Revisionisten op Stormfront: Doordat Polen een verdedigingspact had met het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, is het de dood schuld van het VK en Frankrijk dat Hitler-Duitsland Polen aanviel.quote:
Jij bent de eerste die die parallellen trekt. Ik ken niemand incluis mijzelf die dat doet of heeft verondersteld.quote:Op maandag 13 juli 2026 09:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Revisionisten op Stormfront: Doordat Polen een verdedigingspact had met het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, is het de dood schuld van het VK en Frankrijk dat Hitler-Duitsland Polen aanviel.
phpmystyle op Fok!: Doordat Oekraïne het idee kreeg lid te worden van de NAVO, is het de schuld van het Westen dat Rusland Oekraïne aanviel.
@:de moderatie: dit is geen persoonlijke aanval; dit zijn feiten. De gedachtekronkels zijn exact hetzelfde.
Welbeschouwd is "het korte rokje van oekraine", in deze natuurlijk de wens om meer westers te worden, je gehele oeuvre....?quote:Op maandag 13 juli 2026 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij bent de eerste die die parallellen trekt. Ik ken niemand incluis mijzelf die dat doet of heeft verondersteld.
Het doet ze flink zeer. Zal ook wel de reden zijn dat ze de aanvallen op flatgebouwen vol met burgers hebben geïntensiveerd.quote:
Tja, blijkbaar vindt men dat hier een prima gedachtegang van die recidivist en is dat gewoon meer dan welkom…quote:Op maandag 13 juli 2026 09:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Revisionisten op Stormfront: Doordat Polen een verdedigingspact had met het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, is het de dood schuld van het VK en Frankrijk dat Hitler-Duitsland Polen aanviel.
phpmystyle op Fok!: Doordat Oekraïne het idee kreeg lid te worden van de NAVO, is het de schuld van het Westen dat Rusland Oekraïne aanviel.
@:de moderatie: dit is geen persoonlijke aanval; dit zijn feiten. De gedachtekronkels zijn exact hetzelfde.
Hey, desinformatie is ook maar een "mening".quote:Op maandag 13 juli 2026 10:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar vindt men dat hier een prima gedachtegang van die recidivist en is dat gewoon meer dan welkom…
Rusland heeft nooit vrijheid en democratie gekend, nog nooit ,quote:Op maandag 13 juli 2026 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij bent de eerste die die parallellen trekt. Ik ken niemand incluis mijzelf die dat doet of heeft verondersteld.
Het is eenvoudig.quote:Op maandag 13 juli 2026 10:56 schreef Pegos het volgende:
Poetin heeft nog maar weer eens zijn eisen herhaald waarop hij bereid is de oorlog te beëindigen.
Hij gaat er nog steeds van uit dat hij de gehele Donbas en Luhansk kan krijgen.
Het gaat mijn pet te boven hoe dom sommige mensen kunnen zijn.
Er kan vrede komen als Poetin zich houdt aan het internationale recht, het Handvest van de VN en aan diverse bilaterale overeenkomsten tussen Rusland en Oekraïne, die tevens gegarandeerd werden door Amerika, Engeland , en in afgezwakte vorm door Frankrijk en China.
Verder zal de man toch wel begrijpen dat hij zich te houden heeft aan het vonnis van het Internationaal Gerechtshof dat hij zijn troepen uit Oekraïne moet terugtrekken.
Zelf verklaart hij herhaaldelijk dat iedereen zich aan de wet moet houden.
Dus zodra Poetin laat blijken dat hij de oorlog wil beëindigen door zijn troepen uit geheel Oekraïne en De Krim terug te trekken en een flinke illegaal aangebrachte oorlogsschade aan Oekraïne zal vergoeden is het definitieve einde van de oorlog in zicht.
Alle andere opties leiden niet tot vrede.
Dat vraag ik mij af.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is eenvoudig.
1. Rusland verlaat per direct Oekraïne en erkent de soevereiniteit en de in 1991 vastgelegde grenzen.
2. Oekraïne houdt (op termijn) op te bestaan en wordt Russisch.
Het is één van beiden. Een andere uitkomst is er niet. Optie 1 is voor Rusland onacceptabel. Optie 2 is voor Oekraïne onacceptabel. Er is geen compromis mogelijk met een partij die jouw bestaansrecht ontkent.
Putin die kan niet stoppen ,dan stort de economie helemaal in, er is geen ander werk dan oorlogstuig bouwen ,maar er is ook geen geld meer voorquote:Op maandag 13 juli 2026 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af.
Blijkbaar denken beiden partijen -zij het in woord- dat er nog voldoende perspectief is op een totale overwinning.
Als dat perspectief er niet meer is dan zullen ze gedwongen worden tot onderhandelingen.
Oekraïne verliest steeds meer bevolking door een uitstroom van burgers én een veel te laag geboortesaldo.
En voor Rusland geldt dat zij op enig moment ook weer opgenomen wil worden in de (westerse) organisatiestructuren zoals een WK, daarnaast zal ook zij weer volwaardig willen meedoen op de markt voor grondstoffen, kapitaal, kennis enzovoorts.
Alles moeten in- en uitvoeren via China of India maakt je ook niet welvarend.
Oja, en ook de Russische demografische ontwikkelingen stemmen niet bepaald vrolijk.
Er is onder het huidige Russische regime geen compromis mogelijk. Het probleem kan pas definitief worden opgelost als Rusland het imperialisme afzweert.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af.
Blijkbaar denken beiden partijen -zij het in woord- dat er nog voldoende perspectief is op een totale overwinning. Als dat perspectief er niet meer is dan zullen ze gedwongen worden tot onderhandelingen. Oekraïne verliest steeds meer bevolking door een uitstroom van burgers én een veel te laag geboortesaldo. En voor Rusland geldt dat zij op enig moment ook weer opgenomen wil worden in de (westerse) organisatiestructuren zoals een WK, daarnaast zal ook zij weer volwaardig willen meedoen op de markt voor grondstoffen, kapitaal, kennis enzovoorts. Alles moeten in- en uitvoeren via China of India maakt je ook niet welvarend. Oja, en ook de Russische demografische ontwikkelingen stemmen niet bepaald vrolijk.
Dan zul je a la hitler of napoleon een totale oorlog moeten aangaan.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is onder het huidige Russische regime geen compromis mogelijk. Het probleem kan pas definitief worden opgelost als Rusland het imperialisme afzweert.
Putin wil minstens de USSR terug hebben, hij wil op Stalin lijkenquote:Op maandag 13 juli 2026 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is onder het huidige Russische regime geen compromis mogelijk. Het probleem kan pas definitief worden opgelost als Rusland het imperialisme afzweert.
en Kim il Un kan de bevolking tegenhouden , Putin nietquote:Op maandag 13 juli 2026 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
Oja, en ook de Russische demografische ontwikkelingen stemmen niet bepaald vrolijk.
quote:Het Russische Sakhalin-2 schort de LNG-export op vanwege onderhoud.
Jun 25, 2026, 12:10 GMT+2Refinitiv
Waarom zou dat noodzakelijk zijn? De realiteit is dat het Kremlin niet tot compromissen bereid is, waardoor de oorlog is uitgedraaid op een patstelling. We zullen zien wie het het langst volhoudt. Momenteel ziet het er voor Rusland niet zo goed uit.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zul je a la hitler of napoleon een totale oorlog moeten aangaan.
Ik zou kijken of er toch iets anders mogelijk is. En nee, dat betekent niet dat in Kiev gelijk de witte vlag gehesen moet worden.
Poetin of de Russen moet zich aan zaken houden waar het Westen zichzelf niet aan houdt, de VS voorop....quote:Op maandag 13 juli 2026 10:56 schreef Pegos het volgende:
Er kan vrede komen als Poetin zich houdt aan het internationale recht, het Handvest van de VN en aan diverse bilaterale overeenkomsten tussen Rusland en Oekraïne, die tevens gegarandeerd werden door Amerika, Engeland , en in afgezwakte vorm door Frankrijk en China.
Verder zal de man toch wel begrijpen dat hij zich te houden heeft aan het vonnis van het Internationaal Gerechtshof dat hij zijn troepen uit Oekraïne moet terugtrekken.
Mooie whataboutism.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:21 schreef recidivist het volgende:
[..]
Poetin of de Russen moet zich aan zaken houden waar het Westen zichzelf niet aan houdt, de VS voorop....
Zeer onwaarschijnlijk.
het westen gaat geen totale oorlog aan met een land.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zul je a la hitler of napoleon een totale oorlog moeten aangaan.
Ik zou kijken of er toch iets anders mogelijk is. En nee, dat betekent niet dat in Kiev gelijk de witte vlag gehesen moet worden.
De realiteit. En daarom zeer onwaarschijnlijk dat de Russen in dit geval maar ook anderen erin meegaan. Tenzij je ze met militair geweld daartoe kan dwingen. Je kan stellen dat dat is waar de EU + Oekraine nu mee bezig is. Hopen alleen dat mocht Poetin echt verliezen hij niet dreigt alles op het spel te zetten als nucleaire macht want dan kan het nog weleens leiden tot "extreem verhitte temperaturen".quote:
Ik denk dat het wel enig gewicht in de schaal legt dat China daar pertinent op tegen is.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:48 schreef recidivist het volgende:
[..]
De realiteit. En daarom zeer onwaarschijnlijk dat de Russen in dit geval maar ook anderen erin meegaan. Tenzij je ze met militair geweld daartoe kan dwingen. Je kan stellen dat dat is waar de EU + Oekraine nu mee bezig is. Hopen alleen dat mocht Poetin echt verliezen hij niet dreigt alles op het spel te zetten als nucleaire macht want dan kan het nog weleens leiden tot "extreem verhitte temperaturen".
Dat helpt iets ja. Maar allesbehalve geruststellend. Het beste is dat Poetin/Rusland deze oorlog niet te hard verliest of eraan onderdoor gaat want als dat wel gebeurd kan deze strijd nog weleens heel risicovol worden.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik denk dat het wel enig gewicht in de schaal legt dat China daar pertinent op tegen is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |