Ik hou gewoon niet zo van wensdenken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we in een hoekje gaan zitten huilen, nee.
Maar ik zit ook niet zo defaitistisch in de race als jij.
Mijn punt is dat je het wel nodig hebt, maar direct/constant?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja oke. Maar dat is toch ook luchtverdediging? je discussiepunt ontgaat mij.
Je hebt het over jezelf.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hou gewoon niet zo van wensdenken.
Je hebt vast een goed punt. Maar het komt op mij enigszins bizar over. Je wil toch voorkomen dat een land (Rusland in dit geval) zo min mogelijk burgerslachtoffers in Europa kan maken?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je het wel nodig hebt, maar direct/constant?
Nee. Want we gaan niet heel europa volzetten met patriots/SAMP/Ts/Freya's. Ook al hadden we ze.
Concept is dat als rus iets flikt we als vergelding daarna bv rostov aan de don met de grond gelijk maken.
Dat is je luchtverdediging.
We gaan kernmacht Rusland zeker niet 'ff bombarderen', nee.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt het over jezelf.
Jij vertelt jezelf blijkbaar dat wat er ook gebeurt, we helemaal nooit wat terug gaan doen.
Natuurlijk, maar dan cirkelen we toch direct terug naar deze?:quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt vast een goed punt. Maar het komt op mij enigszins bizar over. Je wil toch voorkomen dat een land (Rusland in dit geval) zo min mogelijk burgerslachtoffers in Europa kan maken?
quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:26 schreef ExTec het volgende:
Hoeveel 100 wil je er in NL neer gaan zetten?
quote:
Net als dat rus op goed beveiligde plekken (moskou bv) ook niet 100% alles af kan vangen, gaan wij dat ook gewoon helemaal never nooit niet kunnen doen.quote:Stel nu dat Rusland over enkele jaren geen kleine aanval wil voorbereiden, maar echt oorlog wil. Dan is dat toch een ramp voor Europa, als het geen fatsoenlijke luchtverdediging heeft??
Maar zit er nog voortgang in je cursus russisch?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
We gaan kernmacht Rusland zeker niet 'ff bombarderen', nee.
We gaan 1000 excuses verzinnen om het risico van kernwapens op West-Europese hoofdsteden te vermijden.
Ja goed. Maar jouw logica houdt dan enkel stand, als Rusland na onze reactie echt stopt. Maar waarom ga jij daarvan uit dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dan cirkelen we toch direct terug naar deze?:
[..]
[..]
[..]
Net als dat rus op goed beveiligde plekken (moskou bv) ook niet 100% alles af kan vangen, gaan wij dat ook gewoon helemaal never nooit niet kunnen doen.
Dus: je de eerste keer dat ze iets flikken, zul je helaas moeten incasseren.
Daarna stuf je met je luchtmacht een middelgrote stad in rusland van de kaart. Of: als je Perrin heet ga je in een hoekje zitten huilen
In jouw hoofd is dit vast een zinnige reactie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zit er nog voortgang in je cursus russisch?
Als rus blind voor welke realiteit dan ook wil blijven escaleren wordt het feest ja. Daar valt dan sowieso niks aan te doen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:43 schreef theunderdog het volgende:
Ja goed. Maar jouw logica houdt dan enkel stand, als Rusland na onze reactie echt stopt. Maar waarom ga jij daarvan uit dan?
Naja, ik vind de positie: 'als we worden aangevallen, moeten wij ook de aanval als verdediging inzetten simpelweg omdat wij geen luchtverdediging hebben' niet heel hoopgevend.'quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als rus blind voor welke realiteit dan ook wil blijven escaleren wordt het feest ja. Daar valt dan sowieso niks aan te doen.
Maar me dunkt dat je het principe dat als jij een klap krijgt, je er een teruggeeft, begrijpt.
Dat klopt, mss ken je de bekende uitspraak: the best defense is a good offense.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, ik vind de positie: 'als we worden aangevallen, moeten wij ook de aanval als verdediging inzetten simpelweg omdat wij geen luchtverdediging hebben' niet heel hoopgevend.'
Je hebt mss die andere uitspraak: shoot the archer, not the arrow ook langs zien komen, en die is blijkbaar niet besteed aan je.quote:En dan is het ook nog eens zo dat wij lang niet genoeg ballistische raketten hebben om die aanval serieus vorm te geven. Let op: ik ben behoorlijk hoopgevend voor de toekomst, maar het zou uitermate prettig zijn als Rusland nog zeker 5 jaar wacht met aanvallen
Ik zou graag zien dat wij bij een aanval onszelf kunnen verdedigingen met luchtverdediging EN zodanige tegenaanval kunnen doen, dat Rusland het nooit meer in zijn hoofd haalt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klopt, mss ken je de bekende uitspraak: the best defense is a good offense.
[..]
Je hebt mss die andere uitspraak: shoot the archer, not the arrow ook langs zien komen, en die is blijkbaar niet besteed aan je.
Een soort oorlog waar beide kanten elkaar louter bestoken met raketten, en beide kanten slechts proberen die dingen af te vangen, en voor de rest 0, noppes, nada doen, is natuurlijk heilloos.
Ik ben geen strateeg, maar ik denk dat alle restereende raffinaderijen + meest kritische gas verbindingspunten Rusland heel veel pijn zal doen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klopt, mss ken je de bekende uitspraak: the best defense is a good offense.
Kunnen we prima. Wat minder naar de Perrin'etjes luisteren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat wij bij een aanval onszelf kunnen verdedigingen met luchtverdediging EN zodanige tegenaanval kunnen doen, dat Rusland het nooit meer in zijn hoofd haalt.
Maar dat kunnen we niet.
Wat er nog over is van hun marine, kelderen, hun volledige koopvaardij naar de bodem jagen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik ben geen strateeg, maar ik denk dat alle restereende raffinaderijen + meest kritische gas verbindingspunten Rusland heel veel pijn zal doen.
Ja, alleen kan Rusland ook terug schieten. Dat is dan weer het nadeel. Dan ben je zelf ook je luchthavens, schepen, havens, pijpleidingen kwijtquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:31 schreef skysherrif het volgende:
Mocht je ooit de mogelijkheden hebben, sowieso alle luchthavens in as leggen, zowel civiel als militair. Geen vluchten meer uit en in rusland. En naast de schepen zelf, gewoon de hele havens ja. Vervolgens inderdaad de pijpleidingen. En dan kijken wat er overblijft.
Dit is de werkelijkheid nu in Oekraïne en voor een deel Rusland. Tenzij je veel geld hebt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |