Ditquote:
Buk natuurlijkquote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:45 schreef Jippie het volgende:
Nee, gevonden! Liedje van Margreet Dolman
Bolk bolk bolk nog een keer
Geluk is toch al zo teer
Mijn liefde vraagt niet om meer
Door de beslagen ruit van lijn 2 keek ik naar buiten
Daar zag ik jou verlegen stond je voor een etalage
Ik keek naar je leren jasje en je versleten broek
Je liet iets vallen en je bolkte oh
Geluk is toch al zo teer
Ik struikelde uit de tram en liep je achterna
Spontaan noemde ik je Billy
Ik hoopte zo dat je weer zou bolken
Wanhopig gooide ik een cent voor je voeten
Het gerinkel klonk als een zonsopgang door de straat
Geluk is toch al zo teer
Je liep door waarom liep je door
Ik moest je volgen en hoopte zo op een wonder
In een opwelling gooide ik een gulden voor je voeten
Maar jij versnelde je pas mijn gulden liet je liggen
En het gonsde in mijn hoofd
Geluk is toch al zo teer
Ik gooide een briefje van 100 het was mijn laatste geld
Het dwarrelde in de wind voor je uit wat zou je doen?
Mijn adem stokte
Zag je het briefje niet vallen of wilde je niet bolken
Je trapte er op en liep door
Je verdween in het niets o Billy Billy Billy oh
Geluk is toch al zo teer
Wie kent het?
Bolk is uiteraard iets anders
ik zet met een heel simpele melitta opschenkfilterquote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
En welk koffiezetapparaat? We hebben een paar jaar een Wilfa gehad, die zette echt goede koffie met goed heet water en metceen minuut of 5, niet goedkoop maar ging op zich erg lang mee. Die nieuwe modellen van Wilfa zijn er nogal futuristisch uit en hebben een voor mij onhandige constructie met de filterhouder. We hebben nu zolang een Melitta Cool gekocht van vier tientjes en die zet de koffie ook goed heet en snel, maar de smaak is net iets minder dan bij de Wilfa.
De Moccamaster Select vind ik dan weer net te duur, als dit apparaat echt zo lang meegaat als ze beweren is het de moeite waard. Maar ik ken niemand met zo'n apparaat die mij dat kan vertellen
Iddquote:
Dan is een apparaat inderdaad de moeite nietquote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:09 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
ik zet met een heel simpele melitta opschenkfilter![]()
bonen maal ik met de hand ook gewoon, maar ben ook alleen en drink niet heel veel per dag, 1-2 mokken
Een liter per keer?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan is een apparaat inderdaad de moeite niet![]()
Ply zet wel 8 - 10 x koffie per dag
en zo'n ouderwetse filterhoudertje en bonenmalertje berg ik ook met gemak opquote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan is een apparaat inderdaad de moeite niet![]()
Ply zet wel 8 - 10 x koffie per dag
Ik had het 1313 bericht gestuurd op het moment dat mijn verbinding uitvielquote:
Klopt, maar moet het aanplanten van aantal nieuwe struiken nog verder uitstellen. Had met de hittegolf in juni net wat nieuwe struiken, klimplanten besteld maar die hebben het erg zwaar gehad. De Japanse berghortensia zou goed tegen zon moeten kunnen en de Blaumeise hortensia staat gedeeltelijk in de schaduw, maar ze hebben wel een forse knut gehad.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:16 schreef hemarookworst het volgende:
ik vind de weersverwachtingen nog meevallen, nog steeds niet zo extreem als die van juni
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |