Dus jij vermaakt je wel.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:45 schreef sigme het volgende:
Ik zit nu in een huisje (in Duitsland) met een deur met een bijzondere sluiting.
Hele vakantie lang Duitse engineering uitchecken, morgen gaan ze de Miele wasmachine ontmantelen.quote:
een klassiek hefscharnier (ook wel een hefboompaumelle genoemd).quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:45 schreef sigme het volgende:
Ik zit nu in een huisje (in Duitsland) met een deur met een bijzondere sluiting.
In gesloten toestand valt de deur in een gleuf in de vloer. Met een hendel aan het middelste scharnier heft je de deur zo’n 2cm omhoog en dan kan de deur open.
Weet iemand hoe dit systeem/ dit scharnier heet?
Dicht:
[ afbeelding ]
Halverwege openen
[ afbeelding ]
Open
[ afbeelding ]
Filmpje
[ afbeelding ]
Dit is een huisje voor een week? waarom doe je dit allemaal?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:08 schreef sigme het volgende:
Dank voor alle terminologie!
Google kan er weinig mee, maar internet is dan ook niet meer wat het geweest is.
@:bart2002 ik vermaak me opperbest. Vandaag alle serviesgoed uitgezocht, kasten uitgestoft, spul ietwat soort bij soort ergens opgeborgen. De volgende huurders van dit natuurhuisje treffen een schoner en opgeruimder huisje dan wij.
Dit scharnier voorkomt niks mbt hard dichtklappen. Als het open is, kan de deur helemaal vrij open en dicht.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:35 schreef Gibson88 het volgende:
Lijkt een ouderwetse klepcharnier. Naar mijn weten is dit ter voorkoming dat een raam hard dichtklapt bij een windvlaag bijv.
Ik heb er wel aardigheid in. Ook nog wat hout gezaagd en gehakt, zodat we ook meer direct bruikbaar brandhout voor het houtfornuis achterlaten dan we aantroffen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dit is een huisje voor een week? waarom doe je dit allemaal?
Ik vind het een prachtige attitude.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb er wel aardigheid in. Ook nog wat hout gezaagd en gehakt, zodat we ook meer direct bruikbaar brandhout voor het houtfornuis achterlaten dan we aantroffen.
Jullie mogen ook eens bij mij komen verblijven. Ook leuk en in de natuurquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb er wel aardigheid in. Ook nog wat hout gezaagd en gehakt, zodat we ook meer direct bruikbaar brandhout voor het houtfornuis achterlaten dan we aantroffen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |