Mijn zaad mijn keuze?quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan moeten mannen ook geen vrouwen meer condoomloos volblaffen he.
Je hebt tijd zat gehad om zo'n beslissing te nemen, er is gewoon een grens. Of ben je er voor als kinderen levend ter wereld komen ze maar in het badje te verzuipen als het onverhoopt toch niet helemaal is wat je er van gehoopt had?quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
'Omdat je er geen zin meer in hebt' is weer lekker stemmingmakerij he? Je weet niet waarom iemand zo'n keuze maakt.
Als vrouw, mag ik hopen, stem je toch echt zelf in met een condoomloze piemel. Accepteer dan ook het risico.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan moeten mannen ook geen vrouwen meer condoomloos volblaffen he.
Lekker makkelijk.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:24 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als vrouw, mag ik hopen, stem je toch echt zelf in met een condoomloze piemel. Accepteer dan ook het risico.
Ja idd adoptieouders staan in rijen van 10 bij de poort te wachten.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Punt 2, wie stelt dat de biologische moeder verplicht wordt het kind op te voeden? Waarom verzinnen jullie er de helft voor het gemak bij in deze "discussie". Ik meen dat in Nederland er genoeg mensen zijn die graag een adoptiekind zouden opvoeden.
Je kan het natuurlijk in het belachelijke trekken ja. Hoeveel mensen ken jij die dit gedaan hebben?quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:01 schreef LXIV het volgende:
Ik snap het wel. Dan krijg je halverwege je zwangerschap te horen dat je vriendengroep op ski-vakantie gaat. Dan ontstaat een medisch dillema.
Jezus Christus.. 27 wekenquote:Op woensdag 15 juli 2026 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is niets progressiefs of vooruitstrevend aan babymoord. Je moet ergens een grens trekken.
In bepaalde US staten (Virginia etc) is de juridische grens inmiddels al opgerekt naar 27 weken. Dat is ronduit ziek.
Bekijk deze YouTube-video
Geef dat linksvolk een vinger en ze nemen je hand, en je arm er bij.
Nee ok maar je snapt wat ik wil zeggen.. er zijn grenzen in de tijd en ontwikkeling om een leven af te brekenquote:Op woensdag 15 juli 2026 11:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
'Omdat je er geen zin meer in hebt' is weer lekker stemmingmakerij he? Je weet niet waarom iemand zo'n keuze maakt.
Allemaal schrijnende gevallen, ik begrijp dat wel, echt waar!quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee is dat het niet om medische redenen is, maar wel meestal om kwetsbare vrouwen, zoals in een gewelddadige relatie, zwaar religieuze familie, slachtoffer van loverboy, etc. Het gaat ook om iets van 4 gevallen per ziekenhuis per jaar en die vrouwen gaan nu naar het buitenland om een abortus te krijgen.
Dit is dan weer het tegenovergestelde waanzinnige...quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja en in andere Amerikaanse staten (Texas bijv.) mogen vrouwen helemaal geen abortus meer plegen, ook niet als de vrucht ervoor kan zorgen dat de moeder overlijdt. Amerika is een raar land en laten ze hun rare denkbeelden lekker daar houden.
Nee nee, 2 hebben seks, 2 horen verantwoordelijk te zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:24 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als vrouw, mag ik hopen, stem je toch echt zelf in met een condoomloze piemel. Accepteer dan ook het risico.
Het is allemaal N=1 hoor, maar ik ken niemand die voor de gein of omdat t niet uitkomt zo laat nog een zwangerschap afbreekt. In mijn kennissenkring is het 2x gebeurd, beide gevallen omdat het kindje of zwaar gehandicapt zal zijn of nauwelijks levensvatbaar. Soms komt dat pas na de zoveelste echo naar boven.quote:
Kan je weer dom doen maar er zijn nu eenmaal meer mensen die een adoptiekind zouden willen dan dat er adoptiekinderen zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:34 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja idd adoptieouders staan in rijen van 10 bij de poort te wachten.
Gaat dat ook op bij het maken van een beslissing om voor abortus te gaan, of is de keuze dan aan de vrouw?quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee nee, 2 hebben seks, 2 horen verantwoordelijk te zijn.
Als je denkt dat je oud genoeg bent voor seks dan moet je ook nadenken over de gevolgen.
Volgens mij is er niemand in dit topic tegen abortus in medische gevallen, waarom dan toch hier keer op keer op terug blijven vallen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:51 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het is allemaal N=1 hoor, maar ik ken niemand die voor de gein of omdat t niet uitkomt zo laat nog een zwangerschap afbreekt. In mijn kennissenkring is het 2x gebeurd, beide gevallen omdat het kindje of zwaar gehandicapt zal zijn of nauwelijks levensvatbaar. Soms komt dat pas na de zoveelste echo naar boven.
Juist als mensen al de 9-weken doen, de 12-weken en de 20-weken zijn het eigenlijk altijd gevallen waar de zwangerschap wel gewenst is, waarom zou je het dan daarna alsnog afbreken. “Voor de wintersport” las ik al: daar geloof ik geen reet van. Het kost vaak al genoeg moeite zwanger te worden, ik ben ervan overtuigd dat bij die gevallen later dan 20 weken in 99% van de gevallen dit voor de ouder(s) een verdrietig drama is.
Mijn vrouw werkt op een geboortecentrum in een ziekenhuis en zulke gevallen gebeuren daar ook wel eens (paar weken terug heeft ze nog zo’n klein foetusje in haar armen gehad een paar uur na een late arbortus omdat de ouders het niet aankonden het kindje nog te zien), het is eigenlijk altijd een drama.
En dan lees je hier de een na de ander: “ja eh gewoon je kut dichthouden als je niet zwanger wil worre en anders niet janken maar opvoeden!”
Het ligt vaak - altijd - een stuk gecompliceerder.
Again N=1 maar wat ik hoor is dat het altijd lastig is een kindje te plaatsen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kan je weer dom doen maar er zijn nu eenmaal meer mensen die een adoptiekind zouden willen dan dat er adoptiekinderen zijn.
Omdat again - medische indicatie- ook vaak gebruikt wordt in de context dat het leven van de moeder in gevaar is bij voldraging.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand in dit topic tegen abortus in medische gevallen, waarom dan toch hier keer op keer op terug blijven vallen.
Ook bij gevaar voor de moeder is het uiteraard een heel andere kwestie.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:24 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Omdat again - medische indicatie- ook vaak gebruikt wordt in de context dat het leven van de moeder in gevaar is bij voldraging.
Als het kindje (zwaar) gehandicapt is hoeft er medisch niks aan de hand te zijn met de moeder wat een voldraging in de weg zit.
Zo sta ik er ook in (met mijn beperkte kennis, want ik ga er vanuit dat als je eerder abortus kan plegen je dat in beginsel wel doet, dus er zal wel een verhaal achter steken).quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:07 schreef Lenny77 het volgende:
Mja ik kan niet zeggen dat ik hier ook enthousiast over ben..
Veel te ver in de zwangerschap. Ik zou mij de ogen uit mijn lijf janken als ik daaraan mee moest werken in de zorg en dan moet je denken dat ik op oncologie en palliatieve zorgen heb gestaan en meewerk met euthanasie.
Dat is gewoon een complete baby die geboren wordt he?? Die je voor je ogen op een laken laat sterven![]()
En alle begrip ervoor als je baby ernstig ziek of misvormd is. Zo een kindje heeft geen leven en geen toekomst.
Maar gewoon omdat het niet uitkomt? Nee.. sorry.. dan draag je hem maar uit en geef je hem op voor adoptie. Bevallen moet je toch, of dat nu op 24 weken is of op 40 weken...
Er zijn tegenwoordig zoveel manieren om een zwangerschap te voorkomen, bij falen van dit heb je weken genoeg voor een abortus. Waarom ga je in godsnaam wachten tot je een echte baby hebt?
Dus ja, baas in eigen buik, dit dat. Maar kom op, dit is geen embryo of vroege foetus meer he? Dit is een baby die zal gaan stikken omdat je er geen zin meer in hebt.
Ik vind dit een hele moeilijke...quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:08 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Gaat dat ook op bij het maken van een beslissing om voor abortus te gaan, of is de keuze dan aan de vrouw?
Ligt dat niet meer aan de enorme voorwaarden en dat het vreselijk duur is, dat dit niet zo makkelijk is?quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:23 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Again N=1 maar wat ik hoor is dat het altijd lastig is een kindje te plaatsen.
Kennelijk heb jij andere informatie, kan er online weinig over vinden.
Jawel eens hoor!quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:25 schreef Moonah het volgende:
Wat ik me afvraag: stel dat zo'n (zéér incidentele) late abortus verboden zou worden in het geval een kind 'enkel ongewenst' is. Wat dan?
Kind geboren laten worden terwijl de ouders/moeder het niet wil hebben? Adoptie hoorde ik hier al opperen. Dat zóu een mogelijkheid kunnen zijn, maar is zeer zeker niet altijd zaligmakend voor het kind. Moest het kind bij de moeder blijven, dan pakt dat ook niet altijd positief uit voor het kind.
In mijn werk kom ik veel gezinnen tegen die de opvoeding niet aankunnen (financieel, sociaal, of puur door erg laag IQ). De situatie waarin zo'n kind opgroeit is soms echt hemeltergend.
Dus als een moeder gedwongen wordt de ongewenste zwangerschap uit te dragen, dan óók graag meedenken over de levenslange gevolgen voor het kind.
Prima, maar dan moet er een verplichte vaderschapstest komen om te zorgen dat de vaders van deze ongewenste zwangerschappen hun verplichte deel van de opvoeding op zich nemen. Dat het risico niet alleen meer voor de vrouwen is.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:24 schreef Joppiez het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |