gast stik erin. ik wilde dat ik de helft kon huren voor de helft van het geld je snapt er geen ene kut van hou uwen smoel.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:35 schreef Badada het volgende:
[..]
Dat mag, maar het is natuurlijk niet een standaard aantal m2 voor 1 persoon. Dat is meer dan riant.
Ja dan moet je niet de particuliere markt op.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:36 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
gast stik erin. ik wilde dat ik de helft kon huren voor de helft van het geld je snapt er geen ene kut van hou uwen smoel.
dat is niet echt een keus he?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:40 schreef Badada het volgende:
[..]
Ja dan moet je niet de particuliere markt op.
Ligt eraan wat je eisen zijn. Er zijn ook veel mensen die in een specifieke regio willen blijven wonen.quote:
Nee dat hangt van je salaris af makker. Het maakt me niet uit dat je een discussie wil starten maar als je geen enkel feit juist weet te krijgen denk ik niet dat je dat moet willen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:43 schreef Badada het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je eisen zijn. Er zijn ook veel mensen die in een specifieke regio willen blijven wonen.
Nee 😃 Als het aantal alleenstaanden toeneemt zul je daar meer op moeten inspelen dmv betaalbaar wonen voor die groep. Dat kan dmv rekening te houden met opp. etc. Of het makkelijker maken voor een hypo zoals in de eind jaren 80 begin 90. bij een stabiel inkomen. Zelfs grote werkgevers zouden een rol kunnem spelen door voorrang te verlenen of bij te dragen aan onderdak.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat dan? Verplicht iemand erbij nemen?
@gertmoorequote:Op zaterdag 11 juli 2026 00:46 schreef Momo het volgende:
Gewoon op 30 m2 gaan wonen en wel 5 blanke kindjes op de wereld zitten daar, want de mensen krijgen tegenwoordig geen kinderen meer.
Groet groet Gert de boomer die een huis van 180 m2 kon kopen op 1 gemiddeld salaris.
Ja, als dat kan. Ik zou er niet aan moeten denken om in een studio te moeten zitten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Als alleengaande wil je toch ook je voor&achtertuin, een paar hobbykamers en moderne woonkeuken?
Misschien moet je wat meer de samenleving in ipv je bubbeltje.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:30 schreef HowardRoark het volgende:
Mwah, 3k netto is niet flink wat geld, dat tik je al snel aan met een beetje degelijke opleiding en baan.
3k netto heb je toch al gauw? Ken mensen die dozen stapelen, geen woord nederlands spreken en die pakken 2,5k netto. Als ze late diensten doen of weekend gaan ze daar over.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien moet je wat meer de samenleving in ipv je bubbeltje.
Even lezen en nadenken: ik had geen geld, maar kocht met/dankzij hypotheek. Groot huis met 140m2 BVO, voor&achtertuin en compleet uitgerust.quote:
Dus dan zou je bijvoorbeeld maar in een studio appartement gaan wonen met 2 kinderen?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:47 schreef Toine51 het volgende:
¤2000+ betalen voor huur...
Wij hebben een goed salaris maar nog niet misschien dat ik dat ga betalen...
https://www.funda.nl/zoeken/huur?price=%220-2000%22quote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus dan zou je bijvoorbeeld maar in een studio appartement gaan wonen met 2 kinderen?
Precies dit. Mensen zouden maar eens financieel vrij zijn. Dat is een gruwel voor de Nederlandse overheid.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:30 schreef William_Papadin het volgende:
Niet zeuren, we wilden toch dat iedereen met een tweede huis geen inkomsten uit verhuur kon krijgen, missie geslaagd
Biertje Voor Onderweg? Bij de koop van dat huis kreeg je die erbij? Nice!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Even lezen en nadenken: ik had geen geld, maar kocht met/dankzij hypotheek. Groot huis met 140m2 BVO, voor&achtertuin en compleet uitgerust.
Ehhh???quote:
Valt mee hoor, ik heb 80m2 in mijn eentje en daar past een slaapkamer, woonkamer, werkkamer, keuken, badkamer en opberghok/logeekamer in. Heb ik allemaal nodig. Ik heb nl. ook gewoon een sociaal leven met mensen die over de vloer komen of eens blijven overnachten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:32 schreef Badada het volgende:
[..]
In je eentje 90m2 is inderdaad ver boven je stand.
......quote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:48 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Ehhh???
Volgens Google is het modaal salaris anno 2026 ¤ 3.000 netto per maand. Met partner erbij = 6000.
Als je dan die huur van 5.650 euro uit het artikel aftikt, heb je nog 350 euro over voor de boodschappen, electra, water, gas, licht, internet. Als jij dat "prima" noemt...
Dan ben je geen rasechte fokker.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:48 schreef littlemindy het volgende:
Ik heb nl. ook gewoon een sociaal leven met mensen die over de vloer komen of eens blijven overnachten.
Als je die 5650 per maand 6 jaar lang zou kunnen sparen/beleggen, en laten we zeggen dat je jaarlijks 5% rendement overhoudt. Dan heb je na die 6 jaar 5 ton bij elkaar gespaard waar je hypotheekvrij een huis van kunt kopen en dan heb je helemaal geen huur of hypotheeklasten meer daarna.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:48 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Ehhh???
Volgens Google is het modaal salaris anno 2026 ¤ 3.000 netto per maand. Met partner erbij = 6000.
Als je dan die huur van 5.650 euro uit het artikel aftikt, heb je nog 350 euro over voor de boodschappen, electra, water, gas, licht, internet. Als jij dat "prima" noemt...
Als...quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je die 5650 per maand 6 jaar lang zou kunnen sparen/beleggen, en laten we zeggen dat je jaarlijks 5% rendement overhoudt. Dan heb je na die 6 jaar 5 ton bij elkaar gespaard waar je hypotheekvrij een huis van kunt kopen en dan heb je helemaal geen huur of hypotheeklasten meer daarna.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |