abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2026 @ 09:37:19 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221403185
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Jeugdige branie. Ik mag dat wel.
Een beetje bescheidenheid mag ook wel. Gaan bedelen om zielig gevonden te worden is wel heel triest.
  woensdag 22 juli 2026 @ 09:40:50 #52
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221403231
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een beetje bescheidenheid mag ook wel. Gaan bedelen om zielig gevonden te worden is wel heel triest.
Kun/wil je dit toelichten?
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  woensdag 22 juli 2026 @ 09:44:46 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221403299
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:40 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Kun/wil je dit toelichten?
Zie het bericht in de openingspost. Ze verwacht ineens dat allerlei andere muzikanten en festivalorganisaties van alles gaan communiceren. En als dat uitblijft is ze boos en teleurgesteld. Dan ben je wel aan het bedelen om zielig gevonden te worden en vind je jezelf wel heel belangrijk.
  woensdag 22 juli 2026 @ 09:48:05 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221403367
quote:

[..]
Puberaal gedrag kan best vermakelijk zijn. Sophie hoort duidelijk tot de bonte stoet palliewappies, extension rebellions, queers for weet ik veel wat, slavernij jankerts etc die gezamelijk van protest actie naar protest actie trekken. Ik denk alleen dat je het geen jaren vol gaat houden jezelf wijs te maken dat jouw klimaatleed hetzelfde voelt als het leed van iemand in Gaza en je daarom dezelfde strijd zou strijden
  woensdag 22 juli 2026 @ 09:52:33 #55
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221403457
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zie het bericht in de openingspost. Ze verwacht ineens dat allerlei andere muzikanten en festivalorganisaties van alles gaan communiceren. En als dat uitblijft is ze boos en teleurgesteld. Dan ben je wel aan het bedelen om zielig gevonden te worden en vind je jezelf wel heel belangrijk.
Bedelen om support. Op die manier.

Ja, eens. Ze moet zelf sterker weerwoord bieden vanuit haar eigen overtuigingen. Denk dat ze vanuit emotie en misplaatste hooghartigheid reageert terwijl inhoudelijke argumenten nu noodzakelijk zijn. Wat je verdedigt of aanvecht moet enige onderbouwing hebben.
  woensdag 22 juli 2026 @ 09:55:36 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221403518
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:52 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Bedelen om support. Op die manier.

Ja, eens. Ze moet zelf sterker weerwoord bieden vanuit haar eigen overtuigingen. Denk dat ze vanuit emotie en misplaatste hooghartigheid reageert terwijl inhoudelijke argumenten nu noodzakelijk zijn. Wat je verdedigt of aanvecht moet enige onderbouwing hebben.
Ze kan beter gewoon een lied schrijven waar ze die lui die vanaf hun muffe stinkzolder laffe berichtjes sturen eens flink op de korrel neemt. Meestal zijn dat totale losers waar toch geen dreiging van uitgaat.
pi_221403530
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:48 schreef the-eye het volgende:
Sophie hoort duidelijk tot de bonte stoet palliewappies, extension rebellions, queers for weet ik veel wat, slavernij jankerts etc die gezamelijk van protest actie naar protest actie trekken
Vermoeiende clowns die niets toevoegen en die je het best kan negeren eigenlijk. Idem voor hun groupies hier.
pi_221403683
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:56 schreef Koekoekmakto het volgende:
Toch heeft ze wel iets in beweging gezet. Dat alle mensen nu eens goed zien hoe sterk de response is van veel fragiele en geprivilegieerde lui. Veel uitdelen, weinig incasseren. Dit verhaal is nog lang niet klaar.
Wat heeft ze precies in beweging gezet dan? Een golf van haatreacties, meer niet toch?

Wat is haar plan dan; racisme bestrijden met.. *trommelgeroffel* racisme?

Maar even serieus: zijn er 'witte mannen' (wat dat ook moge zijn, want wie is nou wit?) die tijdens die show achterin de hoek gingen staan? Als 1 of andere domme hoer op een podium, waar je schijnbaar ook nog knaken voor hebt betaald, je vertelt dat je achterin een hoekje moet gaan staan alsof je fucking Rosa Parks bent dan lach je haar toch uit en blijf je staan? Even serieus, wat voor onzekere cuck ben je als je dan je spulletjes pakt en gaan verhuizen :')
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:02:47 #59
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221403685
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:48 schreef the-eye het volgende:

[..]
Puberaal gedrag kan best vermakelijk zijn. Sophie hoort duidelijk tot de bonte stoet palliewappies, extension rebellions, queers for weet ik veel wat, slavernij jankerts etc die gezamelijk van protest actie naar protest actie trekken. Ik denk alleen dat je het geen jaren vol gaat houden jezelf wijs te maken dat jouw klimaatleed hetzelfde voelt als het leed van iemand in Gaza en je daarom dezelfde strijd zou strijden
Daar heb je een punt. Niet alle leed is te convergeren naar machtsstructuren. Maar de strijd voor gelijkwaardigheid vind ik nog steeds een goede zaak. Stapje voor stapje.
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:07:35 #60
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221403779

[ Bericht 71% gewijzigd door Koekoekmakto op 22-07-2026 10:08:38 ]
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:09:21 #61
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221403810
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:02 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Wat heeft ze precies in beweging gezet dan? Een golf van haatreacties, meer niet toch?

Wat is haar plan dan; racisme bestrijden met.. *trommelgeroffel* racisme?

Maar even serieus: zijn er 'witte mannen' (wat dat ook moge zijn, want wie is nou wit?) die tijdens die show achterin de hoek gingen staan? Als 1 of andere domme hoer op een podium, waar je schijnbaar ook nog knaken voor hebt betaald, je vertelt dat je achterin een hoekje moet gaan staan alsof je fucking Rosa Parks bent dan lach je haar toch uit en blijf je staan? Even serieus, wat voor onzekere cuck ben je als je dan je spulletjes pakt en gaan verhuizen :')
Maatschappelijk debat. En eventjes welwillend achteraan gaan staan bij een liedje is nog niet eens teken van 'cuck' zijn. Eerder van hoffelijkheid.

Het is toch niet te vergelijken met Rosa Parks? Die bevolkingsgroepen moesten altijd en overal achteraan staan. Gelukkig is dat nu voorbij.

Relativeren is een kunst. Zo zie je maar weer. Daarom fragiliteit.
pi_221403818
quote:

[..]
Bij je branie hoort toch ook het accepteren dat niet iedereen het geweldig gaat vinden? Ik zie Geert Wilders bijvoorbeeld niet huilen dat ie niet voor iftars wordt uitgenodigd, daar is ie nog reëel genoeg voor.
pi_221403823
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:07 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Maar de strijd voor gelijkwaardigheid vind ik nog steeds een goede zaak.
Maar wat is er gelijkwaardig dan? Nogmaals: racisme met racisme bestrijden vind jij 'rechtvaardig'. Dat heeft toch niks met rechtvaardigheid te maken maar met het oeroude 'oog om oog, tand om tand' principe?

Veel mensen missen hier het stukje racisme, want als een rechts iemand het doet is het kwaadaardig, maar deze dame plakt je praktisch ook een jodenster op natuurlijk. Je wordt gewoon als minderwaardige blanke naar achteren geschoven, met welke pen is dat te verantwoorden? Of is het nu ineens leuk/gezellig omdat ze een gekleurde vlag wapperen?
pi_221403831
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:09 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Die bevolkingsgroepen moesten altijd en overal achteraan staan. Gelukkig is dat nu voorbij.
Ja, gelukkig zijn er anno 2026 geen linkse trutten met paars haar die dat systeem weer willen introduceren inderdaad.
pi_221403853
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is allemaal wel te verklaren uit publicitair oogpunt. Zo groot is deze artiest inderdaad niet, een manier om die publiciteit te genereren is door ophef te zaaien. En een manier om daarop voortbouwend nog meer bekendheid te krijgen is als je het voor elkaar krijgt dat allemaal grotere, bekendere namen zich ermee komen bemoeien, je hierom mag komen opdraven in programma's en interviews, enzovoort.

Vandaar wat ik schreef in het vorige deel, als je Sophie wilt pakken moet je Sophie gewoon helemaal geen aandacht geven.
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:18:27 #66
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221403876
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:10 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Maar wat is er gelijkwaardig dan? Nogmaals: racisme met racisme bestrijden vind jij 'rechtvaardig'. Dat heeft toch niks met rechtvaardigheid te maken maar met het oeroude 'oog om oog, tand om tand' principe?

Veel mensen missen hier het stukje racisme, want als een rechts iemand het doet is het kwaadaardig, maar deze dame plakt je praktisch ook een jodenster op natuurlijk. Je wordt gewoon als minderwaardige blanke naar achteren geschoven, met welke pen is dat te verantwoorden? Of is het nu ineens leuk/gezellig omdat ze een gekleurde vlag wapperen?
Dat beweer ik niet. Jij beweert dat ik dat beweer.

Maar goed, los van de stropop. Ze plakt ook geen Jodenster op. Een smakeloze exageratie. Ze vraagt om bij een liedje achteraan te gaan staan.

Het enige goede wat ik van deze actie kan vinden is dat mensen leren invoelen hoe het is om achtergesteld te worden en een beetje inzien dat ze niet de norm zijn, maar een subgroep binnen het geheel.
pi_221403887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het is allemaal wel te verklaren uit publicitair oogpunt. Zo groot is deze artiest inderdaad niet, een manier om die publiciteit te genereren is door ophef te zaaien. En een manier om daarop voortbouwend nog meer bekendheid te krijgen is als je het voor elkaar krijgt dat allemaal grotere, bekendere namen zich ermee komen bemoeien, je hierom mag komen opdraven in programma's en interviews, enzovoort.

Vandaar wat ik schreef in het vorige deel, als je Sophie wilt pakken moet je Sophie gewoon helemaal geen aandacht geven.
Het is vooral zonde dat de pijlen gericht zijn op de verkeerde mensen. 95% van de bevolking is inmiddels wel overtuigd van het feit dat racisme slecht is en dat we donkere mensen niet meer achterin de bus moeten zetten. Die 5% die volhardend is ga je toch niet overtuigen met dit soort rare fratsen. Nu worden er een stel onschuldige blanke mannen (schijnbaar ineens gedeclasseerd tot het slijk der aarde) als lijdend voorwerp bestempeld. En waarom? Zeg jij het me maar.. om een random voorbeeld te stellen ofzo?

Ja, dit is vast en zeker de manier om meer verbinding te creëren, door meer te gaan scheiden. Klinkt logisch!
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:20:06 #68
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221403891
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:11 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ja, gelukkig zijn er anno 2026 geen linkse trutten met paars haar die dat systeem weer willen introduceren inderdaad.
Wat een overdreven angst voor dat groepje.
pi_221403896
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:18 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat beweer ik niet. Jij beweert dat ik dat beweer.

Maar goed, los van de stropop. Ze plakt ook geen Jodenster op. Een smakeloze exageratie. Ze vraagt om bij een liedje achteraan te gaan staan.

Het enige goede wat ik van deze actie kan vinden is dat mensen leren invoelen hoe het is om achtergesteld te worden en een beetje inzien dat ze niet de norm zijn, maar een subgroep binnen het geheel.
Tsjah. Ze vroegen Rosa Parks slechts om achterin de bus te gaan zitten. Diezelfde bus kwam ook gewoon op dezelfde bestemming als bij ieder andere persoon op die bus, toch was de wereld te klein toen dat gebeurde.

Je weet ook wel dat het niet om het gebaar gaat, maar om het idee achter het gebaar, dus houd je maar niet dom.
pi_221403907
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:20 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Wat een overdreven angst voor dat groepje.
Waren ze in '38 maar wat banger voor Hitler. Dit soort dingen beginnen klein en escaleren van daaruit. Dit soort dames zorgen voor verdeling en frustratie in de maatschappij. Dat ze dat met vrolijke kleurtjes in hun haren doen maakt het niet minder kwaadaardig.
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:21:56 #71
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221403913
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:09 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Maatschappelijk debat. En eventjes welwillend achteraan gaan staan bij een liedje is nog niet eens teken van 'cuck' zijn. Eerder van hoffelijkheid.

Het is toch niet te vergelijken met Rosa Parks? Die bevolkingsgroepen moesten altijd en overal achteraan staan. Gelukkig is dat nu voorbij.

Relativeren is een kunst. Zo zie je maar weer. Daarom fragiliteit.
Hoffelikheid richting wie precies?
Ik vind het een enge gedachte dat er op een bepaald moment van mij verwacht wordt dat ik me bewust ben van de kleur van een ander of van mijzelf.Zo ben ik niet opgevoed

[ Bericht 9% gewijzigd door the-eye op 22-07-2026 10:27:02 ]
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:22:42 #72
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221403920
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:20 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Tsjah. Ze vroegen Rosa Parks slechts om achterin de bus te gaan zitten. Diezelfde bus kwam ook gewoon op dezelfde bestemming als bij ieder andere persoon op die bus, toch was de wereld te klein toen dat gebeurde.

Je weet ook wel dat het niet om het gebaar gaat, maar om het idee achter het gebaar, dus houd je maar niet dom.
Jouw Rosa Parks vergelijking vind ik dom.
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:23:32 #73
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221403929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:21 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Waren ze in '38 maar wat banger voor Hitler. Dit soort dingen beginnen klein en escaleren van daaruit. Dit soort dames zorgen voor verdeling en frustratie in de maatschappij. Dat ze dat met vrolijke kleurtjes in hun haren doen maakt het niet minder kwaadaardig.
Nog zotter. Sophie Straat begint bijna WO III.
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:24:17 #74
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221403937
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:21 schreef the-eye het volgende:

[..]
Hoffelikheid richting wie precies?
Mensen die niet wit zijn en man waarschijnlijk?
pi_221403941
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:22 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Jouw Rosa Parks vergelijking vind ik dom.
Zoals verwacht, dat is het ding met linkse mensen, als je met terechte vergelijkingen komt dan vinden ze het maar stom. I rest my case.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')