Als je bij deze temperaturen binnen moet werken en ook fysieke inspanning moet leveren dan?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:16 schreef hemarookworst het volgende:
ik vind de weersverwachtingen nog meevallen, nog steeds niet zo extreem als die van juni
is de lente niet beter om nieuwe struiken aan te planten?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt, maar moet het aanplanten van aantal nieuwe struiken nog verder uitstellen. Had met de hittegolf in juni net wat nieuwe struiken, klimplanten besteld maar die hebben het erg zwaar gehad. De Japanse berghortensia zou goed tegen zon moeten kunnen en de Blaumeise hortensia staat gedeeltelijk in de schaduw, maar ze hebben wel een forse knut gehad.
Had de struiken van 60 cm hoogte gekocht, zodat ze al wat sterker zijn en beter aanslaan. Maar ze zien er niet florissant uit, komen wel wat jonge blaadjes aan dus ik wacht maar af. (lijkt ook iets meeldauw achtigs op de bladeren te zitten, maar het is nu ook te warm om dat te behandelen lijkt mij)
zweet wel ietsje meer als ik aan het soloraven ben tussen het thuiswerken doorquote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Als je bij deze temperaturen binnen moet werken en ook fysieke inspanning moet leveren dan?
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:27 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
zweet wel ietsje meer als ik aan het soloraven ben tussen het thuiswerken door
Zoiets per maand?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:21 schreef hemarookworst het volgende:
Bij een verbruik van 8 tot 10 liter koffie per dag verbruik je 3,36 tot 4,20 kilo koffiebonen of gemalen koffie per week. Dit is een enorme hoeveelheid die neerkomt op 56 tot 70 liter vloeibare koffie per week. Dit volume is vergelijkbaar met het wekelijkse koffiegedrag van een klein tot middelgroot kantoor van zo'n 15 tot 20 medewerkers.
Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 06-08-2026 14:30SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ply slurpt dat zo leeg na een paar baantjes zwemmenquote:
Najaar is eigenlijk beter voor de meeste struiken en vaste planten want dan kunnen ze volop wortelen alvorens weer te gaan groeien als de temperaturen weer oplopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:26 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
is de lente niet beter om nieuwe struiken aan te planten?
Jammer ...quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt, maar moet het aanplanten van aantal nieuwe struiken nog verder uitstellen. Had met de hittegolf in juni net wat nieuwe struiken, klimplanten besteld maar die hebben het erg zwaar gehad. De Japanse berghortensia zou goed tegen zon moeten kunnen en de Blaumeise hortensia staat gedeeltelijk in de schaduw, maar ze hebben wel een forse knut gehad.
Had de struiken van 60 cm hoogte gekocht, zodat ze al wat sterker zijn en beter aanslaan. Maar ze zien er niet florissant uit, komen wel wat jonge blaadjes aan dus ik wacht maar af. (lijkt ook iets meeldauw achtigs op de bladeren te zitten, maar het is nu ook te warm om dat te behandelen lijkt mij)
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:34 schreef hemarookworst het volgende:
Even opgezocht wat deze hitte en droogte met de Japanse Duizendknoop doet
Conclusie: Helemaal niks, hoogstens schijndood
Ah, is nog te doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, 2 tot 4 bakken per keer. Hij neemt een mok en als ik niet neem gooit hij de rest weg. Tenzij er visite is uiteraard.
niet mokken lekker wokkenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ah, is nog te doen.
Al probeer ik het zelf bij 3 mokken te houden, maar dat worden er vaak meer.
Nou 35 graden of hoger hebben ze het over in de kranten.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:16 schreef hemarookworst het volgende:
ik vind de weersverwachtingen nog meevallen, nog steeds niet zo extreem als die van juni
Geen idee, ik krijg de Zeitung niet meer van marioquote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nou 35 graden of hoger hebben ze het over in de kranten.
Morgen wokken. Vandaag geen idee nog.quote:
Ijsjes!quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Morgen wokken. Vandaag geen idee nog.
Als avondeten? Nah.quote:
Arme jijquote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:49 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Geen idee, ik krijg de Zeitung niet meer van mario
Pannenkoeken erbij?quote:
Nee, heb dit jaar al een pannekoek op, da's ruim voldoende.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |