abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2026 @ 22:55:10 #151
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221538530
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 22:33 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
in Mexico zou ik ook niet anders willen lol.
Ik heb jaren zonder ommuring in Mexico gewoond, dat kan ook gewoon prima, echter niet in alle steden natuurlijk.
Het grootste voordeel zie ik voor de kinderen en het buitenspelen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 22:56:00 #152
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538538
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 22:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik heb jaren zonder ommuring in Mexico gewoond, dat kan ook gewoon prima, echter niet in alle steden natuurlijk.
Het grootste voordeel zie ik voor de kinderen en het buitenspelen.
ik wilde nog zeggen in bepaalde delen. echt niet heel het land is cartel warzone.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
pi_221538544
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 22:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is niet de reden dat men afgesloten wijken heeft, dat heeft meer te maken met het voorkomen van inbraak en roof en het samenwonen met gelijkgestemden.

In Nederland zou het praktisch kunnen werken om bijvoorbeeld geen sociale huurwoningen in de zone te hebben.
Dus mensen die in een sociale huurwoning wonen worden in jouw voorbeeld buiten gesloten in dit soort wijken.
Vooral doen
Krijg je nog meer haat en nijd
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 23:00:02 #154
38824 crew  Droopie
pi_221538564
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 22:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is niet de reden dat men afgesloten wijken heeft, dat heeft meer te maken met het voorkomen van inbraak en roof en het samenwonen met gelijkgestemden.

In Nederland zou het praktisch kunnen werken om bijvoorbeeld geen sociale huurwoningen in de zone te hebben.
Gebeurt dat stiekem niet al?

Ik zag in Hoogvliet een bord, hier gaan we 85 sociale huurwoningen maken..

Nou heb ik echt al jaren niet gezien zulke borden. Maar woningen voor middenklassen overal.

En sociale woningen slopen. Dan komen er middenklasse woningen voor terug.

Dat heeft bv Pendrecht geen windeieren gelegd, dat is van pauperbuurt wel redelijk ok-wijk geworden (zonder echt hek).
Hell To The Liars
  zondag 9 augustus 2026 @ 23:01:24 #155
56749 BlaZ
pi_221538578
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 22:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dus mensen die in een sociale huurwoning wonen worden in jouw voorbeeld buiten gesloten in dit soort wijken.
Vooral doen
Krijg je nog meer haat en nijd
In Mexico zijn er enkel sociale koopwoningen; geen sociale huurwoningen. Maar meestal staan er in een ommuurd deel enkel woningen uit eenzelfde prijsniveau.
pi_221538593
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In Mexico zijn er enkel sociale koopwoningen; geen sociale huurwoningen. Maar meestal staan er in een ommuurd deel enkel woningen uit eenzelfde prijsniveau.
Misschien is dat in Mexico gewoon, ik heb geen idee
Ik zou dit in Nederland zeer verwerpelijk vinden
  zondag 9 augustus 2026 @ 23:04:13 #157
56749 BlaZ
pi_221538594
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:00 schreef Droopie het volgende:

[..]
Gebeurt dat stiekem niet al?

Ik zag in Hoogvliet een bord, hier gaan we 85 sociale huurwoningen maken..

Nou heb ik echt al jaren niet gezien zulke borden. Maar woningen voor middenklassen overal.

En sociale woningen slopen. Dan komen er middenklasse woningen voor terug.

Dat heeft bv Pendrecht geen windeieren gelegd, dat is van pauperbuurt wel redelijk ok-wijk geworden (zonder echt hek).
Met name in dorpen bouwt men het liefst zo min mogelijk sociale huurwoningen. Simpelweg om de kans op het aantrekken van onguur volk te verminderen. Ik zal zeker niet willen zeggen dat alle sociale huurders problemen opleveren, maar de mensen die problemen opleveren vallen vaak wel in deze categorie.
  zondag 9 augustus 2026 @ 23:07:57 #158
56749 BlaZ
pi_221538616
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hangt af van de regio. Elke wijk heeft dan zijn eigen regels en een jaarlijkse vergadering waar de wijkpresident gekozen wordt.
Zo is dit in Nederland ook natuurlijk, anders zou het concept villawijk niet bestaan.
Overigens zijn er ook afgesloten wijken voor lagere inkomens, al vanaf ~70.000 euro zijn er appartementen in dit soort wijken.
pi_221538628
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Met name in dorpen bouwt men het liefst zo min mogelijk sociale huurwoningen. Simpelweg om de kans op het aantrekken van onguur volk te verminderen. Ik zal zeker niet willen zeggen dat alle sociale huurders problemen opleveren, maar de mensen die problemen opleveren vallen vaak wel in deze categorie.
Ik woon ook in een sociale huurwoning, een appartement , goede buurt en ook in het gebouw gebeurd er zelden wat, eerder in een andere buurt gewoond, ook sociale huur, daar was wat meer roering maar niet zo dat je echt zei dat er onguur volk woonde zeker niet nadat er een heroine junk uit zijn woning gezet was.
pi_221538634
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hangt af van de regio. Elke wijk heeft dan zijn eigen regels en een jaarlijkse vergadering waar de wijkpresident gekozen wordt.
Zo is dit in Nederland ook natuurlijk, anders zou het concept villawijk niet bestaan.
Overigens zijn er ook afgesloten wijken voor lagere inkomens, al vanaf ~70.000 euro zijn er appartementen in dit soort wijken.
Ik heb ook geen probleem met villawijken waar ook iedereen doorheen kan fietsen
pi_221538646
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Ah, de bekende 'twintigers', weer een nieuw synoniem in het lijstje _O_
Een op de drie jongeren heeft geestelijke problemen. Een deel dat gestegen is sinds corona, het woonprobleem en de flexibilisering van de arbeidsmarkt

Gelukkig hebben we het over dit soort problemen en niet al jaren over asielzoekers. :)
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 23:15:00 #162
38824 crew  Droopie
pi_221538650
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En zo gek is het ook niet. De meeste willen het liefst in homogene samenlevingen wonen..

De westerse wereld, denk ik, is na de oorlog gaan denken beter gaan we allemaal samenwerken, want dit willen we niet nog een keer..
Maar lees het boek Sapiens en je ziet dat het bij de mens in de oorspronkelijke natuur zit.

(Een van de belangerijkste eerste wapenfeit van de mens, was volgens mij dat we konden roddelen en zo konden zien wie bij wie hoort)
Hell To The Liars
pi_221538654
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Omdat de politie nooit de middelen krijgt om goed en hard in te grijpen. Moet altijd lang over gediscussieerd worden en dan komen er uiteindelijk slappe maatregelen zoals een gebiedsverbod.
De ambtsinstructie voor opsporingsambtenaren is een aantal jaar geleden al "gelibaliseerd"

Tenzij je wilt zoals sommige fokkers dat de politie een geweldsmonopolie mag hanteren zoals in Murica.
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 23:17:17 #164
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538663
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De ambtsinstructie voor opsporingsambtenaren is een aantal jaar geleden al "gelibaliseerd"

Tenzij je wilt zoals sommige fokkers dat de politie een geweldsmonopolie mag hanteren zoals in Murica.
“Gelibaliseerd” is geen gangbaar Nederlands woord.

Waarschijnlijk bedoel je “geliberaliseerd” — bijvoorbeeld: “de energiemarkt is geliberaliseerd.” Dat betekent dat iets meer aan de vrije markt is overgelaten.

> aldus AI ik ben geen Neerlandicus.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
pi_221538669
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:17 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
“Gelibaliseerd” is geen gangbaar Nederlands woord.

Waarschijnlijk bedoel je “geliberaliseerd” — bijvoorbeeld: “de energiemarkt is geliberaliseerd.” Dat betekent dat iets meer aan de vrije markt is overgelaten.

> aldus AI ik ben geen Neerlandicus.
Bedankt voor de correctie. :)
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 23:19:33 #166
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538671
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:19 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Bedankt voor de correctie. :)
Ik dacht even dat je een cool nieuw woord voor me had :D
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 23:20:37 #167
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538674
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:15 schreef Droopie het volgende:

[..]
En zo gek is het ook niet. De meeste willen het liefst in homogene samenlevingen wonen..

De westerse wereld, denk ik, is na de oorlog gaan denken beter gaan we allemaal samenwerken, want dit willen we niet nog een keer..
Maar lees het boek Sapiens en je ziet dat het bij de mens in de oorspronkelijke natuur zit.

(Een van de belangerijkste eerste wapenfeit van de mens, was volgens mij dat we konden roddelen en zo konden zien wie bij wie hoort)
Iets wat heel lang werkte is nu iets geks. Make it make sense.
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 23:23:24 #168
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538681
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Een op de drie jongeren heeft geestelijke problemen. Een deel dat gestegen is sinds corona, het woonprobleem en de flexibilisering van de arbeidsmarkt

Gelukkig hebben we het over dit soort problemen en niet al jaren over asielzoekers. :)
"jongeren" groeien al snel op tot twintigers he...
pi_221538686
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waarom zou het verwerpelijk zijn om jezelf en je geliefden zo min mogelijk bloot te stellen aan personen van twijfelachtig allooi?

Dat gemengde is voor niemand prettig, bepaalde elementen willen graag tot 5 uur in de ochtend lallend aan de Schultenbrau en vinden de gouden ketting van de toekomstige pooier van hun puberdochter enorm fascinerend en andere mensen genieten graag een gedegen nachtrust omdat ze de volgende dag moeten presteren.
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 23:25:36 #170
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538689
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 23:24 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Waarom zou het verwerpelijk zijn om jezelf en je geliefden zo min mogelijk bloot te stellen aan personen van twijfelachtig allooi?

Dat gemengde is voor niemand prettig, bepaalde elementen willen graag tot 5 uur in de ochtend lallend aan de Schultenbrau en vinden de gouden ketting van de toekomstige pooier van hun puberdochter enorm fascinerend en andere mensen genieten graag een gedegen nachtrust omdat ze de volgende dag moeten presteren.
Het lullige is dat een hek daar niet tegen helpt :D
pi_221538692
quote:

[..]

Deze groepen zitten vaak al in buurten bij elkaar, op moment dat je daar hekken tussen gaat zetten met een eventueel pasjessysteem vind ik het verwerpelijk worden, ik kan nu nog door de villawijk fietsen dat zou dan heel lastig worden,
  zondag 9 augustus 2026 @ 23:59:41 #172
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221538802
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
Prima tijdelijke oplossing, maar dit is natuurlijk niet vol te houden op de lange termijn en de kans is groot dat het probleem zich naar elders gaat verplaatsen.

Pure symptoombestrijding dit. Men moet de oorzaak aanpakken. Al zullen de meningen over wat de beste aanpak v/d oorzaken is, verschillen.
Krekker is de bom!
  maandag 10 augustus 2026 @ 00:01:30 #173
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221538810
quote:

[..]

Welk gemengde?

Is de mengelmoes het probleem of het tuig?
Krekker is de bom!
pi_221538887
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 00:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Welk gemengde?

Is de mengelmoes het probleem of het tuig?
Beide problematisch en onwenselijk.
  Moderator maandag 10 augustus 2026 @ 00:34:37 #175
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538896
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 00:31 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Beide problematisch en onwenselijk.
probleemtuig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')