Dat mag, de EU is geen federale overheid.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
O nee hoor, er zijn zo veel landen die dat doen.
Kijk maar naar de landen in oost Europa, velen ontvangen graag het geld van de EU maar blijven hun conservatieve koers varen.
Miljarden die het Rusland moeilijker maken.quote:Als Servië nou mee gaat doen met de sancties tegen Rusland heb je gelijk.
Maar daar is geen sprake van.
Er worden nu miljarden gepompt in Oekraïne en Servië wilt graag een graantje mee pikken.
Of die landen al bij de EU zaten voor de oorlog is niet van belang voor dit voorbeeld.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat mag, de EU is geen federale overheid.
Verder zaten die landen al bij de EU voordat Rusland de oorlog in Oekraïne begon.
[..]
Miljarden die het Rusland moeilijker maken.
Dus hun invloed brokkelt af.
En begrijpelijk: Rusland handelt met de oorlog in Oekraïne tegen het belang van Servië.
Hoe meer Oekraïne geholpen wordt, des te lastiger is het voor Rusland om deze oorlog te winnen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Of die landen al bij de EU zaten voor de oorlog is niet van belang voor dit voorbeeld.
Ik zie werkelijk niet in op wat voor manier Rusland nu benadeeld wordt.
Kan je dat toelichten?
En hoe wordt het in de praktijk lastiger voor Rusland na deze tweet?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe meer Oekraïne geholpen wordt, des te lastiger is het voor Rusland om deze oorlog te winnen.
Best wel raar dat ik dat hier moet uitspellen, terwijl juist op dit subforum Europa het verwijt krijgt Oekraïne te helpen, waardoor Rusland het land nog niet heeft ingenomen.
Best wel raar dat ik dat hier moet uitspellen, terwijl juist op dit subforum Europa het verwijt krijgt Oekraïne te helpen, waardoor Rusland het land nog niet heeft ingenomen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hoe wordt het in de praktijk lastiger voor Rusland na deze tweet?
Dan zijn de voorbeelden niet relevant.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Of die landen al bij de EU zaten voor de oorlog is niet van belang voor dit voorbeeld.
En wat heeft dat met mij te maken?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best wel raar dat ik dat hier moet uitspellen, terwijl juist op dit subforum Europa het verwijt krijgt Oekraïne te helpen, waardoor Rusland het land nog niet heeft ingenomen.
Blijkbaar kun jij niet lezen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En wat heeft dat met mij te maken?
Je bent toch niet aan het generaliseren hè?
Het enige wat ik vraag is hoe Rusland er in de praktijk op benadeeld gaat worden na deze tweet.quote:
Ik heb daar al op geantwoord.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het enige wat ik vraag is hoe Rusland er in de praktijk op benadeeld gaat worden na deze tweet.
Wat heeft dat met mijn leescapaciteiten te maken?
Je hebt daar op geantwoord maar enkel je mening gegeven.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb daar al op geantwoord.
Maar je blijft door drammen.
Blijkbaar is het tegen je zere been dat ik zeg dat de Russische hegemonie aan het afbrokkelen is.
Trouwe bondgenoot Servië gaat Oekraïne helpen...
En jij ziet dat niet als een nadeel voor Rusland.
Prima, dat moet je verder zelf weten.
Servië is het voorbeeld.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je hebt daar op geantwoord maar enkel je mening gegeven.
En ik vraag hoe die hegemonie afbraak er in de praktijk uit gaat zien en daar geef je geen antwoord op.
Als je zo zeker van je zaak bent kan je toch wel wat voorbeelden noemen?
En hoe gaat dat Rusland benadelen in de praktijk?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Servië is het voorbeeld.
Een trouwe bondgenoot die Oekraïne gaat helpen.
Dat jij je daardoor in je wiek geschoten voelt kan ik niet helpen.
Het Kremlin heeft 2 maanden geen stroom meer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hoe gaat dat Rusland benadelen in de praktijk?
En hoe is dat te koppelen aan die tweet?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het Kremlin heeft 2 maanden geen stroom meer.
Met knippen en plakken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hoe is dat te koppelen aan die tweet?
De tweet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan je dat onderbouwen met een bron en link?
Waarom zou Servië dat doen?quote:Vučić said he doubts the Ukrainian conflict will end soon, while Serbia “promises to take under its care a Ukrainian city that has been heavily damaged by the fighting.”
“Serbia will take under its care a small Ukrainian city that has suffered heavily from the fighting. We will invest a lot in it, and I believe the Ukrainian people will appreciate such support from the Serbian people.”
Want in het andere geval is het een teken dat de Russische hegemonie afbrokkelt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:05 schreef Candymannetje het volgende:
Ik lees net dit in een telegram kanaal.
[..]
Waarom zou Servië dat doen?
Zou het een tactiek van Rusland zijn om invloed te krijgen in Oekraïne?
Daarom schijten wij zeven kleuren in de broek als Poetin weer wat doet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want in het andere geval is het een teken dat de Russische hegemonie afbrokkelt.
Dus ik snap deze redenering wel.
Ik weet niet wie allemaal bij jouw 'wij' horen, maar ik in ieder geval niet.quote:Op zondag 9 augustus 2026 01:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom schijten wij zeven kleuren in de broek als Poetin weer wat doet.
Waarom zou het een teken zijn van Russische hegemonie die afbrokkelt?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want in het andere geval is het een teken dat de Russische hegemonie afbrokkelt.
Dus ik snap deze redenering wel.
Jawel: trouwe bondgenoot Servië die Oekraïne gaat helpen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 06:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou het een teken zijn van Russische hegemonie die afbrokkelt?
Je hebt nog steeds geen praktisch voorbeeld gegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |