abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221493443
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Er is dan ook maar een van de twee die een abortus moet overwegen, he, jij hebt het over jij en je, dat is dan de vrouw toch?
"...bij verkrachting of andere uitzonderlijke situaties. "

Ik denk dat jij dat zinnetje een beetje negeert. Wat ik in die post zeg lijkt me heel redelijk, voor zowel vader als moeder.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221493455
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
"...bij verkrachting of andere uitzonderlijke situaties. "

Ik denk dat jij dat zinnetje een beetje negeert.
Nee. In genoeg gevallen weet de vader niet eens van het gevolg van de onveilige seks.
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:12:12 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_221493466
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Sinds 2005 niet meer via huisarts.
Precies ^O^
Al decennia dus @capricia
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_221493530
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee. In genoeg gevallen weet de vader niet eens van het gevolg van de onveilige seks.
Je negeert dus wel het zinnetje.
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 17:19:50 #130
236264 crew  capricia
pi_221493538
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Precies ^O^
Al decennia dus @:capricia
^O^
Geen reden om ongewenst zwanger te worden of te blijven dus.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221493553
Ieder weldenkend volwassen persoon weet dat. En je hebt toch echt samen seks. De verantwoordelijkheid draag je samen.

Tenzij... Ja, maar dat is nou precies waar abortus voor de meesten geen discussie is tenzij je bij de SGP zit ofzo.
pi_221493569
Abortus is ook geen 'anticonceptie'
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:23:55 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_221493575
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:19 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Geen reden om ongewenst zwanger te worden dus.
Je maakt wederom géén onderscheid tussen medisch en niet medisch. En suggereert met deze reactie dat het merendeel niet medisch is. Dat is pertinent onwaar.

Lees ook nog eens wat ik en @miss_sly daar eerder over schreven in dit topic
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 17:26:13 #134
236264 crew  capricia
pi_221493591
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je maakt wederom géén onderscheid tussen medisch en niet medisch. En suggereert met deze reactie dat het merendeel niet medisch is. Dat is pertinent onwaar.

Lees ook nog eens wat ik en @:miss_sly daar eerder over schreven in dit topic
Merendeel is ook niet medisch.

Ongeveer 7 tot 9 procent van alle abortussen in Nederland gebeurt om medische redenen. Dit betreft voornamelijk situaties rondom de gezondheid van het ongeboren kind, zoals aandoeningen die ontdekt worden via prenatale diagnostiek. De overige ruim 90 procent wordt gedaan op sociale of persoonlijke gronden.

https://www.wyniasweek.nl(...)n-niet-weten-waarom/
- Goethe, “Faust”
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:27:14 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_221493597
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Merendeel is ook niet medisch.

Ongeveer 7 tot 9 procent van alle abortussen in Nederland gebeurt om medische redenen. Dit betreft voornamelijk situaties rondom de gezondheid van het ongeboren kind, zoals aandoeningen die ontdekt worden via prenatale diagnostiek. De overige ruim 90 procent wordt gedaan op sociale of persoonlijke gronden.
Dit topic gaat over late abortussen he?
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 17:28:41 #136
236264 crew  capricia
pi_221493610
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dit topic gaat over late abortussen he?
Ah, dus niet over de abortuspil bij de Etos. :P
- Goethe, “Faust”
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:29:53 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_221493619
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah, dus niet over de abortuspil bij de Etos. :P
Daar begon jij over he? ;)
pi_221493711
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:20 schreef Discombobulate het volgende:
Ieder weldenkend volwassen persoon weet dat. En je hebt toch echt samen seks. De verantwoordelijkheid draag je samen.

Tenzij... Ja, maar dat is nou precies waar abortus voor de meesten geen discussie is tenzij je bij de SGP zit ofzo.
Jij begrijpt mij niet, de gevolgen van onveilige seks wat betreft een ongewilde zwangerschap komt altijd bij de vrouw terecht, ze zal eens op vakantie hebben liggen rollebollen met een paar hitsige mannen en komt dan thuis. Weet misschien niet eens meer de namen van die mannen. Denk jij dat die mannen daarmee zitten?
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:41:40 #139
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221493730
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:20 schreef Discombobulate het volgende:

Anticonceptie kan falen. Juist als dit het geval is zou je er pas heel laat achter kunnen komen dat je zwanger bent.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_221493734
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Anticonceptie kan valen.
falen ook, ja.
pi_221493736
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat de verantwoordelijkheid voor wat daaraan voorafgaat veel belangrijker is. Abortus zou wat mij betreft alleen een optie moeten zijn bij verkrachting of andere uitzonderlijke situaties. Als je ervoor kiest om onveilige seks te hebben, dan moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor de mogelijke gevolgen daarvan. Daarom vind ik niet dat abortus als oplossing voor een bewuste keuze om risico's te nemen moet worden gezien. Bovendien hebben we echt genoeg manieren van anticonceptie.
Het besluit tot abortus is één van de manieren om daarvoor verantwoordelijkheid te nemen.

Principieel is er geen verschil tussen abortus en anticonceptie. Beide hebben hetzelfde doel en hetzelfde resultaat.
pi_221493739
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jij begrijpt mij niet, de gevolgen van onveilige seks wat betreft een ongewilde zwangerschap komt altijd bij de vrouw terecht, ze zal eens op vakantie hebben liggen rollebollen met een paar hitsige mannen en komt dan thuis. Weet misschien niet eens meer de namen van die mannen. Denk jij dat die mannen daarmee zitten?
Als man moet je niet zo maar iedereen lopen te neuken zonder condoom en als vrouw moet je ook niet gaan lopen rollebollen met mannen op vakantie. Zowel als man als vrouw moet je het samen veilig doen. Grow the fuck up, je bent geen tiener meer. Je bent een volwassen weldenkend mens. Nee, dan zeker geen abortus door zoiets. Zoals ik zei: Als je ervoor kiest om onveilige seks te hebben, dan moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor de mogelijke gevolgen daarvan. Abortus is niet een oplossing voor een bewuste keuze om risico's te nemen.
pi_221493747
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als man moet je niet zo maar iedereen lopen te neuken zonder condoom en als vrouw moet je ook niet gaan lopen rollebollen met mannen op vakantie. Zowel als man als vrouw moet je het samen veilig doen. Grow the fuck up, je bent geen tiener meer. Je bent een volwassen weldenkend mens. Nee, dan zeker geen abortus door zoiets. Zoals ik zei: Als je ervoor kiest om onveilige seks te hebben, dan moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor de mogelijke gevolgen daarvan. Abortus is niet een oplossing voor een bewuste keuze om risico's te nemen.
Heb jij zonen? :D
pi_221493764
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:42 schreef Kottnauer het volgende:
Principieel is er geen verschil tussen abortus en anticonceptie. Beide hebben hetzelfde doel en hetzelfde resultaat.
Dat is zeker geen consensus.
pi_221493781
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heb jij zonen? :D
Nee, maar ben wel een man. Ik pas wel op. Ik vind dat echt zwakte toegeven aan je lusten en onveilige seks te hebben. Ik zal zoiets niet nooit doen. Ben ook niet zo primitief ingesteld wat dat betreft.
pi_221493790
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, maar ben wel een man. Ik pas wel op. Ik vind dat echt zwakte toegeven aan je lusten en onveilige seks te hebben. Ik zal zoiets niet nooit doen. Ben ook niet zo primitief ingesteld wat dat betreft.
De ideale man, maar je weet ook wel dat niet elke jongen of man vanaf zijn 16de jaar er zo over denkt.
pi_221493815
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Veilig, onveilig? Wat een vreemde woordkeuze.

Lekker neuken zonder condoom, de meest natuurlijke gang van zaken, is “onveilig”?
  maandag 3 augustus 2026 @ 17:51:36 #148
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221493816
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
falen ook, ja.
O jij zag t ook ? Ik dacht al hier klopt iets niet. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_221493829
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:51 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Veilig, onveilig? Wat een vreemde woordkeuze.

Lekker neuken zonder condoom, de meest natuurlijke gang van zaken, is “onveilig”?
Niet alleen om een zwangerschap te voorkomen ook allerlei SOA's.
pi_221493838
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is zeker geen consensus.
Dat zie je vaak. De mens is naar de maan gevlogen, maar daar is geen consensus over. Er zijn altijd wel wat idioten te vinden die simpele feiten in twijfel trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')