Op beide volmondig ja natuurlijkquote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Maar dan wel gewoon het dubbele vragen van wat vooraf is afgesproken hè
En systematisch 3 dagen te laat komen natuurlijk.
Aannemers zijn geniaal in het zo laag mogelijk bieden en vervolgens je leeg te zuigen op het zogenaamde meerwerkquote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:40 schreef Chadi het volgende:
De vraag is waarom is die brug zo duur? Of is het een normale prijs?
Maar kunnen de deskundigen die voor de gemeente werken dan niet van te voren een goede inschatting maken op basis van onderzoek?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Aannemers zijn geniaal in het zo laag mogelijk bieden en vervolgens je leeg te zuigen op het zogenaamde meerwerk
Niet alleen aannemers, gebeurd in heel veel sectoren met aanbestedingen...quote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:42 schreef Sodeknetters het volgende:
Aannemers zijn geniaal in het zo laag mogelijk bieden en vervolgens je leeg te zuigen op het zogenaamde meerwerk
Ja, dat moet je dus dichtzetten als tegenpartij, maar als je mbo inkoop hebt gedaan, werkt dat niet zo goed.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Kennelijk niet. En als het om geld van anderen gaat hoef je niet op een duppie te kijken natuurlijkquote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar kunnen de deskundigen die voor de gemeente werken dan niet van te voren een goede inschatting maken op basis van onderzoek?
Helaas maar al te waarquote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:12 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Niet alleen aannemers, gebeurd in heel veel sectoren met aanbestedingen...
Nadeel van ambtenaren en politici is dat ze vooral geld van anderen uitgevenquote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat moet je dus dichtzetten als tegenpartij, maar als je mbo inkoop hebt gedaan, werkt dat niet zo goed.
Helaas moet de rest van Nederland er ook voor betalen. Groot hek om dat hele Amsterdam heen is de enige oplossing.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:29 schreef William_Papadin het volgende:
Amsterdam krijgt wat het verdient
Hoeveel deskundigen hebben ze in de gemeente Amsterdam denk je?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar kunnen de deskundigen die voor de gemeente werken dan niet van te voren een goede inschatting maken op basis van onderzoek?
Ik weet het niet maar ik zou wel een paar ton over hebben voor een deskundige bij een project van 300 miljoen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:30 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoeveel deskundigen hebben ze in de gemeente Amsterdam denk je?
Het is niet alleen een kwestie van achteloos omspringen met geld van anderen, soms lijken er ook van die (prestige)projecten te zijn waarvan wel duidelijk is dat de verantwoordelijke bestuurders helemaal gefixeerd lijken te zijn geworden op het idee dat een project er domweg MOET komen (allicht omdat deel uitmaken voor het verwezenlijken van zoiets ze een carriereboost geeft, of een plekje in de lokale geschiedenisboeken), en dan zijn alternatieven, terechte kritiek of stijgende kosten voor hen van geen belang meer.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:28 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Kennelijk niet. En als het om geld van anderen gaat hoef je niet op een duppie te kijken natuurlijk
[..]
Helaas maar al te waar
[..]
Nadeel van ambtenaren en politici is dat ze vooral geld van anderen uitgeven
Ja maar als die deskundige mogelijk negatief nieuws brengt over je voorgenomen project, terwijl jij als bestuurder heel graag wilt dat het er hoe dan ook wel komt, dan heb je zo iemand natuurlijk liever niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar ik zou wel een paar ton over hebben voor een deskundige bij een project van 300 miljoen.
Ik neem aan dat je die beslissing niet alleen neemt bij zoveel geld en dat je het project moet onderbouwen met echte cijfers voordat je groen licht krijgt. En dat die cijfers komen van deskundig onderzoek en advies.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja maar als die deskundige mogelijk negatief nieuws brengt over je voorgenomen project, terwijl jij als bestuurder heel graag wilt dat het er hoe dan ook wel komt, dan heb je zo iemand natuurlijk liever niet.
Onzin. Wat kost een extra pont? Wat kost een extra brug? Dus hoezo op termijn duurder?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lekker allemaal met de pont waar ze geen personeel voor kunnen vinden en wat op termijn alleen maar duurder isbizar eigenlijk dat daar niet al eeuwen geleden een brug is gelegd.
Ik ben oprecht bang dat dat voor vele, zo niet alle, partijen al een gepasseerd station is. Dat velen al opereren volgens een 'nou, als de kans enigszins redelijk is dat je met die misleiding weg komt, én het kan ons electoraal flink baten, dan doen wij alsof onze neus bloedt hoor'. Waarbij, mocht de boel dan uitkomen, er geen oprechte mea culpa komt, maar de partijreactie bepaald wordt door spindoctors en politieke strategen. En dan wordt dat 'doen alsof je neus bloedt' dus zelfs ook nog eens een 'doen alsof het de schuld van een ander is dat je neus bloedt'.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Tja als je als partij integriteit hoog hebt zitten zou je hier wel aansturen op een vertrek lijkt mij, niet goed voor het imago al die schandalen.
De conclusie voor mij is dat democratie in haar huidige vorm gewoon erg slecht werkt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben oprecht bang dat dat voor vele, zo niet alle, partijen al een gepasseerd station is. Dat velen al opereren volgens een 'nou, als de kans enigszins redelijk is dat je met die misleiding weg komt, én het kan ons electoraal flink baten, dan doen wij alsof onze neus bloedt hoor'. Waarbij, mocht de boel dan uitkomen, er geen oprechte mea culpa komt, maar de partijreactie bepaald wordt door spindoctors en politieke strategen. En dan wordt dat 'doen alsof je neus bloedt' dus zelfs ook nog eens een 'doen alsof het de schuld van een ander is dat je neus bloedt'.
"We worden oneerlijk behandeld!" als reactie op terechte verontwaardiging op je misleiding. Verdediging als beste aanval.
Dit soort misleiding door achterhouding wordt helaas al jarenlang niet meer afgestraft. Niet door de partijen, niet door de politiek, en ook nog niet genoeg door de kiezer.
Een extra pont plus vast personeel plus onderhoud van de pont plus brandstof voor de pont. Het zal even duren, maar een brug is een veel duurzamere oplossing. Schandalig dat zo'n progressieve stad daar geen rekening mee houdt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Onzin. Wat kost een extra pont? Wat kost een extra brug? Dus hoezo op termijn duurder?
Daarnaast; deze brug komt helemaal in het oostelijk gedeelte van het IJ. Niemand gaat zover omrijden.
Een brug behoeft geen onderhoud?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een extra pont plus vast personeel plus onderhoud van de pont plus brandstof voor de pont. Het zal even duren, maar een brug is een veel duurzamere oplossing. Schandalig dat zo'n progressieve stad daar geen rekening mee houdt.
We praten over een fietsbrug. Nou, ik vind dat weggegooid geld. Je hebt geen verdienmodel - de fietsers reizen gratis - en het wordt ook niet gecompenseerd met de rijtuigenbelasting.quote:Niet 336 miljoen euro, maar 650 of zelfs 850 miljoen euro.
Als dit soort misleiding geen ruimte zou hebben, dan zouden er de afgelopen 10 jaar al veel meer politici, zowel links als rechts, gedwongen het veld geruimd hebben. Dat is niet het geval, dus we zitten met een politiek landschap waarin dit soort misleiding in het slechtste geval (door partijen) actief aangemoedigd wordt ("we gaan dit achterhouden want .."), in het beste geval oogluikend toegestaan. Noem het 'wegkijken en liever mogelijk achteraf met ophef rondom het uitkomen van je misleiding dealen, dan het vooraf actief tegenhouden'.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De conclusie voor mij is dat democratie in haar huidige vorm gewoon erg slecht werkt.
Dat lijkt me dan ook geen doorslaggevend criterium voor overheidstaken. Ik durf zelfs denk ik wel te stellen dat een overheid zich inzet voor collectief nut, juist wanneer er geen direct verdienmodel is.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Een brug behoeft geen onderhoud?
[..]
We praten over een fietsbrug. Nou, ik vind dat weggegooid geld. Je hebt geen verdienmodel - de fietsers reizen gratis - en het wordt ook niet gecompenseerd met de rijtuigenbelasting.
In elk geval minder frequent. Ze moeten het natuurlijk wel een brug maken geschikt voor zowel fietsers/voetgangers als gemotoriseerd verkeer.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Een brug behoeft geen onderhoud?
[..]
We praten over een fietsbrug. Nou, ik vind dat weggegooid geld. Je hebt geen verdienmodel - de fietsers reizen gratis - en het wordt ook niet gecompenseerd met de rijtuigenbelasting.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |