Op donderdag 9 juli 2026 23:13 schreef Ivo1985 het volgende:quote:
Precies. Kan nooit goed zijn voor zo’n beest. En als het niet goed is voor een beest wordt de kans groter dat zo’n beest zich gaat misdragen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 01:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, net zoals je vroeger nog een leeuw of een aap als huisdier mocht houden mag een hond verbieden om te houden op een flatje of veel te kleine behuizing dat inmiddels ook wel, gewoon triest en dierenmishandeling, plus het risico dat ze een klein kind pakken.
Daar zou ik al niet op aan laten komen. Na de eerste keer een kwade blik of grommen zou het al einde oefening zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 06:24 schreef tesssssssss het volgende:
Die hond was bij mij na het eerste bijtincident al niet meer in de buurt van mijn kind gekomen.
Yup.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:08 schreef Peppert het volgende:
Tokkies nemen een vechthond in huis en zijn vervolgens geschokt dat het dier doet waarvoor het is gefokt.
Nou ja, zo´n klein schoothondje/kutlikkertje kan prima op een flat.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 01:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, net zoals je vroeger nog een leeuw of een aap als huisdier mocht houden mag een hond verbieden om te houden op een flatje of veel te kleine behuizing dat inmiddels ook wel, gewoon triest en dierenmishandeling, plus het risico dat ze een klein kind pakken.
Waar lees jij tokkie dan? De ouders hebben niet gebeten, dat deed de hond.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:23 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik heb het over de ouders & verzorgers. Het kind is een onschuldig slachtoffer van tokkie-ouders.
Ja, zo'n opgevoerde rat kan prima op zo'n flatje, maar een grote hond die veel meer beweging en ruimte nodig heeft, is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, zo´n klein schoothondje/kutlikkertje kan prima op een flat.
Ik zie best wel vaak mensen met zo'n vechthond lopen en dat ze 'm dan amper onder controle hebben.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Yup.
Die honden moet je streng op voeden.
Ik heb te vaak mensen gezien die dat dier vertroetelen met allerlei gedragsproblemen als gevolg.
Ja, neem maar een huiskat of cavia als je in een klein hok woont.quote:
Ik ben op zich tegen diploma's en certificaten voor elke scheet, maar ik snap je punt. Ik zou vooral kijken naar hoe geschikt is een dier voor een bepaalde woning en hoe geschikt/nodig is een dier als huisdier.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja, neem maar een huiskat of cavia als je in een klein hok woont.
Ben sowieso wel voorstander voor een soort diploma of certificaat als je een huisdier wil hebben
Elke hond kan prima op een flat.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, zo´n klein schoothondje/kutlikkertje kan prima op een flat.
Ik weet niet of het alleen met opvoeden te maken heeft. Tuurlijk is dat een groot onderdeel, maar het karakter zit nou eenmaal in de hond. Ik zag gister een filmpje waarin iemand vertelt dat het gemoed van zo'n hond als deze binnen nog minder dan een seconde kan omslaan. Van heel lief naar agressief. Een hond als deze geeft heel weinig signalen af en gaat meteen bijten. En dat maakt zo'n hond gevaarlijk. Dan kun je opvoeden wat je wilt, dit kun je denk ik niet tegen houden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Yup.
Ik heb te vaak mensen gezien die dat dier vertroetelen met allerlei gedragsproblemen als gevolg.
Het zijn vaak de figuren die de hond op het ene moment helemaal vertroetelen en op andere momenten de tering slaan. Wordt net zo wispelturig als zijn baas. Mensen die denken dat boos en panisch schreeuwen autoriteit uitstraalt. Dan ook nog eens hoogstens 500 meter op een dag lopen met een hond en in een klein rommelig huis wonen, waarbij het eigenlijk in het hele gezin aan orde en regels ontbreekt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Yup.
Natuurlijk heeft het niet alleen met opvoeden te maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het alleen met opvoeden te maken heeft. Tuurlijk is dat een groot onderdeel, maar het karakter zit nou eenmaal in de hond. Ik zag gister een filmpje waarin iemand vertelt dat het gemoed van zo'n hond als deze binnen nog minder dan een seconde kan omslaan. Van heel lief naar agressief. Een hond als deze geeft heel weinig signalen af en gaat meteen bijten. En dat maakt zo'n hond gevaarlijk. Dan kun je opvoeden wat je wilt, dit kun je denk ik niet tegen houden.
De ouders namen een hond van een tokkie ras in huis vandaar dus tokkie ouders.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar lees jij tokkie dan? De ouders hebben niet gebeten, dat deed de hond.
Is in feite niet echt te doen alles waar pitbull bloed is zit in onbetrouwbaar geworden door wild fok. En er is nu eenmaal een bepaalde groep mensen die persé een dergelijke hond willen houden. Want ze zijn lekker stoer en zooooo vreselijk lief.....quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:
Typische hond weer...
Waarom die nog niet verboden zijn is echt een raadsel.
Inderdaad. Terwijl in veel Europese landen (zoals Frankrijk en Duitsland) rassen als de American Pit Bull Terrier, de Japanse Tosa en de Argentijnse Mastiff al verboden zijn of zwaar aan banden gelegd.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:
Typische hond weer...
Waarom die nog niet verboden zijn is echt een raadsel.
Het helpt ook niet dat er vanaf de jaren '70 een lobby aan de gang is om deze schatjes als familiehond te verkopen ("wist u dat ze vroeger nanny dogs werden genoemd?") en dat al die lulkoek zoals met alles eigenlijk door het internet exponentieel meer bereik heeft gekregen zodat elke Anja bij een zoekopdracht leest dat ze gerust zo'n landhaai in huis kan halen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is in feite niet echt te doen alles waar pitbull bloed is zit in onbetrouwbaar geworden door wild fok. En er is nu eenmaal een bepaalde groep mensen die persé een dergelijke hond willen houden. Want ze zijn lekker stoer en zooooo vreselijk lief.....
Bullterriërs hebben de bijnaam landhaai als pup omdat die dan echt zeer bijtlustig zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het helpt ook niet dat er vanaf de jaren '70 een lobby aan de gang is om deze schatjes als familiehond te verkopen ("wist u dat ze vroeger nanny dogs werden genoemd?") en dat al die lulkoek zoals met alles eigenlijk door het internet exponentieel meer bereik heeft gekregen zodat elke Anja bij een zoekopdracht leest dat ze gerust zo'n landhaai in huis kan halen.
Dat is dus inderdaad waarom je bij nestjes puppy's van pits soms er een hele tros uit kunt trekken omdat ze elkaar niet loslaten en constant aan het speelvechten zijn. Ik denk dus dat dat er niet echt uit te krijgen is.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bullterriërs hebben de bijnaam landhaai als pup omdat die dan echt zeer bijtlustig zijn.Bij goede opvoeding zou dit moeten verbeteren als ze ouder zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |