**Zou jij vreemdgaan kunnen vergeven?**
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Stel dat je partner vreemdgaat. Zou je dat kunnen vergeven, of is dat voor jou altijd een definitief einde van de relatie?
En als je antwoord afhangt van de situatie, waar ligt die grens dan?
Bijvoorbeeld:
* Maakt het uit of het een eenmalige fout was of een langdurige affaire?
* Maakt het verschil of het alleen om seks ging, of juist om verliefd worden op iemand anders?
* Speelt het mee als je partner uit zichzelf eerlijk opbiecht wat er is gebeurd, of pas nadat je er zelf achter bent gekomen?
* Zou het uitmaken hoe lang jullie al samen zijn of hoeveel vertrouwen er daarvoor was?
* Denk je dat vertrouwen echt weer volledig terug kan komen, of blijft er altijd iets beschadigd?
Ik merk dat mensen hier vaak heel verschillend over denken. Sommigen vinden dat vreemdgaan altijd een bewuste keuze is en dat het vertrouwen voorgoed weg is. Anderen vinden dat mensen fouten kunnen maken en dat een relatie, met veel eerlijkheid, inzet en tijd, soms juist sterker uit zo'n moeilijke periode kan komen.
Er is natuurlijk geen goed of fout antwoord; iedereen heeft zijn eigen normen, grenzen en ervaringen.
Ik ben daarom benieuwd naar jullie mening:
* Zou jij vreemdgaan kunnen vergeven?
* Waarom wel of niet?
* Heb je hier misschien zelf ervaring mee, of ken je iemand bij wie het wel of juist niet is goedgekomen?
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!