Alleen in het geval van het afbreken van een zwangerschap om medische redenen wist alles gedaan om het kind een kans te geven maar bij deze wet wordt alles gedaan om het kind kansloos te maken.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 12:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Abortus in de letterlijkste zin betekent niets meer dan het onderbreken van een zwangerschap, dat is een verzamelnaam waar alle vormen van het onderbreken van een zwangerschap onder vallen, inclusief de spontane abortus (miskraam), abortus provocatus (opzettelijke beëindiging). Dat laatste is wat we in de volksmond voor het gemak afkorten naar abortus maar die term omvat eigenlijk meer dan alleen dat.
De abortuswet (officieel wet afbreken zwangerschap) gaat dan ook over ALLE vormen van het onderbreken van een zwangerschap, inclusief het medisch opwekken van een vroegtijdige bevalling. Dat betekent NIET dat het kind in die gevallen automatisch wordt opgegeven.
Nee, juist niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 19:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alleen in het geval van het afbreken van een zwangerschap om medische redenen wist alles gedaan om het kind een kans te geven maar bij deze wet wordt alles gedaan om het kind kansloos te maken.
Je kan het wel herhalen, maar alle bronnen die ik daarvoor zie wijzen op het tegendeel van wat jij zegt.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 18:35 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je schijnt nog steeds niet te snappen dat de term abortus in juridische zin en de term abortus in de volksmond niet dezelfde betekenis hebben. Dus nogmaals, zo duidelijk mogelijk als ik het maar kan vermelden:
Abortus (juridisch) = Alle behandelingen die een zwangerschap vroegtijdig beëindigen.
Abortus (volksmond) = Zwangerschap beëindigen voordat de foetus levensvatbaar is, officieel heet dat in Nederland geen abortus maar abortus provocatus.
Als we het Nederlands Wetboek van Strafrecht gaan omschrijven als slechts een mening dan heeft een verdere discussie geen enkele zin dus daar begin ik dan ook niet aan.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan het wel herhalen, maar alle bronnen die ik daarvoor zie wijzen op het tegendeel van wat jij zegt.
Kom eens met een harde onderbouwing, want nu is het slechts een mening.
Ik kan mij zo een voorbeeld bedenken:quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 22:18 schreef Viesdik het volgende:
Niet alleen jij maar zelfs chatgpt is niet in stast om ook maar 1 hypothetisch voorbeeld te geven wanneer een abortus op de dag voor een geboorte op zn plaats is.
Maar volgens jou kan je dat alleen weten als je een dokter bent.
Twee woorden: medische complicaties.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dikke bullshit. Je kan ook gewoon bevallen van een kind van 32 weken en het kan ook gewoon gehaald worden zonder dat er een abortus plaats vindt. Het kind maakt dan ook gewoon kans om het te overleven.
Nee dat is niet waar.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 19:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alleen in het geval van het afbreken van een zwangerschap om medische redenen wist alles gedaan om het kind een kans te geven maar bij deze wet wordt alles gedaan om het kind kansloos te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |