Heb je er ooit weleens spijt van gehad nadat ze nog een keer vreemdging?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 22:23 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ja, dat kan ik. Heb het meegemaakt. Tot mijn verbazing vergaf ik mijn partner. Helaas ging ex nog een keer vreemd. Daarom nu ex. Ga niet in de uitverkoop. En ook nu kon ik ex vergeven.
Het is voor mij een verhaal afronden voor mezelf. Ik vergeef mijzelf ook om mijn eigen woede en teleurstelling te doorleven. Ook kan ik ex daarmee in perspectief plaatsen. Is gewoon niet zo'n loyaal persoon gebleken, maar geen onmens. Laat anderen maar gelukkig zijn met ex.
Nee, nam mezelf niets kwalijk. Een kans geven op herstel vond/vind ik eerlijk. Maar klaar is bij mij wel klaar. Was gelukkig een vlotte scheiding. Alles is ook goed gekomen. Fijn huis en ben een betere versie van mezelf geworden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 22:28 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Heb je er ooit weleens spijt van gehad nadat hij nog een keer vreemdging?
En een betrouwbare hoer zoeken!quote:Op donderdag 6 augustus 2026 02:20 schreef Kottnauer het volgende:
Een mens leeft slechts één keer en dan ook nog erg kort. Het is daarom doodzonde om die kostbare tijd te verspillen aan een onbetrouwbare hoer. Bij vreemdgaan de relatie meteen beëindigen en gauw verder met je leven.
Je zou ook kunnen zeggen: Een mens leeft slechts één keer en dan ook nog erg kort. Het is daarom doodzonde om die kostbare tijd te verspillen aan monogamie.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 02:20 schreef Kottnauer het volgende:
Een mens leeft slechts één keer en dan ook nog erg kort. Het is daarom doodzonde om die kostbare tijd te verspillen aan een onbetrouwbare hoer. Bij vreemdgaan de relatie meteen beëindigen en gauw verder met je leven.
Behoefte aan loyaliteit, uniciteit en gevoelens van verraad?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 07:48 schreef DJKoster het volgende:
Even een zijvraag:
Er zijn heel veel gebeurtenissen in een relatie die het vertrouwen (kunnen) schaden, maar wel worden vergeven. Waarom is vreemdgaan voor sommigen direct zo zwart/wit?
Ik kijk er ook zo tegenaan. Ik denk dat heel wat mensen meer willen dan jarenlang één en dezelfde bedpartner en dat heeft wat mij betreft niks met liefde te maken. Soms kan het de relatie zelfs beter maken als je met iemand anders dan je partner sex hebt.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 06:34 schreef Koettie het volgende:
Ligt eraan. Ik ben vrij open dus heb niet zo'n moeite met zoenen met een ander en ook seks vind ik geen ramp. Graag met overleg maar soms ben je gewoon geil en dat heeft weinig te maken met liefde. Maar vertrouwen is belangrijk, dus als je samen afspraken maakt hou je je daaraan, dat opzicht vind ik het belangrijkst. Voor mij persoonlijk is keertje zoenen/seks geen vreemdgaan. Dat geheim houden, het vaker met dezelfde doen zonder overleg of doen ook al geef ik aan het nu/met die persoon/andere reden niet fijn te vinden wel. Weet niet of ik meteen de relatie verbreek trouwens, dat zien we dan wel maar zou wel gekwetst zijn.
Omdat bij andere dingen soa's en een kind verwekken bij/ of door een ander geen rol spelen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 07:48 schreef DJKoster het volgende:
Even een zijvraag:
Er zijn heel veel gebeurtenissen in een relatie die het vertrouwen (kunnen) schaden, maar wel worden vergeven. Waarom is vreemdgaan voor sommigen direct zo zwart/wit?
Een biologisch aspect is de kans op ziektes. Zoals bekend zijn sommige geslachtsziektes zelfs dodelijk. Dus als je vreemd gaat, speel je niet alleen met je eigen leven, maar je zet ook het leven van je partner op het spel. Dat is onvergeeflijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 07:48 schreef DJKoster het volgende:
Even een zijvraag:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |