ah nee natuurlijk niet, ik heb gewoon zo;n sticker omdat ik geen gezeik wil als ik wel eens wat verder rijquote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo ver hoef ik Duitsland niet in om te tanken en inkopen te doen.
Idee is dat ze via accijns op benzine en toeristenbelasting indirect meebetalen, maar vraag me af of dat echt wat toevoegt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zou hier ook ingevoerd moeten worden, al die buitenlandse kentekens die je onderweg tegen komt van toeristen, werkenden en arbeidsmigranten maken gratis gebruik van het wegennet.
Zal vast voor de snelwegen worden. Dan rij ik wel binnendoor naar Lanaken om mijn tank te vullen. Meer nut dient dat land toch niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:48 schreef Abdus18 het volgende:
Ligt er natuurlijk net aan voor welke wegen dit gaat gelden in Belgie of dat ook mogelijk is of niet
Die arbeidsmigranten die in hun SK kenteken (geen flauw idee waar ze vandaan komen) over de A2 heen toeven, trekken zich in elk geval niets aan van de trajectcontrole. Trajectcontrole is discriminatie voor de mensen uit landen waar het OM een samenwerkingsverband mee heeft.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Idee is dat ze via accijns op benzine en toeristenbelasting indirect meebetalen, maar vraag me af of dat echt wat toevoegt.
Slowakije. Tja, trajectcontroles zijn sowieso waardeloos. Zet dan camera's in om te checken of mensen op de weg letten. Dat doet er tenminste toe.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die arbeidsmigranten die in hun SK kenteken (geen flauw idee waar ze vandaan komen) over de A2 heen toeven, trekken zich in elk geval niets aan van de trajectcontrole. Trajectcontrole is discriminatie voor de mensen uit landen waar het OM een samenwerkingsverband mee heeft.
Schijnbaar is dat tegenwoordig verplicht in elke nieuwe autoquote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:01 schreef silverhill het volgende:
[..]
Slowakije. Tja, trajectcontroles zijn sowieso waardeloos. Zet dan camera's in om te checken of mensen op de weg letten. Dat doet er tenminste toe.
Nederland kan je makkelijk met 1 tank vol doorkruisen, rare redenering dan.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Idee is dat ze via accijns op benzine en toeristenbelasting indirect meebetalen, maar vraag me af of dat echt wat toevoegt.
En het wordt levensgevaarlijk omdat je de weg haast niet meer ziet vanwege al die vignettenquote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:41 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind dit een zeer ongewenste maatregel die de mobiliteit van burgers in de EU een stuk duurder en complexer maakt. Dit soort vignetsystemen moeten juist geheel verdwijnen binnen de EU.
Welk onderhoud? Op sommige stukken stuiter je nog net niet van de weg af.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 10:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Kortom voor de Nederlanders die graag met hun sleurhut of mobilhome, of gewoon met de auto door België rijden betekend dat jullie ongeveer 11 euro per dag gaan moeten neerleggen als jullie door België naar het zuiden willen rijden
Ik als Belg vind het maar logisch dat jullie mee gaan betalen aan het onderhoud van onze wegen. Maar langs de andere kant vrees dat het weer allemaal duurder gaat worden ondanks ze zeggen dat het niet duurder zal worden.
Een land moet daar zelf voor zorgen. En gastvrij zijn voor de buitenlanders die thuis ook voor hun eigen wegen zorgen voor ons.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:03 schreef silverhill het volgende:
Overigens vind ik het helemaal niet zo gek. Buitenlanders zorgen ook gewoon voor ingebruikname van wegcapaciteit en slijtage, maar betalen daar niet voor. Dus dat daar een vergoeding tegenover staat vind ik prima.
Ook goed. Blokkeer die kuthaven van ze.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:56 schreef quo_ het volgende:
Er varen jaarlijks 20.000 zeeschepen door ONZE Oosterschelde naar Antwerpen. Laat die er allemaal 10.000 euro bij dokken en we zijn weer budgetneutraal.
Moeilijker is het niet.
In D hadden ze dit idee zo ook, werd verboden door de ECquote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:05 schreef RichardHammond het volgende:
Belgen helemaal blij omdat ze is voorgehouden dat de Nederlanders flink gaan betalen en de Belgen compensatie krijgen. Benieuwd wat de Europese Commissie hiervan vindt.
quote:Op vrijdag 10 juli 2026 23:17 schreef Lenny77 het volgende:
Ach, dat zeggen we al zo lang..
Gaat niet gebeuren.
Mark my words
( @:GGMM )
Ga er niet vanuit dat het onderhoud van de wegen erdoor verbeterdquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Welk onderhoud? Op sommige stukken stuiter je nog net niet van de weg af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |