BRONquote:Grote politieactie in Osdorp: gemaskerde agenten en helikopter vliegt rond
In Osdorp is een grote politieactie gaande. In de Nierkerkestraat zijn meerdere politie-eenheden, gemaskerde agenten van de Dienst Speciale Interventies (DSI) en mensen van defensie aanwezig. Ook cirkelt een politiehelikopter boven de wijk. De straat is afgezet.
De politie bevestigt dat er sprake is van een verdachte situatie. Verdere informatie over het incident is nog niet bekend. De actie begon rond 13.00 uur.
Om 14.15 uur schaalden de hulpdiensten op naar GRIP 1. Die melding wordt uitgegeven bij grote incidenten waarbij hulpdiensten gecoördineerd met elkaar moeten samenwerken. Op video's is te zien dat er veel ambulances klaarstaan op de plek van het incident.
Het is nog onduidelijk waar de politie precies naar op zoek is of wat de aanleiding voor de grootschalige inzet is.
quote:In Osdorp is een grote politieactie gaande, nadat een auto met mogelijke explosieven is gecrasht. In de Nierkerkestraat zijn meerdere politie-eenheden, defensie en ook andere hulpdiensten aanwezig. De straat is afgezet en omliggende woningen zijn ontruimd. De inzittenden van de auto zijn gevlucht, de politie is naar hen op zoek.
quote:In Osdorp is een grote politieactie gaande, nadat een auto met mogelijke explosieven is gecrasht. In de Nierkerkestraat zijn meerdere politie-eenheden, defensie en ook andere hulpdiensten aanwezig. De straat is afgezet en omliggende woningen zijn ontruimd. De inzittenden van de auto zijn gevlucht, de politie is naar hen op zoek.
Het incident begon vanmiddag nadat een auto crashte na een achtervolging door de politie. In die auto zijn mogelijke explosieven aangetroffen, waardoor de omgeving is ontruimd. De inzittenden van de auto zijn gevlucht, daar is de politie nu naar op zoek. Het is onduidelijk hoeveel mensen in de auto zaten.
Er zijn gemaskerde agenten van de Dienst Speciale Interventies (DSI) en mensen van defensie aanwezig. Ook cirkelt een politiehelikopter boven de wijk en is de straat afgezet. Waar de omwonenden die hun woning hebben moeten verlaten worden opgevangen, is nog niet duidelijk.
De actie begon rond 13.00 uur. Om 14.15 uur schaalden de hulpdiensten op naar GRIP 1. Die melding wordt uitgegeven bij grote incidenten waarbij hulpdiensten gecoördineerd met elkaar moeten samenwerken. Op video's is te zien dat er veel ambulances klaarstaan op de plek van het incident.
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
lokaal knutselclubje "Het De Losse Schroefje"
Met Michael Bay als regiseur had heel Amsterdam al in de hens gestaanquote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
In Hollywood leidt de lichtste crash met explosieven al tot een apocalyptische vuurbal, gelukkig voor deze hobbyisten van lokaal knutselclubje "Het Losse Schroefje" is de werkelijkheid anders, en komen ze er vooralsnog beter vanaf dan hun mede-Osdorpse fröbelaars in de kelderbox vorige maand.
Andersom kan het natuurlijk nog alle kanten op. Stel dat de gasten op de vlucht mocro's zijn dan kunnen het net zo goed plofkrakers zijn. Of drugsdealertjes met een conflict. Of 'jongeren' die cobra's in portieken leggen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja. We weten dat Amsterdam West vol zit met haatbaarden en haatbaarden het absoluut niet hebben op heaumeau's.
Denk eerlijk gezegd dat het met dat ploftuig te maken heeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Andersom kan het natuurlijk nog alle kanten op. Stel dat de gasten op de vlucht mocro's zijn dan kunnen het net zo goed plofkrakers zijn. Of drugsdealertjes met een conflict. Of 'jongeren' die cobra's in portieken leggen.
Ik denk eerder met plofkrakers, he parool meld dat er een pakket in de auto ligt, ik denk niet dat als je een aanslag met een bom in je auto gaat plegen je vrolijk al voor de aanslag met de bom gaat rijden.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zou dit iets met de Amsterdam pride te maken hebben van deze week?
Alweer?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:31 schreef Rodgrod het volgende:
at5 meldt dat het een achtervolging na een plofkraak in Duitsland betreft.
https://www.metropoljourn(...)uber-l%C3%A4uft.htmlquote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:31 schreef Rodgrod het volgende:
at5 meldt dat het een achtervolging na een plofkraak in Duitsland betreft.
Immaterieel Culutreel Erfgoed.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, is een beetje een Osdorp dingetje
#geschokt
En zo komt het dat er amper meer flappentappers zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.metropoljourn(...)uber-l%C3%A4uft.html
[ afbeelding ]
Ik mis belangrijke informatie.quote:explosieven
Maar daarentegen zijn ze wel weer heel goed in de plofkraak business. Is inmiddels een serieus "exportproduct" van ons land geworden.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja. We weten dat Amsterdam West vol zit met haatbaarden en haatbaarden het absoluut niet hebben op heaumeau's.
Ik weet niet beter of het zijn altijd Audi's ...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:49 schreef Tengano het volgende:
Heeft iemand trouwens zwarte Mercedes op zijn bingokaart staan?
DE PVDA BUURTVADERS HEBBEN GEFAALD ALLEN!quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:55 schreef Tengano het volgende:
Waar we wachten op de duiding van @:de_boswachter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plofkraak was het eerste dat in me opkwam, totdat ik hier vernam dat er weer eens een pride aan zit te komen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Andersom kan het natuurlijk nog alle kanten op. Stel dat de gasten op de vlucht mocro's zijn dan kunnen het net zo goed plofkrakers zijn. Of drugsdealertjes met een conflict. Of 'jongeren' die cobra's in portieken leggen.
Doorgaans is het een Audi.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:49 schreef Tengano het volgende:
Heeft iemand trouwens zwarte Mercedes op zijn bingokaart staan? Op mijn kaart staat busje.
Ben benieuwd wat het wordt.
Die quotes mag je weglaten, een paar jaar terug heeft een gast zichzelf opgeblazen toen hij instructie videos aan het maken was, daarvoor hadden ze dus ergens een echte geldautomaat op de kop getikt zodat ze dat aan bendes in het buitenland konden verkopen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar daarentegen zijn ze wel weer heel goed in de plofkraak business. Is inmiddels een serieus "exportproduct" van ons land geworden.
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zeker, ik bied voor iedere ingezette euro een return van 50 cent als je het goed hebt!
“Kijk, het is heel belangrijk dat je hier voorzichtig te werk gaat, want als je dat niet doet dan -“ ***BIEM***quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die quotes mag je weglaten, een paar jaar terug heeft een gast zichzelf opgeblazen toen hij instructie videos aan het maken was, daarvoor hadden ze dus ergens een echte geldautomaat op de kop getikt zodat ze dat aan bendes in het buitenland konden verkopen.
Dit is wel echt prutswerk.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.metropoljourn(...)uber-l%C3%A4uft.html
[ afbeelding ]
Ja 2 maanden terug hier 100 meter vandaan, ook enorme schade, wat volgens mij wel zo is dat ze voor de nieuwe methode veel meer kruit gebruiken omdat ze dus niet de voorkant alleen opblazen maar de hele buitenkant.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit is wel echt prutswerk.
Het hele gebouw naar de tyfus. De meeste kracht van de explosie die uitwaards ipv richting het stalen frame.
Als je in een gebouw met een pinautomaat werkt dan wens ik je competentere plofkrakers toe dan dit. Bij mij is 2 keer geploft en beide keren gelukkig wel mensen die snappen wat ze doen dus.. weinig schade aan het gebouw en geen brand.
Dit is echt... amateurs.
Om het hele apparaat mee te nemen dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja 2 maanden terug hier 100 meter vandaan, ook enorme schade, wat volgens mij wel zo is dat ze voor de nieuwe methode veel meer kruit gebruiken omdat ze dus niet de voorkant alleen opblazen maar de hele buitenkant.
Altijd fijn als mensen hun dankbaarheid uitsprekenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:30 schreef HeatWave het volgende:
Bij mij in de buurt een tijd geleden ook een automaat opgeblazen, die is nooit meer teruggekomen.
Pas nog 15+ AIVD en normale politieautos onder mijn raam voor de arrestatie van 2 mocro's die een gewapende overval hadden gepleegd. Ik heb de foto's nog.
Recenter 2 nachten fatbike rellen incl brandstichting etc waardoor er nu mobiele camera's geplaatst zijn. Heb ik ook allemaal op video, knap hoe goed je nachtelijke beelden kan zien met een recente smartphone camera.
Ik voel me zo verrijkt.
Ja he, je krijgt er zo veel voor terug! Witwas beautysalons 100% van marmer die na 2 weken weer leegstaan, "diverse" eetgelegenheden waar letterlijk nooit iemand zit, vapeshops, koranuitdelers op Zaterdag, fatbike doodseskaders, kleuters in hoofddoeken etc etc.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:33 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Altijd fijn als mensen hun dankbaarheid uitspreken
Betrap jij jezelf er ook wel eens op dat je 'jij bent welkom' gaat zingen wanneer je door de stad wandelt?quote:
Jazeker, voornamelijk als ik dan weer zo'n hippe bakfietsmoeder met 3 koters voorop met een Arafat/Terroristensjaal zie fietsen. Zou ze weten wat ze met kinderen gedaan hebben op 7 oktober?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:38 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Betrap jij jezelf er ook wel eens op dat je 'jij bent welkom' gaat zingen wanneer je door de stad wandelt?
Nee ik geloof dat ze de zijkant opblazen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Om het hele apparaat mee te nemen dan?
So hé, dat moet wel een grote explosie zijn geweest...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:30 schreef HeatWave het volgende:
Bij mij in de buurt een tijd geleden ook een automaat opgeblazen, die is nooit meer teruggekomen.
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:19 schreef Toine51 het volgende:
[..]
So hé, dat moet wel een grote explosie zijn geweest...
Hier komt ie ook niet terug, hij was eigenlijk ook niet echt heel nuttig meer, want we hebben hier nu zo een GeldAutomaat winkel.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:25 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Ik bedoelde uiteraard dat ze hem nooit meer vervangen hebben daarna.
Je, hier ook inmiddels. Maar het was een behoorlijke knal zeg, echt de hele buurt was weer wakker. Weer omdat er niet al te lang daarvoor een, niet misdaad gerelateerd, viskraam door een gaslek midden in de nacht in lucht inging.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hier komt ie ook niet terug, hij was eigenlijk ook niet echt heel nuttig meer, want we hebben hier nu zo een GeldAutomaat winkel.
Audi?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:49 schreef Tengano het volgende:
Heeft iemand trouwens zwarte Mercedes op zijn bingokaart staan? Op mijn kaart staat busje.
Het was een BMW M1 las ik in de nieuwslink van Raptorix hierbovenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:49 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Audi?
En tja, Amsterdam. Wat verwacht je.
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het was een BMW M1 las ik in de nieuwslink van Raptorix hierboven
Rijd je M, rijd je een 1-serie.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb je je contributie wel betaald?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:51 schreef gwn_een_user het volgende:
ik hoorde vandaag uren en urenlang allemaal helikopters boven mijn woning hier idd
amsterdam osdorp...echt waar, tegen het einde vh jaar ben ik hier weg. wat een ongelooflijke KUTbuurt. het wordt hier met de dag erger
Ik had BMW.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:49 schreef Tengano het volgende:
M1 waren wel kanonnen hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Bij mij staat Audi op de bingokaart.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:49 schreef Tengano het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |