigend politierapport: Ceuta-lawine gepland door Marokko'
https://www.geenstijl.nl/5191711/ceuta
https://elfarodeceuta.es/(...)anificada-marruecos/
Ik dacht de open grenzen van Spanjequote:Op woensdag 2 september 2026 19:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat vreemd, ik meende toch echt dat de Joden en de Russen erachter zaten.
_!
Links gaat in ieder geval geweldig op zijn plaat op deze manier, JD Vance gaat ooit nog als groot ziener beschouwd worden in de Oude Wereld.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik dacht de open grenzen van Spanje
Neem aan dat die mafklapper daar aan het roer wel weg is na de volgende verkiezing.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Links gaat in ieder geval geweldig op zijn plaat op deze manier, JD Vance gaat ooit nog als groot ziener beschouwd worden in de Oude Wereld.
Zijn boodschap en bijbehorende waarschuwing zal voorlopig nog wel even actueel blijven.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:50 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Neem aan dat die mafklapper daar aan het roer wel weg is na de volgende verkiezing.
Trap je er weer in he!quote:Op woensdag 2 september 2026 19:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat vreemd, ik meende toch echt dat de Joden en de Russen erachter zaten.
_!
quote:
Laten we het erop houden dat Sánchez niet bepaald betrouwbaar is en zélf fake news verspreid.quote:Morocco not to blame for Ceuta border breach, says Spanish PM
Pedro Sánchez says two countries cooperating and accuses Israel and Russia of spreading fake news about migration
https://www.theguardian.c(...)ration-pedro-sanchez
Een hoop off topic bladiebla.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Links gaat in ieder geval geweldig op zijn plaat op deze manier, JD Vance gaat ooit nog als groot ziener beschouwd worden in de Oude Wereld.
Nope.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
We hebben het hier nog steeds over massa immigratie.
Ze verkrachten elkaar dus.quote:
De Spanjaarden willen hun land terug, en terecht. Deze extreemlinkse landverraders, verenigd in een extreem destructieve regering, zijn er helemaal niet voor de Spanjaarden, maar voor de immigranten.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:03 schreef Aether het volgende:
Honderdduizenden Spanjaarden de straat op vóór Ceuta, tégen linkse regering en tégen ongebreidelde immigratie
https://www.geenstijl.nl/5191722/ceuta
Mapa de las manifestaciones por Ceuta
https://porceuta.es/blog/manifestaciones-2-de-septiembre-ceuta
[ afbeelding ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Wat die Sanchez doet grenst wel aan landverraad. En wat een leugenaar is die man, de Spaanse Mark Rutte?quote:Op donderdag 3 september 2026 09:23 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De Spanjaarden willen hun land terug, en terecht. Deze extreemlinkse landverraders, verenigd in een extreem destructieve regering, zijn er helemaal niet voor de Spanjaarden, maar voor de immigranten.
Een rechtse regering zou ook falen als zij toestaat dat andersdenkenden hun mening mogen ventileren.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:22 schreef William_Papadin het volgende:
Linkse regering faalt in het beteugelen van een crisis, zoals altijd.
Met de sociaal-democratie was weinig mis, ik vond het een prachtig model, en het heeft Nederland heel veel goeds gebracht.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:37 schreef Zoddie het volgende:
Wat een regering daar in Spanje![]()
Corruptie, verspreiden desinformatie, naar andere landen wijzen die er weinig zo niet niets mee te maken hebben en aanwijzen als hoofdschuldige.
Ze laten zich wel erg kennen de laatste tijd, zeker omdat ze het laatste jaar altijd met hun morele vingertje stonden te wijzen naar anderen.
Mag hopen dat die corrupte regering snel valt.
En dan heb ik het niet perse over Links algemeen want Denemarken Links doet het prima.
quote:Op donderdag 3 september 2026 09:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Een rechtse regering zou ook falen als zij toestaat dat andersdenkenden hun mening mogen ventileren.
De NOS besteedde er vanmorgen wel aandacht aan, ook op hun website staat een artikel.quote:Op woensdag 2 september 2026 21:33 schreef Homey het volgende:
Grote nationalistische optochten in diverse steden in solidariteit met de inwoners van Cueta. En tegen die Pinokkio van een Sanchez in Madrid.
https://x.com/RemcoYizhakCoor/status/2095221981704520031
Beelden die u niet zien in het NOS journaal.
Geen Idee, maar ik denk dat het bij volgende verkiezingen echt omgeslagen is. Dan wordt de erkenning van “Palestina” waarschijnlijk ook weer ingetrokken.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat er zo links gestemd is in Spanje dat deze partij het voor het zeggen heeft?
Net zoals Nederland is links in de instituten gaan zitten. En die links is ongekozen.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat er zo links gestemd is in Spanje dat deze partij het voor het zeggen heeft?
quote:Op donderdag 3 september 2026 11:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Een inhoudelijke reactie geven is zeker te moeilijk voor je?
https://www.ad.nl/buitenl(...)-ministers~af7418f6/quote:Op woensdag 2 september 2026 17:27 schreef Aether het volgende:
'Vernietigend politierapport: Ceuta-lawine gepland door Marokko'
https://www.geenstijl.nl/5191711/ceuta
https://elfarodeceuta.es/(...)anificada-marruecos/
Dat is best een pittige beschuldiging, "zonder harde bewijzen".quote:Geen bewijs dat Marokko achter bestorming Ceuta zat, maar Spanje is wel kritisch op grenspolitie en ministers
De Spaanse premier Pedro Sánchez zegt geen ‘harde bewijzen’ te hebben dat Marokko achter de oversteek van tienduizenden migranten zat bij Ceuta. Wel zei hij dat de Marokkaanse grenspolitie het urenlang liet gebeuren.
Simplistisch het wel minimaal brengen zodat je het argument brengt dat er wel aandacht aan besteed is, maar inderdaad snel wegmoffelen en er bijvoorbeeld geen opiniestuk of interviews over brengen. Het moet natuurlijk niet te veel in de picture zijnquote:Op donderdag 3 september 2026 13:04 schreef Homey het volgende:
Ik surf nu naar nos.nl en nu.nl en typ de zoekterm spanje in
geen hits
1 schamel berichtje op die sites over die enorme protesten, snel weggemoffeld en er niet meer over hebben
Het is heel snel frontpage verdwenen
maar we hebben geen censuur hoor in onze media
Maar dit dan wel weer groot op de voorpagina nu.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:27 schreef flyguy het volgende:
[..]
Simplistisch het wel minimaal brengen zodat je het argument brengt dat er wel aandacht aan besteed is, maar inderdaad snel wegmoffelen en er bijvoorbeeld geen opiniestuk of interviews over brengen. Het moet natuurlijk niet te veel in de picture zijn
Dit is dezelfde media die koppen heeft à la 15 DODEN DOOR ISRAËLISCHE AANVALLEN en dat dan in alinea 27 blijkt dat het één tegenaanval was na 13 schendingen met raketten door Hezbollah/Hamas/PIJ.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:21 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Maar dit dan wel weer groot op de voorpagina nu.
[ afbeelding ]
quote:CECE verwerpt opvangcentrum voor migranten in Haven
https://elfarodeceuta.es/(...)antes-ubique-puerto/
De werkgevers waarschuwen dat de havengronden strategisch zijn voor de lokale economie en eisen alternatieven buiten de haven om de aandacht voor de migratiecrisis te combineren met logistieke en zakelijke activiteiten.
quote:Albares beschuldigt Europese regeringen van 'helpen bij het versterken van desinformatie' over Ceuta
https://elfarodeceuta.es/(...)esinformacion-ceuta/
Minister van Buitenlandse Zaken eist van EU meer solidariteit en financiering om zuidelijke grens van de Europese Unie in Ceuta te versterken.
Als dat het ergste is dat Sanchez in het publiek zegt, dan ga ik er eigenlijk vanuit dat hij wel degelijk hardere bewijzen heeft voor ernstigere acties van de Marokkanen, maar dat dit politiek het absolute minimum is wat hij moet zeggen.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)-ministers~af7418f6/
[..]
Dat is best een pittige beschuldiging, "zonder harde bewijzen".
Ja typisch.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:21 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Maar dit dan wel weer groot op de voorpagina nu.
[ afbeelding ]
Tel daarbij op dat men zich met zulke claims vaak blind baseert op allerlei Arabische/Palestijnse media.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is dezelfde media die koppen heeft à la 15 DODEN DOOR ISRAËLISCHE AANVALLEN en dat dan in alinea 27 blijkt dat het één tegenaanval was na 13 schendingen met raketten door Hezbollah/Hamas/PIJ.
Die aantijging werd ook al gemaakt jegens Israël.quote:
Ja, dat was de link die ik erbij had moeten zeggen. Dat deze pipo voordat de feiten op tafel lagen Israël de schuld probeerde te geven en nu er een rapport ligt alsnog roept dat er geen harde feiten zijn.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tel daarbij op dat men zich met zulke claims vaak blind baseert op allerlei Arabische/Palestijnse media.
[..]
Die aantijging werd ook al gemaakt jegens Israël.
[ twitter ]
Sánchez liegt en bedriegt de hele boel bij elkaar en gaat ook nog doodleuk op vakantie tijdens deze crisis. Echt een typische socialistische griezel.quote:Al een maand duurt de Ceuta-crisis: 'Stormloop werd bedacht om Spanje te doen wankelen'
Er was niets spontaans aan de stormloop op de Spaanse exclave Ceuta, concludeert een speciaal onderzoeksteam. De oversteek van 80.000 migranten was gepland en geregisseerd en had als doel instabiliteit veroorzaken in de Spaanse politiek en maatschappij. Een lang debat in het Spaanse parlement toonde dat de regering geen grip heeft op de crisis na steundemonstraties voor Ceuta.
In steden in heel Spanje gingen honderdduizenden mensen de straat op voor demonstraties die bedoeld waren om bewoners van Ceuta te laten zien dat de rest van Spanje ze steunt. In Ceuta speelt zich een humanitaire crisis af: 7000 migranten leven er op straat. Er zijn mensen die schurft en tuberculose opliepen. Al 23 vrouwen deden aangifte van seksueel misbruik. De daders zijn, zo verklaren de vrouwen tegenover de politie, migranten die zwervend over straat gaan.
De grootste demonstratie was in Madrid, met 150.000 deelnemers. De sfeer werd toen het donker werd grimmig. Er klonken toen schoten en explosies. De politie dreef de menigte uiteen.
Premier staat alleen
Ook in het Spaanse parlement heerste er vandaag spanning. Op de eerste dag na het zomerreces debatteerde het parlement meteen over Ceuta. De bedoeling was te reconstrueren wat er eind juli fout ging en daar lessen uit te trekken. Het werd een urenlange frontale aanval op premier Pedro Sánchez.
Hij ging twee dagen nadat de crisis begon op vakantie en bleef een maand onzichtbaar. Cijfers bleken niet te kloppen: de regering zei zeker te weten dat er niet meer dan 2000 migranten in Ceuta waren gebleven. De burgemeester van Ceuta telde er 6000. Sánchez gaf vandaag in het debat toe dat het er zeker 7000 zijn.
Wat de premier verder wordt verweten is dat hij al ruim een maand zeker zegt te weten dat de Marokkaanse regering geen enkele rol heeft gespeeld rond de stormloop op Ceuta. Sánchez complimenteerde de regering in Rabat juist over het feit dat het grootste deel van de migranten na een paar dagen weer door Marokko waren opgenomen.
Dat de Spaanse oppositieleider, Alberto Feijóo (Partido Popular) Sánchez een leugenaar noemde en de premier ervan beschuldigde dat die informatie verbergt, was te verwachten. Fejióo zegt dat ook al dagelijks op de Spaanse tv en radio.
Verdeelde regering
Ernstiger voor Sánchez is dat hij ook steun kwijt lijkt te zijn van een deel van zijn eigen regering, vooral van zijn twee trouwste ministers. Minister Margarita Robles van Defensie brak met de vaste gewoonte in Spanje, dat als de premier in een debat klaar is en terugloopt naar de rest van de regering, alle ministers even opstaan. Robles bleef vandaag zitten en keek Sánchez niet aan.
Minister Fernando Gran-Marlaska van Binnenlandse Zaken toonde ook niet veel interesse in de premier. Volgens oppositieleden was Gran-Marlaska vooral druk met een manier vinden om de politiek te verlaten, zonder in de toekomst vervolgd te worden vanwege nalatigheid rond Ceuta.
En dan is er dus ook nog het onderzoeksrapport van een speciale afdeling van de Spaanse politie, dat concludeert dat de stormloop op Ceuta nauwkeurig was voorbereid en op de dag zelf strak werd aangestuurd.
Dat rapport was al een paar dagen klaar, maar door de regering niet openbaar gemaakt. Enkele uren voor het debat in het parlement werd het rapport door een onbekende afzender naar twee Spaanse krantenredacties gestuurd.
Doel: destabilisatie
Het rapport bevat flink wat voorbeelden waaruit volgens de onderzoekers blijkt dat de gebeurtenissen aan de grens bewust werden aangestuurd. Zo zou ervoor zijn gezorgd dat op het juiste moment een grote groep migranten naar de grens trok.
De onderzoekers schrijven: "Het was een vooraf bepaald proces met doelstellingen die niet met migratie te maken hebben. Er zijn duidelijke aanwijzingen dat het te doen was om interne politieke destabilisatie te veroorzaken en het imago van Spanje te beschadigen."
Het enige dat de onderzoekers niet doen, is vingerwijzen naar Marokko. Door het hele rapport wordt Marokko regelmatig genoemd als betrokken, maar niet als de grote regisseur achter de schermen. Mogelijk vinden de onderzoekers het bewijs daarvoor momenteel niet sterk genoeg.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)stabiel-spanje-debat
Nou hup, afzetten die man, stevige premier installeren, het leger erheen met bussen en die paar lui weer overvaren.quote:Op vrijdag 4 september 2026 01:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Sánchez liegt en bedriegt de hele boel bij elkaar en gaat ook nog doodleuk op vakantie tijdens deze crisis. Echt een typische socialistische griezel.
Enkel mensen die bewust met zand aan het strooien waren en mensen met een extreem twijfelachtig intellect gingen en gaan mee in het verhaal dat er zomaar per ongeluk ineens bijna 100.000 mensen de grens over kwamen in slechts een paar uur tijd.quote:Op vrijdag 4 september 2026 01:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Sánchez liegt en bedriegt de hele boel bij elkaar en gaat ook nog doodleuk op vakantie tijdens deze crisis. Echt een typische socialistische griezel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |