Ik vind het niet lastig, wanneer mensen die "verboden" woorden wel gebruiken weet je ook beter wat je aan ze hebt. Of kun je iig zelf de waarde ervan bepalen of vragen wat ze ermee bedoelen. Wanneer je woorden verbied slaat het ook discussies/ gesprekken dood.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Lastig. Sommige woorden hebben nu eenmaal een hatelijke of discriminatoire lading.
Ik snap die denkwijze wel. Door verbod, minder gebruik, beschaafdere omgangsvormen en hopelijk een beschaafdere gedachtengang.
Ik geloof dat persoonlijk niet zo. De beschaving is begonnen toen we van knuppelen overgingen op schelden. Ik geloof meer in uitdoving via langdurig weerwoord. Foei roepen of in een hoekje gaan zitten is niet mijn taktiek. Ik confronteer en nuanceer voor het goede doel. Verbaal blussen tot het sein 'brand meester'. Geef ze geen kans op martelaarschap.
Ja, maar verblijfsvergunningen en Nederlandse staatsburgerschappen toekennen is geen laissez faire, dat is actief beleid.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:06 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Laissez faire is ook een politiek middel. Al die jaren is er gewoon nauwelijks iets aan gedaan. Politieke correctheid, maar ook van die Jan Tromp types.
Eveneens het met voorrang toewijzen van schaarse sociale huurwoningen aan statushouders waar ook een startend Nederlands gezin had kunnen wonen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar verblijfsvergunningen en Nederlandse staatsburgerschappen toekennen is geen laissez faire, dat is actief beleid.
Dat er "omvolkers" zouden bestaan is al een complottheorie.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bewijs waarvan? Dat er achter het woord omvolking een complottheorie schuilgaat? Dat is een verzinsel van de omvolkers.
Dat zou best kunnen maar ik zou toch liever iets meer bewijs zien ipv alleen de mening van een zelfverklaarde groupie van censuurquote:Op donderdag 9 juli 2026 13:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat er "omvolkers" zouden bestaan is al een complottheorie.
Je bewijst zelf maar dat er een complot is om het Nederlandse volk te vervangen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen maar ik zou toch liever iets meer bewijs zien ipv alleen de mening van een zelfverklaarde groupie van censuur.
Dan hoop ik voor die profeet dat ie een dikke huid heeftquote:Op donderdag 9 juli 2026 13:52 schreef Tengano het volgende:
Het noemen van het woord omvolkingstaat ongeveer gelijk aan het beledigen van de profeet.
Als iemand in zijn eigen huis alle ramen en deuren open zet en op vakantie gaat, is het dan puur incompetentie en idealisme dat mensen dat huis leeghalen of was het gewoon opzettelijke intentie.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Omvolking suggereert een complot waarbij het met opzet gedaan wordt.
In werkelijkheid is het puur incompetentie en idealisme van bestuurders op allerlei niveaus waardoor hier culturen worden binnengehaald onder het mom van samen leven, terwijl die culturen geen enkele interesse hebben in samen wat dan ook.
Andere woorden, er zitten goede bedoelingen achter. Maar road to hell enzo.
Zonder betonblokken.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:32 schreef Mubassie het volgende:
Nu al weer zin in de iftar. Volgend jaar nog grootser uitgepakt waarschijnlijk
Een deel van de Moslims roepen dat zelf en dat worden er steeds meer.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bewijst zelf maar dat er een complot is om het Nederlandse volk te vervangen.
En een grove inbreuk op het eigendomsrecht.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eveneens het met voorrang toewijzen van schaarse sociale huurwoningen aan statushouders waar ook een startend Nederlands gezin had kunnen wonen.
Nee hoor. Jij maakt er een theorie van, dan moet je verantwoordelijkheid nemen voor je eigen verzinsel.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat er "omvolkers" zouden bestaan is al een complottheorie.
Neuh, dat doet het topic zelf wel. Ik bedoel alleen dat het wat lastig te verteren is van iemand die al jaren op de bres springt voor censuur, verbieden van (alleen bepaalde) social media en andere vormen van andersdenkenden monddood makenquote:Op donderdag 9 juli 2026 13:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bewijst zelf maar dat er een complot is om het Nederlandse volk te vervangen.
Er zal een zekere intentie achter zitten in de zin dat men denkt het goede te doen. Ik bedoel er meer mee te zeggen dat de framing van een groot boos complot gewoon niet klopt. Niemand zit in de EU in z'n handjes te wrijven en dramatisch lachend de slechterik te spelen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als iemand in zijn eigen huis alle ramen en deuren open zet en op vakantie gaat, is het dan puur incompetentie en idealisme dat mensen dat huis leeghalen of was het gewoon opzettelijke intentie.
Geen idee. De regel is ooit ingesteld, niet door mijzelf. Wellicht vanwege een van de betekenissen die eraan hangen hier en daar. Ik heb er zelf geen moeite mee. Als op veel plekken de autochtone bevolking in de minderheid is zou je dat onder iets kunnen scharen dat omvolking zou kunnen heten: het vervangen van de autochtone bevolking door allochtone. Dat kan opzettelijk zijn of niet opzettelijk, kan komen door massale import of door allochtonen die meer kinderen krijgen dan Nederlanders die liever carrière maken.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Verder ben ik ook wel benieuwd naar waarom het bespreken van dit onderwerp zo actief geweerd wordt op FOK! @:danny heeft dit weer te maken met adverteerders die zich anders gaan roeren, of heeft dit andere oorzaken?
Helder.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Geen idee. De regel is ooit ingesteld, niet door mijzelf. Wellicht vanwege een van de betekenissen die eraan hangen hier en daar. Ik heb er zelf geen moeite mee. Als op veel plekken de autochtone bevolking in de minderheid is zou je dat onder iets kunnen scharen dat omvolking zou kunnen heten: het vervangen van de autochtone bevolking door allochtone. Dat kan opzettelijk zijn of niet opzettelijk, kan komen door massale import of door allochtonen die meer kinderen krijgen dan Nederlanders die liever carrière maken.
Het uiteindelijke resultaat is dat de autochtone bevolking wordt 'vervangen' door allochtoonse bevolking.
Niemand zit als een karikatuur met zijn handjes te wrijven in de schaduw, wel wordt er openlijk gesproken over het toewerken naar een divers Europa natuurlijk. Getuige deze toespraak van Timmermans in het Europees parlement in zijn rol als vice-president(ik heb uit de toespraak een deel geknipt, hier is de rest):quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:16 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Er zal een zekere intentie achter zitten in de zin dat men denkt het goede te doen. Ik bedoel er meer mee te zeggen dat de framing van een groot boos complot gewoon niet klopt. Niemand zit in de EU in z'n handjes te wrijven en dramatisch lachend de slechterik te spelen.
Wat er gebeurt is dat Europa, maar zeker Duitsland als leidende rol, nog steeds een enorm schuldgevoel heeft over de tweede wereld oorlog. Bij bepaalde stromingen mensen leeft het 'dit nooit meer' sentiment nog enorm sterk. Het idee om groepen uit te sluiten, zelfs als het legitieme en logische redenen zijn, is voor deze mensen compleet ondenkbaar uit angst dat de geschiedenis zich gaat herhalen. Vanuit hun perspectief is iedereen laten samenleven de ultieme utopie, en de ultieme oplossing om te voorkomen dat de tragedie van de 2e wereldoorlog zich ooit nog kan herhalen.
Demografisch kan je zeggen dat er 'omvolking' plaatsvindt, wat dat dan ook maar precies in moge houden. Maar het gaat mij wat ver om het een complot te noemen.
quote:It was a crucial topic then and today, as hundreds of thousands in need of refuge are arriving on our shores and the capacity of our society for tolerance and inclusion is put to the test like never before. There couldn't be a more burning issue. Europe is going through a period of crisis and turmoil, which is challenging the very values on which it was built. It is challenging the very fabric of European society and therefore the very fabric of European cooperation. The rise of antisemitism, the rise of Islamophobia, each in their own way are symptoms.
Europe will be diverse, like all other parts of the world will be diverse. The only question is, how do we deal with that diversity? And my answer to that is, by ensuring that our values determine how we deal with diversity and not giving up our values to refuse diversity. That will bring us down as a society.
If we don’t get this right, I truly believe Europe will not remain the Europe we built. Europe will not remain a place of peace and freedom, for very long.
Ladies and gentlemen, we are all here to listen. I am here to listen. And I want to encourage you to share your experiences, but above all your ideas on very concrete ways in which we can fight back against hatred and intolerance in Europe. Think about the things we could do in education; create meeting places where people can come together. Look how we can tackle hate speech on the Internet and in other places.
Al 15% onder de jeugd was Moslim in 2022 en het blijft maar toenemen. Maar er zijn geen demografische veranderingen zichtbaar hoor.quote:Op donderdag 9 juli 2026 04:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er is ook gewoon een omvolking gaande, op papier 14% niet westers hier, maar iedere malloot ziet dat minstens het dubbele moet zijn.
19% van de jeugd is al niet westers immers, volgens het Nederlands jeugd instituut.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |