abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221300067
Ik zit nu in een huisje (in Duitsland) met een deur met een bijzondere sluiting.
In gesloten toestand valt de deur in een gleuf in de vloer. Met een hendel aan het middelste scharnier heft je de deur zo’n 2cm omhoog en dan kan de deur open.
Weet iemand hoe dit systeem/ dit scharnier heet?

Dicht:

Halverwege openen

Open

Filmpje
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221300362
Klinkt als een heveldeur of onderheffend scharnier, in Duitsland vaak Hebescharnier genoemd. De hendel tilt de deur een paar cm omhoog zodat de pen uit de vloergleuf komt. Zoek op lift hinge of bodemgeleiding, dat is het systeem.
pi_221300760
Dat soort hendels hebben wij op ons huurflatje zitten om de bovenlichten te kunnen openen, heel rap er afgesloopt, lelijke dingen
pi_221300796
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 08:45 schreef sigme het volgende:
Ik zit nu in een huisje (in Duitsland) met een deur met een bijzondere sluiting.
Dus jij vermaakt je wel. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221300997
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 09:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dus jij vermaakt je wel. :)
Hele vakantie lang Duitse engineering uitchecken, morgen gaan ze de Miele wasmachine ontmantelen.
pindazakje
pi_221301080
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 08:45 schreef sigme het volgende:
In gesloten toestand valt de deur in een gleuf in de vloer. Met een hendel aan het middelste scharnier heft je de deur zo’n 2cm omhoog en dan kan de deur open.
Weet iemand hoe dit systeem/ dit scharnier heet?

Dicht:
[ afbeelding ]

Halverwege openen
[ afbeelding ]

Open
[ afbeelding ]

Filmpje
[ afbeelding ]
een klassiek hefscharnier (ook wel een hefboompaumelle genoemd).

Dit is eem oplossing voor een specifiek probleem: dat een deur perfect afsluit aan de onderkant, zonder dat hij bij het openen over de vloer sleept
pi_221301767
Dank voor alle terminologie!
Google kan er weinig mee, maar internet is dan ook niet meer wat het geweest is.

@Bart2002 ik vermaak me opperbest. Vandaag alle serviesgoed uitgezocht, kasten uitgestoft, spul ietwat soort bij soort ergens opgeborgen. De volgende huurders van dit natuurhuisje treffen een schoner en opgeruimder huisje dan wij.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221302082
Lijkt een ouderwetse klepcharnier. Naar mijn weten is dit ter voorkoming dat een raam hard dichtklapt bij een windvlaag bijv.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221302122
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 12:08 schreef sigme het volgende:
Dank voor alle terminologie!
Google kan er weinig mee, maar internet is dan ook niet meer wat het geweest is.

@:bart2002 ik vermaak me opperbest. Vandaag alle serviesgoed uitgezocht, kasten uitgestoft, spul ietwat soort bij soort ergens opgeborgen. De volgende huurders van dit natuurhuisje treffen een schoner en opgeruimder huisje dan wij.
Dit is een huisje voor een week? waarom doe je dit allemaal?
pi_221302258
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 12:35 schreef Gibson88 het volgende:
Lijkt een ouderwetse klepcharnier. Naar mijn weten is dit ter voorkoming dat een raam hard dichtklapt bij een windvlaag bijv.
Dit scharnier voorkomt niks mbt hard dichtklappen. Als het open is, kan de deur helemaal vrij open en dicht.

@SnodeSnuiter beschrijft het beter: de deur sluit hermetisch af in de gesloten “lage” toestand en is volledig vrij van de vloer (en dus van aanlopen daarop) in de open “hoge” toestand.
pi_221302302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 12:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dit is een huisje voor een week? waarom doe je dit allemaal?
Ik heb er wel aardigheid in. Ook nog wat hout gezaagd en gehakt, zodat we ook meer direct bruikbaar brandhout voor het houtfornuis achterlaten dan we aantroffen.
pi_221303119
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 13:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb er wel aardigheid in. Ook nog wat hout gezaagd en gehakt, zodat we ook meer direct bruikbaar brandhout voor het houtfornuis achterlaten dan we aantroffen.
Ik vind het een prachtige attitude. ^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 11 juli 2026 @ 15:30:16 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221303331
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 13:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Jullie mogen ook eens bij mij komen verblijven. Ook leuk en in de natuur
The End Times are wild
pi_221303688
Lekker bezig voor de volgende vakantieganger ^O^ #nuwehiertochzijn

En zeker ook een interessant scharnier, leuk
  zaterdag 11 juli 2026 @ 16:52:58 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221304016
Oh grappig, dit had ik laatst ook in een bed and breakfast in Oostenrijk. Stond eerst vreemd te kijken hoe het nou werkte :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')