-----------------quote:TivoliVredenburg annuleert finale debattoernooi vanwege deelname Israëlische universiteiten
Poppodium TivoliVredenburg in Utrecht zet een streep door de finale van het EK debatteren. De wedstrijd zou vanavond zijn, maar de zaal heeft het evenement geschrapt omdat ook Israëlische universiteiten aan de finale zouden meedoen.
TivoliVredenburg zegt dat er de afgelopen dagen een zorgvuldige afweging is gemaakt. Er is gekeken of het debattoernooi past binnen de culturele boycot van Israël, schrijft RTV Utrecht.
Vorig jaar maakten meer dan 300 Nederlandse en Belgische musea, festivals en theatergezelschappen bekend niet meer samen te werken met Israëlische culturele instellingen. Ze willen zich met de boycot uitspreken tegen het genocidale geweld van Israël tegen de Palestijnen in Gaza en de bezetting van de Westelijke Jordaanoever.
Het poppodium wist dat er Israëlische studenten meededen aan het debattoernooi, maar dacht dat zij op persoonlijke titel deelnamen. Nu blijkt dat ze namens hun universiteit meedoen, is er volgens Tivoli van "institutionele vertegenwoordiging" en dat past niet binnen de boycot.
Universiteit trekt zich terug
De Universiteit Utrecht en University College Utrecht lieten gisteren al weten hun steun aan het toernooi in te trekken. Op welke manier ze dat doen, is nog niet duidelijk. In een verklaring zeggen zij hun steun "zo snel en verantwoordelijk mogelijk" te willen afbouwen.
Het debattoernooi is al de hele week aan de gang in Utrecht. In verschillende gebouwen van de universiteit werd gedebatteerd. Ook werden kamers op de International Campus Utrecht verhuurd aan deelnemers.
https://nos.nl/artikel/26(...)ische-universiteiten
Ooh echt waar?! Die heb ik als tiener nog meerdere keren live gezien. Een vriend van me was groot fan, en ik was blijkbaar de enige die mee wilde.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:08 schreef thedeedster het volgende:
Volgende week heb ik in Tivoli Vredenburg een concert van Opeth.
Komt wel dichtbij zo.
Stijf uitverkocht.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Ooh echt waar?! Die heb ik als tiener nog meerdere keren live gezien. Een vriend van me was groot fan, en ik was blijkbaar de enige die mee wilde.
The grand conjuration rocks.
Israëliërs mogen op eigen titel gewoon meedoen hoor! Misschien even het artikel lezen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:35 schreef Gizmogirl28 het volgende:
En de Pro Pali's vinden het nu wel weer heel normaal om een heel volk buiten te sluiten. Elke Israelier is slecht en moet gestraft en buitengesloten worden.
Misschien kunnen ze dan beter in Israel in debat gaan?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:33 schreef Qarrad het volgende:
Nou, fuck Tivoli ook maar dan.
Uitgerekend Israëlische universiteiten en artiesten zijn de bubbels waarin van alles leeft aan kritiek op het regeringsbeleid en dialoog om de situatie te verbeteren, maar blijf vooral denken dat je de Palestijnen hiermee verder helpt.
Israelische universiteiten zijn schuldig aan deze oorlog omdat?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Israëliërs mogen op eigen titel gewoon meedoen hoor! Misschien even het artikel lezen.
Daar is geen EK aan de gangquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dan beter in Israel in debat gaan?
Dankjewel.quote:
Vast en zeker destijds ook wel gehoord, album was destijds al uit. Is inmiddels al wel goede 20 jaar geleden.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dankjewel.
PS: hét nummer van Opeth is toch eigenlijk Deliverance. Als je het niet kent, is een luisterbeurt misschien een goed advies.
PPS: ze spelen jouw favoriete nummer
Want een student heeft de mogelijkheid om zonder financiële ondersteuning van zijn universiteit naar het buitenland te vliegen voor een debatwedstrijdje?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Israëliërs mogen op eigen titel gewoon meedoen hoor! Misschien even het artikel lezen.
Als ze iets willen veranderen moeten ze ook niet op een EK debatteren maar met het regime daar.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Daar is geen EK aan de gang
(Hier ook niet meer)
Als je problemen hebt met de deelnemers moet je geen EK organiserenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ze iets willen veranderen moeten ze ook niet op een EK debatteren maar met het regime daar.
Oh oh de evil NOS weer. Meid toch!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Want een student heeft de mogelijkheid om zonder financiële ondersteuning van zijn universiteit naar het buitenland te vliegen voor een debatwedstrijdje?
Verder verzwijgt de NOS om duidelijke redenen dat het om een EK debatteren voor universiteiten gaat.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Israelische universiteiten zijn schuldig aan deze oorlog omdat?
quote:For decades, Israeli universities have played a key role in planning, implementing and justifying Israel’s occupation and apartheid policies, and now genocide, while maintaining a uniquely close relationship with the Israeli military. Tel Aviv University, for example, has developed tens of weapon systems and the “Dahiya doctrine” of disproportionate force employed by the Israeli military in committing war crimes against Palestinian and Lebanese civilians.
Misschien ophouden met Israël bij een EK te voegenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als je problemen hebt met de deelnemers moet je geen EK organiseren
Misschien wel, misschien nietquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:17 schreef Cupfighter het volgende:
te zo
[..]
Misschien ophouden met Israël bij een EK te voegen
Ja en? Het leger doet ermee wat hun willen, ook het verdedigen van raketten die Israel regelmatig moet onderscheppen. En dat zijn niet eens alle universiteiten ook.quote:
Het is dan ook gewoon friet.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:28 schreef sp3c het volgende:
Laten we niet die discussie ook hier weer overdoen
Jij staat op de lijstquote:
Ben jij nou zo dom of zijn wij nou zo slim?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Israelische universiteiten zijn schuldig aan deze oorlog omdat?
Die krijg je denk ik automatisch met zo'n topic en als er goed zo.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:28 schreef sp3c het volgende:
Laten we niet die discussie ook hier weer overdoen
Tivoli vredenburg blokkeert een evenement (voor iedereen) omdat er ook Israeli's meedornquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Die krijg je denk ik automatisch met zo'n topic en als er goed zo.onder de OP staat.
Maar ik stop wel.
Dat doen ze ook, maar er was hier een EK waar ze zich voor gekwalificeerd hebben blijkbaar of ingeschreven. En daar had Tivoli geen moeite mee, maar omdat er weer schreeuwers, en dan ook echt categorie die "Long live the 7th of October" uit hun strot krijgt, voor de deur stonden hebben ze zich laten intimideren en komen nu met "herp derp, we wisten niet dat het voor universiteiten was". De naam van het event:quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dan beter in Israel in debat gaan?
Maar laten we vooral denken dat dit de Palestijnse zaak helpt en niet een zodanig niveau van irritatie en onrecht oproept dat er helemaal geen oor meer is voor de situatie daar of de verkiezingen hier er door beïnvloed worden. Bij werkelijk alles wordt gevreesd dat het extreem-rechts in de kaart speelt behalve bij uitwassen in naam van het Heilige Palestina.quote:TivoliVredenburg annuleert de finale van het Europees Kampioenschap Debatteren voor universiteiten,
Het European Universities Debating Championship (EUDC) is maandag begonnen en vrijdag zou de finale plaatsvinden in TivoliVredenburg. Maar dat gaat niet door, vanwege de deelname van Israëlische studenten.
https://www.ad.nl/utrecht(...)van-israel~af1854e9/
https://www.eurodebating.org/
The European Universities Debating Championships is Europe's largest debating tournament, bringing together students from 25+ countries annually.
Ik wacht met smart op de tribunalen. Frietje oorlog gaat dat worden!quote:
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Tivoli vredenburg blokkeert een evenement (voor iedereen) omdat er ook Israeli's meedorn
Ik vind dat wel het bespreken waard
Ik vind het niet kunnen
Daar leek het wel op en daar lopen al genoeg draadjes overquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Ik dacht dat je doelde omdat er weer een oorlogsdiscussie aan het komen was.
Ik moet regelmatig kijken naar de TT omdat veel topics op elkaar lijken.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Daar leek het wel op en daar lopen al genoeg draadjes over
Schreeuwers op de stoep? Nee? Waarom verzin je dingen?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat doen ze ook, maar er was hier een EK waar ze zich voor gekwalificeerd hebben blijkbaar of ingeschreven. En daar had Tivoli geen moeite mee, maar omdat er weer schreeuwers, en dan ook echt categorie die "Long live the 7th of October" uit hun strot krijgt, voor de deur stonden hebben ze zich laten intimideren en komen nu met "herp derp, we wisten niet dat het voor universiteiten was". De naam van het event:
[..]
Maar laten we vooral denken dat dit de Palestijnse zaak helpt en niet een zodanig niveau van irritatie en onrecht oproept dat er helemaal geen oor meer is voor de situatie daar of de verkiezingen hier er door beïnvloed worden. Bij werkelijk alles wordt gevreesd dat het extreem-rechts in de kaart speelt behalve bij uitwassen in naam van het Heilige Palestina.
Het lijkt verdorie wel een soort aflaat of zo in de beleving van sommige mensen.
[quote]quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Schreeuwers op de stoep? Nee? Waarom verzin je dingen?
Vorig jaar dus een aankondiging, daarna het EK voor universiteiten gefaciliteerd en dan zogenaamd een dag van tevoren erachter komen dat de Israëlische studenten die alle voorrondes meededen namens hun universiteiten eh meedoen namens hun universiteiten. Tuurlijk.quote:Lees het artikel:
"Vorig jaar maakten meer dan 300 Nederlandse en Belgische musea, festivals en theatergezelschappen bekend niet meer samen te werken met Israëlische culturele instellingen. Ze willen zich met de boycot uitspreken tegen het genocidale geweld van Israël tegen de Palestijnen in Gaza en de bezetting van de Westelijke Jordaanoever."
" Nu blijkt dat ze namens hun universiteit meedoen, is er volgens Tivoli van "institutionele vertegenwoordiging" en dat past niet binnen de boycot."
Doen we wel met Rusland. Veel liever zelfs.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:26 schreef silverhill het volgende:
De ironie van uitsluiten bij de finale van een debattoernooi.
Als je zo zeker van je gelijk bent, laat ze dan tijdens het toernooi met argumenten en debattechnieken alle hoeken van Vredenburg zien.
Ja, maar dat zouden ze kansloos verliezen en dat weten ze. Dus ja, dan maar weer typisch laf.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:26 schreef silverhill het volgende:
De ironie van uitsluiten bij de finale van een debattoernooi.
Als je zo zeker van je gelijk bent, laat ze dan tijdens het toernooi met argumenten en debattechnieken alle hoeken van Vredenburg zien.
Blijkt nergens uit hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:21 schreef Starhopper het volgende:
Die demo heb ik gemist ja.
Het is gek ja dat er blijkbaar informatie achtergehouden is. Want ze gingen er vanuit dat ze op eigen titel zouden deelnemen.
Weer iemand die het niet begrijpt dat dit gaat om het beleid van het land Israël en niet om het Joodse volkquote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:11 schreef Swango het volgende:
Speciaal voor Timmermans
[ afbeelding ]
Slaafjes van Hamas.
En dan beschuldig je mij van dingen verzinnen?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:21 schreef Starhopper het volgende:
Die demo heb ik gemist ja.
Het is gek ja dat er blijkbaar informatie achtergehouden is. Want ze gingen er vanuit dat ze op eigen titel zouden deelnemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |