Goeie, als de overheid corrupt is wordt de doodstraf een wapen.quote:Op maandag 27 juli 2026 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
Kindermisbruik nog wel.
Wat valt daar precies onder?
Een 15 jarige tiener vingeren? Lekker vaag hoor.
En "terreuraanslag".
Wat als de overheid zwaar corrupt en repressief gaat worden?
Zijn dit weer nieuwe ideeën die je ergens op een extreem rechts maga kanaal hebt opgepikt?
De overheid is al corrupt, daarom lopen veelplegers als Panhuis jarenlang rond.quote:Op maandag 27 juli 2026 21:09 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Goeie, als de overheid corrupt is wordt de doodstraf een wapen.
In mijn model is verkrachting doodstrafwaardig, daaronder valt elke vorm van seks met een kind.quote:Op maandag 27 juli 2026 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
Kindermisbruik nog wel.
Wat valt daar precies onder?
Een 15 jarige tiener vingeren? Lekker vaag hoor.
En "terreuraanslag".
Wat als de overheid zwaar corrupt en repressief gaat worden?
Zijn dit weer nieuwe ideeën die je ergens op een extreem rechts maga kanaal hebt opgepikt?
Leuk model.quote:Op maandag 27 juli 2026 21:53 schreef Lulu888 het volgende:
[..]
In mijn model is verkrachting doodstrafwaardig, daaronder valt elke vorm van seks met een kind.
Alle 17 jarigen met een vriendinnetje voor de muurquote:Op maandag 27 juli 2026 21:53 schreef Lulu888 het volgende:
[..]
In mijn model is verkrachting doodstrafwaardig, daaronder valt elke vorm van seks met een kind.
In je eerste zin laat je al zien dat het een waardeloos en slecht idee is.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:48 schreef Jahr00n het volgende:
Ik china rijden er van die busjes rond waar criminelen zonder pardon in worden laten ingeslapen. Dat mogen ze hier ook wel invoeren. Wij moeten stoppen met inzetten op terugkeer in de maatschappij. Inzetten op dat het nooit weer gebeurd bij bepaalde misdrijven zoals moord
In mijn model is de doodstraf willen doodstrafwaardig.quote:Op maandag 27 juli 2026 21:53 schreef Lulu888 het volgende:
[..]
Dit creëert wel een bijzondere situatie zo.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 00:10 schreef probeer het volgende:
[..]
In mijn model is de doodstraf willen doodstrafwaardig.
Te veel eer voor die Breivik. Laat hem maar lekker rotten in de cel totdat mensen hem vergeten zijn. Dus een jaartje of 50 zal hij nog wel te gaan hebben.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:02 schreef KLF het volgende:
Beesten zoals Breivik mogen de doodstraf krijgen. En meerdere moordenaars mogen wat mij betreft wel dood.
Waar trek je de grens, dat blijft lastig.
Het scheelt in ieder geval een hoop geld dan tientallen jaren cel.
Je begrijpt zelf ook wel wat bedoeld wordt.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:13 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Alle 17 jarigen met een vriendinnetje voor de muur
Toen ik ouder was dan 20 datete ik niemand onder de 18 hoor. Maar ik ging ook niet naar clubs.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Leuk model.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar hopelijk tong je nooit met een achteraf gezien verkeerde meid in een club.
Nou nee, de grenzen zijn nogal arbitrair.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:00 schreef Lulu888 het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf ook wel wat bedoeld wordt.
Robert M bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, de grenzen zijn nogal arbitrair.
Die is vrij duidelijk. Maar er zijn natuurlijk heel veel gevallen waar dat veel minder helder is.quote:
Als we dan toch de doodstraf invoeren dan vind ik dat het verspreiden van nepnieuws over virussen, waardoor serieus mensen dood gaan, ook wel doodstrafwaardig.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 00:10 schreef probeer het volgende:
[..]
In mijn model is de doodstraf willen doodstrafwaardig.
Zij was in de puberteit toch? Nee dan niet. Maar een kind onder de tien tot en met de tiende verjaringsdag, lijkt me een prima duidelijke bovengrens. Moet het bewijs wel onomstootbaar duidend zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die is vrij duidelijk. Maar er zijn natuurlijk heel veel gevallen waar dat veel minder helder is.
Moet Marco Borsato bijvoorbeeld tegen de muur?
Nee, Borsato kent de waarheid. Hij heeft het zelfs gezongen. Dat is kostbare informatiequote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die is vrij duidelijk. Maar er zijn natuurlijk heel veel gevallen waar dat veel minder helder is.
Maar wat is dan precies kindermisbruik? En wanneer is het wel of niet bewezen?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:10 schreef Alprazolina het volgende:
[..]
Zij was in de puberteit toch? Nee dan niet. Maar een kind onder de tien tot en met de tiende verjaringsdag, lijkt me een prima duidelijke bovengrens. Moet het bewijs wel onomstootbaar duidend zijn.
Ja, vooral om zijn grafmuziek.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer er dna op of rond de geslachtsdelen wordt aangetroffen. Nou is een doodstraf wel erg verregaand. Een straf van minimaal 25 jaar en-/ of chemische castratie en het volledig plat leggen van de testosteron is wel het minste.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is dan precies kindermisbruik? En wanneer is het wel of niet bewezen?
Het zijn allemaal tamelijk vage kaders met moeilijke grenzen waarbij het nogal wat is om onomkeerbare straffen op te leggen.
Verder is kindermisbruik weerzinwekkend. Maar om nou als buitenstaander iemand dood te wensen daarvoor dat is ook nogal wat.
Toen je jonger was dan 20 wel?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:01 schreef Lulu888 het volgende:
[..]
Toen ik ouder was dan 20 datete ik niemand onder de 18 hoor. Maar ik ging ook niet naar clubs.
Van 16-18 zoiets.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Toen je jonger was dan 20 wel?
Spuitje voor jou dan maar.
Spuitje voor jou.quote:
Ja maar de meest recidiverende malloten willen meestal niet dood, helaas. Gokmen T. vindt zichzelf ook nog steeds een toffe peer, heeft nooit berouw getoond, de rechtsspraak in twijfel getrokken en blijft zelfs in de gevangenis stennis schoppen. Dat is echt iemand waarbij je euthanasie of de doodstraf een waardige straf zou vinden.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:02 schreef FlyingFish het volgende:
Een soort tussenweg misschien: wat mij betreft zouden ze wel mensen die TBS opgelegd krijgen euthenasie aan mogen bieden en de drempels daarvoor grotendeels weghalen waardoor het geen jarenlang traject is, en wellicht voor andere reguliere langdurig gevangenen ook. Sommige mensen worden nooit ‘beter’ en blijven gevaarlijk, en kosten klauwen met geld en zorgen dat mensen die wellicht wel behandelbaar zijn veel langer moeten wachten. De drempels weghalen om te kiezen voor euthenasie en bij TBS dit ook meerdere keren noemen als optie vind ik wel acceptabel.
@Cyan9 had eigenlijk best naar CRI gekund, dat subforum kan wel topics gebruiken.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:10 schreef Cyan9 het volgende:
Met deze simpele insteek heeft het weinig met politiek te maken.
--> VER
Is wat mij betreft ook prima, als ze het daar willen hebben. Zal het even nagaan.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
@:cyan9 had eigenlijk best naar CRI gekund, dat subforum kan wel topics gebruiken.
misschien de doodstraf geven aan de overheid. Opgelost.quote:Op maandag 27 juli 2026 21:09 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Goeie, als de overheid corrupt is wordt de doodstraf een wapen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |