Eet het zelden, maar mjjn fav. snack is al sinds mijn jeugd een spoetnik met curry.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:25 schreef bloodymary1 het volgende:
In België pak ik vaak saus Andalouse. Heerlijk! Hier ook te krijgen tegenwoordig in de supermarkt, maar dan is het hem toch weer net niet. Gelukkig tegenwoordig tanken hier vlakbij de grens over en dan meteen naar de Carrefour.
Mijn favoriete snack is de cervela. Ook alleen in België verkrijgbaar. En toevallig ook in het frietkot hier in het dorp!
Mensen met een beetje taalverstand bestellen toch veel eerder een patatje friet met de een of andere saus.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
@:capuchon_jongen en ik hebben er tenmiste wèl verstand van.
Het heten trouwens frieten.
Smaken verschillen natuurlijk. De beste frieten heb ik in Oostende gegeten met ravigottesaus. @capuchon_jongen weet welk frietkot dat is. Kan niets tegenop. Vier en half jaar gewoond dus ik snap er iets van.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Mensen met een beetje taalverstand bestellen toch veel eerder een patatje friet met de een of andere saus.
Dat is echt de goorste friet die ik ooit gehad heb. Snap niet dat mensen dat lekker vinden. Of überhaupt eetbaar.quote:
Friet is sowieso goor. Ras of niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is echt de goorste friet die ik ooit gehad heb. Snap niet dat mensen dat lekker vinden.
Jij snapt het niet. Echt goede frieten zijn voorgebakken op 150ºC in ossewit en afgebakken op 180ºC. Wil ik indd ravigottesaus en mosselen bij..quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:16 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Friet is sowieso goor. Ras of niet.Bij friet denk ik aan 3 uur oude weekgeworden McDonalds 'fries'
Friet moet je niet bij McDonald's eten, maar bij een goede lokale tent.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:16 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Friet is sowieso goor. Ras of niet.Bij friet denk ik aan 3 uur oude weekgeworden McDonalds 'fries'
Joop Braakhekke liet zijn vlees groen worden, kreeg het meer smaak, en dat sneed hij er af.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ben je wel eindelijk niet alleen meer. Altijd iemand om tegen te praten tijdens het eten.
Brazil moet ik testen de volgende keer over de zuidgrens.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wel eens gezien wat er in België aan sauzen geserveerd wordt?
Mayonaise.
Ketchup.
Tartaar.
Cocktailsaus.
Andalouse.
Samurai.
Pickles.
Stoofvlees
Brasil.
Bicky-saus.
Amerikaans / américan.
Joppie.
Hannibal.
Mammoetsaus.
Die mosselen en ravigottesaus lust ik zonder veel liever.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Jij snapt het niet. Echt goede frieten zijn voorgebakken op 150ºC in ossewit en afgebakken op 180ºC. Wil ik indd ravigottesaus en mosselen bij..
That is.
In NH verkrijgbaar als 'berenklauw'.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Eet het zelden, maar mjjn fav. snack is al sinds mijn jeugd een spoetnik met curry.
Ja dit ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Jij snapt het niet. Echt goede frieten zijn voorgebakken op 150ºC in ossewit en afgebakken op 180ºC. Wil ik indd ravigottesaus en mosselen bij..
That is.
Zotquote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:16 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Toch een aantal sauzen waar ik nog nooit van gehoord heb.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Brazil moet ik testen de volgende keer over de zuidgrens.
en geen knoflooksaus, ook lekker.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Toch een aantal sauzen waar ik nog nooit van gehoord heb.
Pickles, Brazil, Hannibal, Mammoetsaus zijn voor mij vraagtekens.
Bicky-saus klinkt leuk maar zegt mij ook totaal niets.
Zigeunersaus, Stroganoffsaus zie ik er dan weer niet tussen staan.
Het is dan ook schijtvoer. Zo ziet het er ook uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:50 schreef xzaz het volgende:
O ja hoor een Amsterdammer moet het weer hebben uitgevondenwat een schijtvolk is het toch ook
Dit is een grap.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Joop Braakhekke liet zijn vlees groen worden, kreeg het meer smaak, en dat sneed hij er af.
Ossewit is ranzig man.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
That is.
Gedeeltelijk eens, ik mix vaak een flinke schep sambal met een klodder mayo en dan krijg je een verdomd goed sausje. En het is nog beter als je het met sambal brandal doet ipv oelek.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 05:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
friet met sambal is beste
u las hier het eerst!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |