Die 60 miljard uit het EU-hulppakket betalen we ook zelf natuurlijk!quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:39 schreef Hetekip het volgende:
Dankjewel Rutte.
Lekker blijven investeren, ondertussen stijgen de brandstofprijzen, boodschappen en weet ik veel wat allemaal.
Maar geen probleem we hebben een wk voetbal dus het boeit niet.
Klacht: in plaats van dat we miljarden gebruiken om betaalbare woningen te bouwen gaan we geld uitgeven aan een land dat toch gedoemd is.
En naast die 160 miljard moet de eu ook nog een leger opbouwen.alles moet naar geweld en wapentuig. Wat een wereld.
NAVO-top Ankara: miljardensteun voor Oekraïne
Van de toegezegde 140 miljard euro komt ongeveer 60 miljard euro uit een EU-hulppakket dat Oekraïne tot eind 2027 ontvangt voor defensie-uitgaven. De resterende ruim 80 miljard euro moet door NAVO-landen zelf uit de nationale begrotingen worden betaald
Lekker de nationale begrotingen van de EU naar de klote helpen. En als zon zwak land als Griekenland dat dan niet rond krijgt betalen landen als Nederland wel voor ze.
En mag je hopen dat ze de busrit overlevenquote:Op woensdag 8 juli 2026 23:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
Terechte klacht mijn vriend.
Terwijl ze blijven geld pompen in Oekraïne moeten ze hier in België besparen op leerlingenvervoer en moeten de kindjes langer op de bus
Betere besteding van geld dan dat gegok van jouquote:Op woensdag 8 juli 2026 23:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
Terwijl ze blijven geld pompen in Oekraïne moeten ze hier in België besparen op leerlingenvervoer en moeten de kindjes langer op de bus
Nu doe je dat alsof ik een ware gokverslaving hebquote:Op woensdag 8 juli 2026 23:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Betere besteding van geld dan dat gegok van jou
Je moet weg uit de EU kerel. De EU is een aflopend verhaal.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:39 schreef Hetekip het volgende:
Dankjewel Rutte.
Lekker blijven investeren, ondertussen stijgen de brandstofprijzen, boodschappen en weet ik veel wat allemaal.
Klacht: in plaats van dat we miljarden gebruiken om betaalbare woningen te bouwen gaan we geld uitgeven aan een land dat toch gedoemd is.
En naast die 160 miljard moet de eu ook nog een leger opbouwen.alles moet naar geweld en wapentuig. Wat een wereld.
Van de toegezegde 140 miljard euro komt ongeveer 60 miljard euro uit een EU-hulppakket dat Oekraïne tot eind 2027 ontvangt voor defensie-uitgaven. De resterende ruim 80 miljard euro moet door NAVO-landen zelf uit de nationale begrotingen worden betaald
Lekker de nationale begrotingen van de EU naar de klote helpen. En als zon zwak land als Griekenland dat dan niet rond krijgt betalen landen als Nederland wel voor ze.
Jezus wat ongelooflijk heftig zeg. Kindjes moeten iets langer ‘op de bus.’ Wat een onvoorstelbaar leed.quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je bedoelt zo'n pact als Hitler en Stalin hadden gesloten over Polen...quote:Op donderdag 9 juli 2026 05:38 schreef TAmaru het volgende:
Het was eigenlijk beter geweest om de Oekraïne gewoon te verdelen met Rusland. Het is een gefaald land. We hadden Rusland de helft moeten geven en Polen de helft. Dan trek je gewoon een lijn, ongeveer vanaf het drielandenpunt van Oekraïne, Rusland en Wit-Rusland tot aan Odessa (Kiev dus bij Polen) en dan gaat het westen naar Polen, het oosten naar Rusland. Daarna de relatie met Rusland normaliseren en goede afspraken maken.
Stel dat de bevolking in de geallieerde landen zo had gedacht in 1940-1945.quote:Op donderdag 9 juli 2026 06:28 schreef Piles het volgende:
Dit soort topics zijn altijd fijn om te beseffen dat onze politici niet het meest incompetent zijn om besluiten te nemen.
Rutte bepaalt niet waar wij ons geld aan besteden.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:39 schreef Hetekip het volgende:
Dankjewel Rutte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe je het ook wendt of keert, Oekraïne is een grote last voor ons. Het is een in-en-in corrupt land, dat ook niet echt een uitgebreide geschiedenis heeft. En als het dat al heeft, dan was het land veel kleiner. Meer de kern van het huidige Oekraïne. Het westen is historisch gezien toch meer verwant met Polen en andere landen uit de regio, het westen meer met Rusland. Daar wonen ook nog veel Russen. Het zou dus heel logisch zijn om het land te verdelen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 06:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bedoelt zo'n pact als Hitler en Stalin hadden gesloten over Polen...
En dat vind je serieus een goed idee.
Ja, precies, we nemen gewoon het gedachtegoed van de jaren dertig uit de vorige eeuw over.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, Oekraïne is een grote last voor ons. Het is een in-en-in corrupt land, dat ook niet echt een uitgebreide geschiedenis heeft. En als het dat al heeft, dan was het land veel kleiner. Meer de kern van het huidige Oekraïne. Het westen is historisch gezien toch meer verwant met Polen en andere landen uit de regio, het westen meer met Rusland. Daar wonen ook nog veel Russen. Het zou dus heel logisch zijn om het land te verdelen.
Maar om de vrede een beetje te bewaren zou het beter kunnen zijn om het westen aan Polen te geven, het oosten aan Rusland en dan in het midden een kleine Oekraïense staat te creëren tussen de EU en Rusland in. De Oekraïeners kunnen dan daar wonen.
Nee, want rondom de Oekraïne heb je te maken met volkeren en regio's die op organische wijze in elkaar overlopen. De culturen zijn grotendeels compatibel. Marokkanen horen hier qua cultuur gewoon niet thuis.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies, we nemen gewoon het gedachtegoed van de jaren dertig uit de vorige eeuw over.
Wel lachen dat je ondanks je tirade over Oekraïne toch nog een Oekraïense staat wilt behouden.
Verder wonen hier veel Marokkanen.
Dan maar Nederlands grondgebied aan Marokko geven?
Daarom kun je beter een deel van Nederland aanwijzen voor Marokkanen en het gezag daarvan overdragen aan Marokko.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee, want rondom de Oekraïne heb je te maken met volkeren en regio's die op organische wijze in elkaar overlopen. De culturen zijn grotendeels compatibel. Marokkanen horen hier qua cultuur gewoon niet thuis.
@Wantie, volgens mij heb je niet echt goed opgelet tijdens geschiedenisles vroeger.quote:Op donderdag 9 juli 2026 06:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als Nederlanders niet volledig waren opgeruimd als inferieur volk.
Stel je voor niet je buren, maar de mensen die 10 huizen verderop wonen hebben zware schade aan hun huis omdat een auto gebotst heeft tegen hun gevel. Er is veel schade en die mensen hebben helaas weinig geld.quote:Op donderdag 9 juli 2026 05:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Jezus wat ongelooflijk heftig zeg. Kindjes moeten iets langer ‘op de bus.’ Wat een onvoorstelbaar leed.
Nee dan kun je inderdaad als kind beter in Oekraïne wonen waar de raketten je om de oren vliegen.
Ach, je zoekt gewoon iets om mee op de man te kunnen spelen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:03 schreef Horzula het volgende:
[..]
@:Wantie, volgens mij heb je niet echt goed opgelet tijdens geschiedenisles vroeger.
Nee, joh. Die Duitsers waren juist gek van Germaanse volken. Incluis en vooral de Engelsen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, je zoekt gewoon iets om mee op de man te kunnen spelen.
Ja, we werden op een gouden schaaltje gezet tijdens de bezetting...quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:32 schreef Horzula het volgende:
[..]
Nee, joh. Die Duitsers waren juist gek van Germaanse volken. Incluis en vooral de Engelsen.
De vraag is hoe wij daaraan bijdragen. Blijkbaar weten beide partijen weinig anders te bedenken dan maand-in, maand-uit dienstplichtige jongeren de slagvelden op te jagen om ze daar met tienduizenden tegelijk door machines aan stukken te laten scheuren. Dat gaat nu al jarenlang zo door. Ze mogen ondertussen wel eens iets anders bedenken.quote:Op donderdag 9 juli 2026 05:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Jezus wat ongelooflijk heftig zeg. Kindjes moeten iets langer ‘op de bus.’ Wat een onvoorstelbaar leed.
Nee dan kun je inderdaad als kind beter in Oekraïne wonen waar de raketten je om de oren vliegen.
quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:15 schreef Kottnauer het volgende:
“Maar Oekraïne vecht ook voor onze vrijheid en manier van leven”Voel je je niet dom als je zo’n uitspraak neerkwakt zonder onderbouwing?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom gebruikt hij ook een spoilerquote:Op donderdag 9 juli 2026 14:37 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Voel je je niet dom als je zo’n uitspraak neerkwakt zonder onderbouwing?
Meisjes inzetten?quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is hoe wij daaraan bijdragen. Blijkbaar weten beide partijen weinig anders te bedenken dan maand-in, maand-uit dienstplichtige jongeren de slagvelden op te jagen om ze daar met tienduizenden tegelijk door machines aan stukken te laten scheuren. Dat gaat nu al jarenlang zo door. Ze mogen ondertussen wel eens iets anders bedenken.
Helaas zijn ze niet in staat tot de elegante manoeuvre-oorlogsvoering zoals de Duitsers destijds. Maar de oplossing moet ook niet door het leger maar door de politiek gebracht worden.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Meisjes inzetten?
Of heb je een ander briljant idee hoe Oekraïne zich kan verdedigen.
Vergeleken met Polen?quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, we werden op een gouden schaaltje gezet tijdens de bezetting...
We zijn van de westerse landen het zwaarst geraakt dacht ik.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:49 schreef Horzula het volgende:
[..]
Vergeleken met Polen?
Nederland zelf schijnt het relatief goed te hebben gehad onder de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Volgens mij klopt dat niet helemaal.quote:Op donderdag 9 juli 2026 17:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
We zijn van de westerse landen het zwaarst geraakt dacht ik.
Even AI gevraagd:quote:Op donderdag 9 juli 2026 19:08 schreef Horzula het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet helemaal.
quote:1. Procentueel het zwaarst getroffen: Nederland
Als gekeken wordt naar het percentage van de totale bevolking dat omkwam, staat Nederland in West-Europa bovenaan.
Slachtoffers: Ongeveer 210.000 tot 250.000 mensen kwamen om, wat destijds neerkwam op ruim 2,4% tot 2,8% van de totale bevolking.
Grok is dat zo?quote:
quote:Het label "corrupte parasiet" is een zware, politiek geladen term die vooral in anti-Oekraïense en Russische kringen wordt gebruikt. Tegelijkertijd is het een feit dat Zelensky's regering te maken heeft met corruptieschandalen binnen het staatsapparaat en dat zijn pre-politieke offshore-financiën vragen opriepen. De consensus onder internationale waarnemers is echter dat hij momenteel serieuze pogingen doet om corruptie uit te bannen, mede onder druk van de EU en het Westen.
Slik je ook als Putin pijpt?quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:39 schreef Hetekip het volgende:
Dankjewel Rutte.
Dat weet ik niet, misschien dat ik wel eens iets gegeten of gedronken heb, terwijl Putin iemand pijpt. Hoe moet ik dat weten wanneer die iets of iemand pijpt?quote:
Welke onderbouwing wil je hebben, beste vriend?quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:37 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Voel je je niet dom als je zo’n uitspraak neerkwakt zonder onderbouwing?
Ja, want iedereen die ook maar één kanttekening plaatst bij deze onophoudelijke oorlog moet wel een putinpijper zijn.quote:
Uiteraard ken jij de waarheid en zijn de rest slechts schapenquote:Op donderdag 9 juli 2026 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, want iedereen die ook maar één kanttekening plaatst bij deze onophoudelijke oorlog moet wel een putinpijper zijn.
Verbazend dat zelfs in deze tijd van bijna onbeperkte toegang tot informatie mensen nog steeds zo eenvoudig te vangen zijn met een overgesimplificeerd narratief.
Zeg ik nergensquote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Uiteraard ken jij de waarheid en zijn de rest slechts schapen
Woningen in Nederland zijn niet onbetaalbaar omdat we Oekraïne financieel steunen, maar omdat we met zijn allen de hoofdprijs vragen en bieden bij de verkoop van een woning.quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:13 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, misschien dat ik wel eens iets gegeten of gedronken heb, terwijl Putin iemand pijpt. Hoe moet ik dat weten wanneer die iets of iemand pijpt?
Ik slik in mijn slaap ook, terwijl duizenden mensen elkaar pijpen.
Dat terzijde ik ben geen Putin fan. Ik mag die vent niet, het is een klootzak. Maar dat ik geen bestaansrecht in Nederland heb omdat woningen onbetaalbaar zijn en de politiek er niks aan doet, vind ik ook erg. Ja oorlog is erg, maar wat heb je aan een leven als je nergens kan wonen
Je moet je woning minimaal op WOZ-waarde verkopen, anders wordt het gezien als een gift waarbij de belasting komt aankloppen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Woningen in Nederland zijn niet onbetaalbaar omdat we Oekraïne financieel steunen, maar omdat we met zijn allen de hoofdprijs vragen en bieden bij de verkoop van een woning.
Ik heb mijn huis onder de WOZ waarde gekocht.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je moet je woning minimaal op WOZ-waarde verkopen, anders wordt het gezien als een gift waarbij de belasting komt aankloppen.
Nee, omdat de overheid een monopolie heeft op bouwrijp verklaren en er al decennia te weinig gebouwd wordt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Woningen in Nederland zijn niet onbetaalbaar omdat we Oekraïne financieel steunen, maar omdat we met zijn allen de hoofdprijs vragen en bieden bij de verkoop van een woning.
Omdat er een te kort is. Schaarste drijft de prijs omhoog. Nieuwbouw zou dit oplossen, maar kost geld. Geld dat nu naar Oekraïne gaat. Economie 101quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook, en stikstof, bouwmaterialen die duurder zijn geworden, te weinig arbeidskrachten, immigratie,...quote:Op vrijdag 10 juli 2026 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, omdat de overheid een monopolie heeft op bouwrijp verklaren en er al decennia te weinig gebouwd wordt.
100.000 voor 21m².quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zeg 280 miljard naar Oekraïne en 10% naar defensie!
Waarom zou de overheid huizen moeten bouwen voor als die losers? We zijn toch geen communisten? Er staat zat te koop! Kijk hier 100.000 euro voor prima woonruimte in Den Haag notabene!
Dat is onzin, nieuwbouw wordt gefinancierd door de kopers van de woningen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:16 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Omdat er een te kort is. Schaarste drijft de prijs omhoog. Nieuwbouw zou dit oplossen, maar kost geld. Geld dat nu naar Oekraïne gaat. Economie 101
de witte vrouwen kunnen ook een goed pak slaag krijgen van hun vaders zodat ze niet om de domste reden gaan scheiden. Zou 50% meer huizen opleveren.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:16 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Omdat er een te kort is. Schaarste drijft de prijs omhoog. Nieuwbouw zou dit oplossen, maar kost geld. Geld dat nu naar Oekraïne gaat. Economie 101
Wat doe een onzin, enige wat de overheid hoeft te doen is grond bouwrijp te verklaren en bestemmingsplannen te wijzigen. Rest is voo project ontwikkelaars en bankenquote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:16 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Thanks. Maar door hoge interesse geen plek meer voor mij, om te mogen komen bezichtigen. Helaas.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarom zou de overheid huizen moeten bouwen voor als die losers? We zijn toch geen communisten? Er staat zat te koop! Kijk hier 100.000 euro voor prima woonruimte in Den Haag notabene!
Overheid kan subsidiëren en bouw aanjagen. Veel projecten stoppen omdat overheid niks doet of via stikstof juist restricties op gaat leggen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onzin, nieuwbouw wordt gefinancierd door de kopers van de woningen.
De overheid bouwt geen huizen.
En dat doet de overheid dus niet. Er is geen enkele prikkel.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat doe een onzin, enige wat de overheid hoeft te doen is grond bouwrijp te verklaren en bestemmingsplannen te wijzigen. Rest is voo project ontwikkelaars en banken
Waarom hebben we eigenlijk een overheid? Bedrijven weten veel beter wat goed voor ons is.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat heeft niets met Oekraïne te maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:34 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Overheid kan subsidiëren en bouw aanjagen. Veel projecten stoppen omdat overheid niks doet of via stikstof juist restricties op gaat leggen.
[..]
En dat doet de overheid dus niet. Er is geen enkele prikkel.
Oh duidelijk. Geld is eindeloos, wat je aan Oekraïne uitgeeft, kun je ook in andere dingen investeren. Vraag me af waarom de overheid dan vaker bezuinigd, als je toch eindeloos geld kan pompen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat heeft niets met Oekraïne te maken.
Niet ver onder de WOZ waarde vermoed ik?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb mijn huis onder de WOZ waarde gekocht.
Maar dat terzijde: woningen worden over het algemeen boven de WOZ aangeboden, en kopers bieden daar weer overheen.
En WOZ wordt weer afgeleid van de waarde van verkochte woningen uit de omgeving.
De WOZ van mijn woning is daardoor aardig gestegen.
Zo drijft het elkaar op.
Ver is subjectief.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:48 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Niet ver onder de WOZ waarde vermoed ik?
Ligt aan de onderbouwing van de lagere verkoopprijs. Vooral bij familie zullen ze snel argwaan krijgen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ver is subjectief.
Hoe ver mag je eigenlijk voordat de belastingdienst vragen gaat stellen?
Onderbouwing: ik wilde niet meer betalen en de verkoper wilde het wel een keertje kwijt na 3 maanden...quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:00 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ligt aan de onderbouwing van de lagere verkoopprijs. Vooral bij familie zullen ze snel argwaan krijgen.
Om ons te verdedigen, niet om suikerklontjes te pamperen. Vandaar oneindige fondsen voor Oekraïne en minimaal 10% naar defensie.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waarom hebben we eigenlijk een overheid? Bedrijven weten veel beter wat goed voor ons is.
10% is overdreven: geen enkel buurland gaat ons aanvallen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Om ons te verdedigen, niet om suikerklontjes te pamperen. Vandaar oneindige fondsen voor Oekraïne en minimaal 10% naar defensie.
Jaren 30 belde, ze willen hun illusie terugquote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
10% is overdreven: geen enkel buurland gaat ons aanvallen.
Spanje heeft het tenminste begrepen.
Hetzelfde Spanje dat net 1 miljoen illegalen heeft gelegaliseerd?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
10% is overdreven: geen enkel buurland gaat ons aanvallen.
Spanje heeft het tenminste begrepen.
Ons te verdedigen? Dat doet defensie. Ik denk dat defensie veel beter weet wat ze doen dan Dilan fucking Yezilgoz.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Om ons te verdedigen, niet om suikerklontjes te pamperen. Vandaar oneindige fondsen voor Oekraïne en minimaal 10% naar defensie.
Hebben ze niet gedaan...quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hetzelfde Spanje dat net 1 miljoen illegalen heeft gelegaliseerd?
Jij verwacht een Duitse invasie?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jaren 30 belde, ze willen hun illusie terug
Grappig dat Wantie een Socialistische Regering de hemel in prijst, niet?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hetzelfde Spanje dat net 1 miljoen illegalen heeft gelegaliseerd?
Háquote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht domme opmerkingen van jou.
Helemaal mee eens, die Russen horen daar net zo min als dat de Marokkanen hier horen. We moeten Oekraïne hard steunen zodat zij zichzelf kunnen bevrijden van die smerige Russen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarom kun je beter een deel van Nederland aanwijzen voor Marokkanen en het gezag daarvan overdragen aan Marokko.
Russen in Oekraïne zijn daar gekomen nadat Stalin hele gebieden heeft ontvolkt tijdens de holodomor.
Dat die Russische migranten nog steeds niet zijn geïntegreerd in Oekraïne is natuurlijk veelzeggend.
Die lui horen daar dus niet.
Dus hoezo loopt het organisch in elkaar over?
Hebben de Oekraïense mensen ook in hun neoliberale zucht naar welvaart en economische groei scheepsladingen Russen binnengehaald met de belofte dat ze daar veel konden verdienen en een toekomst konden opbouwen voor hun gezin? Dat verhaal ken ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, die Russen horen daar net zo min als dat de Marokkanen hier horen. We moeten Oekraïne hard steunen zodat zij zichzelf kunnen bevrijden van die smerige Russen.
Door de geschiedenis heen zijn de Russen daar om verschillende redenen gekomen, een aanzienlijk deel om te werken, een ander aanzienlijk deel na de bevrijding van het Ottomaanse rijk. Welke beloftes er gedaan zijn lijkt mij niet relevant, ze zijn reeds niet welkom meer, never overstay your welcome.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hebben de Oekraïense mensen ook in hun neoliberale zucht naar welvaart en economische groei scheepsladingen Russen binnengehaald met de belofte dat ze daar veel konden verdienen en een toekomst konden opbouwen voor hun gezin? Dat verhaal ken ik helemaal niet.
quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ls-verwacht-a4931512
Staat er niet hè?quote:Hetzelfde Spanje dat net 1 miljoen illegalen heeft gelegaliseerd
Ah, zo kijk jij zeker ook naar onze Molukse gemeenschap. Met dat soort leiderschap en visie kom je er wel!quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Door de geschiedenis heen zijn de Russen daar om verschillende redenen gekomen, een aanzienlijk deel om te werken, een ander aanzienlijk deel na de bevrijding van het Ottomaanse rijk. Welke beloftes er gedaan zijn lijkt mij niet relevant, ze zijn reeds niet welkom meer, never overstay your welcome.
Absoluut niet, ik weer niet waar je die onzin vandaan haalt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ah, zo kijk jij zeker ook naar onze Molukse gemeenschap. Met dat soort leiderschap en visie kom je er wel!
Was een aanname van mij, aangezien je zegt dat gedaande beloftes niet relevant zijn. Op gegeven moment ben je geen gast meer, maar een ingezetene.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Absoluut niet, ik weer niet waar je die onzin vandaan haalt.
Maar je mist voor het gemak de kern van mijn verhaal maar?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Was een aanname van mij, aangezien je zegt dat gedaande beloftes niet relevant zijn. Op gegeven moment ben je geen gast meer, maar een ingezetene.
Nou, ik zou niet weten welke dreiging wij als Nederland hebben die te vergelijken is met de jaren dertig.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht domme opmerkingen van jou.
Is dit dan niet de kern van jouw verhaal?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar je mist voor het gemak de kern van mijn verhaal maar?
quote:Welke beloftes er gedaan zijn lijkt mij niet relevant, ze zijn reeds niet welkom meer, never overstay your welcome.
Uiteraard niet anders had ik daar wel mee geopend, ik stel voor dat je gewoon even de moeite neemt mijn posts alhier te lezen, zoveel zijn het er niet, dan kom je er vast zelf wel uit.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Is dit dan niet de kern van jouw verhaal?
[..]
Een aanzienlijk deel heeft de plek ingenomen van de vermoorde Oekraïeners tijdens de holodomor.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Door de geschiedenis heen zijn de Russen daar om verschillende redenen gekomen, een aanzienlijk deel om te werken, een ander aanzienlijk deel na de bevrijding van het Ottomaanse rijk. Welke beloftes er gedaan zijn lijkt mij niet relevant, ze zijn reeds niet welkom meer, never overstay your welcome.
De boeren werkte harder op hun prive veldjes waarvan ze deel van de opbrengst mochten houden. En werkte minder hard op de collectieve velden, hielden graan en vee stiekem achter. Toen al het eten daar werd weggehaald was dat ook wel een beetje vanwege deze factoren.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel heeft de plek ingenomen van de vermoorde Oekraïeners tijdens de holodomor.
Een tactiek die Stalin vaker deed.
Nope, maar leuk geprobeerd.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:24 schreef Hetekip het volgende:
[..]
De boeren werkte harder op hun prive veldjes waarvan ze deel van de opbrengst mochten houden. En werkte minder hard op de collectieve velden, hielden graan en vee stiekem achter. Toen al het eten daar werd weggehaald was dat ook wel een beetje vanwege deze factoren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |