![d0cc0be510e61cd6dad1ec13add414b9]()

10 leuke feitjes over Noorwegen - Engeland

1. Volgens Opta heeft Engeland 62% kans om te winnen.
Ondanks de hype rond Noorwegen ziet het statistische model Engeland als duidelijke favoriet.
2. Noorwegen schiet minder vaak dan Engeland, maar scoort méér.
Dat komt vooral door de extreme efficiëntie van Erling Haaland.
3. Haaland maakte 7 doelpunten uit slechts 12 schoten op doel.
Daarnaast schoot hij maar 6 keer naast en heeft hij met 4,32 non-penalty xG de hoogste waarde van het hele WK.
4. Noorwegen heeft de hoogste xG per schot van het toernooi.
Ze creëren minder kansen dan Engeland, maar de kansen die ze krijgen zijn gemiddeld veel gevaarlijker.
5. Harry Kane is ook bijzonder efficiënt.
Hij scoorde 6 keer uit 19 schoten, waarvan 10 tussen de palen. Wel kwamen 2 van zijn doelpunten uit een strafschop.
6. Jude Bellingham is naast Kane de grootste aanvallende dreiging van Engeland.
Hij scoorde al 4 doelpunten en heeft zelfs nét iets meer expected goals uit open spel dan Kane.
7. Noorwegen is extreem afhankelijk van Haaland.
Hij heeft 7 doelpunten, terwijl vier andere Noorse spelers allemaal slechts één keer scoorden.
8. Martin Ødegaard en Sander Berge vormen het kloppende hart van Noorwegen.
Zij speelden tijdens het toernooi al 128 passes naar elkaar, het hoogste aantal van elk Noors duo.
9. Engeland blinkt uit in het doorbreken van verdedigende linies.
Opvallend genoeg behoort verdediger Ezri Konsa samen met Elliot Anderson, Jude Bellingham, Declan Rice en Harry Kane tot de beste "line-breakers" van het team.
10. Noorwegen zou Engeland kunnen aanvallen via de linkerflank.
Normaal valt Noorwegen vaker over rechts aan, maar door de personele problemen achterin bij Engeland (schorsing van Jarell Quansah en de twijfel rond Marc Guéhi) zou de linkerzijde zaterdag extra interessant kunnen zijn.
Stadion:
![caption.jpg]()
Het weer:
POLL
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>