quote:Een vierjarig meisje in de Duitse deelstaat Saksen-Anhalt is woensdagmiddag door de hond van het gezin doodgebeten. De politie doet onderzoek naar de rol van haar moeder en een kennis, die aanwezig waren tijdens de aanval.
Het meisje speelde rond 16.30 uur met de hond in een appartement in de plaats Drosa, toen hij haar aanviel. Aanwezigen probeerden de hond bij het meisje weg te halen, maar dit was tevergeefs. Het kind liep ernstige verwondingen op en overleed ter plekke.
Het gaat vermoedelijk om een Amerikaanse staffordshireterriër. Dit is een hond die bekendstaat om zijn spierkracht. In Saksen-Anhalt staat deze hond op een lijst van potentieel gevaarlijke honden.
Volgens de politie is de hond onder begeleiding van een dierenarts naar het asiel gebracht. Het is niet bekendgemaakt wat er met het dier gaat gebeuren.
De politie is een onderzoek begonnen naar de 32-jarige moeder van het meisje en een 30-jarige kennis. Het moet uitwijzen of de aanval voorkomen had kunnen worden.
De burgemeester van de gemeente Östernienburger Land, waar Drosa onder valt, vertelde tegen de lokale omroep MDR dat de hond eerder bij een bijtincident betrokken was geweest. Het dier doorstond later een zogeheten temperamentstest.
Dat is vermoedelijk juist. Als er met die hond al meer dan eens bijtincidenten zijn geweest, was ie wel afgenomen en wellicht afgemaakt.quote:
De kans is inderdaad best wel groot dat de het gedrag van de eigenaar en de opvoeding (of het gebrek daaraan) een rol spelen bij hoe de hond in het leven staat.quote:Dit ligt aan de eigenaar niet aan de hond ...
Als de eigenaar de hond goed had opgevoed was dit nooit gebeurd ...
Vrijwel alle honden zijn zachtaardig naar mensen toe als ze lekker in hun vel zitten.quote:Het is een zachtaardig ras ...
Geen idee, daar was ik niet bij. Het is bij bijtincidenten niet uitzonderlijk dat er inderdaad iets aan vooraf is gegaan. Een kind van 4 wat lief is voor de hond zal normaal gesproken niet gezien worden als een bedreigingquote:Het slachtoffer ademde ook wel heel provocerend in zijn richting ...
Er is absoluut sprake van agressie. Bij waaks gedrag bijt een hond niet direct door.quote:Er is geen sprake van agressie, dit is puur waaks gedrag dat verkeerd is begrepen ...
correct. Die blaffende ratten worden zelden fatsoenlijk opgevoed.quote:Chihuahua's bijten statistisch gezien véél vaker, daar hoor je nooit iemand over ...
Je moet nooit kinderen in de buurt van een angstige hond laten komen. Angstige honden zijn onberekenbaar. Das als baasje aangeeft dat het een angstige hond is, heeft baasje gefaald.[quote]quote:Normaal is het echt een angsthaas, hij is waarschijnlijk ergens van geschrokken ...
quote:Een Amerikaanse staffordshireterriër heeft in de Duitse deelstaat Saksen-Anhalt een 4-jarig meisje doodgebeten. Dat melden verschillende Duitse media. Het dier woonde bij het gezin en was de oogappel van de moeder van het kind.
Het drama gebeurde gisterenmiddag in de gemeente Östernienburger Land. Een niet nader genoemde getuige verwittigde kort na 16 uur de politie, volgens de krant ‘Bild’. “Kom snel, er is iets vreselijks gebeurd”, klonk het in paniek.
Toen de hulpdiensten aankwamen in de flat van het gezin, probeerden ze de zwaargewonde Matilda (4) nog te reanimeren, maar tevergeefs. De nieuwssite ‘Focus’ meldt dat ze meerdere keren gebeten was.
Normaal
Agenten zeggen dat de donkergrijze hond zich op dat moment normaal gedroeg. “Geen direct gevaar door de hond”, staat in het politierapport.
De moeder (32) van het kind kreeg psychologische bijstand, net als de toegesnelde politiemensen. De vrouw is de eigenaar van de hond en liet op sociale media vaak zien hoe hecht haar band met de stafford was. Een week voor de aanval postte ze nog een foto van zichzelf met het dier, waarbij ze schreef: “Jij bent alles voor mij”, met een rood hartje.
In beslag genomen
De hond is na het incident in beslag genomen en naar een asiel gebracht. Er is een onderzoek ingesteld naar de 32-jarige moeder en een 30-jarige kennis wegens dood door schuld, volgens de openbare omroep ‘MDR’.
Volgens experts kan het gedrag van staffords plots omslaan, “zo snel als een Ferrari optrekt”. Dat kan je in de video hieronder zien: (te zien in filmpje in de nieuwslink)
quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is vermoedelijk juist. Als er met die hond al meer dan eens bijtincidenten zijn geweest, was ie wel afgenomen en wellicht afgemaakt.
[..]
De kans is inderdaad best wel groot dat de het gedrag van de eigenaar en de opvoeding (of het gebrek daaraan) een rol spelen bij hoe de hond in het leven staat.
[..]
Vrijwel alle honden zijn zachtaardig naar mensen toe als ze lekker in hun vel zitten.
[..]
Geen idee, daar was ik niet bij. Het is bij bijtincidenten niet uitzonderlijk dat er inderdaad iets aan vooraf is gegaan. Een kind van 4 wat lief is voor de hond zal normaal gesproken niet gezien worden als een bedreiging
[..]
Er is absoluut sprake van agressie. Bij waaks gedrag bijt een hond niet direct door.
[..]
correct. Die blaffende ratten worden zelden fatsoenlijk opgevoed.
[..]
Je moet nooit kinderen in de buurt van een angstige hond laten komen. Angstige honden zijn onberekenbaar. Das als baasje aangeeft dat het een angstige hond is, heeft baasje gefaald.
Ja deze baby deed het ook foutquote:Op donderdag 9 juli 2026 23:13 schreef marc0871 het volgende:
Ja, of het kind was voor de zoveelste keer dat dier aan het klieren.
Een dier wordt niet zomaar vals.
Ze zijn het nog aan het onderzoeken, dus we weten het niet.
Gelijk heb je,quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:13 schreef marc0871 het volgende:
Ja, of het kind was voor de zoveelste keer dat dier aan het klieren.
Jawel dus, want hij is eerder bij een bijtincident betrokken geweest. Spuitje voor de hond en de eigenaar a.u.b.quote:
Er is wel een 4-jarig meisje dood. Die heeft vast niet gevraagd om zo'n kutjoekel.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:17 schreef Peppert het volgende:
Een kwestie van eigen schuld, dikke bult. Ik heb er nul medelijden mee. Met een heel klein beetje verstand is dit te voorzien. Iedereen met een IQ boven de 75 zou dit kunnen bedenken. Als ik zonder enige expertise bommen ga opslaan in een garagebox onder een sociale huurflat, dan weet ik dat het op een ongelukkige dag helemaal mis kan gaan. Met alle gevolgen van dien, waarbij de ledematen alle kanten op kunnen vliegen.
Doorgefokte kutbeesten. Maar daar kunnen ze niks aan doen, de fokkers en eigenaars daarentegen..quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is wel een 4-jarig meisje dood. Die heeft vast niet gevraagd om zo'n kutjoekel.
Ja, ook totaal geen enkel nut. Als mensen nu de ruimte hebben, zo'n beest op kunnen voeden en hij echt als waakhond dient, maar dat is 99 van de 100 keer niet het geval.quote:
Ik heb het over de ouders & verzorgers. Het kind is een onschuldig slachtoffer van tokkie-ouders.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is wel een 4-jarig meisje dood. Die heeft vast niet gevraagd om zo'n kutjoekel.
Heb je het al, een hond van dit formaat in een flat…quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:16 schreef maily het volgende:
Van een andere nieuwsbron:
Kom snel; er is iets vreselijks gebeurd. Stafford bijt Matilda (4) dood in Duitsland
[..]
Ja, dat zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:34 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heb je het al, een hond van dit formaat in een flat…
Eigenlijk wel, net zoals je vroeger nog een leeuw of een aap als huisdier mocht houden mag een hond verbieden om te houden op een flatje of veel te kleine behuizing dat inmiddels ook wel, gewoon triest en dierenmishandeling, plus het risico dat ze een klein kind pakken.quote:
quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja deze baby deed het ook fout
Ben je nou echt zo achterlijk?
https://www.omroepflevola(...)oodgebeten-door-hond
Nou ja, kweenie hoor.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelijk heb je,
het was de schuld van dat kind
Wat een wa.......... post van jou
Dan is het aan de ouder om daar op te letten, laat nooit een klein kind alleen met een hond en zorg er voor dat de hond de kinderen boven zich stelt (in de roedel). Heb ervaring met bull-mastiffs en kleine kinderen, de honden waren lieve sukkels tov de kinderen, alleen ging het op een gegeven moment mis met een klein buurhondje (heeft het toen gelukkig overleefd) maar het vertrouwen was wel weg.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 02:04 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, kweenie hoor.
Het zou iig niet voor het eerst zijn dat ik kinderen van die leeftijd zich op een hond zie laten vallen met hun volle gewicht.
Of dat er aan staarten, oren en lippen wordt getrokken of zelfs in de ogen wordt geprikt.
Als je dan een ras hebt dat niet of maar kort voor het uitvallen gaat grommen en een kind die waarschuwing niet snapt, heb je gauw de poppen aan het dansen.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 02:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan is het aan de ouder om daar op te letten, laat nooit een klein kind alleen met een hond en zorg er voor dat de hond de kinderen boven zich stelt (in de roedel). Heb ervaring met bull-mastiffs en kleine kinderen, de honden waren lieve sukkels tov de kinderen, alleen ging het op een gegeven moment mis met een klein buurhondje (heeft het toen gelukkig overleefd) maar het vertrouwen was wel weg.
Op donderdag 9 juli 2026 23:13 schreef Ivo1985 het volgende:quote:
Precies. Kan nooit goed zijn voor zo’n beest. En als het niet goed is voor een beest wordt de kans groter dat zo’n beest zich gaat misdragen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 01:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, net zoals je vroeger nog een leeuw of een aap als huisdier mocht houden mag een hond verbieden om te houden op een flatje of veel te kleine behuizing dat inmiddels ook wel, gewoon triest en dierenmishandeling, plus het risico dat ze een klein kind pakken.
Daar zou ik al niet op aan laten komen. Na de eerste keer een kwade blik of grommen zou het al einde oefening zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 06:24 schreef tesssssssss het volgende:
Die hond was bij mij na het eerste bijtincident al niet meer in de buurt van mijn kind gekomen.
Yup.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:08 schreef Peppert het volgende:
Tokkies nemen een vechthond in huis en zijn vervolgens geschokt dat het dier doet waarvoor het is gefokt.
Nou ja, zo´n klein schoothondje/kutlikkertje kan prima op een flat.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 01:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, net zoals je vroeger nog een leeuw of een aap als huisdier mocht houden mag een hond verbieden om te houden op een flatje of veel te kleine behuizing dat inmiddels ook wel, gewoon triest en dierenmishandeling, plus het risico dat ze een klein kind pakken.
Waar lees jij tokkie dan? De ouders hebben niet gebeten, dat deed de hond.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:23 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik heb het over de ouders & verzorgers. Het kind is een onschuldig slachtoffer van tokkie-ouders.
Ja, zo'n opgevoerde rat kan prima op zo'n flatje, maar een grote hond die veel meer beweging en ruimte nodig heeft, is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, zo´n klein schoothondje/kutlikkertje kan prima op een flat.
Ik zie best wel vaak mensen met zo'n vechthond lopen en dat ze 'm dan amper onder controle hebben.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Yup.
Die honden moet je streng op voeden.
Ik heb te vaak mensen gezien die dat dier vertroetelen met allerlei gedragsproblemen als gevolg.
Ja, neem maar een huiskat of cavia als je in een klein hok woont.quote:
Ik ben op zich tegen diploma's en certificaten voor elke scheet, maar ik snap je punt. Ik zou vooral kijken naar hoe geschikt is een dier voor een bepaalde woning en hoe geschikt/nodig is een dier als huisdier.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja, neem maar een huiskat of cavia als je in een klein hok woont.
Ben sowieso wel voorstander voor een soort diploma of certificaat als je een huisdier wil hebben
Elke hond kan prima op een flat.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, zo´n klein schoothondje/kutlikkertje kan prima op een flat.
Ik weet niet of het alleen met opvoeden te maken heeft. Tuurlijk is dat een groot onderdeel, maar het karakter zit nou eenmaal in de hond. Ik zag gister een filmpje waarin iemand vertelt dat het gemoed van zo'n hond als deze binnen nog minder dan een seconde kan omslaan. Van heel lief naar agressief. Een hond als deze geeft heel weinig signalen af en gaat meteen bijten. En dat maakt zo'n hond gevaarlijk. Dan kun je opvoeden wat je wilt, dit kun je denk ik niet tegen houden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Yup.
Ik heb te vaak mensen gezien die dat dier vertroetelen met allerlei gedragsproblemen als gevolg.
Het zijn vaak de figuren die de hond op het ene moment helemaal vertroetelen en op andere momenten de tering slaan. Wordt net zo wispelturig als zijn baas. Mensen die denken dat boos en panisch schreeuwen autoriteit uitstraalt. Dan ook nog eens hoogstens 500 meter op een dag lopen met een hond en in een klein rommelig huis wonen, waarbij het eigenlijk in het hele gezin aan orde en regels ontbreekt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Yup.
Natuurlijk heeft het niet alleen met opvoeden te maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het alleen met opvoeden te maken heeft. Tuurlijk is dat een groot onderdeel, maar het karakter zit nou eenmaal in de hond. Ik zag gister een filmpje waarin iemand vertelt dat het gemoed van zo'n hond als deze binnen nog minder dan een seconde kan omslaan. Van heel lief naar agressief. Een hond als deze geeft heel weinig signalen af en gaat meteen bijten. En dat maakt zo'n hond gevaarlijk. Dan kun je opvoeden wat je wilt, dit kun je denk ik niet tegen houden.
De ouders namen een hond van een tokkie ras in huis vandaar dus tokkie ouders.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar lees jij tokkie dan? De ouders hebben niet gebeten, dat deed de hond.
Is in feite niet echt te doen alles waar pitbull bloed is zit in onbetrouwbaar geworden door wild fok. En er is nu eenmaal een bepaalde groep mensen die persé een dergelijke hond willen houden. Want ze zijn lekker stoer en zooooo vreselijk lief.....quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:
Typische hond weer...
Waarom die nog niet verboden zijn is echt een raadsel.
Inderdaad. Terwijl in veel Europese landen (zoals Frankrijk en Duitsland) rassen als de American Pit Bull Terrier, de Japanse Tosa en de Argentijnse Mastiff al verboden zijn of zwaar aan banden gelegd.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:
Typische hond weer...
Waarom die nog niet verboden zijn is echt een raadsel.
Het helpt ook niet dat er vanaf de jaren '70 een lobby aan de gang is om deze schatjes als familiehond te verkopen ("wist u dat ze vroeger nanny dogs werden genoemd?") en dat al die lulkoek zoals met alles eigenlijk door het internet exponentieel meer bereik heeft gekregen zodat elke Anja bij een zoekopdracht leest dat ze gerust zo'n landhaai in huis kan halen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is in feite niet echt te doen alles waar pitbull bloed is zit in onbetrouwbaar geworden door wild fok. En er is nu eenmaal een bepaalde groep mensen die persé een dergelijke hond willen houden. Want ze zijn lekker stoer en zooooo vreselijk lief.....
Bullterriërs hebben de bijnaam landhaai als pup omdat die dan echt zeer bijtlustig zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het helpt ook niet dat er vanaf de jaren '70 een lobby aan de gang is om deze schatjes als familiehond te verkopen ("wist u dat ze vroeger nanny dogs werden genoemd?") en dat al die lulkoek zoals met alles eigenlijk door het internet exponentieel meer bereik heeft gekregen zodat elke Anja bij een zoekopdracht leest dat ze gerust zo'n landhaai in huis kan halen.
Dat is dus inderdaad waarom je bij nestjes puppy's van pits soms er een hele tros uit kunt trekken omdat ze elkaar niet loslaten en constant aan het speelvechten zijn. Ik denk dus dat dat er niet echt uit te krijgen is.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bullterriërs hebben de bijnaam landhaai als pup omdat die dan echt zeer bijtlustig zijn.Bij goede opvoeding zou dit moeten verbeteren als ze ouder zijn.
Trophy dogs...quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is in feite niet echt te doen alles waar pitbull bloed is zit in onbetrouwbaar geworden door wild fok. En er is nu eenmaal een bepaalde groep mensen die persé een dergelijke hond willen houden. Want ze zijn lekker stoer en zooooo vreselijk lief.....
Uit de OP:quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is vermoedelijk juist. Als er met die hond al meer dan eens bijtincidenten zijn geweest, was ie wel afgenomen en wellicht afgemaakt.
[..]
De kans is inderdaad best wel groot dat de het gedrag van de eigenaar en de opvoeding (of het gebrek daaraan) een rol spelen bij hoe de hond in het leven staat.
[..]
Vrijwel alle honden zijn zachtaardig naar mensen toe als ze lekker in hun vel zitten.
[..]
Geen idee, daar was ik niet bij. Het is bij bijtincidenten niet uitzonderlijk dat er inderdaad iets aan vooraf is gegaan. Een kind van 4 wat lief is voor de hond zal normaal gesproken niet gezien worden als een bedreiging
[..]
Er is absoluut sprake van agressie. Bij waaks gedrag bijt een hond niet direct door.
[..]
correct. Die blaffende ratten worden zelden fatsoenlijk opgevoed.
[..]
Je moet nooit kinderen in de buurt van een angstige hond laten komen. Angstige honden zijn onberekenbaar. Das als baasje aangeeft dat het een angstige hond is, heeft baasje gefaald.
quote:De burgemeester van de gemeente Östernienburger Land, waar Drosa onder valt, vertelde tegen de lokale omroep MDR dat de hond eerder bij een bijtincident betrokken was geweest. Het dier doorstond later een zogeheten temperamentstest
Het krijgen van kinderen en honden is niet vergunningsplichtig, dus ja, dat zou kunnen gebeuren. Dit soort van zeldzame incidenten zullen blijven plaatsvinden. Het is een onvermijdelijk onderdeel van het leven in het algemeen is mijn indruk.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:42 schreef Momo het volgende:
Tja en misschien nemen ze straks weer een nieuwe dochter en weer een hond van een vergelijkbare ras.
En dat beest moet er NU METEEN komen, dus dan maar via feesboek.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het helpt ook niet dat er vanaf de jaren '70 een lobby aan de gang is om deze schatjes als familiehond te verkopen ("wist u dat ze vroeger nanny dogs werden genoemd?") en dat al die lulkoek zoals met alles eigenlijk door het internet exponentieel meer bereik heeft gekregen zodat elke Anja bij een zoekopdracht leest dat ze gerust zo'n landhaai in huis kan halen.
Of dezelfde hond nadat die weer is opnieuw is getest en weer opnieuw goed wordt gevonden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:42 schreef Momo het volgende:
Tja en misschien nemen ze straks weer een nieuwe dochter en weer een hond van een vergelijkbare ras.
En die krengen hebben vaak ook nog belachelijk grote nestjes, dus elke nono die trots is op zijn "intacte" reu kan een mooi verdienmodelletje opzetten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:20 schreef maily het volgende:
[..]
En dat beest moet er NU METEEN komen, dus dan maar via feesboek.
Vreemde gevolgtrekking. Als ik een kip van het soort Wyandotte in de tuin neem (heb ik ook echt) ben ik dan Trumpist?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De ouders namen een hond van een tokkie ras in huis vandaar dus tokkie ouders.
Wat een vreemde opmerking.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Vreemde gevolgtrekking. Als ik een kip van het soort Wyandotte in de tuin neem (heb ik ook echt) ben ik dan Trumpist?
Ik heb zo'n hond.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een vreemde opmerking.
Aangezien je dergelijke honden alleen in bepaalde minder goed bekend staande wijken kunt aantreffen lijkt het mij duidelijk wat voor mensen zo'n dier in huis halen. Je zult ze niet in villawijken zien.
Ik had t over pitbulls, dat zijn doorgaans geen honden met een duidelijke goede afstamming daarvoor zitten er teveel kruisingen bij en zijn ze IMO nooit betrouwbaar. Rottweiler is zijn ook helaas kapot gefokt ras. Vroeger waren het prima honden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:51 schreef Firuze60 het volgende:
Wij hadden vroeger achtereenvolgens een Mechelse herder, Rottweiler en Bullmastiffs, de Bullmastiffs kwamen uit een hobbynest van een medisch specialist, hoezo altijd tokkies?
En je woont in een villawijk ? Daar zullen jullie dan wel opvallen.quote:
Ja, de buurt moest wel even aan de hond. Maar het is echt een schat. De liefste hond die ik ooit gehad heb.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En je woont in een villawijk ? Daar zullen jullie dan wel opvallen.
Ik geloof je niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, de buurt moest wel even aan de hond. Maar het is echt een schat. De liefste hond die ik ooit gehad heb.
Niet altijd, maar dat soort honden zijn wel oververtegenwoordigd in tokkiestraten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:51 schreef Firuze60 het volgende:
Wij hadden vroeger achtereenvolgens een Mechelse herder, Rottweiler en Bullmastiffs, de Bullmastiffs kwamen uit een hobbynest van een medisch specialist, hoezo altijd tokkies?
Oh, dat is mijn probleem verder niet.quote:
Daar heb je zo'n hond ook wel nodig.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet altijd, maar dat soort honden zijn wel oververtegenwoordigd in tokkiestraten.
quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:02 schreef Moonversion het volgende:
Doet ie anders nooit ....
Dit ligt aan de eigenaar niet aan de hond ...
Als de eigenaar de hond goed had opgevoed was dit nooit gebeurd ...
Het is een zachtaardig ras ...
Het slachtoffer ademde ook wel heel provocerend in zijn richting ...
Er is geen sprake van agressie, dit is puur waaks gedrag dat verkeerd is begrepen ...
Chihuahua's bijten statistisch gezien véél vaker, daar hoor je nooit iemand over ...
Normaal is het echt een angsthaas, hij is waarschijnlijk ergens van geschrokken ...
vul maar aan
quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, de buurt moest wel even aan de hond. Maar het is echt een schat. De liefste hond die ik ooit gehad heb.
Tja, sommige bloedjes van kinderen blijven een hond die al tig keer vriendelijk heeft aangegeven dat hij/zij iets niet fijn vind toch treiteren. Kan lang goed gaan. Tot de hond besluit dat het echt klaar moet zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
Dat zeggen ze allemaal totdat die een keer bijt.
Klopt, ik heb zo'n neefje van 4 .quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Tja, sommige bloedjes van kinderen blijven een hond die al tig keer vriendelijk heeft aangegeven dat hij/zij iets niet fijn vind toch treiteren. Kan lang goed gaan. Tot de hond besluit dat het echt klaar moet zijn.
Tja dan moet je geen vechthond of geen kinderen nemen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Tja, sommige bloedjes van kinderen blijven een hond die al tig keer vriendelijk heeft aangegeven dat hij/zij iets niet fijn vind toch treiteren. Kan lang goed gaan. Tot de hond besluit dat het echt klaar moet zijn.
Je moet ook voorzichtig zijn om in bijzijn van de hond een kind te gaan corrigeren. Voor je het weet staat zo'n dreumes onderaan in de roedel.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, ik heb zo'n neefje van 4 .
Die speelde veel met onze hond als pup. Maar veel te ruw. Ik heb kind vaak genoeg gewaarschuwd. Maar niet luisteren. Hij is de baas. Mijn hond vond alles prima. Het kan haar sowieso nooit te wild zi.
De hond van mijn schoonmoeder is een ander verhaal. Die heeft neefje meermaals gebeten.
Inmiddels is mijn hond volwassen, en laat ik mijn neefje niet meer met haar spelen. Niet omdat ik verwacht dat het mis gaat, maar mocht het een keer toch fout gaan, dan zijn de gevolgen niet te overzien.
En dus moet je ze niet bij elkaar zetten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Gewoon je kind en hond opvoeden. En voldoende aandacht en beweging geven.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja dan moet je geen vechthond of geen kinderen nemen.
En de hond zo opvoeden dat ie weet dat ie helemaal onderaan staat in het gezin en volgens mij mankeert er daar soms wat aan.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Gewoon je kind en hond opvoeden. En voldoende aandacht en beweging geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |