d/t is trouwens wel een drama voor veel mensen die Nederlands leren, en dan bedoel ik mensen die uit een ander land komen.quote:
Sinds de jaren 50...daar zeg je wat...quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het onderwijs is niet slecht... Heeft sinds de jaren 50 prima gefunctioneerd en stond in de top 10 van de wereld.
... er is iets anders mis.
Eens. Weet ook niet wat dat is.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toegeven dat je iets fout hebt gedaan is ook iets wat veel mensen verleerd zijn.
Was een mooie streak tot de jaren mid jaren 90...quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sinds de jaren 50...daar zeg je wat...
Misschien is het huidige onderwijs niet echt passend bij de huidige tijd. En zijn de doorgevoerde wijzigingen helemaal niet goed geweest. Tel daarbij op dat ouders ook minder met hun kinderen doen op dat gebied, en dan kom je hier uit.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Was een mooie streak tot de jaren mid jaren 90...
Het is ook niet het belangrijkste. Man, als je het maar goed uitspreekt en verstaat ben je al een held in mijn boek :-)quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:57 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
d/t is trouwens wel een drama voor veel mensen die Nederlands leren, en dan bedoel ik mensen die uit een ander land komen.
Nee de "tijd" pas niet meer bij onderwijs.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien is het huidige onderwijs niet echt passend bij de huidige tijd. En zijn de doorgevoerde wijzigingen helemaal niet goed geweest. Tel daarbij op dat ouders ook minder met hun kinderen doen op dat gebied, en dan kom je hier uit.
Ja hier idem. Dat boeit mij ook niet zoveel. Je kan gewoon goed Nederlands spreken/ begrijpen en alsnog dat fout doen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het is ook niet het belangrijkste. man als je het maar goed uitspreekt en verstaat ben je al een held in mijn boek :-)
Is me nog nooit gelukt.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toegeven dat je iets fout hebt gedaan is ook iets wat veel mensen verleerd zijn.
Ik heb een dochter die dat heel goed kan, en daar heb ik heel veel van geleerd. Dus nu kan ik het beter, maar erg goed ben ik er nog steeds niet in.quote:
Is echt niet moeilijk hoor? Want je bent een mens. Maar tegenwoordig is het een en al prinsjes en prinsesjes die nooit iets fout hebben gedaan.quote:
Ik wacht nog op mijn eerste fout. Die zal ik ruiterlijk toegeven natuurlijk.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Is echt niet moeilijk hoor? Want je bent een mens. Maar tegenwoordig is het een en al prinsjes en prinsesjes die nooit iets fout hebben gedaan.
Edit: En het dus niet aankunnen als ze verteld wordt dat ze er geen ene kut van bakken.
OK gelachen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wacht nog op mijn eerste fout. Die zal ik ruiterlijk toegeven natuurlijk.
Natuurlijk, ik kan een correctie loslaten. Ik kan mij veel meer tijd gunnen. Maar ik schrijf op fok alles in razend tempo en uit het hart. Neem de tijd niet. En op een mobiel is het tikken op de juiste letter al een probleem. Maw ook wel luiheid.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:54 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee hoor maar als je weet dat je dat niet kan, is er dan niemand anders te vinden die wel kan spellen en een idee van grammatica heeft?
Niet jij, Kan mij het rotten ( ik heb dikke dyslexie tijdens het typen...). Maar als je met een spandoek en een baclava op een rotonde staat wil je toch i.i.g. een beetje geletterd overkomen?quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik kan een correctie loslaten. Ik kan mij veel meer tijd gunnen. Maar ik schrijf op fok alles in razend tempo en uit het hart. Neem de tijd niet. En op een mobiel is het tikken op de juiste letter al een probleem. Maw ook wel luiheid.
Zolang je wat stappen vooruit ksn denken en altijd een plan B hebt is dat al heel wat. En mbt wtb zeg ik zelf wel dat ik niet slim ben maar op dat vakgebied weet ik iets meer dan se gemiddelde Nederlander.
En dan heb je nog levenservaring. Maar ook dat is geen slimheid, maar een proces mbt het maken van fouten en die op te lossen.
Dit is ook een grote factor ja. Mijn ouders namens ons vroeger altijd mee naar musea en stimuleerden ons enorm. Tegenwoordig zie ik dat ze een telefoon of iPad in handen wordt gedrukt om ze maar stil te krijgen. En als daar nou nog stimulerende filmpjes, spelletjes of websites op geopend werden was dat nog tot daar aan toe. Maar het zijn vrijwel alleen de meest debiele influencers en tiktokfilmpjes die non-stop in een loop afgespeeld worden. Met werkelijkwaar 0 inhoud.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het echter ook niet oke om dit allemaal af te schuiven op het slechte onderwijs. Zoals het artikel ook aangeeft, is er ook een taak weggelegd voor de ouders. Voorlezen, zelf lezen, een krant krijgen of kopen, met je kinderen op pad naar musea ofzo. Spelletjes spelen.
Nah, let daar eerlijk gezegd niet zo op. Meer waar ze voor staan.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niet jij, Kan mij het rotten ( ik heb dikke dyslexie tijdens het typen...). Maar als je met een spandoek en een baclava op een rotonde staat wil je toch i.i.g. een beetje geletterd overkomen?
Artsen en fatsoenlijk schrijven is al een grap zo oud als medusa :-)quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nah, let daar eerlijk gezegd niet zo op. Meer waar ze voor staan.
Ik heb en je mag mij dmen een medisch stuk ontvangen van een oncologe vol met spelfouten die ik nog niet maak. En een oncologe zal toch zeker niet de domste zijn.
Jij geeft hier alleen maar toe dat je zelf ook niet bepaald het scherpste mes in de keukenade bent.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat is niet wat dom betekent...
Films voor "modern audiences" bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Modern is niet per definitie beter.
Dat is een fantastische test die je daar hebt. Die zouden ze in het onderwijs toe moeten passen. Scheidt dat kaf maar van het koren.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij geeft hier alleen maar toe dat je zelf ook niet bepaald het scherpste mes in de keukenade bent.
Nee over boomsoorten, over verschillende dieren en hun gewoontes, en dingen over de Big Bang, zwarte gaten, vorming van zonnen en planeten enz.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Begrijp me aub niet verkeerd, ik zeg niet dat je jokt, maar een juf voor de klas die niet weet wat een boom of een dier of de ruimte is?
Wat doet zo'n muts voor de klas? En waarom stuur jij je zoontje niet naar een echte school?
quote:.Dat geeft energie om te gaan ondernemen. Klein voorbeeld: Elon Musk is altijd in de fabrieken. Hij is een man van details. En dat komt omdat hij zich niet verschuilt in spreadsheets of powerpoints, hij is gewoon aan het werk met zijn teams. Wat ook opvalt bij hem, hij kan technische dingen zoals programmeren, maar besteedt ook tijd aan marketing en sales. Zou je niet direct zeggen bij zo’n man, maar hij ademt de business school. Kun je gewoon nalezen in de biografie van Walter Isaacson. Een must read.’
Laat me raden: Turks fruit met een vleugje De Avonden bestrooid met citaten uit 'De vrouw bestaat niet'.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Die hoogleraar is zo’n type met eigenlijk arme maar van die belezen ouders, type moeder is piano lerares en vader professor op een uni.
Ver weg op vakantie kon niet maar dan gingen ze toch met een tent en wat dikke boeken van literair werk. Bezochten musea en stonden er uren te kijken naar wat van die prul met een beschrijving.
Verder stoken ze al jaren nauwelijks, een dekentje kan ook. En hebben ze een rvs filter voor de koffie waarbij de koffieprut bewaard wordt voor compost voor de eigen kruidenplanten.
Op TV kijken ze naar klassieke concerten en ze hebben vroeger ook uitzendingswerk gedaan in arme landen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |