abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221512714
Ik heb mezelf altijd wel kunnen vergeven als ik vreemd ging in een relatie.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:12:57 #27
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221512924
Monogamie is net zo'n illusie als het geloof. Je wil het wel een kans geven maar in de praktijk komt er niets van terecht _O- _O-
"Hoka Hey!"
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:16:08 #28
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_221512941
Nee, bij mentaal vreemd gaan of zoenen zou ik al gedag zeggen. Ik heb wel zelfrespect. Zoek het maar lekker elders als je dat wil. Ik ben monogaam.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_221516534
-

[ Bericht 34% gewijzigd door Masberum op 07-08-2026 11:03:54 ]
pi_221516536
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:12 schreef matspontius het volgende:
Monogamie is net zo'n illusie als het geloof. Je wil het wel een kans geven maar in de praktijk komt er niets van terecht _O- _O-
Iedereen zit vreemd te gaan?
pi_221516559
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 11:44 schreef TAmaru het volgende:
Zelf is mijn insteek: als je iemand niet vertrouwt, kan die persoon je vertrouwen ook niet schaden. Ik ga er niet meer van uit dat mijn partner trouw aan mij is. Maar ik vraag er ook niet naar. Ik zou haar niet vragen om dat te beloven. Ik ga niet vragen naar interacties met andere mannen. Dat is haar zaak.
Klinkt niet als een hele gezonde kijk op relaties...

Klinkt vooral alsof je misschien ergens therapie voor nodig hebt.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_221516606
**Zou jij vreemdgaan kunnen vergeven?
Vergeven gaat mij waarschijnlijk wel lukken. Ik schiet er zelf niks mee op om wrok te blijven koesteren. Of de relatie stand kan blijven houden, heeft te maken met wat er precies gebeurd is. Waarschijnlijk houdt de relatie geen stand.

* Maakt het uit of het een eenmalige fout was of een langdurige affaire?
Bij een langdurige affaire word ik langdurig belazerd, dus ja.
* Maakt het verschil of het alleen om seks ging, of juist om verliefd worden op iemand anders?
Maakt zeker uit. Al kan ik nog niet persé zeggen of ik het één erger zou vinden dan het ander. Dat is per situatie verschillend.
* Speelt het mee als je partner uit zichzelf eerlijk opbiecht wat er is gebeurd, of pas nadat je er zelf achter bent gekomen?
Iemand die opbiecht mij te hebben belazerd, toont daarmee spijt te hebben en ook in ieder geval nog wat respect te hebben, dus dat speelt zeker mee.
* Zou het uitmaken hoe lang jullie al samen zijn of hoeveel vertrouwen er daarvoor was?
Dat maakt wel uit. Echter ook binnen een relatie kunnen mensen veranderen en het kan dan gebeuren dat wij niet meer bij elkaar als partner passen. Dus in dat opzicht hoeft een affaire naast een langdurige relatie niet persé erger te zijn dan naast een meer prille relatie.
* Denk je dat vertrouwen echt weer volledig terug kan komen, of blijft er altijd iets beschadigd?Ik kan die persoon na zoiets waarschijnlijk niet voldoende vertrouwen dat ik daarmee een relatie wil blijven houden. Dat heeft meer met respect voor mezelf te maken.

* Heb je hier misschien zelf ervaring mee, of ken je iemand bij wie het wel of juist niet is goedgekomen?
Ik heb dit tot nu toe bij elke relatie die ik heb gehad, meegemaakt. Ik heb daarom ook heel lang geen relatie meer gehad. Ik blijf liever voor de rest van mijn leven alleen dan dat ik mij door wie dan ook op een respectloze manier laat behandelen.
pi_221516680
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 00:45 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik denk dat heel veel mensen vreemdgaan. Nog meer dan dat we misschien denken.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 07:43:25 #34
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221516773
Nee, nooit.

Alle vertrouwen is dan weg.
Prediker 1:8 ~ alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ...
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:43:22 #35
287741 matspontius
pi_221519126
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 00:45 schreef Masberum het volgende:

[..]
Kijk eens om je heen zou ik zeggen!!
"Hoka Hey!"
pi_221519200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:43 schreef matspontius het volgende:

[..]
Kijk eens om je heen zou ik zeggen!!
Hier op fok? :P
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:26:44 #37
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221519884
Als zij het doet dan mag ze oprotten. Mag ik lekker beta bux zeker?

Als ik het doe wat is het probleem? Ik betaal al zowat alles voor het huis en bescherm je.

En nee dit is niet hypocriet want vrouwen werken ook niet in de mijnvelden en bouw.
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  Moderator vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:49:37 #38
38824 crew  Droopie
pi_221520011
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:26 schreef Edding345 het volgende:

Als ik het doe wat is het probleem? Ik betaal al zowat alles voor het huis en bescherm je.

En nee dit is niet hypocriet want vrouwen werken ook niet in de mijnvelden en bouw.
Je kan ook gewoon zeggen mn huis uit want je hebt "me gekwetst" of " je hebt me bedrogen".

Ipv vrouwen werken niet in de bouw :')
Hell To The Liars
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:50:39 #39
287741 matspontius
pi_221520017
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 06:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk dat heel veel mensen vreemdgaan. Nog meer dan dat we misschien denken.
Vrijwel iedereen gaat vreemd, als in een buitenechtelijke relatie, flirten, one night stand, etc. Mensen die zeggen dat ze dat niet doen liegen dat ze barsten. Ik heb het zelf meegemaakt bij de, op het oog "meest betrouwbare" mensen. Geloof me, niemand maar dan ook iemand is te vertrouwen als er een lekker stuk voor je staat en avances maakt. En dat is ook heel gezond want monogamie is echt een gotspe!
"Hoka Hey!"
pi_221520053
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:50 schreef matspontius het volgende:

[..]
Vrijwel iedereen gaat vreemd, als in een buitenechtelijke relatie, flirten, one night stand, etc. Mensen die zeggen dat ze dat niet doen liegen dat ze barsten. Ik heb het zelf meegemaakt bij de, op het oog "meest betrouwbare" mensen. Geloof me, niemand maar dan ook iemand is te vertrouwen als er een lekker stuk voor je staat en avances maakt. En dat is ook heel gezond want monogamie is echt een gotspe!
Ik zie flirten niet als vreemdgaan eigenlijk.

Het is niet erg respectvol naar je partner toe, maar echt vreemdgaan? Nah.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-08-2026 16:02:43 ]
pi_221524010
Ligt eraan. Doelbewust of verkracht? Doelbewust kan je echt de tyfus krijgen. Bij verkrachting zou ik nagaan hoe het heeft kunnen gebeuren en is ze zelf slordig geweest en had ze beter op kunnen passen etc.
pi_221524026
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:03 schreef incel het volgende:
Ligt eraan. Doelbewust of verkracht? Doelbewust kan je echt de tyfus krijgen. Bij verkrachting zou ik nagaan hoe het heeft kunnen gebeuren en is ze zelf slordig geweest en had ze beter op kunnen passen etc.
Victim blaming zonder daad is toch wel knap.
pi_221524053
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:04 schreef Managarm het volgende:

[..]
Victim blaming zonder daad is toch wel knap.
Ik heb het niet over je ging naar huis van je werk en werd van achteren aangevallen ik bedoel meer ben je dom geweest en in een situatie terecht gekomen waar je misschien niet jezelf in terecht moest laten komen. Dat is geen victim blaming. Sommige mensen claimen namelijk dat ze niet vreemd zijn gegaan want ze zijn verkracht etc. Mijn reactie gaat over dat verschil. Als je teveel hebt dronken en je blijft bij een man slapen omdat dat makkelijker is of zo en vervolgens hebben ze seks en dag later claim je verkracht te zijn zodat het niet als vreemdgaan zou gelden dan is dat mijn inziens nog steeds vreemdgaan.
pi_221524064
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:07 schreef incel het volgende:

[..]
Ik heb het niet over je ging naar huis van je werk en werd van achteren aangevallen ik bedoel meer ben je dom geweest en in een situatie terecht gekomen waar je misschien niet jezelf in terecht moest laten komen. Dat is geen victim blaming. Sommige mensen claimen namelijk dat ze niet vreemd zijn gegaan want ze zijn verkracht etc. Mijn reactie gaat over dat verschil. Als je teveel hebt dronken en je blijft bij een man slapen omdat dat makkelijker is of zo en vervolgens hebben ze seks en dag later claim je verkracht te zijn zodat het niet als vreemdgaan zou gelden dan is dat mijn inziens nog steeds vreemdgaan.
pi_221524065
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:09 schreef Managarm het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Een graf graven? Snap neit wat je bedoelt
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:09:51 #46
38824 crew  Droopie
pi_221524066
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:07 schreef incel het volgende:

[..]
Bij verkrachting hebben "ze" geen sex he. Dan is dat eenzijdig :')

Als iemand zegt verkracht te zijn terwijl ze alleen vreemd is gegaan, dan is ze dus niet verkracht en is ze een leugenaar die woorden en acties verdraait.
Hell To The Liars
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:28:18 #47
441859 crew  Lenny77
pi_221524174
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:26 schreef Edding345 het volgende:

Jij werkt zelf niet in de mijnenvelden of de bouw :')
En zelfs al was dat zo, dan geeft jou dat geen enkel recht om wel te doen wat zij niet mag. Zij werkt ook voor jou en het huishouden
:r

Maar ok, we weten allemaal wel al wat voor een mannetje jij bent
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221524190
Natuurlijk zou ik dat kunnen 'vergeven'. Een jarenlange relatie weggooien, vanwege een keer vreemdgaan is echt ongelooflijk onvolwassen. Je ego maakt dan dat je het kind met badwater weggooit.
pi_221524272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:09 schreef incel het volgende:

[..]
Een graf graven? Snap neit wat je bedoelt
Je eigen graf. <knip>

[ Bericht 2% gewijzigd door Droopie op 08-08-2026 10:55:37 (Doe maar niet ) ]
pi_221525243
Vreemdgaan heeft twee componenten: de seks/intimiteit en het geschonden vertrouwen.

Voor mij is seks/intimiteit niet zo relevant. Ik kan zelf ook een ander begeren zonder dat het iets af doet aan mijn commitment en liefde voor mijn vrouw.

Vertrouwen echter weegt heel zwaar voor mij.

Geen: het is direct over. Maar ook geen prima, maakt het uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')