abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:35:02 #154
486919 Swango
Just saying
pi_221527303
Is hier nou een post van mij weggehaald?
Werkelijk?
pi_221527325
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:35 schreef Swango het volgende:
Is hier nou een post van mij weggehaald?
Werkelijk?
En ondertussen blijft de lelijkste antisemitische consipracy kutzooi staan :')
graag verwijderen
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:40:12 #156
486919 Swango
Just saying
pi_221527329
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
En ondertussen blijft de lelijkste antisemitische consipracy kutzooi staan :')
Ja, precies en ook al het vrouwonvriendelijke wat ik hier op Fok ben tegen gekomen.

Tijd om te vertrekken hier.
pi_221527363
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:40 schreef Swango het volgende:

[..]
Ja, precies en ook al het vrouwonvriendelijke wat ik hier op Fok ben tegen gekomen.

Tijd om te vertrekken hier.
Nee blijf, voor mij :P
graag verwijderen
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:57:06 #158
486919 Swango
Just saying
pi_221527403
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:48 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee blijf, voor mij :P
Ja nu maak je het voor mij wel erg moeilijk ;)

Maar,....ik heb het verzoek al ingediend. Vaarwel en het ga je goed :W
pi_221527412
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:57 schreef Swango het volgende:

[..]
Ja nu maak je het voor mij wel erg moeilijk ;)

Maar,....ik heb het verzoek al ingediend. Vaarwel en het ga je goed :W
:'(
graag verwijderen
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:13:12 #160
3542 Gia
User under construction
pi_221527484
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat wou je ongeletterde afrikanen met een IQ <70 laten doen dan? Ga jij ze aansturen?
Als we arbeiders nodig hebben kunnen we uit de hele eu prima vakmensen laten komen.
Afrikanen zijn nergens voor nodig en ook nergens goed voor.
Verkeersregelaar. Zie regelmatig die lui opgeleid worden op kruispunten hier in de omgeving. Stoplichten uit, negers op het kruispunt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:14 schreef GerryDV het volgende:
Nou, de eerste berichten zijn al binnen over jonge vluchtelingen die eigenlijk niet teruggestuurd kunnen/mogen worden. Die dus wel een status krijgen en die we over enkele maanden gewoon op het vasteland van Europa tegen gaan komen en van onze welvaart misbruik gaan maken. Bedankt Spanje, bedankt EU.
Vanaf 12 jaar ook al! Dat wordt dus geheid gezinshereniging. Ik zou ze in een kindertehuis plaatsen tot hun 18de. En dan mogen ze zich inschrijven voor een woning. Geen gezinshereniging. Dat doe je maar in Marokko, als je bij je ouders wil zijn.
pi_221527693
quote:
De Groene doet een Judith Sargentinitje.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:49:46 #162
499136 nelaeryn
food & music
pi_221528255
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:59 schreef Anton91 het volgende:
Ze hoeveen geen salesmanager te worden he. Sterker nog, het kunnen functies zijn waar we bijv nu het geld niet voor hebben.

Als ik hier het stadscentrum in loop en zie hoeveel rotzooi er overal ligt denk ik dat dit prima iets zou kunnen zijn. Anderen kunnen misschien bijvoorbeeld onder begeleiding huizen isoleren, schoonmaken, logistiek (als ze wat verder zijn). Er is van alles te verzinnen.

Enerzijds zorg je ervoor dat ze wat te doen hebben, anderzijds geef je ook beeld af dat ze hier niet zomaar niks hoeven te doen en intergreren ze beter.
We kunnen ze natuurlijk ook aan de ketting leggen om ze katoen te laten plukken... net als vroegâh. Lekker goedkoop, maar daar integreer je mensen niet mee.

Integreren begint met het leren van de taal (en de regels en gebruiken) van het gastland. Niet met slavenarbeid. Dat de overheid tegenwoordig alle folders e.d. in het Arabisch en tig andere talen verspreid helpt natuurlijk ook niet echt. Zelfs op de diftars hier staat de bediening in tig talen aangegeven.

Stel, jij gaat zelf emigreren naar Spanje, Noorwegen, Polen of whatever, dan is toch het eerst wat je doet de taal leren, zodat je jezelf een beetje kunt redden en een beetje fatsoenlijk kan communiceren met de locals daar?

[ Bericht 0% gewijzigd door nelaeryn op 08-08-2026 20:57:07 ]
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221528995
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:49 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
We kunnen ze natuurlijk ook aan de ketting leggen om ze katoen te laten plukken... net als vroegâh. Lekker goedkoop, maar daar integreer je mensen niet mee.

Integreren begint met het leren van de taal (en de regels en gebruiken) van het gastland. Niet met slavenarbeid. Dat de overheid tegenwoordig alle folders e.d. in het Arabisch en tig andere talen verspreid helpt natuurlijk ook niet echt. Zelfs op de diftars hier staat de bediening in tig talen aangegeven.

Stel, jij gaat zelf emigreren naar Spanje, Noorwegen, Polen of whatever, dan is toch het eerst wat je doet de taal leren, zodat je jezelf een beetje kunt redden en een beetje fatsoenlijk kan communiceren met de locals daar?
Ik heb Italiaans en Moldavisch aangetrouwd in de familie, die vinden de Nederlandse taal te lelijk om te leren, het zijn echter hele mooie vrouwen die zichzelf niet opblazen, een riant salaris verdienen, dansen op Andre Hazes op de bar en niet doodsbang zijn voor mannen en honden, als zij praten in hun moerstaal gaan alle visjes enthousiast zwemmen.
graag verwijderen
pi_221529723
Inmiddels zijn er 170 doden geteld als gevolg van die oversteek van vijf kilometer over het water. Dat hebben die falende machthebbers in dat land toch maar mooi voor elkaar gekregen. Het land is niets meer en niets minder dan een persoonlijk wingewest voor de koninklijke familie en hun naasten.

Het kan toch niet zo zijn dat 70.000 mensen zich ineens organiseren en besluiten: we overstromen de exclave. Zo'n enorme mensenmassa valt onmogelijk niet op. Wie heeft groen licht gegeven voor die oversteek door het water en de massale overstorming van de grens?
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:55:56 #165
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221529772
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 22:48 schreef Peppert het volgende:
Inmiddels zijn er 170 doden geteld als gevolg van die oversteek van vijf kilometer over het water. Dat hebben die falende machthebbers in dat land toch maar mooi voor elkaar gekregen. Het land is niets meer en niets minder dan een persoonlijk wingewest voor de koninklijke familie en hun naasten.

Het kan toch niet zo zijn dat 70.000 mensen zich ineens organiseren en besluiten: we overstromen de exclave. Zo'n enorme mensenmassa valt onmogelijk niet op. Wie heeft groen licht gegeven voor die oversteek door het water en de massale overstorming van de grens?

het was de desinformatie!
:')
- vmi voor intimi -
pi_221529830
quote:
Inmiddels zijn er 170 doden geteld als gevolg van die oversteek van vijf kilometer over het water.
Ik voel hier weinig bij.

Ben ik nu racist?
pi_221529837
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 22:55 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
het was de desinformatie!
Desinformatie en Marokkaanse agenten die het hebben laten gebeuren omdat ze daarvoor van hogerhand bevel hebben gekregen. De overheid die vervoer regelde voor al die mensen? Dan rijst toch de vraag: waarom? Wat speelde zich daar achter de schermen allemaal af? Wie heeft dit georganiseerd, wie heeft hiervoor groen licht gegeven en met welk doel?
pi_221529847
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 23:03 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Ik voel hier weinig bij.

Ben ik nu racist?
Die Mohammed VI en zijn directe kliek moet zich het meest schamen. Ik heb geen idee wat dikkertje heeft bereikt in de afgelopen 26 jaar vanuit het oogpunt van Mohammed met de Pet.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:05:42 #169
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221529851
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 23:03 schreef Peppert het volgende:

[..]
Desinformatie en Marokkaanse agenten die het hebben laten gebeuren omdat ze daarvoor van hogerhand bevel hebben gekregen. De overheid die vervoer regelde voor al die mensen? Dan rijst toch de vraag: waarom? Wat speelde zich daar achter de schermen allemaal af? Wie heeft dit georganiseerd, wie heeft hiervoor groen licht gegeven en met welk doel?
alles behalve het pardon dat heeft er niks mee te maken :Z
- vmi voor intimi -
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:08:30 #170
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221529878
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 23:05 schreef Peppert het volgende:

[..]
Die Mohammed VI en zijn directe kliek moet zich het meest schamen. Ik heb geen idee wat dikkertje heeft bereikt in de afgelopen 26 jaar vanuit het oogpunt van Mohammed met de Pet.
Mohammet de Pet lag voor het oprapen ;(
- vmi voor intimi -
pi_221529897
quote:

Geoplitiek, probeer het niet te begrijpen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221529961
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 21:54 schreef UitStraling het volgende:
als zij praten in hun moerstaal gaan alle visjes enthousiast zwemmen.
Hier zit een liedje in.
pi_221529989
Ik woon daar in de buurt en het wemelde van de afrikanen richting Sebta. Langs 18-20 km snelweg liepen ze in geroepjes van 10-20 man. Ik denk dat er nog 100.000 aankomen.
pi_221530026
quote:

Het kan natuurlijk prima dat de controle bij de grens gewoon heel slecht was en men oprecht is overvallen door de stormloop van gelukzoekers die naar het Westen wilde.

Als je dieper wilt gaan graven is het goed de vraag te stelen, welke voordelen heeft Marokko bij miljoenen onderdanen in het Westen? Het Migration Policy Institute heeft hier enkele interessante punten over:
quote:
Since the 1960s, the Moroccan government has encouraged emigration on political and economic grounds. It stimulated labor recruitment from relatively marginal Berber-speaking areas of the southwestern Sous valley, the oases of southeastern Morocco, and the northern Rif Mountains, a region notorious for its rebellious attitude to central authority. In particular, remittances were expected to reduce poverty, unemployment, and discontent, and thus function as a political safety valve.

Until the 1990s, the Moroccan government attempted to maintain tight control of Moroccans living in Europe by actively discouraging their integration into receiving societies, including naturalization—to the dismay of some EU governments adopting policies to the contrary. The Moroccan government sent Moroccan teachers and imams abroad and provided education to migrants' children in the Arabic language to remind them of their roots and to prevent integration and assimilation, which was also perceived as endangering vital remittance transfers.

In this way, the Moroccan government wanted to prevent migrants from organizing themselves politically and, as such, from forming an opposition force from abroad. During the 1970s and 1980s, it was not unusual for political troublemakers who lived in Europe to be harassed while visiting family and friends in Morocco. However, there was a growing consciousness that Morocco's policies alienated the migrant population from state institutions rather than binding them closer to their origin country.

The Moroccan state therefore changed course in the early 1990s. Active repression was largely replaced by the courting of the expanding Moroccan diaspora. Along with the dismantling of the control apparatus in Europe, this translated to a more positive attitude towards naturalization and dual citizenship. Also factoring into Moroccan authorities’ change in attitude was an ominous stagnation in remittances, at around $2 billion per year during the 1990s, which generated the fear of a future decline.

Bron
.
En ook:
quote:
From the Moroccan perspective, migration constitutes a vital development resource that alleviates poverty and unemployment, increases political stability, and generates remittances. In the context of the Arab Spring and increasing domestic pressure for reform, emigration is believed to have an important stabilizing function.

Bron
Boven dit stuk staan er nog een aantal alinea's waarin ook wordt aangestipt dat de hele situatie er ook voor zorgt dat Marokko wat in de melk te brokkelen heeft mbt de relaties met Europa.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221530175
quote:

Waar haal je die 5 km vandaan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221530198
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 23:27 schreef Chadi het volgende:
Ik denk dat er nog 100.000 aankomen.
Kunnen ze nog wat?

Ik zou best wel een recordpoging willen doen het grootste zandkasteel te bouwen. Het is nu nog mooi strandweer.
pi_221530911
100.000, laat ze maar snel hierheen komen, werk genoeg in de gezondheidszorg, de energietransitie, defensie en de wetenschap, de Nederlandse huizen staan anders toch maar leeg en je kunt hier gewoon veilig en openlijk moslim, Jood, homo of vrouw zijn, het geld klotst tegen de plinten omhoog, hoog tijd voor meer koffiekleurige mensen erbij.
graag verwijderen
pi_221530945
[quote]0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 00:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

The swim from Morocco to the Spanish enclave of Ceuta typically spans about 3 to 5 kilometers (1.9 to 3.1 miles) depending on your start point. Setting off from the nearby Moroccan town of Fnideq to the Tarajal border area is roughly 3 miles (5 km), while starting closer to Belyounech offers a shorter distance.
life is like a box of chocolates
pi_221530949
quote:

Je zal een NGO runnen en proces winnen tegen een overheid omdat water geen echte barrière is dan heb je nu bijna 200 doden op je geweten
pi_221530950
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 07:59 schreef UitStraling het volgende:
100.000, laat ze maar snel hierheen komen, werk genoeg in de gezondheidszorg, de energietransitie, defensie en de wetenschap, de Nederlandse huizen staan anders toch maar leeg en je kunt hier gewoon veilig en openlijk moslim, Jood, homo of vrouw zijn, het geld klotst tegen de plinten omhoog, hoog tijd voor meer koffiekleurige mensen erbij.
De Nederlandse politiek in een notendop.
pi_221531202
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 07:59 schreef UitStraling het volgende:
Ik had er eentje gesproken die teleurgesteld terug was gekomen. Hij had daar direct een baan verwacht. Toen vroeg ik hem wat zijn vak was en kreeg ik als antwoord kapper. Ik moest mijn lach inhouden en serieus blijven. Ik vroeg hem daarna hoe hij het voor zich zag, een kapper heeft ruimte nodig en moet dat huren en daarnaast moet hij ook eten en onderdak hebben. Ook zijn er genoeg kappers en is er geen vraag naar kappers in Europa. Daarop viel hij stil. Hij had nog nooit nagedacht hoe het zou moeten lopen. Is platzak die kant op gegaan zonder ook maar goed na te denken.

Het beeld wat die jongens hebben strookt niet met de realiteit. Misschien moet de EU daar goede spotjes van maken.
pi_221531205
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 09:43 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik had er eentje gesproken die teleurgesteld terug was gekomen. Hij had daar direct een baan verwacht. Toen vroeg ik hem wat zijn vak was en kreeg ik als antwoord kapper. Ik moest mijn lach inhouden en serieus blijven. Ik vroeg hem daarna hoe hij het voor zich zag, een kapper heeft ruimte nodig en moet dat huren en daarnaast moet hij ook eten en onderdak hebben. Ook zijn er genoeg kappers en is er geen vraag naar kappers in Europa. Daarop viel hij stil. Hij had nog nooit nagedacht hoe het zou moeten lopen. Is platzak die kant op gegaan zonder ook maar goed na te denken.

Het beeld wat die jongens hebben strookt niet met de realiteit. Misschien moet de EU daar goede spotjes van maken.
Zou wel mooi. nobel en erudiet zijn als de Marokkaanse koning dit op nationale TV zou zeggen.
graag verwijderen
pi_221531238
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 09:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zou wel mooi. nobel en erudiet zijn als de Marokkaanse koning dit op nationale TV zou zeggen.
Mooi woord, erudiet, dat hoor je niet vaak meer iemand bezigen. O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221531325
[quote]0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 08:17 schreef hondonspain het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op zondag 9 augustus 2026 00:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]

The swim from Morocco to the Spanish enclave of Ceuta typically spans about 3 to 5 kilometers (1.9 to 3.1 miles) depending on your start point. Setting off from the nearby Moroccan town of Fnideq to the Tarajal border area is roughly 3 miles (5 km), while starting closer to Belyounech offers a shorter distance.
Gewoon om dat muurtje heen zwemmen is dat 5 KM ?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221532433
quote:
Dat hebben die falende machthebbers in dat land toch maar mooi voor elkaar gekregen.
170 levenslange uitkeringen minder. Dat hebben ze inderdaad mooi voor elkaar.
pi_221533149
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:09 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De NOS beweerde ook dat het 6 uur zwemmen was...
Al die sieluge migranten die hun leven gewaagd hebben door maar liefst 6 uur te zwemmen...

Echt, die berichtgeving van de StaatsNOS is te lachwekkend..

En nog beweren sommigen hier dat de NOS echt aan objectieve berichtgeving doet hoor..
pi_221534017
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Hoe kun je op dit stukje nou verdrinken?
graag verwijderen
pi_221534027
quote:

[ afbeelding ] Op zondag 9 augustus 2026 00:04 schreef StaceySinger het volgende:
hoe verzuip je daar lol
pi_221534036
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:57 schreef Toine51 het volgende:

[..]
De NOS beweerde ook dat het 6 uur zwemmen was...
Al die sieluge migranten die hun leven gewaagd hebben door maar liefst 6 uur te zwemmen...

Echt, die berichtgeving van de StaatsNOS is te lachwekkend..

En nog beweren sommigen hier dat de NOS echt aan objectieve berichtgeving doet hoor..
Voor een openwaterzwemmer mbt wedstrijden van 5km is al ontzettend zwaar. En die zijn getrained. En zes uur zwemmen en dan nog met een fiets uit het water komen en dat in zee zou een topprestatie zijn. 😃

Nou ja als de NOS dit werkelijk gezegd heeft wat ik niet meegekregen heb is dat natuurlijk gebakken lucht. Mogelijk hebben mensen er wel 6 uur over gedaan vanwege de drukte om de grens over te steken. Daar denk ik dan eerder aan. Maar 6 uur zwemmen is onlogisch voor de normale zwemmer.
pi_221534052
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Door verdrukking met die massa of als je helemaal niet kunt zwemmen. Of met te veel spullen meenenem. Tijden Day day verdronken ook soldaten vanwege bepakking in combinatie met vermoeidheid.
pi_221534172
quote:

[..]

[ afbeelding ]
LOL ze hoefden helemaal niet te zwemmen. Beveiligers zette poorten open. We hebben beelden gezien zoals op https://elpais.com/videos(...)-de-inmigrantes.html Geen enkele immigrant heeft gezwommen, fake news van media zoals nos
pi_221534222
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De grens is niet 1 hekje. Om dat punt bij die golfbreker te bereiken hebben ze al een stuk moeten zwemmen.

Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me want als de situatie echt zo achterlijk simpel is als wordt voorgesteld dan zwemmen daar elke dag honderden over 'de grens'. Als je zelf zoiets simpels kan bedenken dan is het maar de vraag of de realiteit ook wel echt zo is.

Hier een foto vanaf de andere kant. Zie vooral die hekken op de achtergrond, dat geeft wat meer context. Er is toch hopelijk niemand die denkt dat 70.000 man dat ene stukje in een halfuurtje gepasseerd zijn?

pi_221534261
quote:
9s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
LOL ze hoefden helemaal niet te zwemmen. Beveiligers zette poorten open. We hebben beelden gezien zoals op https://elpais.com/videos(...)-de-inmigrantes.html Geen enkele immigrant heeft gezwommen, fake news van media zoals nos
Dat is natuurlijk ook niet waar. Er kwamen mensen zwemmend. Dat laten beelden ook zien. Alleen zijn die 3,6 tot 5km zeer discutabel laat staan 6 uur zwemmen.

Je ziet een persoon met fiets uit het water komen omringd door zwemmende personen. Nu is dat een persoon met fiets maar dat zegt iets over de route die velen volgde, namelijk zwemmend langs die muur/omheining. Hoe diep het daar was weet ik niet of rotspartij die je kan verwonden in combinstie met drukte waardoor er doden vallen.
pi_221534347
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook niet waar. Er kwamen mensen zwemmend. Dat laten beelden ook zien. Alleen zijn die 3,6 tot 5km zeer discutabel laat staan 6 uur zwemmen.
Knip
Ik weet dat ik onzin lulde. Die 70.000 kwamen van alle kanten en niet alleen dat ene stukje water. De persoon waar ik op reageerde doet ook nog steeds alsof ze malle Henkie is dus dan doe ik maar mee zoals met die beelden van beveiliging die hekken openen. Dat waren soms beelden van jaren geleden en in alle gevallen hekken binnen het terrein en niet zo het geframed wordt een hek precies op de grens.
pi_221534473
Wat maakt het ook uit, als straks 100.000 Marokkanen dat hek overklimmen, zwemmen, kruipen dan zijn de inwoners van Ceuta opgejaagd wild natuurlijk, dan zal de wereld weer snappen waarom Sophia Loren zo'n hekel aan Marokkanen heeft.
graag verwijderen
  zondag 9 augustus 2026 @ 14:29:38 #196
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_221534532
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 23:27 schreef Chadi het volgende:
Ik woon daar in de buurt en het wemelde van de afrikanen richting Sebta. Langs 18-20 km snelweg liepen ze in geroepjes van 10-20 man. Ik denk dat er nog 100.000 aankomen.
Is het verstandig om vast in een sporthal in Apeldoorn te gaan staan om ze welkom te heten ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_221534672
quote:
15s.gif Op zondag 9 augustus 2026 14:29 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Is het verstandig om vast in een sporthal in Apeldoorn te gaan staan om ze welkom te heten ?
Ik zou dat geld steken in informeren. Ze komen hier met goede intenties alleen zijn ze niet goed geïnformeerd over de mogelijkheden. Net als de jongens die ik sprak denken velen dat ze hier meteen aan het werk mogen en dat er een huis voor ze klaar staat enzovoorts.
Migratie mag best maar het moet iets toevoegen als het aan mij ligt. Iemand die hier alleen komt voor het sociale vangnet is niet welkom. Of slechts tijdelijk welkom. We hebben in dit land genoeg steuntrekkers. De druk op mensen die werken en geld halen uit arbeid is enorm.
pi_221534712
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 14:56 schreef Chadi het volgende:
Ze komen hier met goede intenties
Parasiteren op onze sociale stelsels zijn geen 'goede intenties'. Ze hebben hier gewoon niets te zoeken. Klaar.
  zondag 9 augustus 2026 @ 15:06:29 #199
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_221534753
quote:

[..]
Ze komen hier met goede intenties
_O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_221534896
quote:

[..]
Ik zou dat geld steken in informeren. Ze komen hier met goede intenties alleen zijn ze niet goed geïnformeerd over de mogelijkheden. Net als de jongens die ik sprak denken velen dat ze hier meteen aan het werk mogen en dat er een huis voor ze klaar staat enzovoorts.
Migratie mag best maar het moet iets toevoegen als het aan mij ligt. Iemand die hier alleen komt voor het sociale vangnet is niet welkom. Of slechts tijdelijk welkom. We hebben in dit land genoeg steuntrekkers. De druk op mensen die werken en geld halen uit arbeid is enorm.
Zijn niet goed geïnformeerd? Hebben ze geen TV of familie in andere landen, klinkt alsof ze rechtstreeks uit een woestijn komen
pi_221534933
Volgens mij vergeten mensen dat dit soort gelukszoekers te dom zijn om in te zien dat leren zwemmen vel handig is of om gevaar in te schatten. Daarnaast heeft hun genetische parasitaire houding er waarschijnlijk ook wel toe geleid dat ze elkaar verdrinken bij vermoeidheid om maar de eerste te zijn die de oversteek haalt.
  zondag 9 augustus 2026 @ 15:21:44 #202
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221535087
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:49 schreef nelaeryn het volgende:

Engels zou voldoende moeten zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221535147
Er komt nog heel veel meer ellende aan vanuit Noord Afrika.
Videobeelden van duizenden Afrikaanse mannen die door de woestijn marcheren, mogelijk begeleid door militairen.
Men spreekt niet van een spontane vlucht, maar van een logistieke planning op overheidsniveau.

If this is real we are cooked

Gaat lekker zo.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zondag 9 augustus 2026 @ 15:38:20 #204
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221535207
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2026 15:28 schreef Monomeism het volgende:
Er komt nog heel veel meer ellende aan vanuit Noord Afrika.
Videobeelden van duizenden Afrikaanse mannen die door de woestijn marcheren, mogelijk begeleid door militairen.
Men spreekt niet van een spontane vlucht, maar van een logistieke planning op overheidsniveau.

If this is real we are cooked

Gaat lekker zo.
Claimen dat Iran er achter zit.
Als dat zo is kun je hier Trump voor bedanken. En moet je daar tegen gaan schuimbekken. Niet tegen de mensen die hier naartoe komen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')