Wel eens gezien wat er in België aan sauzen geserveerd wordt?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:12 schreef Harvest89 het volgende:
Typisch Hollandse ranzige zooi. Soort obsessie met vettige pindasaus. Ze gooien dat ook op een spoetnik, terwijl daar curry op moet.
Op een friet hoort zuurvlees, of goulash. Anders gewoon alleen mayonaise.
Hannibal en mammoetsaus. Nooit van gehoord.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wel eens gezien wat er in België aan sauzen geserveerd wordt?
Mayonaise.
Ketchup.
Tartaar.
Cocktailsaus.
Andalouse.
Samurai.
Pickles.
Stoofvlees
Brasil.
Bicky-saus.
Amerikaans / américan.
Joppie.
Hannibal.
Mammoetsaus.
Americain is echt goddelijk, gek dat het hier niet verkocht wordquote:Op maandag 27 juli 2026 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wel eens gezien wat er in België aan sauzen geserveerd wordt?
Mayonaise.
Ketchup.
Tartaar.
Cocktailsaus.
Andalouse.
Samurai.
Pickles.
Stoofvlees
Brasil.
Bicky-saus.
Amerikaans / américan.
Joppie.
Hannibal.
Mammoetsaus.
Filet américain of van die saus als bij de McDonald's?quote:
https://www.manna.be/onze-sauzen/koude-sauzen/americaine/quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:56 schreef AntoniBro het volgende:
[..]
Filet américain of van die saus als bij de McDonald's?
Het eerste lijkt me nogal een aparte combinatie
Ja, stel je voor dat je moet zeggen “met satesaus, mayo en uitjes”.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:06 schreef nostra het volgende:
Hier een heel gedoe om fatsoenlijk te krijgen, want hier is oorlog met curry en flip is mayo-pinda, maar zonder uitjes.
Online gaat dat wel eens mis ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:10 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je moet zeggen “met satesaus, mayo en uitjes”.
Nee, saus Americain,quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:56 schreef AntoniBro het volgende:
[..]
Filet américain of van die saus als bij de McDonald's?
Het eerste lijkt me nogal een aparte combinatie
Je bestelt friet online? Voor pizza, sushi of whatever is dat wel goed te doen maar de 2x dat ik friet heb laten thuisbezorgen was een lauwe, klamme, slappe hap geworden. En dan ook nog eens dat er in bijna elke wijk een snackbar op loopafstand is… Lijkt mequote:
De structuur is zo lekker, daarnaast perfect spicy, ze schijnen het in verleden bij de AH hebben gehad.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, saus Americain,
https://www.defrietbooste(...)y5f9PvWVJ7Bh05cII1U7
Een pikante, rode friet- en burgersaus op basis van o.a. mayonaise, tomatenpuree, ui, paprika en cayennepeper.
Hier heet dat een frietje rotzooiquote:Op maandag 27 juli 2026 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier in Brabant/Limburg is het natuurlijk sowieso friet, maar dan is oorlog een frietje speciaal met satésaus. Dus ook met curry er bij. Ik pak dat eigenlijk altijd, mijn hele leven al. En een frikandel extra (frikandel speciaal met satésaus).
Toch wel de triestste quote van de dagquote:Frituurhistoricus Ubelski, zelfbenoemd 'fritoricus', weet het echter zeker: Dicks verhaal snijdt hout. "Ik zit al dertig jaar in de snackbarjournalistiek.
Welnee, fantastisch juist. Mensen die daar hun leven van maken.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Toch wel de triestste quote van de dag
Hmm, kun je zo te zien ook makkelijk zelf maken.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.manna.be/onze-sauzen/koude-sauzen/americaine/
Ja duh, dat is met alle sauzen. En dan vaak nog lekkerder ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hmm, kun je zo te zien ook makkelijk zelf maken.
Tomatensaus, wat kruiden, cayennepeper.
Ik denk dat je mijn kookkunsten overschatquote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hmm, kun je zo te zien ook makkelijk zelf maken.
Tomatensaus, wat kruiden, cayennepeper.
Als je stoofvlees te lang laat staan, wordt het vanzelf zuur.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:35 schreef Cherni het volgende:
Frietje zuurvlees gaat er altijd wel in. Niet te verwarren met stoofvlees. Of frietje met
Piccalilly zo nu en dan ook prima.
Ben je wel eindelijk niet alleen meer. Altijd iemand om tegen te praten tijdens het eten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je stoofvlees te lang laat staan, wordt het vanzelf zuur.
En pluizig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |