abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221496049
quote:
"Ik zou iedereen aanraden om vooral ook te luisteren naar het verhaal van de pakweg 50.000 mensen die zijn overgestoken. Zij hebben gehandeld vanuit hun oprechte verlangens en behoeften", zegt Chakkour.
pi_221496050
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hier wat context:

[i]Overheid Marokko legt schuld 'Ceuta' bij sociale media, 'maar dit had lange aanloop'

Samira Jadir
correspondent Marokko

Nu het stof na de ongekende migratiecrisis bij de Spaanse exclave Ceuta is neergedaald, zijn er nog altijd veel vragen over hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wereldwijd wordt er door media en politici volop gespeculeerd over de directe oorzaken. De Marokkaanse overheid houdt het in zijn reactie vooral bij de verspreiding van nepnieuws op sociale media.

Dit zou het werk zijn geweest van criminele netwerken die zich bezighouden met mensensmokkel. Volgens Rabat is er van het opzettelijk doorlaten van migranten geen sprake geweest. Ook in Spanje beginnen de politieke gevolgen van de overweldigende instroom van migranten in Ceuta zich af te tekenen. In een eerste reactie gaf de Spaanse premier Pedro Sanchez een lezing die ongeveer dezelfde strekking had als die uit Rabat. In de Spaanse media en politiek wordt druk gespeculeerd over de mogelijke opzet waarmee Marokko de crisis zou hebben veroorzaakt.
Goed om te weten dat die mannen in uniform terwijl ze vrachtwagens vol mannen aan het dirigeren waren ab-so-luut niets met de overheid van doen hadden.

Kom daar zelf regelmatig onaangekondigd een feestje vieren met enkele tienduizenden vrienden, ook dan laten de Marokkaanse autoriteiten ons gewoon lekker onze gang gaan.

quote:
Ze meent dat de gebeurtenissen van afgelopen week een lange aanloop hebben gehad. Het noorden van Marokko kampt al sinds 2019 met een economische crisis die is veroorzaakt door de beëindiging van een informele overeenkomst tussen Marokko en Spanje. Tot zeven jaar geleden was het voor Marokkanen zonder visum toegestaan om in Ceuta Spaanse producten te kopen waarover geen btw of accijnzen worden geheven. De enige voorwaarde was dat deze goederen alleen te voet naar Marokko mochten worden gebracht.

Het merendeel van de mensen in het noorden van het land verdiende zijn geld aan het verder verhandelen van deze producten in Marokko.
Ongekend losercontinent is het toch ook :')
pi_221496087
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:15 schreef RotatoR het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het blijft bizar hè, illegaal een land willen binnendringen en dan moeten we naar die mensen 'luisteren'.

En uiteraard mag een of andere Arabische vrouw dit artikel natuurlijk schrijven en wordt een of andere Arabische vrouw opgetrommeld voor de 'context' (lees: goedpraterij, waarbij daders ineens slachtoffers worden).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 3 augustus 2026 @ 23:30:32 #54
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221496112
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:06 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, dat de NOS gratis reclame geeft aan het regime van Marokko en wat activisten kan geen verrassing zijn.
Je hebt het stuk niet eens gelezen zie ik. Er wordt geenszins reclame gemaakt voor het marokkaanse regime. Integendeel.

Nogmaals, hou jij je maar bij X.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221496117
Vroeger zei men, ja de emigranten die jullie kennen behoren niet tot de toplaag van de samenleving in Marokko, dat is slechts schorremorrie uit het Rifgebergte.

Ik denk niet dat er aldaar een toplaag bestaat.
graag verwijderen
pi_221496161
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:31 schreef UitStraling het volgende:
Vroeger zei men, ja de emigranten die jullie kennen behoren niet tot de toplaag van de samenleving in Marokko, dat is slechts schorremorrie uit het Rifgebergte.

Ik denk niet dat er aldaar een toplaag bestaat.
Marokko kent wel degelijk een toplaag, maar die is corrupt. Nepotisme is de norm en men heeft allerlei manieren om ook het hoger onderwijs voor een bepaalde bovenlaag te houden, bijvoorbeeld door het vasthouden aan Frans voor de betere studies, waardoor velen afhaken.

Meer dan de helft van de studenten aan Marokkaanse universiteiten begint een studie, maar rond deze niet af en vertrekt weer zonder diploma. Nu spelen daar natuurlijk meer dingen mee dan alleen dit.

Immers, werkethiek, discipline, zelfreflectie en doorzettingsvermogen lijkt de gemiddelde Marokkaan ook vaak vreemd te zijn. En dat is een probleem dat we in wel meer Arabische en Islamitische landen zien natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221496189
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Marokko kent wel degelijk een toplaag, maar die is corrupt. Nepotisme is de norm en men heeft allerlei manieren om ook het hoger onderwijs voor een bepaalde bovenlaag te houden, bijvoorbeeld door het vasthouden aan Frans voor de betere studies, waardoor velen afhaken.

Meer dan de helft van de studenten aan Marokkaanse universiteiten begint een studie, maar rond deze niet af en vertrekt weer zonder diploma. Nu spelen daar natuurlijk meer dingen mee dan alleen dit.

Immers, werkethiek, discipline, zelfreflectie en doorzettingsvermogen lijkt de gemiddelde Marokkaan ook vaak vreemd te zijn. En dat is een probleem dat we in wel meer Arabische en Islamitische landen zien natuurlijk.
Manoman, wat loop jij nu weer te suggereren zonder geen enkele bron of feiten.
pi_221496197
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Manoman, wat loop jij nu weer te suggereren zonder geen enkele bron of feiten.
Alles wat ik daar benoem zijn feiten. De reden dat jij nu mijn post aanvalt is omdat de inhoud je niet bevalt. En dat is ook de reden dat je ineens om bronnen vraagt.
pi_221496200
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alles wat ik daar benoem zijn feiten. De reden dat jij nu mijn post aanvalt is omdat de inhoud je niet bevalt. En dat is ook de reden dat je ineens om bronnen vraagt.
Haha, uiteraard bevalt die inhoud mij niet en waar blijven die bronnen? Jij bent toch van de feiten?
pi_221496206
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haha, uiteraard bevalt die inhoud mij niet en waar blijven die bronnen? Jij bent toch van de feiten?
https://www.moroccoworldn(...)iversities-graduate/

Morocco’s Ministry of National Education, Vocational Training, Higher Education and Scientific Research presented the statistics pertaining to university dropout, as well as the budget documents for the ministry, to the House of Representatives last week.

The figures indicate that no more than 42 percent of the students enrolled in Moroccan universities graduate, whereas the majority, an eye-opening 58 percent, drops out before obtaining their bachelor degree.
pi_221496211
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat bevalt je er dan niet aan? Begin dat eens uit te leggen ...

En je zou natuurlijk ook zelf gewoon even kunnen Googelen, zoek eens op termen zoals 'corruption index', 'corruption in Morocco', 'nepotism in Morocco', 'drop-out rate higher education Morocco'. Dan zul je constateren dat ik gewoon gelijk heb.
pi_221496221
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat bevalt je er dan niet aan? Begin dat eens uit te leggen ...

En je zou natuurlijk ook zelf gewoon even kunnen Googelen, zoek eens op termen zoals 'corruption index', 'corruption in Morocco', 'nepotism in Morocco', 'drop-out rate higher education Morocco'. Dan zul je constateren dat ik gewoon gelijk heb.
Nepotisme is overal, laten we het dan eens omdraaien. Kijk eens naar de schoonzoon van de door jouw bewonderde Trump. Dus dat argument leg ik direct naast mij neer. Jij zit bewust te stoken en dat doorzie ik en heb ik een enorme hekel aan.
pi_221496224
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nepotisme is overal, laten we het dan eens omdraaien. Kijk eens naar de schoonzoon van de door jouw bewonderde Trump. Dus dat argument leg ik direct naast mij neer. Jij zit bewust te stoken en dat doorzie ik en heb ik een enorme hekel aan.
Je geeft geen antwoord op de gestelde vraag. Waarom bevalt de inhoud van mijn post jouw niet? Je reageert heel raar en kribbig als ik enkele feiten van een land deel. Hoe komt dat?
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 00:08:11 #64
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221496229
Nog wat meer context (vanaf 6.25):

Bekijk deze YouTube-video
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221496230
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je beantwoord de gestelde vraag niet. Waarom bevalt de inhoud van mijn post jouw niet? Je reageert heel raar en kribbig als ik enkele feiten van een land deel. Hoe komt dat?
Je noemt geen feiten. Dat zijn feiten die voor bijna elk land tellen en de bronnen zijn al bevooroordeeld.
pi_221496233
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je noemt geen feiten. Dat zijn feiten die voor bijna elk land telt en de bronnen zijn al bevooroordeeld.
Nee, dat zijn geen feiten die voor elk land tellen. Er zijn gewoon structurele verschillen tussen landen op deze aspecten. En de bronnen zijn ook niet bevooroordeeld. Nou, waarom ligt feitelijke kritiek op de cultuur in Marokko zo gevoelig bij jou? Die vraag blijf je maar ontwijken.
pi_221496238
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat zijn geen feiten die voor elk land tellen. Er zijn gewoon structurele verschillen tussen landen op deze aspecten. En de bronnen zijn ook niet bevooroordeeld. Nou, waarom ligt kritiek op de cultuur in Marokko zo gevoelig bij jou? Die vraag blijf je maar ontwijken.
Omdat ik weiger mee te gaan in jouw opzet. Je doet alleen maar aan polariseren in mijn ogen en daar help je geen mens mee.
pi_221496239
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 23:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je hebt het stuk niet eens gelezen zie ik.
Jawel, daarom klopt mijn korte samenvatting dan ook.
pi_221496241
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Omdat ik weiger mee te gaan in jouw opzet. Je doet alleen maar aan polariseren in mijn ogen en daar help je geen mens mee.
Feiten benoemen is niet polariserend, maar werkt juist verhelderend. Op die manier kunnen we dingen verklaren, begrijpen en zouden er ideaal gezien natuurlijk ook oplossingen komen.
pi_221496242
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik denk dat het ontkennen en wegmoffelen juist geen zin heeft.
graag verwijderen
pi_221496243
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Feiten benoemen is niet polariserend, maar werkt juist verhelderend. Op die manier kunnen we dingen verklaren, begrijpen en zouden er ideaal gezien natuurlijk ook oplossingen komen.
Ja, de feiten inderdaad, daar vroeg ik om, je kan ze niet geven.
pi_221496248
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 19:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Grootste forfaatreserves ter wereld. Nodig om kunstmest te maken. Het wordt van Bu Craa met de langste lopende band ter wereld naar de atlantische kust vervoerd. Onze boeren hebben dat spul nogal nodig dus we kunnen niet al te beidehand tegen Marokko doen.

Wist jij niet hè. ;)
Vertel er ook ff bij dat dat allemaal uit Western Sahara komt wat ze illegaal bezetten en de Sawahri daar tegen het genocidale aan aan het uitroeien zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door ThePlaneteer op 04-08-2026 00:27:41 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_221496249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, de feiten inderdaad, daar vroeg ik om, je kan ze niet geven.
Het zijn gewoon vrij makkelijk te vinden gegevens, ik heb je de zoektermen nota bene aangeboden. Ik vind het een beetje raar dat als ik benoem dat er veel corruptie in Marokko is, ik jouw een linkje naar de corruption index moet geven.

Waarbij je trouwens al van te voren hebt aangegeven dat al die bronnen bevooroordeeld zijn en deze problemen er in elk land zijn. Daarmee laat je zien ook helemaal niet open te staan voor een ander perspectief. Ik blijf mij dan ook afvragen waarom dit zo gevoelig ligt en heb dan ook het idee dat er meer een rol speelt dan je tot op heden hebt gezegd.
pi_221496256
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn gewoon vrij makkelijk te vinden gegevens, ik heb je de zoektermen nota bene aangeboden. Ik vind het een beetje raar dat als ik benoem dat er veel corruptie in Marokko is, ik jouw een linkje naar de corruption index moet geven.

Waarbij je trouwens al van te voren hebt aangegeven dat al die bronnen bevooroordeeld zijn en deze problemen er in elk land zijn. Daarmee laat je zien ook helemaal niet open te staan voor een ander perspectief. Ik blijf mij dan ook afvragen waarom dit zo gevoelig ligt en heb dan ook het idee dat er meer een rol speelt dan je tot op heden hebt gezegd.
Best wel grappig, Howard, want ik vraag mij dat dan weer omgekeerd af. Ben jij ooit beroofd door een moslim, is er iets gebeurd waarom jij die hele groep gelovigen ziet als een vijand?
pi_221496266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Vertel er ook ff bij dat dat allemaal uit Western Sahara komt wa5 ze illegaal bezetten en de Sawahri daar tegen het genocidale aan uitroeien.
Ja maar dit is een genocide die den Geitewollen Deugsok totaal niet boeit want kunstmest en geen Joden.
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')