abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:15:29 #76
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221520161
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
2 maten dus :{w
Net en eerzaam staat op de morele ladder hoger dan opdringerig en aanstootgevend.
Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend. ~ Prediker 1:8
pi_221520173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:15 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Net en eerzaam staat op de morele ladder hoger dan opdringerig en aanstootgevend.
Ik vind moraalridders nogal opdringerig en daardoor aanstootgevend.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:29:03 #78
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221520441
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind moraalridders nogal opdringerig en daardoor aanstootgevend.
Het is ook vermoeiend om af en toe herinnerd te worden aan zaken als fatsoen, empathie en fatsoenlijke omgangsvormen wanneer je gewoon lekker ongehinderd wilt projecteren hoe heerlijk de wereld zou zijn zonder remmen. Maar laten we een liefdevol pleidooi houden voor onze ridderlijke betweters. Zonder moraalridders zou de samenleving binnen de kortste keren transformeren in een soort ongeorganiseerde aflevering van Geer & Goor in het bordeel.

De chaos regeert: wie houdt anders bij of we elkaar nog netjes behandelen en gedragen? Moraalridders zijn de menselijke snelheidsremmers op de snelweg van het morele verval. Ze zijn misschien irritant en dragen hun principes als een opzichtige pantser maar ze voorkomen wel dat we collectief van de beschavingsklif afrijden. En laten we wel zijn: The Pride is waarschijnlijk het belangrijkste voorbeeld van het moreel verval van de Westerse "beschaving".
pi_221520482
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:29 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Het is ook vermoeiend om af en toe herinnerd te worden aan zaken als fatsoen, empathie en fatsoenlijke omgangsvormen wanneer je gewoon lekker ongehinderd wilt projecteren hoe heerlijk de wereld zou zijn zonder remmen. Maar laten we een liefdevol pleidooi houden voor onze ridderlijke betweters. Zonder moraalridders zou de samenleving binnen de kortste keren transformeren in een soort ongeorganiseerde aflevering van Geer & Goor in het bordeel.

De chaos regeert: wie houdt anders bij of we elkaar nog netjes behandelen en gedragen? Moraalridders zijn de menselijke snelheidsremmers op de snelweg van het morele verval. Ze zijn misschien irritant en dragen hun principes als een opzichtige pantser maar ze voorkomen wel dat we collectief van de beschavingsklif afrijden. En laten we wel zijn: The Pride is waarschijnlijk het belangrijkste voorbeeld van het moreel verval van de Westerse "beschaving".
Een moraalridder (ook wel deugridder genoemd) is iemand die zich opgeworpen heeft als verdediger van normen en waarden, maar dit op een doorgeschoten, dwingende of pedante manier doet. De term wordt vrijwel altijd kritisch of spottend gebruikt.
Mensen ergeren zich om een aantal duidelijke redenen aan moraalridders:

Superioriteit en betweterigheid:
Moraalridders plaatsen zichzelf graag op een moreel voetstuk. Ze wijzen anderen op hun fouten met een ondertoon van superioriteit, alsof zij het morele kompas van de samenleving beheren.

Schijnheiligheid (hypocrisie): Vaak streven moraalridders normen na die ze zelf in het dagelijks leven nauwelijks kunnen waarmaken. Dat maakt hun maatschappelijke 'gepreek' al snel ongeloofwaardig.

Ongevraagd oordelen: Ze leggen hun eigen ethische maatstaven ongevraagd op aan anderen, zonder oog te hebben voor de context, nuance of de persoonlijke situatie van degene die ze bekritiseren.

Sfeer van controle: Het gedrag voelt verstikkend. In plaats van een oprechte dialoog te voeren, creëren moraalridders een sfeer waarin mensen op hun hoede moeten zijn om niet digitaal of sociaal te worden 'gecorrigeerd'.

Kortom: het gaat meestal niet om wát een moraalridder verdedigt (vaak iets goeds, zoals duurzaamheid, gelijkheid of beleefdheid), maar om de opdringerige en verheven wijze waarop het gebeurt.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:06:08 #80
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221520691
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:33 schreef Wantie het volgende:
Kortom: het gaat meestal niet om wát een moraalridder verdedigt (vaak iets goeds, zoals duurzaamheid, gelijkheid of beleefdheid), maar om de opdringerige en verheven wijze waarop het gebeurt.
Há, há, het is ook vreselijk irritant als iemand met een soort verheven toontje tegen je aan staat te praten alsof ze net de steen der wijzen hebben uitgevonden. Dat snobisme en die drammerigheid kunnen flink op je zenuwen werken. Alleen, daar zit meteen de kneep: zonder die drammerigheid gebeurt er dus helemaal niks.

Als we alleen naar de vorm kijken en de moraalridder wegmoffelen omdat we hun toon niet trekken, gooien we het kind met het badwater weg. Laten we eerlijk wezen: de grote, comfortabele verworvenheden van onze samenleving, van fatsoenlijke arbeidsomstandigheden tot gelijke rechten, zijn er heus niet gekomen omdat iedereen zo lekker gezellig en onopvallend op de achtergrond bleef. Verandering vraagt wrijving: Echte maatschappelijke vooruitgang is per definitie ongemakkelijk en schuurt. Mensen die de status quo willen opschudden, moeten nu eenmaal van zich laten horen en een beetje drammen, anders luistert er geen hond. Het is heel handig om te roepen dat je de boodschap best steunt, maar je stoort aan de boodschapper. Maar als de boodschapper fluistert, hoort niemand het. Die irritante, opdringerige toon is vaak simpelweg de megafoon die nodig is om een luie samenleving wakker te schudden uit haar morele dutje.

Kortom, de betweterige moraalridder is het levende bewijs dat we met z'n allen nog om elkaar geven, in plaats van dat we in totale onverschilligheid verzanden. Dus proost op de drammer zolang ze ons tenminste op koers houden.

En leve de moraalridder die de Pride maar een wanstaltig, culturele happening vindt.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:10:51 #81
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221520721
Ehm....volgens mij zijn we aardig off-topic geraakt....
Voorheen Bargehassus.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:12:54 #82
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221520738
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:10 schreef SimonB. het volgende:
Ehm....volgens mij zijn we aardig off-topic geraakt....
Ik geloof echt dat God denkt dat The Pride niet zijn bedoeling was toen hij de wereld schiep. Als ik mij verplaats in het denken van ons kosmisch Opperwezen, ik vind dat ik daartoe in staat ben, dan is hij er niet blij mee.
pi_221520792
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:12 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik geloof echt dat God denkt dat The Pride niet zijn bedoeling was toen hij de wereld schiep. Als ik mij verplaats in het denken van ons kosmisch Opperwezen, ik vind dat ik daartoe in staat ben, dan is hij er niet blij mee.
Dat is precies hoe geloven werkt: je eigen regels en bekrompenheid projecteren op een opperwezen, zodat je het kunt opdringen aan anderen.
pi_221520817
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:06 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Há, há, het is ook vreselijk irritant als iemand met een soort verheven toontje tegen je aan staat te praten alsof ze net de steen der wijzen hebben uitgevonden. Dat snobisme en die drammerigheid kunnen flink op je zenuwen werken. Alleen, daar zit meteen de kneep: zonder die drammerigheid gebeurt er dus helemaal niks.
Dus de zogenaamde drammerigheid van de Pride is nuttig.

Want anders gebeurt er niets op het gebied van homo emancipatie.

En het werkt: kijk naar de acceptatie eind jaren tachtig en nu.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:35:55 #85
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221520917
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is precies hoe geloven werkt: je eigen regels en bekrompenheid projecteren op een opperwezen, zodat je het kunt opdringen aan anderen.
Op dit subforum is dat de gewoonte.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:36:53 #86
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221520935
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, drammerigheid creëert drammerigheid.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:31:13 #87
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221527285
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vandaag is de laatste dag van de Pride. Deze onfatsoenlijke protestmanifestatie van merkwaardige mensen heeft volgens mij zonder incidenten van openbare schennis en potloodventerij plaatsgevonden, dus complimenten.
pi_221527498
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:31 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Vandaag is de laatste dag van de Pride. Deze onfatsoenlijke protestmanifestatie van merkwaardige mensen heeft volgens mij zonder incidenten van openbare schennis en potloodventerij plaatsgevonden, dus complimenten.
Kortom, je loopt al wekenlang voor Jan lul te fulmineren.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:19:52 #89
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221527526
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom, je loopt al wekenlang voor Jan lul te fulmineren.
Daar had ik potjandorie best reden voor, gezien de historie. Maar ik geef toe, de queers hebben zich nu keurig gedragen.
pi_221527563
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:19 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Daar had ik potjandorie best reden voor, gezien de historie.
Nou nee.

Je hebt geen enkel voorbeeld uit het verleden laten zien waarbij openbare schennis werd gepleegd.

quote:
Maar ik geef toe, de queers hebben zich nu keurig gedragen.
Desondanks besloot je toch in ze opnieuw te beledigen.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:35:50 #91
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221527598
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou nee.

Je hebt geen enkel voorbeeld uit het verleden laten zien waarbij openbare schennis werd gepleegd.
[..]
Desondanks besloot je toch in ze opnieuw te beledigen.
Ik zie nog steeds die verschrikkelijke TV-beelden voor mij van hitsige mannen met peniskokers op bootjes voor mij. Ik dacht toen: "hier gaan wij geen oorlog mee winnen."

De peniskokers heb ik eerder genoemd

[ Bericht 3% gewijzigd door laforest op 08-08-2026 19:41:18 (Niet op de man spelen ) ]
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:47:37 #92
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221527662
quote:

[..]

Dit klopt dus weer niet.
pi_221527669
Niet op de man spelen aub. Als het een homo bash topic word, dan gooi ik hem dicht. Game on 😁
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_221527670
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:47 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Dit klopt dus weer niet.
Nou, laat maar zien.
pi_221527676
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:35 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik zie nog steeds die verschrikkelijke TV-beelden voor mij van hitsige mannen met peniskokers op bootjes voor mij. Ik dacht toen: "hier gaan wij geen oorlog mee winnen."

De peniskokers heb ik eerder genoemd

Genoemd ja.
Niet laten zien.

En welke oorlog wil je winnen?

Beetje rare redenatie heb je.
pi_221527692
quote:
In het begin van de Pride wel. In 1994 werden er openlijke en expliciete handelingen vertoond door een lesbisch SM-collectief getoond. In het jaar erop was er ook tamelijk veel bloot te zien op de boten.

Om te voorkomen dat de nieuwe botenparade in 1996 weer zou ontaarden in openbare schennispleging of strafbare handelingen, liet de organisatie op verzoek van de politie een kuisheidsverklaring opstellen die de deelnemers moesten tekenen.

Bij de Pride van 2019 was er trouwens nog veel ophef rondom een kleine groep die zich het Kinderbevrijdingsfront noemde. Deze groep pleitte voor de legalisatie van pedofilie.

Maar verder zijn er geen noemenswaardige incidenten geweest.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221527701
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:54 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
In het begin van de Pride wel. In 1994 werden er openlijke en expliciete handelingen vertoond door een lesbisch SM-collectief getoond. In het jaar erop was er ook tamelijk veel bloot te zien op de boten.

Om te voorkomen dat de nieuwe botenparade in 1996 weer zou ontaarden in openbare schennispleging of strafbare handelingen, liet de organisatie op verzoek van de politie een kuisheidsverklaring opstellen die de deelnemers moesten tekenen.

Bij de Pride van 2019 was er nog veel ophef rondom een kleine groep die zich het Kinderbevrijdingsfront noemde. Deze groep pleitte voor de legalisatie van pedofilie.

Maar verder zijn er geen noemenswaardige incidenten geweest.
Allemaal uit het verre verleden.

Beetje raar om daar anno 2026 mee om de oren te slaan.

Het tweede incident ging overigens buiten de Pride om.
De organisatie is expliciet geweigerd voor deelname en besloot toen op eigen initiatief te handelen.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:57:59 #98
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221527711
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Allemaal uit het verre verleden.

Beetje raar om daar anno 2026 mee om de oren te slaan.
Ik zag net op TV 2 tongzoenende half ontblote mannen met snorren. En ik moet dat allemaal leuk en gezellig vinden?
pi_221527732
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:57 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik zag net op TV 2 tongzoenende half ontblote mannen met snorren. En ik moet dat allemaal leuk en gezellig vinden?
Mannen met snorren zijn inderdaad verschrikkelijk...

Heb jij je snor laten weg laseren.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:01:31 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221527741
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:57 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Nee.
Creperende hongerbabies kan je wegklikken, en homo's dus ook.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')