Die vraag is retorisch neem ik aan?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Verder heb ik weinig sympathie voor dit soort oproepen zolang er een brede, coherente langetermijnsvisie ontbreekt. Je betaalt in Nederland de hoofdprijs om de overheid van alles en nog wat te laten regelen, maar we moeten imiddels met water, gas en stroom omgaan alsof dergelijke basisvoorzieningen niet (meer) op het niveau van een ontwikkeld land geleverd kunnen worden. Het probleem is zo nijpend dat we kennelijk tot op de minuut moeten gaan kommaneuken of het wat zuiniger kan, maar schouderophalend wordt geaccepteerd dat de bevolking de komende decennia gewoon blijft doorgroeien tot 20 miljoen mensen, miljoenen inwoners erbij die ook allemaal energie en water nodig hebben.
Wat willen beleidsmakers nou eigenlijk?
Koeling van de hardware. Komt ontzettend veel warmte vanaf.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarvoor gebruiken datacenters eigenlijk zoveel water (just curious)?
Vertel.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:38 schreef gwn_een_user het volgende:
ik douche sws nooit langer dan 2 minuten
is echt niet gezond
Koeling.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarvoor gebruiken datacenters eigenlijk zoveel water (just curious)?
Wij Fokkers hebben dan ook veel "lichaam" he...?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:24 schreef DobbyDobby het volgende:
Oei, ik zit toch wel vaak op 10 minuten.
te lang douchen is slecht voor je haar, slecht voor je huid, en indirect dus, slecht voor je immuunsysteemquote:
Slecht voor je huid. Krijg je vroeger rimpels van door beschadiging van je huidbarriere.quote:
Eens, en dat gaat al diverse kabinetten zo. Logisch gevolg deze 'oproep' dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De visie gaat niet verder dan tot de volgende verkiezen, laten we wel wezen.
Beetje kort door de bocht. Ligt vooral aan het weer en je werk. Zit je de hele dag op kantoor in de airco of sta je de hele dag te buffelen in de fabriek of op de bouw?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:45 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
te lang douchen is slecht voor je haar, slecht voor je huid, en indirect dus, slecht voor je immuunsysteem
ja gewoon hup onder de kraan, ff snel nat worden, inzepen (maar om de dag, niet elke dag), goed afspoelen en lichtjes met de handen schrobben, klaar is kees
Gebruiken die sectoren vaak niet koelwater afkomstig uit meren en rivieren? Industrie is vaak geplaatst rondom water voor transportdoeleinden maar ook voor koelwater.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat valt op zich wel mee, de zware industrie verbruikt veel meer. Echt met factor 60 oid
quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:45 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
te lang douchen is slecht voor je haar, slecht voor je huid, en indirect dus, slecht voor je immuunsysteem
ja gewoon hup onder de kraan, ff snel nat worden, inzepen (maar om de dag, niet elke dag), lichtjes met de handen schrobben en goed afspoelen, klaar is kees
Ik pak ze even gelijk op.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Slecht voor je huid. Krijg je vroeger rimpels van door beschadiging van je huidbarriere.
Ik douche met koud water, dan heb je dat probleem niet.
Wel goed wassen onder het randje en tussen de bilnaad.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:45 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ja gewoon hup onder de kraan, ff snel nat worden, inzepen (maar om de dag, niet elke dag), lichtjes met de handen schrobben en goed afspoelen, klaar is kees
soms wel en dan douche ik 3 of misschien zelfs 4 minuten als ik echt vuil ben geworden na de dag. is nog steeds onder het 7,4 minuut gemiddelde in NLquote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Ligt vooral aan het weer en je werk. Zit je de hele dag op kantoor in de airco of sta je de hele dag te buffelen in de fabriek of op de bouw?
ja sowieso douche ik nooit wamer dan lauwwarm, vaak koud maar dan enkel in de ochtend of middag als het uitkomt. let wel dat zwembadwater chloor bevat dat de natuurlijke vetlaag van de huid agressief stript, nog sterker dan warm kraanwaterquote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Ik pak ze even gelijk op.
Van teveel douchen kan je huid inderdaad uitdrogen, maar ik doe sochtends een creme op mijn gezicht om mijn gezichtshuid vettig te houden. Ik zwem dagelijks.
Maar het belangrijkste is door je eigenlijk zo min mogelijk met zeep te wassen en niet te warm/heet.
Die reactie over het immuunsysteem is ook wel een beetje pseudowetenschap.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Ik pak ze even gelijk op.
Van teveel douchen kan je huid inderdaad uitdrogen, maar ik doe sochtends een creme op mijn gezicht om mijn gezichtshuid vettig te houden. Ik zwem dagelijks.
Maar het belangrijkste is door je eigenlijk zo min mogelijk met zeep te wassen en niet te warm/heet.
Mooi! Dat compenseert dan voor mijn lange spa-sessiesquote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:49 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
soms wel en dan douche ik 3 of misschien zelfs 4 minuten als ik echt vuil ben geworden na de dag. is nog steeds onder het 7,4 minuut gemiddelde in NL
Maar dat is direct verbruik. Fabrieken, datacenters, boeren, etc. verbruiken water omdat jij als consument iets van ze nodig hebt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
In Nederland verbruiken huishoudens slechts 10 tot 15% van het water. Er is dus meer winst te behalen om op andere vlakken zuiniger te zijn.
Oeh. De 12 inch versie?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:13 schreef lbosse het volgende:
Ik luister altijd Bat out of Hell tijdens het douchen
10-15% van het totale waterverbruik in NL, dus incl. ongezuiverd rivierwater.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
In Nederland verbruiken huishoudens slechts 10 tot 15% van het water. Er is dus meer winst te behalen om op andere vlakken zuiniger te zijn.
Ik verwacht dat de vijanden van de vrijheid van meningsuiting alle mensen zullen verbieden om hygiënisch te leven, en iedere griet bang zullen maken voor stinkende mannen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:07 schreef Enchanter het volgende:
DRINGEND ADVIES : Stop met met het binnen halen van mensen of gaan we die verbieden om te douchen en/of water te drinken
Als je echt heel vuil bent, dan is het toch de zeep waar je schoon van wordt, niet het water. En tijdens het inzepen hoeft het water niet te stromen, want daar sta je dan niet onder.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:49 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
soms wel en dan douche ik 3 of misschien zelfs 4 minuten als ik echt vuil ben geworden na de dag. is nog steeds onder het 7,4 minuut gemiddelde in NL
ja sowieso gaat het water uit tijdens het inzepenquote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je echt heel vuil bent, dan is het toch de zeep waar je schoon van wordt, niet het water. En tijdens het inzepen hoeft het water niet te stromen, want daar sta je dan niet onder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |