Maakt niet uit. Als gezagsdrager dient ze de volledige beschikking te hebben over alle feiten, ook die uit het onderzoek door de politie. Op de camping in Bretagne heeft ze die niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:00 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De informatie is gewoon open en bloot beschikbaar, tis niet alsof ze haar oordeel moet geven over een 8-maanden durende undercoveroperatie.
Objectief is vastgesteld dat huizen beklad zijn van mensen die asielzoekers welkom of dergelijke stickers/pamfletten voor hun raam hebben hangen.
Of omdat ze toevallig naast iemand wonen die een poster hebben hangen…quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:00 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Objectief is vastgesteld dat huizen beklad zijn van mensen die asielzoekers welkom of dergelijke stickers/pamfletten voor hun raam hebben hangen.
Ach, de CdK moet vooral een moreel oordeel geven.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Als gezagsdrager dient ze de volledige beschikking te hebben over alle feiten, ook die uit het onderzoek door de politie. Op de camping in Bretagne heeft ze die niet.
Nee, maar ze moet wel voorkomen dat ze dingen roept die niet waar zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, de CdK moet vooral een moreel oordeel geven.
Het bekladden en vernielen van andermans spullen doe je gewoon niet.
Ja, maar daarin loop je in dit geval eigenlijk geen risico. Beetje gezochte ophef dit.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, maar ze moet wel voorkomen dat ze dingen roept die niet waar zijn.
Het monument heeft voor mensen een speciale symbolische waarde. Een huis is gewoon een huisquote:Op maandag 27 juli 2026 18:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit is toch helemaal niet net zoiets?
Graffiti met ik noem maar wat "kutasielzoekers" op de muur van een voetgangerstunnel, is toch ook totaal niet te vergelijken met huizen van personen onderkladden?
Het 1 is duidelijke persoonlijke intimidatie als in "ik weet waar je woont". Dat is toch niet te vergelijken met graffiti op openbare plekken?
Dat maakt de graffiti op openbare plekken niet opeens oke btw. Maar het is wel heel wat anders: het is vandalisme in combinatie met zeer persoonlijke intimidatie als in "ik weet waar je woont, met je kut mening".
De graffiti op het monument is vandalisme in combinatie met een historisch monument en een historische situatie misbruiken in een poging de eigen standpunten kracht bij te zetten.
En het fictieve voorbeeld dat ik erbij bedacht is vandalisme in combinatie met het uitschelden van een groep.
Alle 3 graffiti maar met een totaal andere insteek en impact.
"Maar" een huis? De impact van dit soort dingen kan zijn dat je je in je eigen huis niet meer veiling voelt. Zeker als je jonge kinderen hebt kan dat heel heftig zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het monument heeft voor mensen een speciale symbolische waarde. Een huis is gewoon een huis
Ter uitvoering van welke wettelijke taak zou dat zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:08 schreef rutger05 het volgende:
Ik lees net in de Volkskrant dat de gemeente Den Bosch alle kosten van het schoonmaken op zich zal nemen.
https://www.volkskrant.nl(...)rp-engelen~bd19ba7c/
Haha je wist al lang dat dit soort personen compleet zielig en hypocriet zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Zegt de papoea die op de voorpagina van crackwhore magazine stond.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Misschien woont er wel echt een kankerhoer.
Het is natuurlijk wel een oudhollandse traditie om dmv een kalknacht de ongenoegens kenbaar te makenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:41 schreef Chillegast het volgende:
[..]
"Maar" een huis? De impact van dit soort dingen kan zijn dat je je in je eigen huis niet meer veiling voelt. Zeker als je jonge kinderen hebt kan dat heel heftig zijn.
Veel mensen in de buurt van een azc voelen zich thuis ook niet meer veilig. Hele woonwijken hebben dat waar de komst van een azc met de bekende maniertjes van het coa is doorgedrukt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:41 schreef Chillegast het volgende:
[..]
"Maar" een huis? De impact van dit soort dingen kan zijn dat je je in je eigen huis niet meer veiling voelt. Zeker als je jonge kinderen hebt kan dat heel heftig zijn.
Heb je liever dat ze dat monument in de fik steken of je huis in de fik steken is een beetje de afweging he.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het monument heeft voor mensen een speciale symbolische waarde. Een huis is gewoon een huis
Zeggen de bronnen van het coa zelf. Andere bronnen zeggen dat vooral niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:16 schreef Chillegast het volgende:
Verreweg de meeste AZCs leveren geen tot nauwelijks overlast op. Een aanmeldlocatie als ter Apel levert vooral overlast op van zogenaamde veiligelanders.
Voor zover mij bekend is dit zeker geen wettelijke taak en is dit ook niet de gang van zaken bij andere burgers die slachtoffer zijn geworden van bekladding van hun bezittingen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ter uitvoering van welke wettelijke taak zou dat zijn?
Blijkbaar weet jij dingen die anderen niet weten?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:17 schreef Mubassie het volgende:
Ach, het zijn maar gebouwen. Beetje schoonmaken en weer verder.
<nee>
Oppakken en op laten draaien voor de kosten deze kneusjes.
Kloptquote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Blijkbaar weet jij dingen die anderen niet weten?
Bekladdingen in Engelen: nog geen verdachten opgepakt, extra surveillances
ben je weer op zoek naar een ban omwille van racistische uitlatingen jegens mij?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zegt de papoea die op de voorpagina van crackwhore magazine stond.
Onzin.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:16 schreef Chillegast het volgende:
Verreweg de meeste AZCs leveren geen tot nauwelijks overlast op. Een aanmeldlocatie als ter Apel levert vooral overlast op van zogenaamde veiligelanders.
Zo voorspelbaar deze reactie. Maar kom maar met de cijfers die aantonen dat de komst van een AZC in een gemeente voor een sterke toename van criminaliteit en overlast zorgt. Ik wacht wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:02 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nou nou, dat is overtuigend.
Een bericht van 4 jaar of ca. 250.000 gelukszoekers geleden, gelanceerd door nu puntenel en gerecycled door de nos.
Zelfs Geert Wilders is al helemaal om. Hij kan alleen niet reageren met een tweet want hij heeft vanavond zijn eerste repetitie met het welkom-in-mijn-land koor.
Grapjas. Omdat er al topics lang wordt geroepen, met nul komma nul onderbouwing dat niemand meer veilig is als er een AZC in de buurt is.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dacht het niet.
Jij komt in post 114 met een hele stellige bewering als reactie waar het eerder ging over wat mensen ervaren als gevoel van onveiligheid.
Deze stelligheid onderbouw je vervolgens met halfbakken "bewijs" dat ook nog eens ver over de datum is.
Dus niks wachten maar zelf met cijfers komen.
Geloof jij in de criminaliteit cijfers ja? Ook nadat rekenkamer dit publiceerde?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:10 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Zo voorspelbaar deze reactie. Maar kom maar met de cijfers die aantonen dat de komst van een AZC in een gemeente voor een sterke toename van criminaliteit en overlast zorgt. Ik wacht wel.
Jij roept zeker ook dat criminaliteit daalt.. 😂quote:Rekenkamer: met duizenden aangiften van ernstige misdrijven gebeurde in 2024 niets
Met duizenden aangiften van ernstige misdrijven is in 2024 niets gebeurd. Dat concludeert de Algemene Rekenkamer na een onderzoek(opent in nieuw venster) bij de politie.
Ongeveer 7000 aangiften van ernstige misdrijven werden direct afgewezen. In zo'n 3000 gevallen werd de aangifte wel in behandeling genomen, maar werd het onderzoek na verloop van tijd stopgezet vanwege gebrek aan capaciteit bij de politie of het Openbaar Ministerie.
Het ging onder meer om aangiften van geweldsmisdrijven, het vervaardigen van harddrugs of identiteitsfraude. Het totaal van ruim 10.000 is ongeveer een kwart van het totale aantal aangiften van ernstige misdrijven dat in 2024 werd gedaan.
Waarom de aangiften geen vervolg hebben gekregen is niet eenvoudig te beantwoorden. De Rekenkamer stelt dat de politie veel op het bord krijgt en niet alles kan doen, maar bij driekwart van het opsporingswerk ook geen zicht heeft op wat wel en niet gedaan wordt en waarom.
Wat precies zegt dat over de vermeende toename van overlast en criminaliteit na komst van een AZC?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Geloof jij in de criminaliteit cijfers ja? Ook nadat rekenkamer dit publiceerde?
[..]
Jij roept zeker ook dat criminaliteit daalt.. 😂
die propaganda geloof ik natuurlijk nietquote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:58 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Weinig overlast in gemeenten met grote asielzoekerscentra
Ik kom alleen even vermelden dat cijfers sketched zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:26 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Wat precies zegt dat over de vermeende toename van overlast en criminaliteit na komst van een AZC?
Ik heb cijfers gegeven, als je betere cijfers hebt: kom maar op.
Dat is gelul. Alles om niet op inhoud in te gaan. Maar als je betere cijfers hebt: kom maar op.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Een artikel dat net iets jonger is dan het laatste polygoonjpournaal. In elkaar geflanst door de media stagiaires van nos en nupuntenel.
Kom met betere cijfers dan.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:35 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik kom alleen even vermelden dat cijfers sketched zijn.
Dus ongeacht welke cijfers jij een quo mee komen, reken daar maar een hele boel extra aangiftes bij, plus diegene die al niet eens meer de moeite nemen om bij de politie een poging te wagen voor aangifte.
Welke positieve dingen zie jij dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:52 schreef probeer het volgende:
Boohoo iemand gaat niet mee in ons constante 'alle asielzoekers zijn kut!' narratief, dat moet wel een trol zijn!
Een overgroot merendeel draait prima mee, dat blijkt uit werkelijk alle statistische data.quote:
Zal best dat er een paar goed meedraaien. Echte vluchtelingen zijn het probleem dan ook niet. Als we al zoveel problemen hebben, waarom halen we dan nog meer problemen binnen?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Een overgroot merendeel draait prima mee, dat blijkt uit werkelijk alle statistische data.
Maar omdat het percentage overlastgevers groter is dan onder de autochtone bevolking, zijn er blijkbaar mensen die voor het gemak maar even alle migranten over één kam scheren en ze als gehele groep wegzetten als ongewenst.
Die gaat alleen maar naar beneden. Homos en westerse vrouwen zijn hun leven niet zeker zo langzamerhand.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:05 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Die tolerantie jegens anderen natuurlijk
Mijn Syrische buurtgenoten zijn schatten van mensen, maar breng het woordje Jood niet ter sprake want daar hebben ze geen goed woord voor over. Ik wed dat je er met een keppeltje op niet inkomt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Een overgroot merendeel draait prima mee, dat blijkt uit werkelijk alle statistische data.
Maar omdat het percentage overlastgevers groter is dan onder de autochtone bevolking, zijn er blijkbaar mensen die voor het gemak maar even alle migranten over één kam scheren en ze als gehele groep wegzetten als ongewenst.
Nee, de meerderheid. Niet "een paar".quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal best dat er een paar goed meedraaien.
Wat is het nou? "Echte vluchtelingen zijn het probleem dan ook niet". Of "we hebben geen plek voor ze, klaar!"?quote:Echte vluchtelingen zijn het probleem dan ook niet. Als we al zoveel problemen hebben, waarom halen we dan nog meer problemen binnen?
We hebben, gezien alle crisis' in dit land, geen plek voor ze. Klaar. Laat staan deze maatschappelijke kutdiscussie die we beter kwijt dan rijk zijn.
En in hoeverre verschillen ze dan van hun buurman, die (afgaande op zijn postgedrag hier) ook geen goed woord over heeft voor bepaalde groepen mensen?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:10 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Mijn Syrische buurtgenoten zijn schatten van mensen, maar breng het woordje Jood niet ter sprake want daar hebben ze geen goed woord voor over. Ik wed dat je er met een keppeltje op niet inkomt.
quote:De Facebookgroep 'Geen amv in Engelen' neemt afstand van de bekladdingen in de dorpen Engelen en Bokhoven dit weekeinde. "Wij kennen de daders niet", schrijft één van de leden namens de groep in een reactie op vragen van Omroep Brabant.
Afgelopen weekend bereikte het protest tegen de komst van een asielzoekerscentrum voor 50 Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen (AMV's) een dieptepunt. Huizen, schuttingen en auto's werden beklad in Engelen en Bokhoven, ook van mensen die niet direct tegen een azc zijn.
Het leidde tot grootschalige verontwaardiging. Ook de actiegroep 'Geen amv in Engelen' vindt de bekladdingen veel te ver gaan.
"We distantiëren ons nadrukkelijk en zonder voorbehoud van de bekladdingen van afgelopen weekend. Wij kennen de daders niet en zijn op geen enkele wijze betrokken bij deze actie, en willen daar ook op geen enkele manier mee in verband worden gebracht", schrijft de groep.
"Ons verzet tegen de opvanglocatie voeren wij uitsluitend via formele en juridische weg: klachten, zienswijzen en overleg met de gemeente. Intimidatie of vernieling hoort daar niet bij en keuren wij volledig af. Wij respecteren het standpunt van dorpsgenoten die er anders over denken. Onze strijd is gericht tegen de besluitvorming van de gemeente, niet tegen buurtgenoten met een andere mening".
Daar wil de actiegroep het verder bij laten.
Migranten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, de meerderheid. Niet "een paar".
[..]
Wat is het nou? "Echte vluchtelingen zijn het probleem dan ook niet". Of "we hebben geen plek voor ze, klaar!"?
Het verschil is dat "geen goed woord over hebben voor" bij westerlingen vrijwel nooit gepaard gaat met daadwerkelijk geweldquote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
En in hoeverre verschillen ze dan van hun buurman, die (afgaande op zijn postgedrag hier) ook geen goed woord over heeft voor bepaalde groepen mensen?
Een bloedhekel hebben aan islam betekent niet dat ik geen praatje maak met ze. Integendeel.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
En in hoeverre verschillen ze dan van hun buurman, die (afgaande op zijn postgedrag hier) ook geen goed woord over heeft voor bepaalde groepen mensen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |