abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 10:58:16 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221291908
quote:
Artikel komt van een Belgische openbare omroep:

Vanaf 1 mei volgend jaar zullen Belgen en buitenlanders een wegenvignet nodig hebben om op snel- en gewestwegen in ons land te rijden. Dat is als de ministerraad daar vandaag groen licht voor geeft. Wat weten we al over het vignet

Buitenlandse automobilisten moeten meebetalen voor het onderhoud van onze wegen, vinden de 3 Belgische gewesten, en dus komt er een wegenvignet. Maar een vignet alleen verplicht maken voor buitenlanders mag niet van Europa. Daardoor moeten ook Belgen het vignet kopen.

Wat weten we al over dat wegenvignet? We zetten alles even op een rijtje met VRT NWS-verkeersanker Hajo Beeckman.

1. Wanneer komt het wegenvignet er?

Het is nog met 2 woorden spreken, maar als alles goedgekeurd wordt, zullen vanaf 1 mei 2027 zowel buitenlanders als Belgen een digitaal vignet moeten hebben.

Het dossier staat vandaag op de agenda van de Vlaamse regering, die de knoop moet doorhakken. De grootste horde? De hervorming van de jaarlijkse verkeersbelasting, die onlosmakelijk met het vignet verbonden is.

Vlaanderen en Wallonië zijn al langer vragende partij. Enkel Brussel opteerde lange tijd voor een stadstol. Nu de Brusselse regering definitief gevormd is, viel de beslissing om die stadstol voorlopig in de koelkast te stoppen.

2 Waar heb je het wegenvignet nodig?
Het wegenvignet zal van toepassing zijn op alle autosnelwegen, autosnelwegringen en overige gewestwegen. Concreet gaat het dus over alle Vlaamse en Waalse hoofdwegen: wegen waar je 70 km/u mag rijden of meer.

Wie zijn auto enkel gebruikt voor korte, lokale verplaatsingen, moet er mogelijk geen kopen. Voor vrachtwagens komt er sowieso geen vignet. Daar blijft het systeem van de kilometerheffing gelden. Hoe het wegenvignet vorm zal krijgen voor motorrijders, is op dit moment nog niet duidelijk.

Een vignet zou per dag, 10 dagen, een maand, 3 maanden of een jaar kunnen worden aangekocht.

3. Hoeveel zal het kosten?
Je koopt het digitale vignet straks online via een website of app. Het systeem linkt je aankoop meteen aan je nummerplaat. Je kiest zelf de geldigheidsduur: 1 dag, 10 dagen, 1 tot 3 maanden of een heel jaar.

De prijs hangt af van de CO2-uitstoot van je wagen. Rij je elektrisch (nul uitstoot)? Dan kost een jaarvignet je 90 euro. Voor wagens met minimaal Euronorm 4 betaal je 100 euro. Eigenaars van de meest vervuilende auto's tikken de hoogste prijs af: 125 euro.

4. Wat met de verkeersbelasting?
Vlaams minister van Financiën Ben Weyts (N-VA) koppelt het vignet rechtstreeks aan de hervorming van de jaarlijkse verkeersbelasting. De Vlaamse regering wil namelijk voorkomen dat we in totaal meer verkeersbelastingen gaan betalen.

"Hoe ze dat precies aanpakken, blijft vaag", merkt Hajo Beeckman op. "Weyts benadrukt dat nog niets in steen gebeiteld staat. We moeten dus afwachten hoe die compensatie voor de Vlaming eruitziet."

Of ook Wallonië en Brussel hun verkeersbelasting op een vergelijkbare manier aanpassen, is nog een vraagteken.

5. Hoe wordt het wegenvignet gecontroleerd?
Omdat het vignet digitaal is en vasthangt aan je nummerplaat, kunnen de slimme ANPR-camera's dit moeiteloos controleren.
bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/07/10/wegenvignet-belgie/
Kortom voor de Nederlanders die graag met hun sleurhut of mobilhome, of gewoon met de auto door België rijden betekend dat jullie ongeveer 11 euro per dag gaan moeten neerleggen als jullie door België naar het zuiden willen rijden

Ik als Belg vind het maar logisch dat jullie mee gaan betalen aan het onderhoud van onze wegen. Maar langs de andere kant vrees dat het weer allemaal duurder gaat worden ondanks ze zeggen dat het niet duurder zal worden.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221291926
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 10:58 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Kortom voor de Nederlanders die graag met hun sleurhut of mobilhome, of gewoon met de auto door België rijden betekend dat jullie ongeveer 11 euro per dag gaan moeten neerleggen als jullie door België naar het zuiden willen rijden

Ik als Belg vind het maar logisch dat jullie mee gaan betalen aan het onderhoud van onze wegen. Maar langs de andere kant vrees dat het weer allemaal duurder gaat worden ondanks ze zeggen dat het niet duurder zal worden.
En waarom denk jij dat ze dat geld gaan gebruiken voor het onderhoud van de wegen?
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 11:05:12 #3
Belg
pi_221291932
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En waarom denk jij dat ze dat geld gaan gebruiken voor het onderhoud van de wegen?
Wel ze zouden toch moeten. Aan de ene kant snap ik hun wel. Al die Nederlanders die naar het zuiden gaan gebruiken onze wegen en betalen letterlijk geen cent aan onze wegen.

Ik verwacht dan ook een kwaliteitsinjectie van de Belgische snelwegen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:05:31 #4
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_221291937
Belgen helemaal blij omdat ze is voorgehouden dat de Nederlanders flink gaan betalen en de Belgen compensatie krijgen. Benieuwd wat de Europese Commissie hiervan vindt.
pi_221291939
Wat zijn gewestwegen?
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 11:06:21 #6
Belg
pi_221291940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:05 schreef RichardHammond het volgende:
Belgen helemaal blij omdat ze is voorgehouden dat de Nederlanders flink gaan betalen en de Belgen compensatie krijgen. Benieuwd wat de Europese Commissie hiervan vindt.
Wij moeten ook "betalen"

Weliswaar zal onze verkeersbelasting wat verminderen waardoor het voor onze Belgen gelijk blijft.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 11:07:06 #7
Belg
pi_221291942
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat zijn gewestwegen?
Dat zijn wegen die gemeenten elkaar verbinden vooral de "N-wegen"
pi_221291944
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:06 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Wij moeten ook "betalen"

Weliswaar zal onze verkeersbelasting wat verminderen waardoor het voor onze Belgen gelijk blijft.
Ha! Dat kennen we hier in NL ook. Dat heet 'iemand een worst voorhouden'. _O-

Wij wachten ook nog geduldig op het kwartje van Kok en de ¤1000,- van Rutte :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_221291949
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:07 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Dat zijn wegen die gemeenten elkaar verbinden vooral de "N-wegen"
Ah ja, was ik al bang voor. Ik kom veel in België, woon vlak bij de grens, maar niet persé op de snelwegen, wel veel op N-wegen.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 11:09:02 #10
8781 crew  Frutsel
pi_221291953
Wordt dus vandaag definitief besloten (of afgeschoten) ?
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 11:10:25 #11
Belg
pi_221291960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ah ja, was ik al bang voor. Ik kom veel in België, woon vlak bij de grens, maar niet persé op de snelwegen, wel veel op N-wegen.
Vind het wel overdreven dat ze gewestwegen ook willen voorzien van een wegenvignet.

Even goedkoop boodschappen doen zit er niet meer in...
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:10:29 #12
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_221291961
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:06 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Wij moeten ook "betalen"

En dat mag dus niet van de Europese Commissie.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:11:22 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221291964
quote:
Maar een vignet alleen verplicht maken voor buitenlanders mag niet van Europa.
De grootste inkomsten gaan dus komen uit de zakken van de Belgen zelf. En dat was natuurlijk vanaf het begin de bedoeling, je roept dat je wil dat de buitenlanders bijdragen aan het onderhoud van de wegen die ze gebruiken (welk onderhoud ?), en dat je "helaas" dan ook je eigen inwoners een poot uitdraait. Leuk toch, de EU als excuus voor graaien.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 11:11:51 #14
Belg
pi_221291968
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:10 schreef RichardHammond het volgende:

[..]
En dat mag dus niet van de Europese Commissie.
Wel als ze de verkeersbelastingen gaan hervormen?

Wel stiekem hoop ik dat toch dat het niet mag. Want zal voor mij sowieso ook duurder uitkomen.
pi_221291971
Komt er niet in de huidige vorm. Is tegen Europese regels op de manier waarop de Belgische overheid dit wil invoeren.

Duitse versie was om dezelfde reden nietig verklaard door het Hof van Justitie. Als Belgie de belasting aanpast zodat Belgen gecompenseerd worden voor het vignet, dan is dit onwettig.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:14:19 #16
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_221291976
Kan ik de reparatiekosten aan mijn wagen declareren bij de Belgische regering na het rijden over de Belgische 'wegen'?
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 11:16:57 #17
Belg
pi_221291993
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:12 schreef Mikeytt het volgende:
Komt er niet in de huidige vorm. Is tegen Europese regels op de manier waarop de Belgische overheid dit wil invoeren.

Duitse versie was om dezelfde reden nietig verklaard door het Hof van Justitie. Als Belgie de belasting aanpast zodat Belgen gecompenseerd worden voor het vignet, dan is dit onwettig.
Tjah. Dan moeten ze maar als in Frankrijk een tolwegen maken als ze willen dat ze meer betalen
pi_221292025
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:16 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Tjah. Dan moeten ze maar als in Frankrijk een tolwegen maken als ze willen dat ze meer betalen
Tolwegen mogen, want dan wordt iedereen belast.

De Belgische overheid wil nu de belasting aanpassen zodat Belgen niet meer gaan betalen dan nu. Dat is tegen Europese regels. Zo'n vignet mag je alleen invoeren als Belgen ook meer gaan betalen.

Duitsland wilde hetzelfde invoeren. Nederland en Oostenrijk hebben Duitsland toen aangeklaagd en gewonnen:
https://www.euronews.com/(...)ates-against-foreign
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221292029
quote:
Onder de geplande tol zouden degenen die op de Duitse snelwegen rijden een jaarlijkse vergoeding van maximaal 130 euro in rekening zijn gebracht, maar degenen met in Duitsland geregistreerde auto's zouden een overeenkomstige verlaging van de motorrijtuigenbelasting hebben gekregen.
Het Europese Hof van Justitie heeft geoordeeld dat een geplande Duitse tol voor auto's buitenlandse bestuurders discrimineert en de EU-wetgeving schendt.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:21:34 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221292031
België is een parodie op een land.
pi_221292041
verdienen ze niet genoeg aan alle Nederlanders die hun benzine en sigaretten daar gaan halen?
pi_221292049
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:23 schreef gianni61 het volgende:
verdienen ze niet genoeg aan alle Nederlanders die hun benzine en sigaretten daar gaan halen?
Die kan je tegenwoordig beter in Luxemburg halen. Toch iets goedkoper, ook met extra benzineverbruik. _O_
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221292063
quote:

[..]

Ik weet niet hoor, maar dit is wel een beetje dubbel op incasseren

Als hollander zijn er eigenlijk 2 routes die veel bereden worden

Van Eindhoven/Breda via Antwerpen naar Parijs of Calais
Van Maastricht, via Luik naar Luxemburg

Via Antwerpen is altijd kut, de wegen zijn slecht en er is geen doorkomen aan (file)
Via Luik is eigenlijk altijd goed te doen, die weg ligt er goed bij, dat traject ligt er zo goed bij omdat de EU daar fors aan bij heeft gedragen via TEN-T

In beide gevallen is het gek om daar geld voor te vragen.

Hoe dan ook, via Duitsland is voor mij nauwelijks om, ik rij wel via duitsland _O_
pi_221292101
Ja ik kan me moeilijk voorstellen dat de EU dit wenselijk vindt, Europese landen die elkaars verkeer gaan belasten.

quote:
De prijs hangt af van de CO2-uitstoot van je wagen. Rij je elektrisch (nul uitstoot)? Dan kost een jaarvignet je 90 euro. Voor wagens met minimaal Euronorm 4 betaal je 100 euro. Eigenaars van de meest vervuilende auto's tikken de hoogste prijs af: 125 euro.
Ik vind dit nog best duur ook trouwens, als ik zie wat een Belgische burger aan wegenbelasting betaalt...
pi_221292130
Zou hier ook ingevoerd moeten worden, al die buitenlandse kentekens die je onderweg tegen komt van toeristen, werkenden en arbeidsmigranten maken gratis gebruik van het wegennet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Spellchecker vrijdag 10 juli 2026 @ 11:52:18 #26
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221292294
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:10 schreef capuchon_jongen het volgende:

Even goedkoop boodschappen doen zit er niet meer in...
Het is nog geen 1 mei 2027 :+
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:53:10 #27
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221292312
100 euro voor een vignet van een jaar?
Zijn die Belgen helemaal betoeterd?

En zijn hun wegen al verbeterd of gaan ze dat geld daar dan aan besteden?
Anders loont het nog het meeste fijn om België heen te gaan rijden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221292315
Je zou geld toe moeten krijgen voor het over belgische wegen rijden.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:02:36 #29
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221292373
quote:

[..]

Hallo Belg, wij betalen toch al mee als we daar tanken?
Nederlanders zullen wel massaal in belgie tanken. Ik denk dat je wel kunt stellen dat er door NLers veel meer aan liters getankt wordt dan bijbehorende kilometers gereden.

m.a.w. dit is het begin van het einde, straks moeten jullie ook het viervoudige betalen in NL om door te rijden dan?
Lachen joh.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:04:34 #30
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221292383
Kost het voor de motor net zoveel als voor de auto of krijg je met de motor vrijstelling?
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:35:21 #31
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_221292587
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
Kost het voor de motor net zoveel als voor de auto of krijg je met de motor vrijstelling?
Ja
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2026 @ 12:35:43 #32
510587 crew  Watmoetjenou
pi_221292589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:16 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Tolwegen in Frankrijk zijn vaak particuliere wegen, niet van de overheid dus.

Dus het onderhoud moet ook particulier betaald worden
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:40:09 #33
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221292625
En dan zijn we "een" europa.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 10 juli 2026 @ 12:49:04 #34
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221292748
Ik laat nu elke maand een paar honderd euro achter in België en gebruik daarvoor nog geen kilometer Belgische weg. Lijkt me een prima deal voor onze zuiderburen, toch?
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:02:21 #35
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221292944
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja
Ga toch weg joh maffe gek!
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:06:03 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221293016
quote:
Ja leuk stukje ironie.

Maar het probleem in Belgie is juist dat de wegen kapot gereden worden en dat er geen geld gevonden kan worden om dat onderhoud goed vorm te geven.

Elektrische auto's zijn doorgaans veel zwaarder en beschadigen wegen dus iets meer dan benzineauto's dus als je echt probeert te navigeren op "de beschadiger betaalt voor het herstel" dan zouden elektrische auto's meer moeten betalen dan benzineauto's met hetzelfde formaat. Eigenlijk zou je voor kilogrammen moeten betalen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_221293075
Als dit plan al doorgang zou kunnen vinden, wat ik niet verwacht gezien exact dezelfde situatie eerder in Duitsland, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat Belgen vanaf 1 mei 2027 moeten betalen voor het gebruik van de Nederlandse wegen. Simpelweg regelgeving invoeren die bepaald dat elke Belgische rijder in ons land exact hetzelfde tarief + 10% moet betalen.
pi_221293149
1 juni 2027. Belgische pomphouders balen van mislopen 90% van hun klandizie, hoe zou dat nu komen
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:16:08 #39
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_221293157
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:02 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ga toch weg joh maffe gek!
Jeetje, wat een frustratie. :')
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:30:52 #40
3542 Gia
User under construction
pi_221293410
Aangezien we net zo snel in Duitsland zijn als in Belgie als we een keertje goedkoop rookwaar voor de zoon en een volle tank willen, gecombineerd met een dagje lekker toeren, gaan we Belgie dan maar mijden. Geen restaurantje, geen biertje op het terras. Wordt dan Duitsland.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:32:05 #41
3542 Gia
User under construction
pi_221293426
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:35 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Tolwegen in Frankrijk zijn vaak particuliere wegen, niet van de overheid dus.

Dus het onderhoud moet ook particulier betaald worden
En die zijn makkelijk te vermijden. Dat betaal je ook graag als je haast hebt.
Maar vermijd in Belgie eens elke weg waar je 70 of harder mag!
  vrijdag 10 juli 2026 @ 13:41:19 #42
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221293610
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:16 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Jeetje, wat een frustratie. :')
Valt wel mee, maar ik heb gewoon een hekel aan corona.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 14:00:29 #43
Belg
pi_221293788
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja
Zoiets doe je in VBL/WK forum niet in NWS
  vrijdag 10 juli 2026 @ 14:12:45 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221293857
Lijkt me niet de juiste weg om een eenwording te bevorderen. Denk dat de eu hier ook wel een mening over gaat vormen.

Lappendeken met allerlei vage tols en vignetten. Niks meer onbezorgd de grens over, wat 'vrij verkeer' moet zijn. Dit kan nooit de bedoeling zijn die hoepels.

Hier is dus de politiek voor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 juli 2026 @ 14:14:16 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221293862
Droevig, echt heel droevig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 juli 2026 @ 14:14:30 #46
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_221293863
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:41 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Valt wel mee, maar ik heb gewoon een hekel aan corona.
Smaakt prima met dit weer B:)B
  vrijdag 10 juli 2026 @ 14:22:47 #47
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221293909
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Smaakt prima met dit weer B:)B
Behalve dat het je radioactief maakt.
pi_221293921
Ik zal er aan denken voor mijn mobilhome.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 14:45:43 #49
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221294040
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:30 schreef Gia het volgende:
Aangezien we net zo snel in Duitsland zijn als in Belgie als we een keertje goedkoop rookwaar voor de zoon en een volle tank willen, gecombineerd met een dagje lekker toeren, gaan we Belgie dan maar mijden. Geen restaurantje, geen biertje op het terras. Wordt dan Duitsland.
Maar in duitsland heb je toch ook de umwelt stickers? Die kosten natuurlijk niet de kop maar heb je eigenlijk wel nodig.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat Nederland niet al zo;n systeem heeft. Als je kijkt wat hier allemaal rond rijdt en gratis gebruik maakt van onze infrastructuur.
Drop you like an ill, bad habit
  vrijdag 10 juli 2026 @ 14:53:31 #50
3542 Gia
User under construction
pi_221294082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 14:45 schreef pmponer het volgende:

[..]
Maar in duitsland heb je toch ook de umwelt stickers? Die kosten natuurlijk niet de kop maar heb je eigenlijk wel nodig.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat Nederland niet al zo;n systeem heeft. Als je kijkt wat hier allemaal rond rijdt en gratis gebruik maakt van onze infrastructuur.
Zo ver hoef ik Duitsland niet in om te tanken en inkopen te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')