Dat blijkt nogal mee te vallen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:50 schreef DrDentz het volgende:
Het schijnt dus dat mensen een baby aborteren na de geslachtsbepaling, omdat ze liever een jongetje / meisje willen.
Volgens mij wordt de reden niet vastgelegd. Bij een abortus binnen de normale tijd.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:50 schreef DrDentz het volgende:
Het schijnt dus dat mensen een baby aborteren na de geslachtsbepaling, omdat ze liever een jongetje / meisje willen.
Heb het gehoord van een verloskundige. Mensen hebben een geslachtsbepaling, lijken niet enthousiast, en daarna zie je ze nooit meer terug bij de praktijk.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de reden niet vastgelegd. Bij een abortus binnen de normale tijd.
Lastig om daar dus uitspraken over te doen.
In de medische praktijk wordt adoptie niet gezien of aangeboden als een alternatief voor abortus.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het nooit over adoptie gaat?
Omdat dit in feite niks met het onderwerp te maken heeft ? Het gaat niet over wat je met een kind kunt doen nadat je het 40 weken in lijf hebt meegedragen, maar dat je dat als je net over de helft bent gewoon helemaal niet wilt doen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het nooit over adoptie gaat?
Wat een bizarre case joh.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat dit in feite niks met het onderwerp te maken heeft ? Het gaat niet over wat je met een kind kunt doen nadat je het 40 weken in lijf hebt meegedragen, maar dat je dat als je net over de helft bent gewoon helemaal niet wilt doen.
Hier zijn mensen die ondanks hun wens geen late abortus kregen en daar niet blij mee zijn
Zo simpel ligt het niet. De draagmoeder weigerde een punctie zodat er niks bekend is over erfelijke factoren. .quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een bizarre case joh.![]()
De biologische ouders willen dat de draagmoeder hun kind aborteert, omdat het kindje een behandelbare hartafwijking heeft.
Wouw.
Ik weet niet wat ik in deze situatie zou doen. De vooruitzichten zijn nou niet echt zó geweldig.quote:Meestal weten we niet wat de oorzaak is. Bij sommige kinderen is er wel een erfelijke oorzaak. Hypoplastisch linkerhartsyndroom kan een kenmerk zijn van bijvoorbeeld down syndroom, Turner syndroom, Jacobsen syndroom, 22q11 deletie syndroom, trisomie 13 en trisomie 18.
Meestal wordt de ziekte voor de geboorte ontdekt met een echo tijdens de zwangerschap. Als dat niet zo is, dan is het meestal enkele uren tot dagen na de geboorte te merken aan de baby. De baby kan dan:
bleek of blauw zien
moeite hebben met ademhalen
een heel snelle hartslag hebben die aan de pols zwak voelt
koude handen en voeten hebben
erg moe zijn
slecht drinken
Baby’s en jonge kinderen met HLHS kunnen alleen overleven als zij een aantal keren aan hun hart geopereerd worden. Niet alle kinderen overleven die operaties. Als zij de operaties wel overleven worden ze gemiddeld minder oud dan andere mensen.
Hypoplastisch linkerhartsyndroom is niet te genezen. Vlak na de geboorte en in de jaren erna zijn er 3 hartoperaties nodig om te kunnen blijven leven. Na de laatste operatie kunnen veel kinderen weer meer dingen doen. De hartdokter (cardioloog) kan advies geven. Bijvoorbeeld hoe iemand kan blijven bewegen of sporten. Iemand met HLHS blijft medicijnen nodig hebben en moet altijd rekening houden met de ziekte. Er kan ook een harttransplantatie nodig zijn.
Lijkt mij nogal overdreven om dan automatisch aan te nemen dat ze dan een abortus gedaan hebben. Ze kunnen toch ook naar een andere verloskundige zijn overgestapt? Ik ken ook zwangere vrouwen die zich niet zo fijn voelden bij een verloskundige en daarom naar een ander gingen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:54 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heb het gehoord van een verloskundige. Mensen hebben een geslachtsbepaling, lijken niet enthousiast, en daarna zie je ze nooit meer terug bij de praktijk.
Ik denk daar heel anders over.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:22 schreef capricia het volgende:
[..]
In de medische praktijk wordt adoptie niet gezien of aangeboden als een alternatief voor abortus.
Wat ik lees is het afstaan van een pasgeboren baby (want je kunt dat niet tijdens de zwangerschap al doen) ter adoptie een ingrijpend rouwproces, heel anders dan het ondergaan van een abortus.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)-alternatief-abortus
En verder ook niet met maar enig argument komen behalve wat gescheld.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:49 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De enige engnek hier ben jij. Een beetje voor anderen bepalen wat ze moeten doen.
Het recht op abortus bestaat 40 jaar <nee>quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:57 schreef Cruzinats het volgende:
Ben je ongepland zwanger dan sta je in het land van Rob Jetten er helemaal alleen voor. Eigen schuld zegt 'ie dan, laat maar weghalen, dan ben je immers een zelfstandige powervrouw.![]()
Blijft gewoon een walgelijke partij, zeker omdat late abortus een van hun paradepaardjes is, maar wel de verzorgingsstaat tot op het bot toe uitkleden.
Het kan ook wel goed gaan. Ik had eem meisje van 17 in de klas die zwanger was vroeger. Abortus is toen ook besproken met alles van dien. De ellende van zoiets op die leeftijd, etc.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat dit in feite niks met het onderwerp te maken heeft ? Het gaat niet over wat je met een kind kunt doen nadat je het 40 weken in lijf hebt meegedragen, maar dat je dat als je net over de helft bent gewoon helemaal niet wilt doen.
Hier zijn mensen die ondanks hun wens geen late abortus kregen en daar niet blij mee zijn
Ik denk dat de verantwoordelijkheid voor wat daaraan voorafgaat veel belangrijker is. Abortus zou wat mij betreft alleen een optie moeten zijn bij verkrachting of andere uitzonderlijke situaties. Als je ervoor kiest om onveilige seks te hebben, dan moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor de mogelijke gevolgen daarvan. Daarom vind ik niet dat abortus als oplossing voor een bewuste keuze om risico's te nemen moet worden gezien. Bovendien hebben we echt genoeg manieren van anticonceptie.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:07 schreef Kottnauer het volgende:
Iedere zwangere vrouw moet helemaal zelf bepalen of ze wel of geen abortus wil.
Daar heeft verder niemand anders iets mee te maken.
Er zijn altijd twee nodig voor onveilige seks, he.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat de verantwoordelijkheid voor wat daaraan voorafgaat veel belangrijker is. Abortus zou wat mij betreft alleen een optie moeten zijn bij verkrachting of andere uitzonderlijke situaties. Als je ervoor kiest om onveilige seks te hebben, dan moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor de mogelijke gevolgen daarvan. Daarom vind ik niet dat abortus als oplossing voor een bewuste keuze om risico's te nemen moet worden gezien. Bovendien hebben we echt genoeg manieren van anticonceptie.
Je kunt dan ook gewoon een abortuspil bij de Etos kopen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:07 schreef Kottnauer het volgende:
Iedere zwangere vrouw moet helemaal zelf bepalen of ze wel of geen abortus wil.
Daar heeft verder niemand anders iets mee te maken.
Die bestaat toch ook al decennia, heette de 'morningafter' pil.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt dan ook gewoon een abortuspil bij de Etos kopen.
https://www.etos.nl/advie(...)m%20op%20te%20wekken.
Ja. Maar daar moest je voor langs de huisarts en apotheek inclusief streng praatje. Nu gewoon bij de drogist.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die bestaat toch ook al decennia, heette de 'morningafter' pil.
Nu? Ook al decennia..quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Maar daar moest je voor langs de huisarts en apotheek inclusief streng praatje. Nu gewoon bij de drogist.
quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Maar daar moest je voor langs de huisarts en apotheek inclusief streng praatje. Nu gewoon bij de drogist.
Sinds 2005 niet meer via huisarts.quote:
Het impliceert toch ook niet dat het niet zo is?quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Er zijn altijd twee nodig voor onveilige seks, he.
Er is dan ook maar een van de twee die een abortus moet overwegen, he, jij hebt het over jij en je, dat is dan de vrouw toch?quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het impliceert toch ook niet dat het niet zo is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |