van???quote:
Iedereen betaald die schandalig hoge energiebelastingen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 20:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mensen met lage inkomens betalen amper belastingen.
Daar mogen we D66 voor bedanken.quote:Op zondag 26 juli 2026 01:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Iedereen betaald die schandalig hoge energiebelastingen.
Dat is ook een oorzaak. Maar ook niet meer afhankelijk zijn van Russisch gas maar wel van gas uit de VS en uiteraard de waanzin van Trump tegen Iranquote:Op donderdag 23 juli 2026 14:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jaren lang olie- en gasboringen blokkeren; kernenergie geen ruimte geven, miljarden 'investeren' in windmolens en zonnepanelen die de helft van het jaar niet thuisgeven. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Dit zijn schoten in eigen doel.
Dat zal best, en veel starters zullen dit allemaal wel meemaken. Dan zijn dat tijdelijke situaties. Maar uiteindelijk bouw je iets om ook zo nu en dan leuke dingen te kunnen ondernemen. Waarom zou je anders gaan werken en steeds meer na ervaring meer verdienen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 08:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Toen ik net op mezelf ging wonen verdiende ik nog geen reet, dat waren best tijden waarin er geschraapt moest worden. Ik maakte echter altijd prioriteit van belangrijke zaken als de huur en de energie, dan maar een keer minder (of helemaal niet) naar de kroeg/op vakantie/A-merken kopen etc. Best maanden gehad waarin er de laatste dagen bijvoorbeeld alleen droge pasta gegeten werd ofzo, maar nooit in de problemen geraakt met belangrijke vaste lasten. Met een beetje redelijke mindset red je het altijd wel.
Ook voor jou: lees mijn eerdere berichten in plaats van maar wat blaten. Er zit helemaal niet zoveel energiebelasting op de Nederlandse energierekening, zolang er sprake is van een normaal verbruik. Alleen mensen die excessieve hoeveelheden energie verbruiken, betalen een flinke hoeveelheid energiebelasting. En terecht.quote:Op zondag 26 juli 2026 01:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Inderdaad de toeslag duurzame energiequote:Op zondag 26 juli 2026 01:56 schreef Chivaz het volgende:
Je doet je naam eer aan.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Inderdaad de toeslag duurzame energie![]()
Dat geld gaat dus naar de subsidie voor windmolenparken![]()
Maar met deze prijzen is dat helemaal niet nodig en worden die gasten stinkend rijk
Het is wanbeleid 2.0 dit
Als alleenstaande? Vanwege de hoge energieprijzen??quote:Op zondag 26 juli 2026 11:04 schreef Cherni het volgende:
Maar ik heb al vaker gezegd dat we te maken krijgen met steeds meer alleenstaanden en dan word het wel weg pijnlijk om je staande te houden.
Onder andere. Het zal niet overal zo zijn. Maar of ik nu met 1 persoon ben of met twee, de airco, verwarming en vele andere app draait gewoon of ik nu alleen thuis ben of met twee personen. En je snapt ook wel dat het een combinatie van meer zaken zijn die steeds duurder worden. Je zou ook kunnen zeggen omdat de zorgkosten, huur etc. stijgen kunnen velen de energie rek. niet meer betalen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Als alleenstaande? Vanwege de hoge energieprijzen??
Dan neem je dus ook expliciet aan, dat beide een inkomen o.i.d. hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:08 schreef Cherni het volgende:
Onder andere. Het zal niet overal zo zijn. Maar of ik nu met 1 persoon ben of met twee, de airco, verwarming en vele andere app draait gewoon of ik nu alleen thuis ben of met twee personen. En je snapt ook wel dat het een combinatie van meer zaken zijn die steeds duurder worden. Je zou ook kunnen zeggen omdat de zorgkosten, huur etc. stijgen kunnen velen de energie rek. niet meer betalen.
Dat is inderdaad een aanname. Maar met twee personen heb je een keuze om als tweeverdiener te functioneren bij een tekort. Tenzij natuurlijk iemand ziek is.quote:Op woensdag 29 juli 2026 23:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan neem je dus ook expliciet aan, dat beide een inkomen o.i.d. hebben.
https://www.independer.nl(...)/gasbelasting-europaquote:Op zondag 26 juli 2026 13:27 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ook voor jou: lees mijn eerdere berichten in plaats van maar wat blaten. Er zit helemaal niet zoveel energiebelasting op de Nederlandse energierekening, zolang er sprake is van een normaal verbruik. Alleen mensen die excessieve hoeveelheden energie verbruiken, betalen een flinke hoeveelheid energiebelasting. En terecht.
Eeeh ... pensionado's bijv. hebben weinig ruimte om extra inkomen te genereren.quote:Op woensdag 29 juli 2026 23:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een aanname. Maar met twee personen heb je een keuze om als tweeverdiener te functioneren bij een tekort. Tenzij natuurlijk iemand ziek is.
Het afbetaalde huis verkopen?quote:Op donderdag 30 juli 2026 09:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Eeeh ... pensionado's bijv. hebben weinig ruimte om extra inkomen te genereren.
Reageren zonder te quotenquote:Op donderdag 30 juli 2026 08:04 schreef Ivo1985 het volgende:
Allemaal artikelen die met geen woord reppen over de "vermindering energiebelasting" van ¤630 die elk huishouden ontvangt, met uitzondering van het laatste artikel.
Alleen overdrijven ze in dat artikel het gemiddelde gasverbruik van een huishouden alweer met 15%
Inderdaad gaslighting.
kleinere hut terug kopen ipv in die grote eensgezinswoningen blijven plakken.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:24 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, en waar moeten ze dan heen?
Het is nou niet echt een weelde wat betreft woonruimte.
De oudere generatie mogelijk. Maar je kunt wel stellen dat de generaties vanaf de jaren 80 twee verdieners zijn. En die mogelijk beide ook pensioen hebben opgebouwd.quote:Op donderdag 30 juli 2026 09:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Eeeh ... pensionado's bijv. hebben weinig ruimte om extra inkomen te genereren.
Mooi verhaal, maar in de praktijk werkt het natuurlijk niet zo hèquote:Op donderdag 30 juli 2026 10:26 schreef pmponer het volgende:
[..]
kleinere hut terug kopen ipv in die grote eensgezinswoningen blijven plakken.
Hup, terug naar hoe je begonnen bent. En lekker met je camper door europa trekken natuurlijk
Waarom niet? Men zal toch de tering naar de nering moeten zetten.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:57 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mooi verhaal, maar in de praktijk werkt het natuurlijk niet zo hè
Tuinhuisje van de kinderen, seniorenflatje van 600 euro/maand, huisje in Spanje. Opties genoeg.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:24 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, en waar moeten ze dan heen?
Het is nou niet echt een weelde wat betreft woonruimte.
Nou nee.quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tuinhuisje van de kinderen, seniorenflatje van 600 euro/maand, huisje in Spanje. Opties genoeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |