Hoezo misbruik? Een uitspraak van een rechter is toch de waarheid? Als dit de uitkomst is van wetgeging waar we als EU allemaal voor tekenen dan is dit geen misbruik maar het gewenste gevolg.quote:Spanje legt de schuld voor de plotselinge toestroom bij mensensmokkelbendes. Die zouden misbruik maken van een recente uitspraak van het Spaanse Hooggerechtshof. Dat oordeelde begin deze maand dat migranten die zwemmend of per boot Ceuta proberen te bereiken, niet zonder procedure mogen worden teruggestuurd.
Leg de schuld idd maar bij jezelf.. Wie had gedacht dat die uitspraak geen ellende zou veroorzaken..quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoezo misbruik? Een uitspraak van een rechter is toch de waarheid? Als dit de uitkomst is van wetgeging waar we als EU allemaal voor tekenen dan is dit geen misbruik maar het gewenste gevolg.
Nog geen 40 jaar geleden was dit toch precies wat er gebeurd zou zijn? Dan was de helft aan de grens neergeschoten en had Spanje de week daarna een 10km bufferzone rondom die enclave veroverdquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:13 schreef Hathor het volgende: [..] Niet alleen binnen die enclave, bezet maar gewoon een stuk Sahara, plaats daat enkele tientallen vierkante kilomoters aan tentenkampen en dump daar dan gewoon alles wat de afgelopen 5 jaar illegaal Europa is binnengekomen.
Niet zo’n slimme uitspraak van die rechter, achteraf gezien.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoezo misbruik? Een uitspraak van een rechter is toch de waarheid? Als dit de uitkomst is van wetgeging waar we als EU allemaal voor tekenen dan is dit geen misbruik maar het gewenste gevolg.
Wat denk je dat er zou gebeuren als er 49.000 vreemdelingen de grens van de VS, Israel, China of Rusland zouden benaderen met de intentie goedschiks dan wel kwaadschiks naar binnen te komen?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Mwoah dat zijn wel Noord Koreaanse maatregelen, zie ik ze niet echt wereldwijd doen.
De hete aardappel wordt weer driftig in het rond gesmeten. Hier valt toch niet tegenop te stemmen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze doen alsof dit soort rechterlijke uitspraken natuurverschijnselen zijn. Het overkomt ons! We kunnen niets anders doen dat dit accepterenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Leg de schuld idd maar bij jezelf.. Wie had gedacht dat die uitspraak geen ellende zou veroorzaken..
Die aantallen? Durf het niet te zeggen. Je hebt ws gelijk hoor. Maar wij moeten de rode loper weer uit leggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat denk je dat er zou gebeuren als er 49.000 vreemdelingen de grens van de VS, Israel, China of Rusland zouden benaderen met de intentie goedschiks dan wel kwaadschiks naar binnen te komen?
Al helemaal niet omdat heel veel van die verdragen heel lang geleden getekend zijn en rechters de afgelopen decennia dat soort dingen veel ruimer zijn gaan interpreteren. Dus daar kom je ook niet zo makkelijk vanaf.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:32 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
De hete aardappel wordt weer driftig in het rond gesmeten. Hier valt toch niet tegenop te stemmen.
aard van het beestjequote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:35 schreef MoreDakka het volgende:
Onmiddelijk alle diplomatieke banden met Marokko verbreken. Sowieso een schurkenstaat die alleen maar geld kost.
Denk dat je de VS uit lijstje kan halen want aantal jaar geleden gebeurde daar hetzelfde en zal weer gebeuren als er een Democraat aan de macht komt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat denk je dat er zou gebeuren als er 49.000 vreemdelingen de grens van de VS, Israel, China of Rusland zouden benaderen met de intentie goedschiks dan wel kwaadschiks naar binnen te komen?
Enige oplossing is dat Europa haar buitengrenzen hermetisch afsluit.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:37 schreef epicbeardman het volgende:
Kennen wij niet paar ice agenten hebben hier vanuit Trump? Bovino oid hier als commandant
Hey simpele, wat de neuk heb ik met PRO te maken?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:05 schreef DobbyDobby het volgende:
Gaat dit zelfs PRO te ver? Ik zie geen @:Harvest89 . Ik zie geen @:lord_Vetinari , geen @:probeer , geen @:chillegast en zelfs @:Frozen-Assassin kan hiervan niet de witte man de schuld geven.
Hebben de Marrokanen dan eindelijk links en rechts Nederland verenigd.
Om wat te doen is de vraag :-)quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Militaire versterking
Spanje wil drie pelotons van ieder twintig militairen inzetten, aangevuld met een militaire duikeenheid en een marineschip. Ook worden speciale politie-eenheden versterkt, waardoor ongeveer 200 extra politiemensen beschikbaar komen.
Maar goed. Leest iedereen de OP wel? Het leger gaat dus ingezet worden.
Ik meen dat dit een geheel andere situatie was, waarbij ze stiekem een grens overgingen ipv een massale aanval zoals hier?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:39 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Denk dat je de VS uit lijstje kan halen want aantal jaar geleden gebeurde daar hetzelfde en zal weer gebeuren als er een Democraat aan de macht komt.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Enige oplossing is dat Europa haar buitengrenzen hermetisch afsluit.
Gewoon met zoals Polen, Hongarije en Griekenland met pushbacks gaan werken. En geen zielige verhalen meer over mensen die om het leven komen op zee. Jammer dan, eigen schuld, dikke bult. Zij maken de oversteek, vaak vanuit veilige landen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Enige oplossing is dat Europa haar buitengrensen hermetisch afsluit.
Als het er daadwerkelijk 50000 zijn heb je niets aan 60 militairen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Militaire versterking
Spanje wil drie pelotons van ieder twintig militairen inzetten, aangevuld met een militaire duikeenheid en een marineschip. Ook worden speciale politie-eenheden versterkt, waardoor ongeveer 200 extra politiemensen beschikbaar komen.
Maar goed. Leest iedereen de OP wel? Het leger gaat dus ingezet worden.
Och, dat maak jij dan toch niet meer mee. Je zal dan immers al gedeporteerd zijn door communist Klaver.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Deze toestanden zou je dus ook krijgen als een linkse partij als PRO het hier voor het zeggen zou krijgen. Een enorme toestroom van migranten doordat alle teugels gevierd zouden laten worden....
Wel als ze het recht hebben te schieten.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Als het er daadwerkelijk 50000 zijn heb je niets aan 60 militairen.
Het recht op asiel moet eruit.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Enige oplossing is dat Europa haar buitengrenzen hermetisch afsluit.
Gewoon allemaal afzetten voor het huis van de Marokkaanse koning.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:42 schreef FlippingCoin het volgende:
De enige echte oplossing is dat we alle vreemdelingen die zichzelf een weg naar binnen te weten forceren keihard aangepakt worden.
Nu.nl is gewoon een trieste extreem linkse propaganda machine die dit soort toestanden altijd mooi probeert weg te poetsen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:35 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)ve-ceuta-binnen.html
Wow! Nu.nl gebruikt het woord “binnendringen”
Als je de buitengrenzen van Europa op een of andere manier hermetisch weet af te sluiten, ben je af van de gelukszoekers en kun je echte oorlogsslachtoffers, zoals de Oekraïners, blijven opvangen. Ik vind wel dat tegen hen gezegd moet worden dat zodra hun land weer veilig is, ze teruggestuurd worden.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het recht op asiel moet eruit.
Sowieso mensenrechten.. waarom zou een willekeurige Marokkaan die de EU binnendringt meteen recht hebben op dingen? Wmb maken we van de huidige mensenrechten, rechten die alleen van toepassing zijn voor staatsburgers.
Dit bewijst wel dat met een linkse regering aan de macht de grenzen wagenwijd worden opengezet. Zal met een PRO regering niet veel anders zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Deze toestanden zou je dus ook krijgen als een linkse partij als PRO het hier voor het zeggen zou krijgen. Een enorme toestroom van migranten doordat alle teugels gevierd zouden laten worden....
Goed verwoord!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit wordt de ondergang van de historische vergissing die EU heet.
En de reden waarom het ten onder gaat is simpelweg terug te brengen tot 1 punt. Niet in staat zijn gemaakte afspraken na te komen.
Of het nu de begrotingsregels betreft, het bewaken van de buitengrenzen, het terugsturen van migranten naar het land waar ze zijn binnengekomen. Er wordt niets nageleefd, alle afspraken blijken minder waard dan het papier waar het op staat.
Als je je afvraagt hoe mannen als Mussolini of Hitler de macht grepen. Dat komt hierdoor, apathische incapababele politici. En dan staat er iemand op om orde op zaken te stellen.
Het maakt mij niet meer uit hoe onfris of dubieus de politicus is. Ik stem op de persoon die dit gore tuig Europa uittrapt en dan maakt het me geen hol meer uit of hij zijn vrouw slaat, veroordeeld is voor fraude of een kinderbordeel runt. Dit moet NU stoppen, linksom of rechtsom.
Nooit meer muntjes wisselen na de vakantie!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En de reden waarom het ten onder gaat is simpelweg terug te brengen tot 1 punt. Niet in staat zijn gemaakte afspraken na te komen.
Of het nu de begrotingsregels betreft, het bewaken van de buitengrenzen, het terugsturen van migranten naar het land waar ze zijn binnengekomen. Er wordt niets nageleefd, alle afspraken blijken minder waard dan het papier waar het op staat.
Als je je afvraagt hoe mannen als Mussolini of Hitler de macht grepen. Dat komt hierdoor, apathische incapababele politici. En dan staat er iemand op om orde op zaken te stellen.
Het maakt mij niet meer uit hoe onfris of dubieus de politicus is. Ik stem op de persoon die dit gore tuig Europa uittrapt en dan maakt het me geen hol meer uit of hij zijn vrouw slaat, veroordeeld is voor fraude of een kinderbordeel runt. Dit moet NU stoppen, linksom of rechtsom.
Er moet iets veranderen anders is het met enkele jaren hier niet zo kut als in Afrika, of misschien nog wel erger omdat er voornamelijk uitvreters naar hier komen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat vind jij eigenlijk van deze situatie? Het argument valt natuurlijk niet te maken dat dit vluchtelingen zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Och, dat maak jij dan toch niet meer mee. Je zal dan immers al gedeporteerd zijn door communist Klaver.
Ik ken er maar 1 die daar intrapte voor de rest heeft iedereen tegen gestemd.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nooit meer muntjes wisselen na de vakantie!
Echt het werd letterlijk zo verkocht![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |