abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221557290
Op een planeet met 8 miljard idioten mag iedere vrouw wat mij betreft lekker helemaal zelf bepalen wat ze met hun ongeboren kind doen zolang het nog letterlijk aan hun lichaam is verbonden. We gaan echt helemaal niets missen aan een leven meer of minder. Sterker nog, minder = beter. Dus abortus = goed. Het leven is niet heilig zoals sommige religies je graag willen doen geloven en we gooien ook niet per ongeluk de volgende Einstein bij het biologisch afval. Dat zijn gewoon achterlijke redenaties.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_221557697
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 12:29 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Abortus in de letterlijkste zin betekent niets meer dan het onderbreken van een zwangerschap, dat is een verzamelnaam waar alle vormen van het onderbreken van een zwangerschap onder vallen, inclusief de spontane abortus (miskraam), abortus provocatus (opzettelijke beëindiging). Dat laatste is wat we in de volksmond voor het gemak afkorten naar abortus maar die term omvat eigenlijk meer dan alleen dat.

De abortuswet (officieel wet afbreken zwangerschap) gaat dan ook over ALLE vormen van het onderbreken van een zwangerschap, inclusief het medisch opwekken van een vroegtijdige bevalling. Dat betekent NIET dat het kind in die gevallen automatisch wordt opgegeven.
Alleen in het geval van het afbreken van een zwangerschap om medische redenen wist alles gedaan om het kind een kans te geven maar bij deze wet wordt alles gedaan om het kind kansloos te maken.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:02:00 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_221557821
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
Alleen in het geval van het afbreken van een zwangerschap om medische redenen wist alles gedaan om het kind een kans te geven maar bij deze wet wordt alles gedaan om het kind kansloos te maken.
Nee, juist niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_221557977
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 18:35 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Je schijnt nog steeds niet te snappen dat de term abortus in juridische zin en de term abortus in de volksmond niet dezelfde betekenis hebben. Dus nogmaals, zo duidelijk mogelijk als ik het maar kan vermelden:

Abortus (juridisch) = Alle behandelingen die een zwangerschap vroegtijdig beëindigen.

Abortus (volksmond) = Zwangerschap beëindigen voordat de foetus levensvatbaar is, officieel heet dat in Nederland geen abortus maar abortus provocatus.
Je kan het wel herhalen, maar alle bronnen die ik daarvoor zie wijzen op het tegendeel van wat jij zegt.

Kom eens met een harde onderbouwing, want nu is het slechts een mening.
pi_221558435
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan het wel herhalen, maar alle bronnen die ik daarvoor zie wijzen op het tegendeel van wat jij zegt.

Kom eens met een harde onderbouwing, want nu is het slechts een mening.
Als we het Nederlands Wetboek van Strafrecht gaan omschrijven als slechts een mening dan heeft een verdere discussie geen enkele zin dus daar begin ik dan ook niet aan.
pi_221558722
Het feit dat de gekkies reageren zoals je verwacht, betekent dat dit een goede wet is.
pi_221558894
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 22:18 schreef Viesdik het volgende:

Niet alleen jij maar zelfs chatgpt is niet in stast om ook maar 1 hypothetisch voorbeeld te geven wanneer een abortus op de dag voor een geboorte op zn plaats is.
Maar volgens jou kan je dat alleen weten als je een dokter bent.
Ik kan mij zo een voorbeeld bedenken:
Ontdekken na je 8e maand dat er iets ernstig mis is met je baby, een hersenbloeding of wat dan ook, waarbij je weet dat hij uren na de bevalling zal sterven.
Dan kies ik ervoor om hem nog in de baarmoeder te euthanaseren (feticide heet dit) zodat hij niet levend door een (ook voor hem) pijnlijke bevalling heen moet en ik hem niet voor mijn ogen moet zien sterven na uren van strijd..

Ik zie ook de andere kant van hem wel levend laten komen en omringd door liefde in de armen laten sterven.

Bah wil er eigenlijk helemaal niet aan denken.. tragisch is het.

Hoe dan ook: als hier maar geen misbruik van gemaakt wordt.. Abortus boven de 12 weken vind ik al te ver gaan... (mijn mening die voor de rest helemaal niets waard is)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221559051
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 08:30 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dikke bullshit. Je kan ook gewoon bevallen van een kind van 32 weken en het kan ook gewoon gehaald worden zonder dat er een abortus plaats vindt. Het kind maakt dan ook gewoon kans om het te overleven.
Twee woorden: medische complicaties.

Lees je daar nou overheen of negeer je het expres?
pi_221559062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee dat is niet waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')