Dat denk ik niet ,Servië gaat een deel van Oekraïne dan bezetten , het deel dat bij Hongarije zou horen volgens Poetinquote:Op zondag 9 augustus 2026 08:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel: trouwe bondgenoot Servië die Oekraïne gaat helpen.
En hoe wordt Rusland daar in de praktijk mee benadeeld?quote:Op zondag 9 augustus 2026 08:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel: trouwe bondgenoot Servië die Oekraïne gaat helpen.
Dat zou wat zijn...quote:Op zondag 9 augustus 2026 09:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik niet ,Servië gaat een deel van Oekraïne dan bezetten , het deel dat bij Hongarije zou horen volgens Poetin
Dat onder het mom van wederopbouw
Het simpele feit dat trouwe bondgenoot Servië een deal met de vijand maakt om die te helpen tijdens de oorlog doet afbreuk aan de hegemonie van Rusland.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hoe wordt Rusland daar in de praktijk mee benadeeld?
Laat dan eens zien hoe dat Rusland in de praktijk benadeeld.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het simpele feit dat trouwe bondgenoot Servië een deal met de vijand maakt om die te helpen tijdens de oorlog doet afbreuk aan de hegemonie van Rusland.
Op zich is het wel grappig dat dit topic vol staat met hoe de hegemonie van de EU en VS aan het afbrokkelen is ten gunste van de supermacht Rusland.
Maar op het moment dat er een voorbeeld komt van hoe de Russische hegemonie afbrokkelt, dan moet dat te vuur en te zwaard worden bestreden.
nee dat gaat Polen niet doenquote:Op zondag 9 augustus 2026 10:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn...
En dan pakt Polen zijn gebied in Oekraïne terug.
Hegemonie betekent de overheersende positie van 1 staat over andere staten.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Laat dan eens zien hoe dat Rusland in de praktijk benadeeld.
Dit heeft niks met de hegemonie van Rusland te maken.
Ik denk het ook niet.quote:
En Ruzzia zal het vuurtje daar best goed opstoken met doe alsof Ukrainiansquote:Op zondag 9 augustus 2026 10:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet.
Maar ik was op m'n werk met een zooitje Polen in gesprek.
Die zijn Oekraïne goed zat zeg.
Het liefste zouden ze alle Oekraïeners terug de grens over trappen.
Er zijn schijnbaar ook regelmatig aanvaringen tussen Oekraïense vluchtelingen en Poolse hooligans.
En dat Bandera verhaal heeft ook behoorlijk wat kwaad bloed gezet.
Er klopt echt niks van deze post.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hegemonie betekent de overheersende positie van 1 staat over andere staten.
Rusland raakt de grip op bondgenoot Servië kwijt. En dat blijkt onder andere uit het feit dat Servië Oekraïne gaat helpen tijdens de oorlog tegen Rusland.
Die move is zo opmerkelijk, dat jij denkt dat Rusland hier achter zit.
Oftewel: het kan niet zo zijn dat Servië op deze wijze de hegemonie van Rusland doorbreekt.
Maar tegelijkertijd beweer je dat dit Rusland niet benadeeld, en dus geen teken is dat de Russische hegemonie afbrokkelt.
Dat is tegenstrijdig.
Je spreekt bovendien van twee walletjes eten.
Maar juist dat doorbreekt de hegemonie.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er klopt echt niks van deze post.
Rusland heeft geen overheersende macht over Servië.
Beide lijken niet te kloppen op basis van jouw reactie:quote:En heeft ook geen grip op Servië.
Ze werken enkel samen.
Ik denk helemaal niet dat Rusland er achter zit, dat maak je er zelf van.
Ik plaats een mogelijk complot met vraagtekens.
Dus om een gesprek aan te gaan, niet om een stelling te doen.
Nog steeds?quote:Maar gaat het kremlin nog steeds 2 maanden zonder stroom zitten vanwege het bezoek van zelensky aan Servië?
Ja dat zeg je wel.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
[..]
Beide lijken niet te kloppen op basis van jouw reactie:
Waarom zou Servië dat doen?
Zou het een tactiek van Rusland zijn om invloed te krijgen in Oekraïne?
Daarmee suggereer je dat Servië handelt in opdracht van Rusland, als een proxy.
[..]
Nog steeds?
Sinds welke datum het Kremlin zonder stroom dan?
En die van Rusland is aan het afbrokkelen volgens jou.quote:Hegemonie betekent de overheersende positie van 1 staat over andere staten.
Nee:quote:
Klopt.quote:En die van Rusland is aan het afbrokkelen volgens jou.
Logisch want als Rusland geen hegemonie over Servië heeft, waarom zou je dan suggereren dat Servië als een proxy voor Rusland fungeert in de oorlog tegen Oekraïne?quote:Dus dan is die er wel volgend jou.
Precies het is een suggestie/complot.
Vandaar ook het vraagteken.
In tegenstelling tot jij die een harde stelling doet.
Waarom zeg je dan 'nog steeds '?quote:Geen idee man, jij beweerde dat het Kremlin zonder stroom zou komen te zitten vanwege het bezoek van Zelensky aan Servië maar je hebt geen datum genoemd.
Wat is het verschil dan?quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee:
Hegemonie betekent de overheersende positie van 1 staat over andere staten
Jij schrijft dit:
Rusland heeft geen overheersende macht over Servië.
Dat is niet hetzelfde.
[..]
Klopt.
[..]
Logisch want als Rusland geen hegemonie over Servië heeft, waarom zou je dan suggereren dat Servië als een proxy voor Rusland fungeert in de oorlog tegen Oekraïne?
Jij maakt bovendien zelf ook een harde stelling van mijn bewering over Rusland vs Servië.
Alsof Rusland totale controle heeft over Servië en door deze actie enorme schade heeft geleden, zoals een Kremlin zonder stroom.
[..]
Waarom zeg je dan 'nog steeds '?
Maar die Polen hadden ook schijt aan Rusland.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En Ruzzia zal het vuurtje daar best goed opstoken met doe alsof Ukrainians
Het verschil tussen macht en positie?quote:
Ik zie het als ongeloof dat Servië tegen de Russische hegemonie in zou kunnen gaan.quote:Ik kwam het tegen in een telegram groep zoals ik in het oorspronkelijke bericht vermelde en was benieuwd hoe jullie er over dachten.
Jij zei 'nog steeds '.quote:Ik heb het niet over totale controle gehad.
Sterker nog, ik ontken dat juist in mijn vorige post.
En jij bent degene die beweerde dat het kremlin zonder stroom kwam te zitten, ik niet.
Dan mag je ook zelf de datum noemen .
En die heeft Rusland dus nietquote:Op zondag 9 augustus 2026 12:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Anyway, een overheersende macht over iemand hebben betekent dat je de totale controle hebt.
Putin zal nooit stoppen met rotzooienquote:Op zondag 9 augustus 2026 11:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar die Polen hadden ook schijt aan Rusland.
Glorie voor het vaderland en de rest moet maar kijken wat ze doen.
Dat was een beetje hun insteek.
Daarom heb je mijn bewoording verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En die heeft Rusland dus niet
Wees dan eens duidelijk, draai er niet om heen en ga niet kommeneuken.quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarom heb je mijn bewoording verkeerd geïnterpreteerd.
Ik heb het niet over een allesoverheersende macht.
Je verzet de doelpalen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wees dan eens duidelijk, draai er niet om heen en ga niet kommeneuken.
Jij doet de stelling en doe dan ook de onderbouwing.
Op welke manier wordt Rusland in de praktijk benadeeld door het bezoek van Zelensky aan Servië?
Welke hegemonie dan?quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je verzet de doelpalen.
Ik heb het over afbrokkeling van de hegemonie, en daarbij is Servië die Oekraïne gaat helpen een voorbeeld.
Oh, het is prima als jij vindt dat de Russische hegemonie niet bestaat.quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Welke hegemonie dan?
Welke overheersende positie heeft Rusland over Servië?
Nou misschien bestaat die wel maar zie ik het gewoon niet.quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, het is prima als jij vindt dat de Russische hegemonie niet bestaat.
Daar ga ik verder niet tussen zitten.
Ik geef je er twee:quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou misschien bestaat die wel maar zie ik het gewoon niet.
Kan je wat voorbeelden geven van de overheersende positie van Rusland op Servië?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |