abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221537895
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 20:42 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ik betwijfel of je daarvoor een RM krijgt.
RM heeft geloof ik te maken met zorg die je nodig hebt maar zelf niet wilt.
Mijn opa was dement, wilde niet opgenomen worden, stak bijna zijn huis in de fik vanuit dementie en werd toen opgenomen met RM
Kan idd. We weten verder ook niet wat ze allemaal in privé heeft gedaan.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  Moderator / Miss SHO zondag 9 augustus 2026 @ 20:57:59 #177
22592 crew  Ole
pi_221537967
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 20:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Die twee keer dronken zorgverlenen zal eerder de reden zijn. Je mag in Nederland (gelukkig, formeel gezien) verder met jezelf doen wat je wil.
In je eigen tijd.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221538004
Nou zie ik wel een paar zaken die eigenlijk niet door de beugel kunnen, maar weinig synpathie voor de arts in kwestie. Het beroep is sowieso al heel erg zwaar en je problemen mee naar het werk nemen niet de bedoeling. Echter geen reden om aan de schandpaal genagelt te worden. Ze heeft gewoon behandeling nodig. En het is niet zo dat wanneer je onder invloed bent je ineens geen verstand van zaken meer hebt of iemand totaal andere dingen gaat voorschrijven. Dat te laat komen voor een euthanasie is gewoon het ergste wat er gebeurd is, maar dat kan ook op een later moment, als je al een kutleven hebt dan kun je dat gerust een dag later beëindigen.
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 21:06:54 #179
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538013
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 21:05 schreef GerryDV het volgende:
Dat te laat komen voor een euthanasie is gewoon het ergste wat er gebeurd is, maar dat kan ook op een later moment, als je al een kutleven hebt dan kun je dat gerust een dag later beëindigen.
verdomme, ik moest lachen.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
pi_221538040
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 21:06 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ja sorry, ik trek dat soort fatalisme en pessimisme niet. Het is ook een redelijk modern fenomeen. Pak ‘m beet 100 jaar geleden had je wel mensen die klaar waren met het leven of zelfmoord pleegden, maar het leeuwendeel was óf te druk met werken en voor hun gezin zorgen, of voor hun land aan het vechten, of hadden andere dingen te doen. We leven in een gemaakte maatschappij met een overdaad aan luxe en welvaart en nu dus ook de mogelijkheid dat als het leven niet meer met je meewerkt we je vrijwillig van kant kunnen maken. Dat vind ik een bonusoptie die wel een dag kan wachten.
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 21:12:37 #181
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538045
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 21:11 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ja sorry, ik trek dat soort fatalisme en pessimisme niet. Het is ook een redelijk modern fenomeen. Pak ‘m beet 100 jaar geleden had je wel mensen die klaar waren met het leven of zelfmoord pleegden, maar het leeuwendeel was óf te druk met werken en voor hun gezin zorgen, of voor hun land aan het vechten, of hadden andere dingen te doen. We leven in een gemaakte maatschappij met een overdaad aan luxe en welvaart en nu dus ook de mogelijkheid dat als het leven niet meer met je meewerkt we je vrijwillig van kant kunnen maken.
Ook toen genoeg die het niet zagen zitten hoor :D
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
pi_221538839
quote:

[..]
En ik hier weer om :D
  Moderator / Miss SHO maandag 10 augustus 2026 @ 00:13:54 #183
22592 crew  Ole
pi_221538849
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 21:11 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ja sorry, ik trek dat soort fatalisme en pessimisme niet. Het is ook een redelijk modern fenomeen. Pak ‘m beet 100 jaar geleden had je wel mensen die klaar waren met het leven of zelfmoord pleegden, maar het leeuwendeel was óf te druk met werken en voor hun gezin zorgen, of voor hun land aan het vechten, of hadden andere dingen te doen. We leven in een gemaakte maatschappij met een overdaad aan luxe en welvaart en nu dus ook de mogelijkheid dat als het leven niet meer met je meewerkt we je vrijwillig van kant kunnen maken. Dat vind ik een bonusoptie die wel een dag kan wachten.
En mensen werden ook niet oud toen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221538867
quote:

[..]
Eerlijk gezegd, ik kan het me er wel een beetje iets bij voorstellen dat je een flinke borrel nodig hebt als je op weg gaat om iemand zijn laatste spuitje te geven. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las.
  Moderator maandag 10 augustus 2026 @ 00:26:01 #185
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221538880
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 00:22 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd, ik kan het me er wel een beetje iets bij voorstellen dat je een flinke borrel nodig hebt als je op weg gaat om iemand zijn laatste spuitje te geven. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las.
Of diegenen die terugkrabbelen... Moet je ze overtuigen, naar huis of zeg je: "kop of munt dan?"
  maandag 10 augustus 2026 @ 06:48:37 #186
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221539185
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 21:05 schreef GerryDV het volgende:
Nou zie ik wel een paar zaken die eigenlijk niet door de beugel kunnen, maar weinig synpathie voor de arts in kwestie. Het beroep is sowieso al heel erg zwaar en je problemen mee naar het werk nemen niet de bedoeling. Echter geen reden om aan de schandpaal genagelt te worden. Ze heeft gewoon behandeling nodig. En het is niet zo dat wanneer je onder invloed bent je ineens geen verstand van zaken meer hebt of iemand totaal andere dingen gaat voorschrijven. Dat te laat komen voor een euthanasie is gewoon het ergste wat er gebeurd is, maar dat kan ook op een later moment, als je al een kutleven hebt dan kun je dat gerust een dag later beëindigen.
Helemaal met je eens!
Huisartsen staan dag en nacht voor de mensen klaar. Mien met haar zwerende teen verwacht net zo veel compassie als Arie met z'n blindedarm en als in die zware baan iemand dan even de controle over haar eigen leven kwijtraakt moeten we niet net doen alsof er een moord is gepleegd
pi_221561894
quote:

[..]
Ik denk dat een professional het moet omdraaien;
Niet bezopen naar een "laatste spuitje" gaan maar thuis op de bank 's avonds een goeie borrel drinken.

Ik geloof er wel echt in dat alcoholverslaving (en drugs ook) een ziekte is. En dat je als huisarts deze net zo goed kan hebben als jan de bouwvakker. En dan is stress en alles rondom je werk wel ee goeie trigger. Opzich jammer dat ze het niet heeft kunnen oplossen via therapieen die ze blijkbaar al had gedaan. En ja, heel triest dat naam en etc zo in de media staan. Dat is nog een trigger om nog meer te gaan drinken vrees ik.
pi_221562056
quote:

[..]
Ik heb laatst een euthanasie mogen meemaken van dichtbij. Daar krijg je echt niet zomaar toestemming voor. En in die gevallen dat de arts en de tweede arts er toestemming voor geven, is het objectief gezien eigenlijk altijd een beter alternatief dan de patiënt nog langer laten lijden onder zijn ongeneeslijke ziekte totdat hij/zij alleen nog maar in de pallatieve zorg verpleegd kan worden totdat hij/zij uiteindelijk eenzaam in een verpleeghuis sterft... Misschien een paar weken "gewonnen", maar alle waardigheid verloren.

De betreffende huisarts deed het in dit geval met liefde. Geen drank voor nodig hoor.

Edit: Meewerken aan euthanasie is ook vrijwillig. Dit valt niet onder de zorgplicht van een huisarts. Er zijn ook genoeg huisartsen die er niet aan mee willen werken.
Als een huisarts er tegenop kijkt, dan kan ze gewoon weigeren en is er dus geen enkele reden om maar naar de alcohol te grijpen.

[ Bericht 10% gewijzigd door knoopie op 14-08-2026 07:44:11 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')