Ergens op zolderquote:Op donderdag 23 juli 2026 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wie heeft er eigenlijk nog een fluitketel?
Wat zijn de keukens tegenwoordig strak en ongezellig vergeleken met bijvoorbeeld de 70er jaren. Alles is van het aanrecht af.quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:13 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ergens op zolder![]()
Mocht de stroom een keer uitvallen dan zoek ik hem op.
Interieurs worden tegenwoordig uitgekozen op smaakvol overkomen op de socials (= kaal en strak), en op voldoende op kunnen brengen als je ooit van je woning af wil (indien koopwoning). Grijs en beige verkopen beter.quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat zijn de keukens tegenwoordig strak en ongezellig vergeleken met bijvoorbeeld de 70er jaren. Alles is van het aanrecht af.
Of een afwasbak.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wie heeft er eigenlijk nog een fluitketel?
Boerenkool komt in elk geval niet van een kolenboer.quote:Op donderdag 23 juli 2026 22:19 schreef spapaars het volgende:
Kolenboeren.
Vanwaar komt de naam boeren?
[ afbeelding ]
AI zegt dit:quote:Op donderdag 23 juli 2026 22:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Boerenkool komt in elk geval niet van een kolenboer.
Dit is wel iets voor @:maily .
Ook zoiets: Schillenboer.quote:Op donderdag 23 juli 2026 23:02 schreef maily het volgende:
[..]
AI zegt dit:
[ afbeelding ]
En daar kan ik mij wel in vinden
Nou, in de tijd vóór de radio waar TS het over heeft moest je als kind vaak nog gewoon meewerken met je ouders om het dagelijks brood te verdienen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee hoor, het was toen veel meer rustig leven dan nu.
Je kon als kind nog op straat spelen lekker tollen, balletje trappen of touwtje springen
Dat kan nu allemaal niet meer
Je had geen dna testen en de running gig was toen dat sommige kinderen wel erg op de melkboer leken.quote:Op woensdag 22 juli 2026 20:04 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Meer vreemdgaan lijkt me sterk gezien er toen veel meer sociale controle was en het stigma op vreemdgaan ook veel groter/ernstiger was.
Riolering bestond wel, maar nog niet alle huizen waren erop aangesloten.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:46 schreef spapaars het volgende:
De boldootwagen.
Er bestonden nog geen rioleringssystemen, dus de uitwerpselen werden verzameld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon die vaten op de schouders. Geen handschoenen, geen mondkapjes ...quote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:46 schreef spapaars het volgende:
De boldootwagen.
Er bestonden nog geen rioleringssystemen, dus de uitwerpselen werden verzameld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mensen stierven echter op vrij jonge leeftijd.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:48 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon die vaten op de schouders. Geen handschoenen, geen mondkapjes ...
Ik kwam er achter dat het doorgeven van de voornamen al veel langer doorloopt dan we dachten.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:14 schreef spapaars het volgende:
Onderzoek heeft uitgewezen dat mijn drie voornamen al eeuwen binnen de familie zitten.
Denk dat mijn ouders en zelfs mijn grootouders dat niet wisten.
Die uniformen, zo gaaf!quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:19 schreef D. het volgende:
Omdat ie hier past, een foto van mijn overgrootvader
[ afbeelding ]
Best weinig passagiers toen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:19 schreef D. het volgende:
Omdat ie hier past, een foto van mijn overgrootvader
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op vrijdag 24 juli 2026 19:24 schreef spapaars het volgende:
[..]
Best weinig passagiers toen.
Geweldige foto.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |