Die staan er goed herkenbaar op.quote:
Drie vrouwen zijn op Koningsdag door drie mannen gediscrimineerd, uitgescholden en mishandeld op de Boutenslaan in Eindhoven. Dat gebeurde uit het niets, meldt de politie donderdag.
Toen een moeder (57) met haar dochter (23) en haar zus (51) na een vrijmarkt in het Stadswandelpark aan de Boutenslaan naar huis liep, werden ze uit het niets uitgescholden vanwege hun huidskleur.
De moeder vroeg de mannen wat zij hun misdaan had, maar kreeg alleen een handgebaar terug. Vervolgens wilden de vrouwen rustig naar hun fietsen lopen, maar plotseling werd de moeder twee keer geslagen.
Geschrokken renden de vrouwen naar de fiets van de moeder. "Maar de mannen zijn nog niet klaar en komen achter hen aan. De dochter krijgt een flinke trap van een van de mannen en valt daardoor op de grond", schrijft de politie.
Bestolen en blikje geleegd over hoofd
Een van de mannen leegt daarna de inhoud van een blikje drinken over het hoofd van de moeder. Een andere man trekt haar ketting van haar nek en de oorbellen uit haar oren. Ook bij haar zus worden sieraden van haar lichaam getrokken.
"En alsof dat nog niet genoeg is, wordt ook de fiets van de moeder nog vernield door de mannen", besluit de politie. Omstanders probeerden de mannen nog te stoppen. Ook een beveiliger van de vrijmarkt schoot de vrouwen te hulp.
De drie mannen gingen er uiteindelijk vandoor en zijn nog niet opgepakt. De politie is naar het drietal op zoek en deelt daarom een uitgebreid signalement en foto's. Wie meer weet over de mishandeling of de daders herkent, wordt verzocht contact op te nemen met de politie.
Het is inmiddels zo'n 2,5 maand later, het duurt vaak veel langer maar is alsnog niet echt vlot. Het signalement van dit soort loslopende tijdbommetjes mag echt veel sneller verspreid worden.quote:op Koningsdag
Ik ben benieuwd of het leeggegoten blikje drinken ook aan het voorspelde stereotype voldoet. Energydrinkrommel of Schultenbrau?quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:08 schreef Caland het volgende:
Dit is wel treffend met hoe ik me de altijd bozige gekkies in mijn hoofd heb.
Schultenbrau of Dorsquote:Op donderdag 9 juli 2026 18:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het leeggegoten blikje drinken ook aan het voorspelde stereotype voldoet. Energydrinkrommel of Schultenbrau?
Meestal capaciteitsgebrek, en ja dat is al meerdere malen verteld.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:17 schreef asco het volgende:
Is er eigenlijk ooit een verklaring gegeven waarom dat altijd maanden duurt voordat er zo'n bericht in de media verschijnt?
Ik vind dit nog vrij snel eigenlijkquote:Op donderdag 9 juli 2026 18:17 schreef asco het volgende:
Is er eigenlijk ooit een verklaring gegeven waarom dat altijd maanden duurt voordat er zo'n bericht in de media verschijnt?
Serieus?quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Meestal capaciteitsgebrek, en ja dat is al meerdere malen verteld.
Autochtoon, blank, racistisch, agressief, bier drinkend. Zoiets?quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:08 schreef Caland het volgende:
Dit is wel treffend met hoe ik me de altijd bozige gekkies in mijn hoofd heb.
Kun je nagaan hoe druk ze het hebben. Het is niet voor niets dat het ziekteverzuim en de uitstroom zo hoog is.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:30 schreef asco het volgende:
[..]
Serieus?
Man man man.![]()
Het is fokking een half uur werk als je het in ambtenarensnelheid doet.
Alleen vorig jaar al zijn er 10.000 aangiften van zware misdrijven de prullenbak in gegaan wegens tijdgebrek.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:30 schreef asco het volgende:
[..]
Serieus?
Man man man.![]()
Het is fokking een half uur werk als je het in ambtenarensnelheid doet.
Net iets te dik, net iets te lelijk, geen vrouw.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk dat deze daders nog niet zijn opgepakt. Met alle hyperaandacht voor discriminatie en racisme tegenwoordig zou je toch sneller actie verwachten.
[..]
Autochtoon, blank, racistisch, agressief, bier drinkend. Zoiets?
Erger nog, bijna mensonterend, laat ze de rest van hun leven in Eindhovenquote:Op donderdag 9 juli 2026 18:42 schreef Domnivoor het volgende:
Zet ze op het vliegtuig naar Tokkietokkiestan.
Of naar de VS, ook goed.
quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Erger nog, bijna mensonterend, laat ze de rest van hun leven in Eindhoven.
Doorgaans spoort de politie gewoon zelf verdachten op. Pas als dat niet succesvol blijkt, wordt het signalement verspreid om te kijken of iemand de daders herkent.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:17 schreef asco het volgende:
quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:25 schreef Qarrad het volgende:
Hun kun je drie vluchtende vrouwen mensen zo bejegenen?
De politie loopt heel erg achter vanwege personeelsgebrek.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:17 schreef asco het volgende:
Bij een relletje tegen overheidsbeleid of zelfs een mening is er nooit capaciteitsgebrek.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Meestal capaciteitsgebrek, en ja dat is al meerdere malen verteld.
Tja, dit is helaas inmiddels de omvang van de gemiddelde Nederlander. En of ze een vrouw hebben staan er niet bij.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Net iets te dik, net iets te lelijk, geen vrouw.
Hier is geen gevaar voor stigmatisering zo zal men denken. Minderheden dienen natuurlijk beschermd te worden.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Gek,bij daders van andere afkomsten is het altijd een balkje.
Two tier opsporing verzocht?
Idd want ik gok met deze fotos dat deze stukken stront morgen of overmorgen al bekend zijn bij de politiequote:Op donderdag 9 juli 2026 18:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is inmiddels zo'n 2,5 maand later, het duurt vaak veel langer maar is alsnog niet echt vlot. Het signalement van dit soort loslopende tijdbommetjes mag echt veel sneller verspreid worden.
En bij hun baas/schoonmoederquote:Op donderdag 9 juli 2026 20:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
Idd want ik gok met deze fotos dat deze stukken stront morgen of overmorgen al bekend zijn bij de politie
Dit blijft zo'n geniale tekst, één van de vele legendarische quotes uit probleemwijken, zo worden ze niet meer gemaaktquote:
Altijd vermakelijkquote:Op donderdag 9 juli 2026 20:51 schreef Domnivoor het volgende:
Op Facebook gaan andere tokkies helemaal los in de reacties op de foto’s![]()
Maar niemand lijkt ze te herkennen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |