Klopt, dat maakte jij ervan met je post over nostalgische gevoelens die plots verdwenen toen het over neuken ging.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Moeilijk he, goed lezen. Of begrijpend lezen.
TS vroeg zich af hoe mensen zich amuseerden toen er nog geen radio, tv of internet bestond.
TS heeft het helemaal niet over de 'goede oude tijd'.
Neuken is iets van alle tijden. Heeft niks met nostalgie te maken.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:27 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Klopt, dat maakte jij ervan met je post over nostalgische gevoelens die plots verdwenen toen het over neuken ging.
Kan me wel voorstellen dat het vroeger erg geil was dat je dan met de buurvrouw naar bed ging en dat probeerde te verbergen voor de buren enzo.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Neuken is iets van alle tijden. Heeft niks met nostalgie te maken.
Ik ben nu al een paria van de samenleving, laat staan 125 jaar geleden.quote:Op woensdag 22 juli 2026 01:05 schreef 111210 het volgende:
Ik denk veel meer saamhorigheid, veel meer contact met je omgeving. De wereld was veel kleiner. Vaak niet meer dan het dorp waar je woonde.
toen hadden mensen nog tijd voor elkaar en deed men samen leuke dingen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 00:02 schreef spapaars het volgende:
Het verleden van Nederland.
Kijk met verwondering/bewondering naar onze voorouders op bestaande foto's.
Hoe beleefden zij hun leven zonder radio of tv?
[ afbeelding ]
Dat was inderdaad het geval; de wereld was niet groter dan je directe buren.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
toen hadden mensen nog tijd voor elkaar en deed men samen leuke dingen.
Als je nu ergens bent zit iedereen bijna met zijn hoofd in zijn mobiel
Nou ja je had de school het werk, de winkel, kaartavondjes etcquote:Op woensdag 22 juli 2026 18:52 schreef spapaars het volgende:
[..]
Dat was inderdaad het geval; de wereld was niet groter dan je directe buren.
Ik herinner me nog goed dat ouders en hun vrienden elke vrijdagavond een avond klaverjassen hadden.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nou ja je had de school het werk, de winkel, kaartavondjes etc
Ik moet zeggen ik vond de tijd voor de tv en mobieltjes veel leuker in mijn jeugd.
En dansles, dan had je de padvinderij en de drumband waar je op gingquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:04 schreef spapaars het volgende:
[..]
Ik herinner me nog goed dat ouders en hun vrienden elke vrijdagavond een avond klaverjassen hadden.
Nee hoor, het was toen veel meer rustig leven dan nu.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:07 schreef DjVero het volgende:
Gigantisch kut, volgens mij was je veel meer aan het overleven dan aan het genieten.
Leuk topic!
En dat je gedwongen werd om naar die amateurtheatergroepen te gaan, omdat je nog niet alleen thuis mocht blijven.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En dansles, dan had je de padvinderij en de drumband waar je op ging
Waar ik vandaan kom kan het nog, maar je ziet het niet meer.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee hoor, het was toen veel meer rustig leven dan nu.
Je kon als kind nog op straat spelen lekker tollen, balletje trappen of touwtje springen
Dat kan nu allemaal niet meer
Ja ook dat. Verplicht mee naar de sport van je vader kijkenquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:14 schreef spapaars het volgende:
[..]
En dat je gedwongen werd om naar die amateurtheatergroepen te gaan, omdat je nog niet alleen thuis mocht blijven.
Alles kapoet door internet en mobieltjesquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:16 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Waar ik vandaan kom kan het nog, maar je ziet het niet meer.
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 22 juli 2026 19:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja ook dat. Verplicht mee naar de sport van je vader kijken
Ja en als je met iemand iets wilde doen. Ging je aan de deur om te vragen. Nu krijg je een apjequote:Op woensdag 22 juli 2026 19:37 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is veranderd toen internet en e-mail kwam. Een voorbeeld: als je iets op moest zoeken, moest je naar de bibliotheek. Als je andere mensen wilde ontmoeten, moest je naar de kroeg. Nu is het allemaal internet.
Dat is wat er is gebeurd.
Kan mijn dochter ook nu...quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee hoor, het was toen veel meer rustig leven dan nu.
Je kon als kind nog op straat spelen lekker tollen, balletje trappen of touwtje springen
Dat kan nu allemaal niet meer
Meer vreemdgaan lijkt me sterk gezien er toen veel meer sociale controle was en het stigma op vreemdgaan ook veel groter/ernstiger was.quote:Op woensdag 22 juli 2026 03:22 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
+ Vreemdgaan, roddelen, kinderen liepen dagelijks naar school (2 uur heen, 2 uur terug)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |