Je moet ze daarom ook niet serieus nemen, de wat extreme GL kant van PRO en bijv Communisten van de SP/PvdD hebben geen enkele moeite om om Nazi's voor de muur te zetten en ze krijgen er heus wel een boel mensen in mee om Nazi's voor de muur te zetten want we weten allemaal hoe erg de Nazi's waren.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:29 schreef DobbyDobby het volgende:
Gevaarlijke ontwikkeling dat verbieden van steeds meer woorden. Links heeft altijd de grootste mond over vrijheid, maar willen zelf alles verbieden wat niet in hun straatje past. Kijk eens een keer in de spiegel..
Omvolking is niet perse de Adolf variant.
quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is te interpretatie die je er zelf aan geeft. Ik zie eerder een paternalistische poging om allochtonen meer deel te maken van onze cultuur.
Maargoed, sommigen zien overal een complot tegen zichzelf in en willen alles negatief uitleggen.
Ik ben wel benieuwd waar al die schaduwambtenaren zitten die dat omvolking-beleid stiekem uit moeten voeren.
De gemeente Amsterdam heeft het liefst helemaal geen Nederlander meer aan het werk, die doen er alles aan om buitenlanders aan te nemen. Ze komen er ook openlijk voor uit dat ze aan positieve discriminatie doen. Maar dat mag allemaal in dit land. Boeit geen fuck dat je de beste kandidaat laat lopen. We willen geen witte Nederlanders meer. Maar dit zal ook wel weer een complot zijn volgens @Hexagon .quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In de gemeente Amsterdam bijvoorbeeld: "In Amsterdam houden asielzoekers met een verblijfsvergunning voorrang als ze op zoek gaan naar een sociale huurwoning. Dat schrijft het college van Burgemeester en Wethouders in antwoord op vragen van de Partij van de Ouderen."
Als dat laatste echt het doel zou zijn, waarom zou je als politicus dan niet gewoon een ander woord pakken zonder naziverleden zodat je het daadwerkelijk over het probleem kan hebben zonder ruis op de lijn?quote:Op donderdag 9 juli 2026 19:51 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wat maakt het uiteindelijk uit of het moedwillig gebeurt of door onkunde? Die grafiek is gewoon het gevolg van beleid en verdragen die jarenlang steun hebben gekregen/krijgen in Nederland en Europa.
Je kan er dan heel veel theater van maken over het woord wat wel degelijk de conclusie omschrijft, maar ik steek die energie liever in kritiek op het beleid en de verdragen die dit mogelijk maken en blijven doordrukken.
Ik zie dat probleem niet. Het is een woord wat correct beschrijft wat er aan de hand is. Neem ze dan de wind uit de zeilen door constructief oplossingen aan te dragen zodat het geen probleem meer is.quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als dat laatste echt het doel zou zijn, waarom zou je als politicus dan niet gewoon een ander woord pakken zonder naziverleden zodat je het daadwerkelijk over het probleem kan hebben zonder ruis op de lijn?
Daar is zelfs in dit topic al meerdere keren antwoord op gegeven, door het woordenspelletje mee te spelen kom je uiteindelijk op een punt terecht waar je het feitelijk niet meer over het probleem kunt hebben.quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als dat laatste echt het doel zou zijn, waarom zou je als politicus dan niet gewoon een ander woord pakken zonder naziverleden zodat je het daadwerkelijk over het probleem kan hebben zonder ruis op de lijn?
De belangrijkste reden is dat het een verdienmodel is geworden voor heel veel mensen. Er gaan miljarden om in de asielketen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nog steeds onduidelijk waarom een bevolking toch altijd maar moet groeien.
Maar welk woord dan?quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ambtenaren die weigerde het beleid van Faber uit te voeren.quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is te interpretatie die je er zelf aan geeft. Ik zie eerder een paternalistische poging om allochtonen meer deel te maken van onze cultuur.
Maargoed, sommigen zien overal een complot tegen zichzelf in en willen alles negatief uitleggen.
Ik ben wel benieuwd waar al die schaduwambtenaren zitten die dat omvolking-beleid stiekem uit moeten voeren.
Ik heb geen idee lieve vriend, maar van alle begrippen die er zijn of die je voor specifiek dit probleem kan bedenken moet er toch wel ééntje zijn zonder extreem rechts complot en waar geen nazigeschiedenis aan vast hangt?quote:
Ze had een juridisch waterdichte crisisnoodwet die ze niet doorvoerde. Zwak van Faber.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ambtenaren die weigerde het beleid van Faber uit te voeren.
Bekijk deze YouTube-video
Ben jij blank? en voel jij je daardoor achtergesteld bij jouw pogingen om een hoge post in de Nederlandse samenleving te krijgen?quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zou altijd op kwaliteit geselecteerd moeten worden en welke huidskleur die mensen hebben is irrelevant.
Daar ben ik het op zich mee eens. Eerst dacht ik ook dat positieve discriminatie walgelijk is en absoluut niet kan. Maar op dit forum zie je toch wel dat helaas de vooroordelen tegen marokkanen etc, al is het derde of vierde generatie, behoorlijk aanwezig zijn. Als jij eerlijk bent en je hebt een vergelijkbaar CV van Klaas-Jan en Mohammed naast elkaar liggen, vrije keuze, welke kies je dan?quote:Op donderdag 9 juli 2026 16:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zou altijd op kwaliteit geselecteerd moeten worden en welke huidskleur die mensen hebben is irrelevant.
er is een verschil tussn gelijke kansen en gelijke uitkomst. Marokkanen (en andere niet-westerse allochtonen) krijgen meer kansen dan andere bevolkingsgroepen in nederland, maar weten of willen deze kansen niet benutten en blijven oververtegenwoordigd in de criminaliteit en vragen meer van de zorg dan gemiddeld.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar ben ik het op zich mee eens. Eerst dacht ik ook dat positieve discriminatie walgelijk is en absoluut niet kan. Maar op dit forum zie je toch wel dat helaas de vooroordelen tegen marokkanen etc, al is het derde of vierde generatie, behoorlijk aanwezig zijn. Als jij eerlijk bent en je hebt een vergelijkbaar CV van Klaas-Jan en Mohammed naast elkaar liggen, vrije keuze, welke kies je dan?
Helaas kiezen veel mensen dan puur op afkomst voor de roomblanke Nederlander en niet voor de mokkamocro. Op stageplekken moeten leerlingen zich zelfs anoniem aanmelden, zonder selectieproces, omdat het gewoon aantoonbaar oneerlijk verloopt voor minderheden. Maar die Mohammed kan er ook niks aan doen dat zijn grootouders er ooit voor gekozen hebben zich hier door de VVD en de voorloper van het CDA naartoe te laten halen.
Positieve discriminatie is geen goed antwoord, maar we zullen wel íéts moeten doen om ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland gelijke kansen heeft. Wat is dan het antwoord? Je kan ze lastig als tweederangs burger blijven beschouwen omdat ze er anders uitzien, ze hebben wmb hetzelfde recht op gelijke behandeling. En da's nu objectief gezien niet het geval.
Je zou bijna denken dat ze iets te verbergen hebben.quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is altijd wel vermakelijk hoe bepaalde mensen gaan steigeren bij gebruik van het woord omvolking.
Een schokkende serie berichten, waaruit blijkt dat discriminatie van blanken doelbewust beleid is.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere claim. Gepubliceerde artikelen zoals dit zijn door mij verzonnen?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Er is een openlijke push om de Nederlandse cultuur en blanke autochtonen te verminderen op zoveel mogelijk plekken.
Dat ligt volledig aan de persoonlijke gesprekken en de indruk van beide kandidaten zou ik zeggen. Immers, je neemt geen mensen blind aan op enkel een sollicitatie. Of mensen nu Klaas of Mohammed heten, je hebt geen idee wie je in huis haalt.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar ben ik het op zich mee eens. Eerst dacht ik ook dat positieve discriminatie walgelijk is en absoluut niet kan. Maar op dit forum zie je toch wel dat helaas de vooroordelen tegen marokkanen etc, al is het derde of vierde generatie, behoorlijk aanwezig zijn. Als jij eerlijk bent en je hebt een vergelijkbaar CV van Klaas-Jan en Mohammed naast elkaar liggen, vrije keuze, welke kies je dan?
Tja, in de contreien van de meer praktisch opgeleiden dan wordt het een ander verhaal en zullen er wellicht ook niet al te beste ervaringen met bepaalde groepen zijn. Dat is dus geen discriminatie, maar op basis van gedrag en ervaringen met dat gedrag vormt zich een beeldvorming van een bepaalde groep. In plaats van dan te jammeren over discriminatie zou je het probleem ook bij deze groep kunnen leggen natuurlijk. De oplossing is vrij simpel: gedraag je beter en je zult beter worden behandeld.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Helaas kiezen veel mensen dan puur op afkomst voor de roomblanke Nederlander en niet voor de mokkamocro. Op stageplekken moeten leerlingen zich zelfs anoniem aanmelden, zonder selectieproces, omdat het gewoon aantoonbaar oneerlijk verloopt voor minderheden. Maar die Mohammed kan er ook niks aan doen dat zijn grootouders er ooit voor gekozen hebben zich hier door de VVD en de voorloper van het CDA naartoe te laten halen.
Hier sla je dus de plank mis, het heeft er in eerste instantie al helemaal niets mee te maken dat mensen er 'anders uitzien'. Dat doen bijvoorbeeld Aziaten ook in vergelijking tot de autochtone Nederlander. Die zijn juist zeer gewild in veel sectoren.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Positieve discriminatie is geen goed antwoord, maar we zullen wel íéts moeten doen om ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland gelijke kansen heeft. Wat is dan het antwoord? Je kan ze lastig als tweederangs burger blijven beschouwen omdat ze er anders uitzien, ze hebben wmb hetzelfde recht op gelijke behandeling. En da's nu objectief gezien niet het geval.
Grote Nederlandse bedrijven zoals Phillips en ASML halen kenniswerkers met de duizenden uit Aziatische landen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:23 schreef timmmmm het volgende:
Hoe komen jullie erbij dat aziaten geen arbeidsdiscriminatie ervaren?
Ik dacht dat we het hier over onze Aziatische Nederlanders hadden, die hebben namelijk ook last van arbeidsdiscriminatie (1 op de 3 om precies te zijn)quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Grote Nederlandse bedrijven zoals Phillips en ASML halen kenniswerkers met de duizenden uit Aziatische landen.
Aziaten, en zeker mensen uit landen zoals India, Zuid-Korea of Japan hebben eerder te maken met een positief dan een negatief stereotype.
Indonesiërs bedoel je dan? Een andere groep zou ik niet weten namelijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het hier over onze Aziatische Nederlanders hadden, die hebben namelijk ook last van arbeidsdiscriminatie (1 op de 3 om precies te zijn)
Volgens jouw gedachtegang hebben Oekrainers ook geen last van arbeidsdiscriminatie omdat oostblokkers toch bij bosjes naar Nederland gehaald worden om asperges te stekenWe moeten de discussie wel een beetje zuiver houden
Dat zijn met name Chinezen, maar dat heeft meer te maken met geopolitiek en angst voor bedrijfsspionage, dan hun afkomst. Ten minste, dat heb ik van mijn Chinese collega begrepen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:42 schreef timmmmm het volgende:
Ik dacht dat we het hier over onze Aziatische Nederlanders hadden, die hebben namelijk ook last van arbeidsdiscriminatie (1 op de 3 om precies te zijn)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |