quote:Kabinet eist snelle Spaanse actie in Ceuta, geen maatregelen in Nederland
Het kabinet wil dat Spanje snel zorgt dat illegale migranten in Ceuta worden teruggestuurd naar Marokko. Ook moet Spanje met spoed de grenzen sluiten en voorkomen dat deze migranten naar het Spaanse vasteland reizen.
Op dit moment is het volgens het kabinet nog niet nodig om aanvullende Europese of nationale maatregelen te nemen. "We willen dat Spanje de komende uren, vandaag nog, maatregelen neemt", zegt minister Berendsen van Buitenlandse Zaken.
Hij reageert op de situatie in Ceuta, de Spaanse exclave die grenst aan Marokko. De afgelopen dagen hebben zo'n 50.000 migranten zwemmend, per boot of over hekken klimmend dit gebied bereikt. Volgens het Spaanse ministerie van Binnenlandse Zaken zijn de meeste migranten, circa 48.300, inmiddels vrijwillig teruggekeerd naar Marokko.
Het kabinet vindt niet dat de Schengenafspraken voor Spanje moeten worden opgeschort, zoals landen als Italië, Finland en Zweden als een mogelijkheid zien. In het Schengenverdrag is afgesproken dat er in principe geen paspoortcontroles meer zijn tussen de aangesloten Europese landen.
https://nos.nl/artikel/26(...)regelen-in-nederland
In plaats daarvan moest hij opbokken naar Marokko weer.quote:
eens. Lijkt me een redelijke vent. Maar ja.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik weet ff niet at je standpunt in deze is, da's steeds niet echt helemaal duidelijk.
Zo is het. Lekker daar laten, probleem lost zich vanzelf op.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Uhu zielige stumperd, arme jongen ziek bla bla snik.
Geen medelijden mee, jarenlange gevangenisstraf krijg je niet zomaar.
[..]
[..]
Stelletje.......quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:40 schreef RotatoR het volgende:
Het kabinet vindt niet dat de Schengenafspraken voor Spanje moeten worden opgeschort,
Dat lost zich pas helemaal op als hij verdrinkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:40 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Zo is het. Lekker daar laten, probleem lost zich vanzelf op.
Yep.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:40 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Zo is het. Lekker daar laten, probleem lost zich vanzelf op.
NOS en nu.nl zijn net zo objectief als Ongehoord Nederland.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:41 schreef RotatoR het volgende:
Wel aandoenlijk dat de NOS deze indringers nog als migranten blijft framen.
Onbehandelde Hepatitis C.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:41 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat lost zich pas helemaal op als hij verdrinkt.
Hij probeert het zo weer. Kut crimineel.
Is er een woord voor hopeloze migranten die niks goed voor ogen hebben?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:41 schreef RotatoR het volgende:
Wel aandoenlijk dat de NOS deze indringers nog als migranten blijft framen.
Ik denk (hoop) dat het verhaal in werkelijkheid iets anders is gegaan. Hij heeft gevangen gezeten voor een zwaar misdrijf en hij zou daarna uitgezet worden alleen heeft hij strafkorting gekregenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Uhu zielige stumperd, arme jongen ziek bla bla snik.
Geen medelijden mee, jarenlange gevangenisstraf krijg je niet zomaar.
[..]
[..]
Islamieten?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:44 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Is er een woord voor hopeloze migranten die niks goed voor ogen hebben?
(moslims telt niet jullie boefjes)
Dat is niet wat hij zelf zegt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk (hoop) dat het verhaal in werkelijkheid iets anders is gegaan. Hij heeft gevangen gezeten voor een zwaar misdrijf en hij zou daarna uitgezet worden alleen heeft hij strafkorting gekregen
quote:Ik ging naar Spanje toen ik tien jaar oud was; dat was in 2000. Toen werd ik Nederland uitgezet, nadat ik weigerde een jarenlange gevangenisstraf uit te zitten.” Hij gaf niet aan welk misdrijf hij had gepleegd.
Illegale indringers.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:44 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Parasieten?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:44 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Misschien kreeg hij een keuze? Dat zou de belastingbetaler wel geld schelen, maar of het wel zo eerlijk is...?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij zelf zegt.
[..]
Dat klinkt als mensen die voor een gesloten deur staan en een omweg hebben. Waar is ons slot?quote:
2.000 tot 60.000 hadden ze het vanmorgen over en dat ze er daarom niks zinnigs over konden zeggen. Jij wil gewoon persé NPO in een kwaad daglicht stellen.quote:
Als de rest van de wereld het over 50.000 heeft....quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:47 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
2.000 tot 60.000 hadden ze het vanmorgen over en dat ze er daarom niks zinnigs over konden zeggen. Jij wil gewoon persé NPO in een kwaad daglicht stellen.
pak het gemiddelde. nog steeds alarmerend.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Als de rest van de wereld het over 50.000 heeft....
Die zijn allemaal tegen de NPO!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Als de rest van de wereld het over 50.000 heeft....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |