abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221536286
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:05 schreef n__n het volgende:

[..]
Vroeger werden er nog eerlijke statistieken bijgehouden waar de prevalentie van bepaalde groepen duidelijk naar voren kwam. We weten dat die groepen gegroeid zijn.

Wat ik met die informatie wil? Een fundament voor passende maatregelen ter bevordering van meer (of beter gezegd: de terugkeer ván) veiligheid op straat.
Hoe wil je dat doen dan?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:14:26 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221536295
quote:
15s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
Misschien ook praktischer vanwege eventuele personeelstekorten, of een vraag vanuit de bewoners. De Esch is al jaren berucht om deze overlast. Ook in Nesselande vindt dit plaats. Je kunt niet overal met veel inzet aanwezig zijn, maar ik vind het belang van de wijkbewoners prevaleren boven het privebelang om lekker te kunnen wandelen in deze wijk in de wijk.
Personeelstekorten kun je oplossen door te investeren in werving van nieuwe politiemensen. Zo kun je namelijk mensen oppakken die daadwerkelijk iets fout doen ipv alle burgers te benadelen.

Want als je kijkt naar je laatste zin kun je dit zowat in elke regio invoeren in Nederland. Dan mag je alleen nog maar in je eigen wijk wandelen alsof we in een of andere grote gevangenis zitten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:15:33 #103
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221536303
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Vraag me af of dat zo fout was, ik was toen nog een kind dus kan lastig oordelen dat het toen slecht was maar de mensen leken toen gelukkiger dan nu
Volgens mij ook.
Waren ook een stuk weerbaarder, minder angstig, en terecht wantrouwender naar de overheid toe.
pi_221536308
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:11 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Of dat nou perse door de dames van lichte zeden kwam weet ik niet ;)
Klopt _O-
pi_221536345
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:05 schreef n__n het volgende:

[..]
Vroeger werden er nog eerlijke statistieken bijgehouden waar de prevalentie van bepaalde groepen duidelijk naar voren kwam. We weten dat die groepen gegroeid zijn.

Wat ik met die informatie wil? Een fundament voor passende maatregelen ter bevordering van meer (of beter gezegd: de terugkeer ván) veiligheid op straat.
Ik zal een voorbeeld geven, bij ons waren er meerdere gezinnen die overlast gaven, en het kostte 2 jaar om 1 gezin uit huis te zetten, zo lang duren die procedures.

Dan is de rest van de wijk al overspannen. Ik ook, ja. :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221536354
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Ah, de bekende 'twintigers', weer een nieuw synoniem in het lijstje _O_
Haha inderdaad. Even het lijstje:

- jongeren
- verwarde persoon of personen
- kansenparel
- dokter
- engineer

*voegt twintiger toe aan het lijstje*
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:25:31 #107
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221536392
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Personeelstekorten kun je oplossen door te investeren in werving van nieuwe politiemensen. Zo kun je namelijk mensen oppakken die daadwerkelijk iets fout doen ipv alle burgers te benadelen.

Want als je kijkt naar je laatste zin kun je dit zowat in elke regio invoeren in Nederland. Dan mag je alleen nog maar in je eigen wijk wandelen alsof we in een of andere grote gevangenis zitten.
Dat is behoorlijk karikaturaal, naast het collectieve belang, mbt veiligheid, ondergeschikt te maken aan het privebelang van vrijheid. Ik ben blij voor de wijkbewoners en blij met het handhaven. Ik lees niets overtuigends in je posts, dus agree to disagree. En je verwijt dat ik hiermee pleit voor een politiestaat vind ik smakeloos en zot.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221536415
Mag je eigenlijk een 'gated community' beginnen?

Dus met een groep autochtone Nederlanders gelijkgestemden een lapje grond kopen en een hek erom heen zetten om moslims en asielzoekers ongewenst tuig buiten te houden.

Of houden we krampachtig vast dat iedereen maar overal mag komen?
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 17:29:03 #109
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221536436
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:26 schreef Koortsdroom het volgende:
Mag je eigenlijk een 'gated community' beginnen?

Dus met een groep autochtone Nederlanders gelijkgestemden een lapje grond kopen en een hek erom heen zetten om moslims en asielzoekers ongewenst tuig buiten te houden.

Of houden we krampachtig vast dat iedereen maar overal mag komen?
Op eigen terrein wellicht, maar denk niet dat je zomaar hekken in een woonwijk kan gaan plaatsten :P
- vmi voor intimi -
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:32:43 #110
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221536455
quote:
15s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:25 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is behoorlijk karikaturaal, naast het collectieve belang, mbt veiligheid, ondergeschikt te maken aan het privebelang van vrijheid. Ik ben blij voor de wijkbewoners en blij met het handhaven. Ik lees niets overtuigends in je posts, dus agree to disagree. En je verwijt dat ik hiermee pleit voor een politiestaat vind ik smakeloos en zot.
Onbewust heb je wel degelijk voor een politiestaat gepleit.
En het negeren van de stepping stone theorie op dat vlak is hopeloos naief, en de reden waarom de overheid steeds makkelijker rechten en vrijheden van burgers in de prullenbak gooit.
pi_221536461
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar wat voor passende maatregelen dan?

Ik zou denken aan het aanpakken van overlastplegers.
Daarvoor hoef je niet te weten welke leeftijd of geslacht ze hebben.
Laten we hopen dat Wantie geen functie bij de politie heeft :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:38:39 #112
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221536493
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:21 schreef SwebbeSensje het volgende:

[..]
Haha inderdaad. Even het lijstje:

- jongeren
- verwarde persoon of personen
- kansenparel
- dokter
- engineer

*voegt twintiger toe aan het lijstje*
Je loopt achter. ;)
Dikgedrukte heet tegenwoordig: Persoon van onbegrepen gedrag. :X
Voorheen Bargehassus.
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:39:21 #113
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221536498
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Onbewust heb je wel degelijk voor een politiestaat gepleit.
En het negeren van de stepping stone theorie op dat vlak is hopeloos naief, en de reden waarom de overheid steeds makkelijker rechten en vrijheden van burgers in de prullenbak gooit.
Ga je nu het psycholoogje spelen? Dan doe ik ook een vrijblijvende duit in het zakje. Jouw hyperbolen en angst voor een politiestaat zijn een uiting van paranoia. Daarnaast is je egoisme belangrijker dan het welbevinden van de wijkbewoners. Niet erg sociaal.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:46:28 #114
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221536550
"Unieke aanpak"
Blijft lachen.

We pakken een oude trukendoos uit de DDR. Stoffen die even af, voeren hem in als nieuw, en dan noemt de NOS het uniek.
pi_221536578
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar wat voor passende maatregelen dan?

Ik zou denken aan het aanpakken van overlastplegers.
Daarvoor hoef je niet te weten welke leeftijd of geslacht ze hebben.
Passende maatregelen zie ik heel graag. Maar op basis van politieke ervaring en inside informatie weet ik dat het aan capaciteit daarvoor ontbreekt. Of, zoals ik eerder stelde, komen er uiteindelijk geautomatiseerde AI-oplossingen. Wellicht kun je dan je ID-kaart bij een toegangspoortje scannen om je buurt te betreden. Maar willen we zoiets echt? Ik niet.
pi_221536582
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Vraag me af of dat zo fout was, ik was toen nog een kind dus kan lastig oordelen dat het toen slecht was maar de mensen leken toen gelukkiger dan nu
Toen was de samenstelling van de bevolking op alle vlakken een heel stuk gunstiger
pi_221536585
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:46 schreef Harvest89 het volgende:
"Unieke aanpak"
Blijft lachen.

We pakken een oude trukendoos uit de DDR. Stoffen die even af, voeren hem in als nieuw, en dan noemt de NOS het uniek.
Als je zo gaat beginnen dan is dat al ingevoerd met het verplicht bij je dragen van een ID-pas.
pi_221536588
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:51 schreef n__n het volgende:

[..]
Passende maatregelen zie ik heel graag. Maar op basis van politieke ervaring en inside informatie weet ik dat het aan capaciteit daarvoor ontbreekt. Of, zoals ik eerder stelde, komen er uiteindelijk geautomatiseerde AI-oplossingen. Wellicht kun je dan je ID-kaart bij een toegangspoortje scannen om je buurt te betreden. Maar willen we zoiets echt? Ik niet.
Je wilt wèl profileren om zo'n systeem mogelijk te maken, maar je wilt dat systeem niet?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221536604
Je zou voor een gerichtere aanpak kunnen kiezen waar de autochtone bevolking niet onder lijdt. Maargoed, als dit werkt en iedereen is er verder blij mee, prima.
pi_221536608
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:51 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Toen was de samenstelling van de bevolking op alle vlakken een heel stuk gunstiger
Toen was het waarschijnlijk weer heel iets anders
pi_221536624
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:51 schreef n__n het volgende:

[..]
Het ontbreekt aan capaciteit omdat ethnisch profileren niet meer mag. Daardoor wordt aan studenten en bejaarden controleren even veel tijd besteedt als aan de usual suspects. Dat in combinatie met flutstraffen voor draaideur criminelen. De medewerkers in het veld weten echt wel waar ze het moeten zoeken, maar wet en regelgeving houden hen tegen. Was dat niet zo, dan zou je waarschijnlijk met de helft van de capaciteit nog toe kunnen om het land veiliger te maken.
pi_221536658
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:58 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Het ontbreekt aan capaciteit omdat ethnisch profileren niet meer mag. Daardoor wordt aan studenten en bejaarden controleren even veel tijd besteedt als aan de usual suspects. Dat in combinatie met flutstraffen voor draaideur criminelen. De medewerkers in het veld weten echt wel waar ze het moeten zoeken, maar wet en regelgeving houden hen tegen. Was dat niet zo, dan zou je waarschijnlijk met de helft van de capaciteit nog toe kunnen om het land veiliger te maken.
Etnisch profileren heeft nooit gemogen.
pi_221536687
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Etnisch profileren heeft nooit gemogen.
Prima. Het werd vaak gedoogd en is zeer effectief. Als je hyena’s, leeuwen en zebra’s tegenkomt en je bent op zoek naar wie onlangs een ander dier heeft aangevallen of opgevreten dan is het logischer om eerst aan de slag te gaan met de leeuwen en hyena’s.
pi_221536703
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:12 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Prima. Het werd vaak gedoogd en is zeer effectief. Als je hyena’s, leeuwen en zebra’s tegenkomt en je bent op zoek naar wie onlangs een ander dier heeft aangevallen of opgevreten dan is het logischer om eerst aan de slag te gaan met de leeuwen en hyena’s.
Behoorlijk effectief, ja, kost miljarden, zie de toeslagenaffaire.
pi_221536737
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Laten we hopen dat Wantie geen functie bij de politie heeft :{
Want de politie doet aan etnisch profileren?

Want dat is de context.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')