Jaquote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
Kost het voor de motor net zoveel als voor de auto of krijg je met de motor vrijstelling?
Tolwegen in Frankrijk zijn vaak particuliere wegen, niet van de overheid dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Tjah. Dan moeten ze maar als in Frankrijk een tolwegen maken als ze willen dat ze meer betalen
Ga toch weg joh maffe gek!quote:
Ja leuk stukje ironie.quote:De prijs hangt af van de CO2-uitstoot van je wagen. Rij je elektrisch (nul uitstoot)? Dan kost een jaarvignet je 90 euro. Voor wagens met minimaal Euronorm 4 betaal je 100 euro. Eigenaars van de meest vervuilende auto's tikken de hoogste prijs af: 125 euro.
En die zijn makkelijk te vermijden. Dat betaal je ook graag als je haast hebt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:35 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Tolwegen in Frankrijk zijn vaak particuliere wegen, niet van de overheid dus.
Dus het onderhoud moet ook particulier betaald worden
Valt wel mee, maar ik heb gewoon een hekel aan corona.quote:
Zoiets doe je in VBL/WK forum niet in NWSquote:
Smaakt prima met dit weerquote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Valt wel mee, maar ik heb gewoon een hekel aan corona.
Behalve dat het je radioactief maakt.quote:
Maar in duitsland heb je toch ook de umwelt stickers? Die kosten natuurlijk niet de kop maar heb je eigenlijk wel nodig.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:30 schreef Gia het volgende:
Aangezien we net zo snel in Duitsland zijn als in Belgie als we een keertje goedkoop rookwaar voor de zoon en een volle tank willen, gecombineerd met een dagje lekker toeren, gaan we Belgie dan maar mijden. Geen restaurantje, geen biertje op het terras. Wordt dan Duitsland.
Zo ver hoef ik Duitsland niet in om te tanken en inkopen te doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:45 schreef pmponer het volgende:
[..]
Maar in duitsland heb je toch ook de umwelt stickers? Die kosten natuurlijk niet de kop maar heb je eigenlijk wel nodig.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat Nederland niet al zo;n systeem heeft. Als je kijkt wat hier allemaal rond rijdt en gratis gebruik maakt van onze infrastructuur.
ah nee natuurlijk niet, ik heb gewoon zo;n sticker omdat ik geen gezeik wil als ik wel eens wat verder rijquote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo ver hoef ik Duitsland niet in om te tanken en inkopen te doen.
Idee is dat ze via accijns op benzine en toeristenbelasting indirect meebetalen, maar vraag me af of dat echt wat toevoegt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zou hier ook ingevoerd moeten worden, al die buitenlandse kentekens die je onderweg tegen komt van toeristen, werkenden en arbeidsmigranten maken gratis gebruik van het wegennet.
Zal vast voor de snelwegen worden. Dan rij ik wel binnendoor naar Lanaken om mijn tank te vullen. Meer nut dient dat land toch niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:48 schreef Abdus18 het volgende:
Ligt er natuurlijk net aan voor welke wegen dit gaat gelden in Belgie of dat ook mogelijk is of niet
Die arbeidsmigranten die in hun SK kenteken (geen flauw idee waar ze vandaan komen) over de A2 heen toeven, trekken zich in elk geval niets aan van de trajectcontrole. Trajectcontrole is discriminatie voor de mensen uit landen waar het OM een samenwerkingsverband mee heeft.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Idee is dat ze via accijns op benzine en toeristenbelasting indirect meebetalen, maar vraag me af of dat echt wat toevoegt.
Slowakije. Tja, trajectcontroles zijn sowieso waardeloos. Zet dan camera's in om te checken of mensen op de weg letten. Dat doet er tenminste toe.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die arbeidsmigranten die in hun SK kenteken (geen flauw idee waar ze vandaan komen) over de A2 heen toeven, trekken zich in elk geval niets aan van de trajectcontrole. Trajectcontrole is discriminatie voor de mensen uit landen waar het OM een samenwerkingsverband mee heeft.
Schijnbaar is dat tegenwoordig verplicht in elke nieuwe autoquote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:01 schreef silverhill het volgende:
[..]
Slowakije. Tja, trajectcontroles zijn sowieso waardeloos. Zet dan camera's in om te checken of mensen op de weg letten. Dat doet er tenminste toe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |