Waar ik vandaan kom kan het nog, maar je ziet het niet meer.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee hoor, het was toen veel meer rustig leven dan nu.
Je kon als kind nog op straat spelen lekker tollen, balletje trappen of touwtje springen
Dat kan nu allemaal niet meer
Ja ook dat. Verplicht mee naar de sport van je vader kijkenquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:14 schreef spapaars het volgende:
[..]
En dat je gedwongen werd om naar die amateurtheatergroepen te gaan, omdat je nog niet alleen thuis mocht blijven.
Alles kapoet door internet en mobieltjesquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:16 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Waar ik vandaan kom kan het nog, maar je ziet het niet meer.
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja ook dat. Verplicht mee naar de sport van je vader kijken
Ja en als je met iemand iets wilde doen. Ging je aan de deur om te vragen. Nu krijg je een apjequote:Op woensdag 22 juli 2026 19:37 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is veranderd toen internet en e-mail kwam. Een voorbeeld: als je iets op moest zoeken, moest je naar de bibliotheek. Als je andere mensen wilde ontmoeten, moest je naar de kroeg. Nu is het allemaal internet.
Dat is wat er is gebeurd.
Kan mijn dochter ook nu...quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je kon als kind nog op straat spelen lekker tollen, balletje trappen of touwtje springen
Meer vreemdgaan lijkt me sterk gezien er toen veel meer sociale controle was en het stigma op vreemdgaan ook veel groter/ernstiger was.quote:Op woensdag 22 juli 2026 03:22 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
+ Vreemdgaan, roddelen, kinderen liepen dagelijks naar school (2 uur heen, 2 uur terug)
Er kwam op een gegeven moment een wettelijk verbod om honden voor een kar te spannen (m.u.v. sledehonden), omdat ze vaak te zwaar belast werden. Het staat nog steeds in de Wet Dieren.quote:
Moderne tijd:quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:31 schreef LordofLeaves het volgende:
Leuke tijden. Cholera, tbc, dysenterie.
Nou zeg.quote:Op donderdag 23 juli 2026 01:17 schreef spapaars het volgende:
Zou best wel terug in die tijd aanwezig willen zijn.
Maar vrees de wurgpaal met het woord airfryer.
https://onsamsterdam.nl/a(...)ndmerkt-als-sodomiet
Walgelijk, dat die mafketels zoiets hebben besloten.quote:
Dat kan nog prima natuurlijk, alleen kiezen we er nu voor om afgeleid te worden door allerlei prikkels. Al die notificaties, social media, influencers, doomscrolling, jezelf vergelijken met anderen, i.p.v. gewoon lol hebben met wat je nu hebt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik niet. Nog niet voor al het geld ter wereld.quote:Op donderdag 23 juli 2026 01:17 schreef spapaars het volgende:
Zou best wel terug in die tijd aanwezig willen zijn.
Maar vrees de wurgpaal met het woord airfryer.
https://onsamsterdam.nl/a(...)ndmerkt-als-sodomiet
Pure science fiction in die tijd, hekserij!quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik niet. Nog niet voor al het geld ter wereld.
Wat bedoel je met airfryer? Ik zie het verband niet met wurgpaal.
Ho ho. Zoals Geert Mak in zijn ‘Kleine geschiedenis van Amsterdam’ beschrijft had Elsje (met die bijl die naast haar hangt) haar gastvrouw vermoord.quote:Op donderdag 23 juli 2026 02:13 schreef spapaars het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Elsje_Christiaens
[ afbeelding ]
Die gastvrouw was een vrouwelijke pooier (bordeelhoudster) die dat Deense meisje wilde misbruiken.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ho ho. Zoals Geert Mak in zijn ‘Kleine geschiedenis van Amsterdam’ beschrijft had Elsje (met die bijl die naast haar hangt) haar gastvrouw vermoord.
De schets is van Rembrandt overigens.
Ergens op zolderquote:Op donderdag 23 juli 2026 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wie heeft er eigenlijk nog een fluitketel?
Wat zijn de keukens tegenwoordig strak en ongezellig vergeleken met bijvoorbeeld de 70er jaren. Alles is van het aanrecht af.quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:13 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ergens op zolder![]()
Mocht de stroom een keer uitvallen dan zoek ik hem op.
Interieurs worden tegenwoordig uitgekozen op smaakvol overkomen op de socials (= kaal en strak), en op voldoende op kunnen brengen als je ooit van je woning af wil (indien koopwoning). Grijs en beige verkopen beter.quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat zijn de keukens tegenwoordig strak en ongezellig vergeleken met bijvoorbeeld de 70er jaren. Alles is van het aanrecht af.
Of een afwasbak.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wie heeft er eigenlijk nog een fluitketel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |