abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:42:10 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221283792
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het schedelmeten is weer terug.

Totaal geen toegevoegde waarde om te kijken naar herkomst en ras. Je moet kijken naar capaciteiten. Dan is de rest van ondergeschikt belang.

Weer een voorbeeld van een verkeerd ingeslagen weg.
Tja, binnen het woke gedachtegoed is de gehele Westerse samenleving zogenaamd systematisch racistisch tegenover niet-autochtone en niet-blanke mensen, dus moeten die groepen (ook al hebben zij op individueel niveau de capaciteiten eigenkijk helemaal niet) voor de 'eerlijkheid' structureel worden bevoordeeld.

Als je namelijk alleen naar capaciteiten zou kijken dan zijn de uitkomsten langs etnische lijnen niet gelijk, dus is het racisme, zo redeneert men dan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:42:42 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221283796
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:38 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
De omvolking is geen duister complot maar ondertussen zijn er wel heel veel zaken die er toe leiden!
Het is ook geen complot, het is staand beleid. Anders heb je geen doelstellingen in je bedrijfsrapportage met herkomstchecks. Want als er doelstellingen zijn, dan is daar beleid voor. Als de doelstellingen niet gehaald worden, mag iemand zich verantwoorden. En dat wil niemand, dus wordt er in de praktijk gekeken naar huidskleur/herkomst en weet ik veel wat voor achterlijke onzin, ipv inhoud en capaciteiten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221283808
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere claim. Gepubliceerde artikelen zoals dit zijn door mij verzonnen?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Er is een openlijke push om de Nederlandse cultuur en blanke autochtonen te verminderen op zoveel mogelijk plekken.
Ik krijg serieus kokhalsneigingen van die berichten.
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:45:58 #129
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221283819
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:44 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het is simpelweg openlijk racisme. Maar hier staat velen in progressieve en linkse contreien dan voor te klappen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221283820
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:38 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
De omvolking is geen duister complot maar ondertussen zijn er wel heel veel zaken die er toe leiden!
Omvolking is ook geen complot, maar de uitkomst van een reeks beslissingen die genomen worden door een selecte groep mensen. Of dat nou uit incompetentie, of uit kwaadaardigheid is, is lastig vast te stellen. Maar ik kan me niet echt voorstellen dat mensen die zo hopeloos incompetent zijn op dit soort posities terecht komen.
Feit is dat door hun beslissingen de demografische samenstelling van dit continent aan het veranderen is.
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:47:50 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221283832
quote:
13s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, binnen het woke gedachtegoed is de gehele Westerse samenleving zogenaamd systematisch racistisch tegenover niet-autochtone en niet-blanke mensen, dus moeten die groepen (ook al hebben zij op individueel niveau de capaciteiten eigenkijk helemaal niet) voor de 'eerlijkheid' structureel worden bevoordeeld.

Als je alleen naar capaciteiten zou kijken dan zijn de uitkomsten langs etnische lijnen niet gelijk, dus is het racisme, zo redeneert dit type mens.
Exact, en dat is juist racisme.
En iedereen maar gaslighten dat het niet zo is.
1947-2016
pi_221283835
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is simpelweg openlijk racisme. Maar hier staat velen in progressieve en linkse contreien dan voor te klappen.
Yup. 'positieve discriminatie' :')
Want discrimineren tegenover Blanken moeten we toejuichen blijkbaar. Want wij zijn het pure kwaad.
pi_221283838
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 00:11 schreef RotatoR het volgende:
Progressievo's houden een boekje bij met verboden woorden. Dat gebruiken ze vervolgens om tegenstanders te demoniseren en te censureren. Hetzelfde gebeurt nu ook met 'remigratie'.
Dat is ook precies de werkwijze van woke. Of bedoel je dat?

Dan ze jij "hoi" en zij "racist."
Zo ongeveer.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:49:49 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221283846
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:44 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik krijg daar geen kotsneigingen van. Waar ik dat wel van krijg is de gaslighting van volk als @Hexagon die je doen willen geloven dat het allemaal onzin is. Het is geen complot, het is erger: het is beleid.

Wat is dit anders dan?
1947-2016
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:52:35 #135
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221283856
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het schedelmeten is weer terug.

Totaal geen toegevoegde waarde om te kijken naar herkomst en ras. Je moet kijken naar capaciteiten. Dan is de rest van ondergeschikt belang.

Weer een voorbeeld van een verkeerd ingeslagen weg.
Dan moet je inderdaad bij de partij zijn die in de OP met omvolking aankomt. Die hebben het vaker over schedelmeten
Laffe huichelaar
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:59:24 #136
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_221284033
Als hij nu eens een yogaclubje begint. Het OM-volk.
OM wordt ook wel gespeld als AUM, maar de klank is ongeveer hetzelfde.
De Moody Blues spellen het als Om.

Bekijk deze YouTube-video
Non possumus non loqui
pi_221284090
Je kunt proberen bepaalde woorden (representaties van een begrip) te verbieden, maar inhoudelijk blijft het begrip bestaan, Zo heeft men bijv. het woord "buitenlander" proberen te verbieden, toen kwam "allochtoon", maar dat vond men te stigmatiserend en nu heet het "persoon met een migratie achtergrond"
Iedereen weet wat er bedoeld wordt, welk label je er ook op-plakt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 9 juli 2026 @ 16:09:28 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221284154
quote:

[..]
Bijzondere claim. Gepubliceerde artikelen zoals dit zijn door mij verzonnen?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Er is een openlijke push om de Nederlandse cultuur en blanke autochtonen te verminderen op zoveel mogelijk plekken.
Dat is te interpretatie die je er zelf aan geeft. Ik zie eerder een paternalistische poging om allochtonen meer deel te maken van onze cultuur.

Maargoed, sommigen zien overal een complot tegen zichzelf in en willen alles negatief uitleggen.

Ik ben wel benieuwd waar al die schaduwambtenaren zitten die dat omvolking-beleid stiekem uit moeten voeren.
  donderdag 9 juli 2026 @ 16:13:11 #139
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221284198
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is te interpretatie die je er zelf aan geeft. Ik zie eerder een paternalistische poging om allochtonen meer deel te maken van onze cultuur.

Maargoed, sommigen zien overal een complot tegen zichzelf in en willen alles negatief uitleggen.

Ik ben wel benieuwd waar al die schaduwambtenaren zitten die dat omvolking-beleid stiekem uit moeten voeren.
In de gemeente Amsterdam bijvoorbeeld: "In Amsterdam houden asielzoekers met een verblijfsvergunning voorrang als ze op zoek gaan naar een sociale huurwoning. Dat schrijft het college van Burgemeester en Wethouders in antwoord op vragen van de Partij van de Ouderen."
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221284301
quote:
16s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:13 schreef FlippingCoin het volgende:
In Amsterdam houden asielzoekers met een verblijfsvergunning voorrang als ze op zoek gaan naar een sociale huurwoning
Ik heb nog nooit een goede uitleg gezien hoe dit niet discriminerend is naar andere woningzoekenden.

Kan iemand een poging doen?
  donderdag 9 juli 2026 @ 16:30:25 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221284439
quote:

[..]

Er worden openlijk termen gebruikt als 'te wit'. Hoe zou het zijn als er artikelen geschreven werden over hoe bijvoorbeeld het Nederlands elftal 'te zwart' of 'te allochtoon' is. Men zou schuimbekken van woede en ontsteltenis.

Maar schijnbaar als dit over blanke autochtonen wordt gedaan, is zulk racisme ineens hartstikke normaal. Dit heeft ook niets met een complot te maken, het staat immers openlijk in de media.

Allochtonen worden ook niet meer een onderdeel van de cultuur door doelbewust meer van die groep aan te nemen ten koste van blanke autochtonen.

Allochtonen nemen bijna altijd hun eigen cultuur mee en houden daar koppig aan vast, je hebt dus te maken met een culturele verandering. Nederland wordt cultureel minder autochtoon. En dit wordt dus zelfs in etnische zin, langs huidsleur, uitgemeten.

Ik vind jou reactie dan ook behoorlijk mild voor iemand die regelmatig anderen van racisme beticht. Hier is dus openlijk sprake van racisme en je lijkt het wel prima te vinden.
pi_221284456
quote:
Als er op hoge posten te weinig blanken zitten, dan moet je gaan klagen bij de verantwoordelijken. Ik zie namelijk regelmatig blanken, die echter niet spreken over die vermeende achterstelling.
  donderdag 9 juli 2026 @ 16:33:04 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221284465
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:31 schreef torentje het volgende:

[..]
Als er op hoge posten te weinig blanken zitten, dan moet je gaan klagen bij de verantwoordelijken. Ik zie namelijk regelmatig blanken, die echter niet spreken over die vermeende achterstelling.
Er zou altijd op kwaliteit geselecteerd moeten worden en welke huidskleur die mensen hebben is irrelevant.
  donderdag 9 juli 2026 @ 16:34:00 #144
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221284472
Is dit niet censuur en tegen een paar grondwetsartikelen?
In iets anders heb ik niet eens interesse.
  donderdag 9 juli 2026 @ 18:15:08 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221285258
quote:

[..]

Andersom is het discriminatie...
Zo laf dit altijd.
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 16:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
(...)
Ik vind jou reactie dan ook behoorlijk mild voor iemand die regelmatig anderen van racisme beticht. Hier is dus openlijk sprake van racisme en je lijkt het wel prima te vinden.
Als het anti-blank racisme is, is opeens alles geoorloofd. Want dan is het 'positieve discriminatie' ofso
1947-2016
pi_221285395
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 18:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Andersom is het discriminatie...
Zo laf dit altijd.
[..]
Als het anti-blank racisme is, is opeens alles geoorloofd. Want dan is het 'positieve discriminatie' ofso
Het woordje 'positieve' is uiteraard een poging om daadwerkelijke discriminatie minder erg te laten lijken.

Goeie poging wel, en waar progressief Nederland denkt zich achter te kunnen verschuilen.

Niettemin is het nog steeds 100% discriminatie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 9 juli 2026 @ 18:43:31 #147
64288 Bensel
Ladderzat
pi_221285426
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 00:11 schreef RotatoR het volgende:
Progressievo's houden een boekje bij met verboden woorden. Dat gebruiken ze vervolgens om tegenstanders te demoniseren en te censureren. Hetzelfde gebeurt nu ook met 'remigratie'.
het mooie was begin 2000: het woord 'buitenlander' mocht niet meer. Het moest allochton worden, dat had minder negatieve bijklank volgens de linkse taaldeskundigen. En nu mag allochtoon ook niet meer, want ook weer dezelfde negatieve bijklank. Goh, misschien heeft het niet te maken met het woord zelf, maar met het concept dat het woord beschrijft.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 9 juli 2026 @ 18:56:45 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221285493
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 18:38 schreef Montagui het volgende:

[..]
Het woordje 'positieve' is uiteraard een poging om daadwerkelijke discriminatie minder erg te laten lijken.

Goeie poging wel, en waar progressief Nederland denkt zich achter te kunnen verschuilen.

Niettemin is het nog steeds 100% discriminatie.
Exacto
1947-2016
pi_221285596
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 00:15 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die dit geloven.
Lol. Het CBS (officieel overheidsorgaan) laat het anders gewoon zien. Wat jij daar verder niet aan gelooft moet je helemaal zelf weten.

Op dit moment heeft 28% van de Nederlanders een migratieachtergrond (1e of 2e generatie). Dat gaat nog voor 2070 in het realitische geval, naar 56%.

Meer dan de helft dus. In 100 jaar tijd migratie van zo ongeveer 0% naar MEER DAN DE FUCKING HELFT. In 1 mensenleven.

Het zou me niet verbazen als dit zo'n beetje de grootste omvolking is van de geschiedenis van de moderne mens.

Bron:
https://www.wyniasweek.nl(...)n-2070-in-nederland/
(mooi samenvattend artikel, je kunt ook alle individuele prognoses en bronnen zelf opzoeken bij het CBS, maar aangezien die regelmatig nieuwe cijfers publiceren heb ik daar nu geen zin meer in om dat allemaal weer uit te zoeken)
pi_221285878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als je denkt dat het een feitelijke observatie is dat er een geheime elite is die de autochtone bevolking wil vervangen met niet-westerse migranten ben je, met alle respect, een zwakzinnige idioot.

Als je wil praten over de demografische veranderingen waarin een steeds groter aandeel mensen met een niet-Westerse achtergrond zichtbaar is, begrijp ik dat volkomen. Ik maak me daar ook zorgen om, hoewel dat meer gericht is op de problemen die ermee gepaard gaan.

Als je dat vervolgens koppelt aan de complottheorie omvolking, hen je duidelijk geen idee waar je het over hebt of volslagen gestoord
Wat maakt het uiteindelijk uit of het moedwillig gebeurt of door onkunde? Die grafiek is gewoon het gevolg van beleid en verdragen die jarenlang steun hebben gekregen/krijgen in Nederland en Europa.

Je kan er dan heel veel theater van maken over het woord wat wel degelijk de conclusie omschrijft, maar ik steek die energie liever in kritiek op het beleid en de verdragen die dit mogelijk maken en blijven doordrukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')