abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221462016
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 23:28 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Kan je doen, netjes tegenargumenten geven. En een paar dagen later herhalen ze dezelfde leugen weer, kan je wel weer dezelfde tegenargumenten geven, maar dat houdt ook wel een keer op.
Helemaal zo'n php, die weet precies welk van zijn opmerkingen de meest felle reacties uitlokt, die plaatst die reacties dan om de zoveel tijd. En dat is 100%, puur om te provoceren.
Dan niet meer op reageren. Ik laat mij ook wel eens pakken in topics waar het om arbeid en sociale zekerheden gaat. Maar uiteindelijk laat ik het dan toch maar doodbloeden of ga even off topic om de lucht wat te klaren.

Het probleem is dat Oekraine naast onze deur ligt en lopen de emoties hoog op. Maar proRussen zien hun argumenten als de waarheid. Dit is het moeilijkste topic om te reageren.

Als ik een naam mag noemen is skysherrif wat mij betreft een geweldige user in dit topic mbt info over de toestand ook al is dat niet altijd een feest voor Oekraine. Er zijn meer users die ik graag volg.
pi_221462040

Drones momenteel over Oekraine, die zuidelijke zoeken denk ik de rivier op, om daarna of naar Kyiv of richting dnipro te gaan. Rivier bied goeie bescherming tegen AD.

Er zijn ook 6 Tu-95s in de lucht die later waarschijlijk kruisraketten afwerpen.
  donderdag 30 juli 2026 @ 00:23:20 #103
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221462042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 23:05 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ah, wist ik niet. Gaat mij wat ver om speciaal een abo aan te schaffen om phpmystyle uit mijn overzicht te muten :P
Helpt niet veel want je ziet wel alle reacties. Ik heb 1 user op hidden staan (niet php of Mikey) en dat helpt ook al niet veel. Ga niet zeggen wie het is maar ook een err.. "provocateur".

Ik vind Mikey of php ook niet het probleem, het probleem is dat men reageert én een ingang biedt voor een vervolg, waardoor zaken dooretteren. Ik mag jullie tippen om bijvoorbeeld eens te reageren op de situatie zónder iemand te quoten, dat helpt vaak veel beter. Als het dan toch moet.
pi_221462044
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 00:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Er zijn niet genoeg schuilkelders overal nog.

Kyiv bijv had 41 schuildkelders in de planning staan om bij te bouwen, zijn er nog maar 9 van gemaakt. Mensen zijn zeer ontevreden met Klitschko als burger. (misschien is een ex bokser ook niet de beste kandidaat voor burgemeester :p )
En ze nu bij bouwen is wel een uitdaging.

De metro stations zitten compleet vol op de foto's die ik zie. Weet jij of the mensen ook dieper de tunnel in gaan om te schuilen?
pi_221462046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 00:23 schreef cybje2228 het volgende:

[..]
En ze nu bij bouwen is wel een uitdaging.

De metro stations zitten compleet vol op de foto's die ik zie. Weet jij of the mensen ook dieper de tunnel in gaan om te schuilen?
Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Nooit op een foto gezien iig.
pi_221462051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 00:12 schreef skysherrif het volgende:
Zircon raketten richting Kryvih Ri.
twitter

De zircon.
pi_221462054
twitter

Hier de ballistische raketten op Kyiv een kwartier eerder.
pi_221462056
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 00:23 schreef Perox het volgende:

[..]
Helpt niet veel want je ziet wel alle reacties. Ik heb 1 user op hidden staan (niet php of Mikey) en dat helpt ook al niet veel. Ga niet zeggen wie het is maar ook een err.. "provocateur".

Ik vind Mikey of php ook niet het probleem, het probleem is dat men reageert én een ingang biedt voor een vervolg, waardoor zaken dooretteren. Ik mag jullie tippen om bijvoorbeeld eens te reageren op de situatie zónder iemand te quoten, dat helpt vaak veel beter. Als het dan toch moet.
Was er vandaag ook schuldig aan ja, soms reageer ik iets teveel uit emotie op ragebait zeker als ik weet dat er ook nog eens een enorme aanval komt vannacht.
pi_221462063
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 00:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Was er vandaag ook schuldig aan ja, soms reageer ik iets teveel uit emotie op ragebait zeker als ik weet dat er ook nog eens een enorme aanval komt vannacht.
Dat doe ik ook wel vaker in topics over arbeid, sociale zekerheden waar ik het meeste in te vinden ben.
pi_221462067
twitter
pi_221462090
TU's hebben hun kh101/55s gelanceerd.
pi_221462099
Zircons gelanceerd richting kyiv.
pi_221462112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 00:56 schreef skysherrif het volgende:
Zircons gelanceerd richting kyiv.
nog een keer.

En Sumy stad geraakt door raketten.
pi_221462123

een gezin oa met 4 kinderen zouden vast zitten onder het puin nadat hun huis geraakt werd door een zircon raket in kryvih rih
  donderdag 30 juli 2026 @ 01:22:27 #115
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221462125
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 22:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als mensen pro-Rusland of anti-Oekraïne willen zijn is dat prima. Vooral doen. Probleem is alleen dat de onderliggende argumentatie doorgaans zeer matig is, al tientallen zo niet honderden keren feitelijk is weerlegd, maar toch mag blijven staan omdat leugens en desinformatie als “ander geluid” worden gezien.

Het kost 10 seconden om een topic te ontregelen met bagger, terwijl andere users daarna veel langer bezig zijn om het keer op keer in het topic te weerleggen, omdat het bij negeren onweersproken in het topic blijft staan.

Maar dat is allemaal allang bekend, er wordt niks mee gedaan en dat is een bewuste keuze.
Sommige bronnen zoals de welbekende PPP statistieken zoals hieronder te vinden is wordt domweg niet geaccepteerd omdat dat niet in het straatje past van dat Rusland een arm land is. Terwijl uit onafhankelijk statistieken blijkt dat het een land is vergelijkbaar met Portugal of Spanje.
https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.PP.CD
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 30 juli 2026 @ 01:26:29 #116
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221462129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 23:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Jij wil helemaal geen argumenten horen. Want de laatste drie argumenten die je noemt zijn gewoon fatsoenlijk en zouden in een discussie hier gewoon gebruikt moeten kunnen worden.

Je bent lichtelijk hysterisch en hebt ook de neiging om andermans argumenten te verdraaien. Zo maak je van "Rusland zal een drone-fabriek als doelwit boven een kinderdagverblijf verkiezen" "Rusland valt geen burgerdoelen aan"

Ook het pathetische goedpraten van genocide. Ik zie juist jou en je maten thumbs up geven bij aanvallen op burgerdoelen.

En zeg al helemaal niet dat je alle standpunten respecteert, mits fatsoenlijk, want als er iemand is die de hele tijd loopt te janken om bans van users met een andere mening ben jij het wel.
Amen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_221462131
twitter

Kinderen worden onder het puin gehaald na een zircon een woonwijk raakte.

Ondertussen zie ik totaaldebielen met een putin pf posten terwijl dit aan de gang is.
pi_221462134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 00:52 schreef skysherrif het volgende:
TU's hebben hun kh101/55s gelanceerd.

40 kruisraketten vliegen richting Oekraine.
  donderdag 30 juli 2026 @ 01:34:57 #119
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221462135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 01:31 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Ondertussen zie ik totaaldebielen met een putin pf posten terwijl dit aan de gang is.
??
ONder de gordel.
Bedank Verhofstadt maar. Die stond te scanderen dat het goed is als Oekraine de pad naar het Westen zou bewandelen. Wetende dat Rusland dit niet zou accepteren.

Ik heb mij overigens nooit verlekkert aan geweld, jij wel.
pi_221462147
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 01:31 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

pi_221462159
quote:
😰 As of 2:55 PM, unfortunately, the death of one person has been confirmed, - Kyiv Military Administration.
https://t.me/kievinfo_kyiv/93287

Minstens 1 dode ook in Kyiv na een aanval op een markt.

pi_221462160
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 01:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
  donderdag 30 juli 2026 @ 02:01:47 #123
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221462161
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2026 01:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
??
ONder de gordel.
Bedank Verhofstadt maar. Die stond te scanderen dat het goed is als Oekraine de pad naar het Westen zou bewandelen.
Wetende dat Rusland dit niet zou accepteren.

nou dat wist hij toen ook niet

maar een vrij land zijn dat wil ieder land
ook Hongarije wil noot meer terug naar de USSR
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 30 juli 2026 @ 02:04:37 #124
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221462163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 02:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat wist hij toen ook niet

maar een vrij land zijn dat wil ieder land
ook Hongarije wil noot meer terug naar de USSR
Niemand wil terug naar de USSR.
  donderdag 30 juli 2026 @ 02:07:13 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221462165
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2026 02:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Putin wel, maar het oude communistisch systeem

massa produktie zonder kopers en zonder handel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 30 juli 2026 @ 02:12:33 #126
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221462168
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 02:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Putin wel, maar het oude communistisch systeem

massa produktie zonder kopers en zonder handel
Vlad een communist :') ?
Vlad is gewoon iemand die het liberale economische systeem toejuicht.
pi_221462171
10 kalibrs raketten zojuist gelanceerd uit de haven van novorosiyek
pi_221462175
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2026 02:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Boeie, is en blijft een vuile massamoordenaar.
pi_221462195
Explosies in west oekraine

[ Bericht 80% gewijzigd door skysherrif op 30-07-2026 03:41:15 ]
pi_221462204
CLAIM DAT EEN KRUISRAKET 30KM IN POOLS GEBIED VLOOG
pi_221462207
Veel kruisraket inslagen in Lviv, Dubno, Rivne, Ivano Frankrivsk en ternopil
pi_221462210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 03:42 schreef skysherrif het volgende:
CLAIM DAT EEN KRUISRAKET 30KM IN POOLS GEBIED VLOOG
twitter
  donderdag 30 juli 2026 @ 03:59:21 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221462213
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2026 02:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Deze "waarheid" komt uit je onderbuik
vraag: poetin is bezig om steeds meer bedrijven te nationaliseren
quote:
AI-overzicht
Ja, president Vladimir Poetin is inderdaad bezig met een grootschalige, recordbrekende nationalisatiegolf van private bedrijven in Rusland.
Sinds de invasie van Oekraïne in 2022 is de staatsgreep op de economie in een stroomversnelling geraakt, met een absolute piek in 2025 en 2026.
Alleen al in 2025 nam de overheid voor meer dan 3,1 biljoen roebel (ruim 30 miljard euro) aan bezittingen in beslag, een vervijfvoudiging ten opzichte van het jaar daarvoor.
De totale opbrengst van deze onteigeningen sinds 2022 wordt inmiddels geschat op circa 90 miljard dollar.
Waarom nationaliseert het Kremlin zoveel bedrijven?
Financieren van de oorlogskas:
De enorme kosten van de oorlog in Oekraïne zetten de Russische begroting zwaar onder druk.
Confiscated bezittingen worden ingezet om de staatskas te spekken.
Bestraffen van deloyale elites:
Oligarchen die kritiek leveren op het regime, weigeren "vrijwillige" oorlogsbijdragen te betalen of hun kapitaal naar het buitenland sluizen, raken hun bedrijven kwijt.
Belonen van getrouwen:
De genationaliseerde bedrijven blijven zelden lang in staatshanden.
Ze worden vaak snel en goedkoop doorgesluisd naar een nieuwe generatie zakenlieden die blind loyaal is aan Poetin.
Controle over strategische sectoren:
De overheid eist directe controle op over vitale infrastructuur, defensiebedrijven, transport en de energiesector om de oorlogseconomie draaiende te houden.
Welke bedrijven en sectoren worden getroffen?
De "deprivatisering" treft inmiddels de hele breedte van de economie:
Grote infrastructuur:
Bekende miljardairs verloren miljardenactiva, zoals Dmitry Kamenshchik die de controle over de luchthaven Domodedovo kwijtraakte.
Ook de grootste magazijnbeheerder van het land, Raven Russia, werd overgedragen aan de staat.
Westerse activa:
Bedrijven uit "onvriendelijke" landen die hun activiteiten wilden staken, zien hun fabrieken en eigendommen met gedwongen megakortingen (of via speciale decreten) onteigend worden
.Landbouw en industrie:
Grote landbouwconcerns zoals varkensvleesproducent Rusagro (beheerder van 800.000 hectare grond) en de drankenproducent Smirnov zijn recent doelwit geworden van versnelde inbeslagnames.
Hoe pakt het Kremlin dit juridisch aan?
Om de schijn van legaliteit op te houden, gebruikt de Russische procureur-generaal specifieke juridische routes via de rechtbanken:
.
quote:
AI-overzicht
Rusland nationaliseert in toenemende mate ook grote, invloedrijke en beursgenoteerde bedrijven.
Het Kremlin gebruikt hiervoor juridische claims, corruptieonderzoeken en staatsdecreten om bezittingen af te pakken van ondernemers en oligarchen die niet loyaal worden geacht.
Achtergrond van de nationalisaties
Doelwit:
Zowel westerse bedrijven als eigendommen van de eigen Russische zakenelite en beursgenoteerde concerns.
Methode:
Via de rechter of via geheime presidentiële decreten worden aandelen overgedragen aan de Russische staat of bondgenoten.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 30-07-2026 04:20:28 ]
  donderdag 30 juli 2026 @ 04:34:04 #134
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221462229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 22:52 schreef Breekfast het volgende:

[..]
phpmystyle dan ook meenemen. Alleen dan is het een eerlijke test.
Precies.
En ik wil m'n eigen bijdragen dan ook met alle plezier stopzetten hier, gedwongen of vrijwillig.

Beter een goed, leeswaardig topic
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 30 juli 2026 @ 04:35:29 #135
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221462231
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 22:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan je in 80 bochten wringen, er is simpelweg geen steekhoudende argumentatie aan te voeren die de Russische invasie in Oekraïne legitimeert.

Ik heb het in ieder geval nog niet gezien.
Het enige wat we nog niet geprobeerd hebben is negeren... Bizar
pi_221462232

Lviv.
pi_221462233
  donderdag 30 juli 2026 @ 04:37:30 #138
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221462234
quote:
17s.gif Op woensdag 29 juli 2026 23:06 schreef yvonne het volgende:

[..]
12 euro voor een half jaar.
ja, heb ik gehad, maar als iemand php quote kun je z'n onzin alsnog lezen, dus functie is vrij zinloos.
pi_221462237
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 03:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]
twitter
  donderdag 30 juli 2026 @ 04:51:37 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221462239
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2026 02:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In een USSR "putin style" is nauwelijks nog privaat bezit mogelijk , alleen geputiniseerd bezit , waarschuijnlijk is de corruptie binnen die geputiniseerde bedrijven nog erger dan binnen de echte staatsbedrijven

Dan fungeert de staat als producent , klant, tussen handel en vaak ook als consument

Dat is exact het communisme uit de tijd van Stalin ,
Stalin richtte ook de Sovchozen op, de mega boerderijen waar het graan en Tarwe lag te verrotten in de opslag om dat de tussenhandel niet werkt of ontbrak
En de bevolking verhongerde

quote:
AI-overzicht Ja, dat klopt helemaal.
Naast de bekendere Kolchozen (collectieve boerderijen) richtte het regime van Stalin ook op grote schaal Sovchozen op.
Hier zijn de belangrijkste kenmerken van de Sovchozen:
Staatsbedrijven:
Een Sovchoz was volledig eigendom van de Sovjetstaat.
Werknemers:
De boeren waren geen lid van een coöperatie, maar arbeiders in loondienst van de overheid.
Vaste lonen:
Zij ontvingen een vast salaris, onafhankelijk van de jaarlijkse oogstopbrengst.
Modelfunctie:
Ze waren vaak groter dan Kolchozen en moesten dienen als modern, mechanisch voorbeeld voor de landbouw.
Volledige afdracht:
De gehele productie ging rechtstreeks naar de staat.
Kun jij je voorstellen als de landbouw in handen komt van PRO ?

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 30-07-2026 09:38:41 ]
pi_221462240
twitter
  donderdag 30 juli 2026 @ 05:24:16 #142
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221462255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 04:56 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
wat maakt dit insane?
pi_221462347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 03:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Deze "waarheid" komt uit je onderbuik
vraag: poetin is bezig om steeds meer bedrijven te nationaliseren
[..]
[..]

De WAARHEID! " :( "
quote:
AI-overzicht
quote:
AI-overzicht
Ach, wat jammer weer. :P
pi_221462369
Ik heb besloten om, na de frontale aanval door LXIV gisteravond, in ieder geval tijdelijk te stoppen met dit topic. Fijne voortzetting.
pi_221462410
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 04:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In een USSR "putin style" is nauwelijks nog privaat bezit mogelijk

Dan fungeert de staat als producent , klant, tussen handel en vaak ook als consument

Dat is exact het communisme uit de tijd van Stalin ,
Stalin richtte ook de Sovchozen op, de mega boerderijen waar het graan en Tarwe lag te verrotten in de opslag om dat de tussenhandel niet werkt of ontbrak
En de bevolking verhongerde
[..]
Kun jij je voorstellen als de landbouw in handen komt van PRO ?
Rusland is tegenwoordig kapitalistisch.
pi_221462585
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 07:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik heb besloten om, na de frontale aanval door LXIV gisteravond, in ieder geval tijdelijk te stoppen met dit topic. Fijne voortzetting.
Blijf alsjeblieft. Ik zal samen met je strijden.
pi_221462621
Ik las dat er een Russische blokkade rond Odessa is. Hoe hebben de Russen dat voor mekaar gekregen en kan Oekraine er iets aan doen?
pi_221462636
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 23:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft Exec, of hoe heet die, nu eindelijk even pauze ja?
Zie hem al 2 pagina’s niet meer.
Helaas.

quote:
Moeilijk topic om je cool te keepen he?
Geen enkel probleem mee. Ik vind het geneuzel allemaal niet zo interessant.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221462700
2 wildberries vannacht, jongons.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221462712
https://www.bnr.nl/nieuws(...)p-kryvyi-rih-en-kyiv

quote:
Zelensky: ruim 70 raketten en 280 drones gebruikt bij aanvallen
Rusland heeft bij aanvallen op Oekraïne meer dan 70 raketten en 280 drones ingezet. Dat meldde de Oekraïense president Volodymyr Zelensky, die op X sprak over zeker acht doden.

Zelensky had eerder al gewaarschuwd dat er een grote aanval aan zat te komen. Hij meldde dat 260 drones konden worden teruggehouden en dat ook veel kruisraketten zijn gestopt.

De president schreef dat zijn militairen 'ondanks het acute tekort aan luchtverdedigingsraketten' ongelooflijke dingen presteren. Hij stelde wel dat Rusland ook veel ballistische raketten heeft gebruikt.

Onduidelijk is nog in welke mate die projectielen ook zijn tegengehouden.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')