Kan idd. We weten verder ook niet wat ze allemaal in privé heeft gedaan.quote:Op zondag 9 augustus 2026 20:42 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je daarvoor een RM krijgt.
RM heeft geloof ik te maken met zorg die je nodig hebt maar zelf niet wilt.
Mijn opa was dement, wilde niet opgenomen worden, stak bijna zijn huis in de fik vanuit dementie en werd toen opgenomen met RM
In je eigen tijd.quote:Op zondag 9 augustus 2026 20:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Die twee keer dronken zorgverlenen zal eerder de reden zijn. Je mag in Nederland (gelukkig, formeel gezien) verder met jezelf doen wat je wil.
verdomme, ik moest lachen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:05 schreef GerryDV het volgende:
Dat te laat komen voor een euthanasie is gewoon het ergste wat er gebeurd is, maar dat kan ook op een later moment, als je al een kutleven hebt dan kun je dat gerust een dag later beëindigen.
Ja sorry, ik trek dat soort fatalisme en pessimisme niet. Het is ook een redelijk modern fenomeen. Pak ‘m beet 100 jaar geleden had je wel mensen die klaar waren met het leven of zelfmoord pleegden, maar het leeuwendeel was óf te druk met werken en voor hun gezin zorgen, of voor hun land aan het vechten, of hadden andere dingen te doen. We leven in een gemaakte maatschappij met een overdaad aan luxe en welvaart en nu dus ook de mogelijkheid dat als het leven niet meer met je meewerkt we je vrijwillig van kant kunnen maken. Dat vind ik een bonusoptie die wel een dag kan wachten.quote:
Ook toen genoeg die het niet zagen zitten hoorquote:Op zondag 9 augustus 2026 21:11 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ja sorry, ik trek dat soort fatalisme en pessimisme niet. Het is ook een redelijk modern fenomeen. Pak ‘m beet 100 jaar geleden had je wel mensen die klaar waren met het leven of zelfmoord pleegden, maar het leeuwendeel was óf te druk met werken en voor hun gezin zorgen, of voor hun land aan het vechten, of hadden andere dingen te doen. We leven in een gemaakte maatschappij met een overdaad aan luxe en welvaart en nu dus ook de mogelijkheid dat als het leven niet meer met je meewerkt we je vrijwillig van kant kunnen maken.
En mensen werden ook niet oud toen!quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:11 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ja sorry, ik trek dat soort fatalisme en pessimisme niet. Het is ook een redelijk modern fenomeen. Pak ‘m beet 100 jaar geleden had je wel mensen die klaar waren met het leven of zelfmoord pleegden, maar het leeuwendeel was óf te druk met werken en voor hun gezin zorgen, of voor hun land aan het vechten, of hadden andere dingen te doen. We leven in een gemaakte maatschappij met een overdaad aan luxe en welvaart en nu dus ook de mogelijkheid dat als het leven niet meer met je meewerkt we je vrijwillig van kant kunnen maken. Dat vind ik een bonusoptie die wel een dag kan wachten.
Eerlijk gezegd, ik kan het me er wel een beetje iets bij voorstellen dat je een flinke borrel nodig hebt als je op weg gaat om iemand zijn laatste spuitje te geven. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las.quote:
Of diegenen die terugkrabbelen... Moet je ze overtuigen, naar huis of zeg je: "kop of munt dan?"quote:Op maandag 10 augustus 2026 00:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik kan het me er wel een beetje iets bij voorstellen dat je een flinke borrel nodig hebt als je op weg gaat om iemand zijn laatste spuitje te geven. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las.
Helemaal met je eens!quote:Op zondag 9 augustus 2026 21:05 schreef GerryDV het volgende:
Nou zie ik wel een paar zaken die eigenlijk niet door de beugel kunnen, maar weinig synpathie voor de arts in kwestie. Het beroep is sowieso al heel erg zwaar en je problemen mee naar het werk nemen niet de bedoeling. Echter geen reden om aan de schandpaal genagelt te worden. Ze heeft gewoon behandeling nodig. En het is niet zo dat wanneer je onder invloed bent je ineens geen verstand van zaken meer hebt of iemand totaal andere dingen gaat voorschrijven. Dat te laat komen voor een euthanasie is gewoon het ergste wat er gebeurd is, maar dat kan ook op een later moment, als je al een kutleven hebt dan kun je dat gerust een dag later beëindigen.
Ik denk dat een professional het moet omdraaien;quote:Op maandag 10 augustus 2026 00:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik kan het me er wel een beetje iets bij voorstellen dat je een flinke borrel nodig hebt als je op weg gaat om iemand zijn laatste spuitje te geven. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las.
Ik heb laatst een euthanasie mogen meemaken van dichtbij. Daar krijg je echt niet zomaar toestemming voor. En in die gevallen dat de arts en de tweede arts er toestemming voor geven, is het objectief gezien eigenlijk altijd een beter alternatief dan de patiënt nog langer laten lijden onder zijn ongeneeslijke ziekte totdat hij/zij alleen nog maar in de pallatieve zorg verpleegd kan worden totdat hij/zij uiteindelijk eenzaam in een verpleeghuis sterft... Misschien een paar weken "gewonnen", maar alle waardigheid verloren.quote:Op maandag 10 augustus 2026 00:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |